فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کی روش : اگر فکر کنید کار تمام شده ، به جام جهانی نمی رویم

  

فوتبال روز:سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: برای موفقیت در مرحله بعدی نیاز به برنامه‌ریزی، تمرین‌ها، اردوها و آماده‌سازی بیشتر و جدی‌تری نیاز داریم چرا که آنجا با حریفان اصلی تیم ایران روبرو خواهیم شد.

 

کارلوس کی‌روش پس از پیروزی چهار بر یک تیم ملی فوتبال ایران برابر اندونزی در نشست خبری بعد از بازی، اظهار کرد: در ابتدا می‌خواهم به بازیکنان تیم ایران تبریک بگویم. این پیروزی ارزشمندی بود که ما به دست آوردیم و قطعا هواداران ایران از آن خوشحال هستند. تیم ما لیاقت صعود به مرحله بعد را داشت و به شایستگی آن را به دست آورد. همچنین باید از تعهد بالا و وظیفه شناسی بازیکنانم تشکر کنم. 

 

وی افزود: تیم اندونزی سعی داشت در نیمه اول فشار زیادی روی دروازه‌ ما وارد کند و در مقاطعی واقعا تیم ما را تحت فشار هم قرار داد. این تیم در نیمه دوم هم در زمان قابل توجهی روی دروازه‌ ما فشار وارد کرد که باید به آن‌ها تبریک بگویم، چرا که نتیجه‌ به دست آمده نشان دهنده تمام اتفاقات این مسابقه نیست. 30 دقیقه اول بازی برای ما سخت بود، اما خوشحالم که خیلی زود به گل رسیدیم و آن گل باعث شد که روند بازی تغییر کند.

کی‌روش تاکید کرد: ما از ابتدا هم برای برد به زمین آمده بودیم و از قبل اندونزی را کاملا آنالیز کردیم. در نیمه دوم سعی کردیم کنترل بازی را باز هم به دست بگیریم، اما در دقایقی اندونزی عملکرد فوق العاده‌ ای داشت. ما خوش شانس بودیم که آن‌ها بعد از گلی که به ثمر رساندند، دیگر گلی به تیم ما نزدند و خوشحالم که بعد از آن توانستیم نتیجه‌ بازی را چهار بر یک کنیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: نوع رفتار من روی نیمکت تیم همیشه ارایه فوتبال هجومی و در عین حال احترام گذاشتن به تمام حریفان بوده و هست. حال نتیجه هرچه باشد و جلوی هر تیمی که می‌خواهیم بازی کنیم. 

 

از عملکرد بازیکنانم و از تلاشی که برای موفقیت در این مسابقه انجام دادند راضی هستم. تیم ایران شایستگی این برد را با چنین نتیجه‌ای داشت و سزاوارانه به آن رسید، این بازی برای صعود ما به مرحله بعدی اهمیت زیادی داشت، اما در عین حال درس مهمی به ما داد!

کی‌روش در توضیح عبرتی که تیم ایران از بازی با اندونزی گرفته، تصریح کرد: این بازی به ما یاد داد که برای موفقیت در مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی جام جهانی باید آماده سازی بیشتری داشته باشیم. بردی که مقابل اندونزی به دست آوردیم، برای فوتبال ایران حائز اهمیت بود، اما باید همیشه به یاد داشته باشیم این که چقدر در یک بازی تلاش می‌کنیم به تنهایی موفقیت‌ آفرین نیست، بلکه باید از قبل تمرین‌های خوبی هم داشته باشیم. تیم ایران برای موفقیت در مرحله بعد به آماده سازی بسیار بهتری نسبت به مرحله کنونی نیاز دارد. 

 

وی افزود: اگر قرار باشد مثلا جمعه یک مسابقه در قطر یا کشورهای اطراف ایران انجام دهید و تنها چهار روز بعد بخواهید در شرق آسیا مقابل ژاپن قرار بگیرید، جز با آماده سازی و تمرینات خوب نمی توانید انتظار موفقیت و یک نتیجه‌ خوشحال کننده داشته باشید. اگر برنامه‌ریزی‌ها درباره آماده سازی و تدارک تیم برای مسابقات اشتباه باشد، باخت‌ها به راحتی به دست می‌آید. ما باید برای سفرهای بهتر و اردوهای تدارکاتی بیشتر برنامه‌ریزی کاملی داشته باشیم. در اردوها بازیکنان آموزش بیشتری دیده و بیش از پیش با هم هماهنگ می‌شوند.

کی‌روش تاکید کرد: فکر می‌کنم باید بهتر از قبل کار کنیم و روش های بهتری را در پیش بگیریم. این که بخواهیم به برد شش بر صفر مقابل بحرین یا چهار بر یک مقابل اندونزی در جاکارتا فکر کنیم، صحیح نیست. بازی‌های گذشته ما تمام شد. امروز اندونزی را هم بردیم و دیگر تمام شد. دفعه بعد هیچ چیز معلوم نیست و مشخص نیست که بتوانیم مقابل همین تیم‌ها چنین نتایجی را بگیریم، همواره باید آماده باشیم تا نتایج خوبی در آینده برای تیم ایران به دست آید. 

 

یکی از خبرنگاران اندونزی نظر کی‌روش درباره استقبال کم تماشاگران در این بازی را پرسید که سرمربی تیم ایران، پاسخ داد: معتقدم یک تیم همیشه باید برای پیروزی به میدان برود و همواره به حریفش احترام بگذارد. نیامدن تماشاگران به ورزشگاه روشی است که آن‌ها برای اعلام نارضایتی‌ از عملکرد تیم‌شان به کار می‌گیرند. ما باید به تصمیم آنها احترام بگذاریم. زمانی که در پرتغال کار می‌کردم، بعضی وقت‌ها تماشاگران برای تنبیه تیم به ورزشگاه نمی‌آمدند. اگر از من بپرسید که آیا عدم حضور تماشاگران اندونزی به ورزشگاه باعث خوشحالی شما شد، قطعا پاسخم منفی است. به هواداران تیم اندونزی پیغام می‌دهم که چه در شرایط خوب و چه شرایط بد از تیم‌شان حمایت کنند، به هر حال بازیکنان این تیم برای کسب موفقیت تلاششان را به کار گرفتند، در هر صورت تصمیمی که تماشاگران گرفتند و به ورزشگاه نیامدند، از نظر من اشتباه بود. 

 

در ادامه یکی از خبرنگاران درباره سفر طولانی کاروان تیم ایران به اندونزی و تاثیر آن در آمادگی بازیکنان پرسید و کی‌روش گفت: ما برای بازی با اندونزی در جاکارتا دو گزینه داشتیم یا این که جاکارتا را به کنار تهران می‌کشیدیم و یا این که با پروازهای طولانی به این شهر می‌آمدیم. ما خیلی زور زدیم، اما نتوانستیم جاکارتا را به کنار تهران بکشیم! آسیا قاره بزرگی است و با اروپا فرق می‌کند. فاصله بعضی از کشورهای آسیایی با یکدیگر بسیار بیشتر از فاصله کشورهای اروپایی است که بعضا با پروازهای دو سه ساعته به یکدیگر می‌رسند. تفاوت زمانی بین کشورها بعضا زیاد است و این شرایط باعث می‌شود بعضی از بازیکنان نتوانند به خوبی بخوابند و ریکاوری مناسبی داشته باشند، این شرایط برای همه تیم‌های آسیایی وجود دارد. تفاوت قدرت تیم‌ها در همین شرایط مشخص می‌شود. 

 

کی‌روش گفت: در این وضعیت باید برنامه‌ریزی خوب، آماده سازی خوب و اجتناب از آسیب زدن به دوره ریکاوری بازیکنان را داشته باشید که البته مورد سوم هم از طریق برنامه‌ریزی مناسب به دست می‌آید. اگر در مثالی چون رزرو هتل، بلیت و ... اشتباه کنید، ممکن است اتفاقات بدی برای تیم شما به وجود آید و همان جا تفاوت‌ها مشخص شود، تاکید می‌کنم که در مرحله بعد ما فرصتی برای چنین اشتباهات احتمالی نداریم. ما باید یک تیم خوب و البته تجهیزات درستی داشته باشیم. کوچک‌ترین جزئیات می‌تواند تفاوت‌های بزرگی را ایجاد کند. 

 

سرمربی تیم ایران خطاب به هواداران تیم ملی ، گفت: باید به هواداران تیم ایران نکاتی را عرض کنم. اول به بازیکنانم تبریک می گویم و دوم از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و تمام مربیان باشگاه‌ها که از تیم ملی و برنامه‌هایش حمایت کردند، تشکر می‌کنم، اما ما در قدم‌های بعدی قطعا تقاضاهای‌مان بیشتر می‌شود. ما نیاز به برنامه‌ریزی جدی‌تری داریم، در مرحله بعدی با حریفان اصلی تیم ایران روبرو می شویم، به رسانه‌ها هم می گویم که نتیجه‌ عملکرد ما تا به اینجا خوب بوده است، اما کسانی که فکر می‌کنند کار ما تمام شده، پاسخم منفی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر فکر کنیم کار صعودمان به جام جهانی تمام شده است، مطمئن باشید به جام جهانی صعود نمی کنیم. این بازیکنان به اردوها و بازی‌های تدارکاتی بیشتری نیاز دارند تا تجربیات بین‌المللی بیشتری کسب کنند. ما نمی‌توانیم بنشینیم و استراحت کنیم. 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد