فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

جمعه قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

 

فوتبال روز:16 تیم حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا روز جمعه حریفان خود را خواهند شناخت.

 

آیین قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بین 16 تیم راه یافته از مرحله گروهی روز جمعه از ساعت 14:30 به وقت ایران در نیون سوئیس برگزار خواهد شد.   

 

تیم‌های بایرن مونیخ، اینتر، بنفیکا، رئال مادرید، چلسی، آرسنال، زنیت و بارسلونا به عنوان تیم‌های نخست و ناپولی، زسکامسکو، بازل، لیون، بایرلورکوزن، مارسی، آپوئل نیکوزیا و میلان به عنوان تیم‌های دوم گروه‌های A تا H به مرحله حذفی راه یافته‌اند.   

 

نحوه قرعه‌کشی به این شکل است که تیم‌های اول گروه‌ها با تیم‌های دوم مسابقه خواهند داد. همچنین تیم‌هایی که در مرحله قبل در یک گروه قرار داشتند و تیم‌های هم‌وطن با یکدیگر مواجه نخواهند شد. تیم‌های دوم گروه‌ها، میزبان دیدار رفت خواهند بود و دیدار برگشت به میزبان تیم‌های اول برگزار می‌شود.   

 

رئال مادرید با 9 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان است. پس از این تیم، میلان با 7 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی قرار گرفته است. همچنین تیم‌های بایرن مونیخ با 4 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی، بارسلونا با 4 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی، اینتر با 3 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی، بنفیکا با 2 قهرمانی و 5 نایب قهرمانی و مارسی با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی از جمله تیم‌های پرافتخاری هستند که در بین 16 تیم مرحله حذفی لیگ قهرمانان سال جاری قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، تیم‌های بایرلورکوزن، آرسنال و چلسی هر یک به یک نایب قهرمانی دست یافته‌اند.  

 

 

منچستریونایتد که 3 بار در این رقابت‌ها به قهرمانی دست یافته و 2 بار نیز نایب قهرمان شده از جمله غایبان بزرگ مرحله حذفی است. این تیم در مرحله گروهی با کسب نتایج ضعیف در رده سوم قرار گرفت و تنها موفق شد به لیگ اروپا راه پیدا کند.

منچستریونایتد در حالی موفق به راه‌یابی به مرحله یک هشتم نهایی نشد که در چهار سال اخیر 3 بار به فینال رسیده بود.   

 

دیدار پایانی لیگ قهرمانان سال قبل بین بارسلونا و منچستریونایتد برگزار شد که شاگردان گواردیولا در آن دیدار منچستری‌ها را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو برداشتند و به عنوان قهرمانی دست یافتند.

از بین 16 تیم حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان، تیم‌های لیون، رئال مادرید، میلان، آرسنال، اینتر، بایرن مونیخ، چلسی و مارسی در مرحله حذفی رقابت‌های سال پیش حضور داشتند.  

 

 

تیم‌های آرسنال و رئال مادرید به ترتیب در مراحل یک هشتم نهایی و نیمه نهایی با شکست مقابل بارسلونا از گردونه رقابت‌ها حذف شده بودند.   

 

میلان نیز در یک هشتم نهایی مقابل تاتنهام شکست خورده بود. اینتر در یک هشتم نهایی بایرن مونیخ را حذف کرد ولی خود در مرحله بعد با پذیرش شکست مقابل شالکه دیگر تیم آلمانی از رقابت‌ها خارج شد.   

 

مارسی و چلسی نیز به ترتیب در مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی با شکست از منچستریونایتد از لیگ قهرمانان حذف شده بودند.

  

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد