فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

عقیلی و جباروف حاضران احتمالی در مراسم/انتقاد به برنامه‌های AFC


فوتبال روز:
با وجود حضور نامزدهای دریافت جایزه بازیکن سال آسیا 2011 در لیگ‌های اروپایی و مسابقات حذفی بازیکنان ایران و ازبکستان تنها حاضران احتمالی حضور در این مراسم خواهند بود.



به نقل از آسوشیتد پرس، تیم فوتبال آرسنال انگلیس در رقابت‌های جام یوفا میزبان بورسیا دورتموند است که می‌توان شاهد رویارویی پارک چو یونگ، کاپیتان کره‌ای و شینجی کاگاوا، ستاره ژاپنی در روز چهارشنبه بود اما اتفاقی به نام مراسم اهدای جایزه بازیکن سال آسیا 2011 مانع از این امر می‌شود.
این اتفاق هر ماه نوامبر بحث برانگیز می‌شود زیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا دستور داده است که این هدیه  تنها به بازیکنان حاضر در مراسم کوالالامپور اهدا خواهد شد.

از زمان اجرای این قانون در سال 2005، نام‌های بزرگی در آسیا از جمله پارک جی سونگ از منچستر یونایتد و کیسوکه هوندا از زسکا مسکو به دلیل حضور در مسابقات باشگاهی در لیگ‌های اروپایی، شانس کمی برای دستیابی به این افتخار داشته‌اند.
پارک جی سونگ در سال 2002 به اروپا رفت و یکی از موفق‌ترین بازیکنان آسیایی حاضر در لیگ‌های فوتبال اروپا شد. مهاجم کره ای به 4 عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، دو قهرمانی در هلند و قهرمانی باشگاه‌های جهان دست یافته است. وی تنها بازیکن آسیایی است که در فینال جام یوفا حاضر شده و اولین بازیکن آسیایی است که در سه جام‌جهانی متوالی موفق به گلزنی شده است.

پارک با وجود این رکورد هیچ‌گاه نتوانست جایزه سال آسیا را به خود اختصاص دهد. از 6 بازیکنی که برای دریافت این هدیه نامزد شده‌اند، به نظر می‌رسد تنها دو نفر از آنان بتوانند در این مراسم حاضر شوند که یکی از آنان هادی عقیلی از ایران و دیگری سرور جپاروف از ازبکستان است که اخیرا از اف‌سی‌سئول به الشباب عربستان پیوسته است.
کاگاوا نیز مانند کیسوکه هوندا و کو جا چئول از وولفسبورگ در لیگ‌های اروپا حضور دارد. باشگاه‌ها به دلیل اینکه هفته گذشته بازیکنان را در اختیار تیم‌های ملی آسیایی برای رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی قرار داده‌بودند، به این زودی نمی‌توانند مجدداً به بازیکنان اجازه جدایی از تیم برای شرکت در مراسم معرفی بازیکن سال آسیا را صادر کنند.

یئوم کی هون در کی لیگ بازی می‌کند اما در حال حاضر در مسابقات حذفی در سووان بلووینگز حضور دارد. اوگننوسکی نیز در شرایط مشابهی قرار دارد.
هر کنفدراسیونی معیارهای متفاوتی برای جوایز خود دارد.هر بازیکن آفریقایی بدون توجه به اینکه در کجا بازی می‌کند می‌تواند جایزه بازیکن سال را به خود اختصاص دهد. بازیکنان آمریکای جنوبی باید در باشگاه‌های آمریکای جنوبی یا مکزیک حضور داشته باشند تا این جایزه به آنان تعلق بگیرد.
کونکاکاف، کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی و لاتین هیچ جایزه فردی اهدا نمی‌کند در حالی که جایزه بازیکن سال اروپا با بازیکن سال جهان در سال 2010 ترکیب شد. از سال 2011 یوفا تصمیم رفت جایزه خود را به هر بازیکنی با هر ملیتی که در لیگ اروپا بازی می‌کند، اهدا کند.

پیتر ولاپان، دبیر کل سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این باور است که قانون حضور بازیکن در مراسم باید تغییر کند.
مسئله دیگر شیوه انتخاب بازیکنان برای کسب جایزه بازیکن سال است. عملکرد بازیکنان در لیگ‌های داخلی در این پروسه مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.
بازیکنان اگر در رقابت خاصی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شوند، امتیاز می‌گیرند. در تیم ملی این معیارها شامل جام‌جهانی و مقدماتی المپیک و مسابقات قهرمانی آسیا است. تنها مسابقات باشگاهی که برای بازیکن به ارمغان خواهد آورد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است.
چهارشنبه برای بازیکنانی که هنوز در حال بازی هستند، امتیازات کلی و هر موفقیت دیگری در نظر گرفته خواهد شد و در نهایت برنده اعلام می‌شود.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد