فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

اندونزی 1 - ایران 4/ یک نیمه اروپایی ، یک نیمه آسیایی

  

فوتبال روز:تیم ملی ایران با ثبت این پیروزی پر گل روی اسکوربرد ورزشگاه جاکارتا، صعود خود به مرحله ی بعد مقدماتی جام جهانی برزیل را تا حدود زیادی قطعی نمود . تیم ملی اندونزی نیز با تحمل پنجمین باخت، جایگاه آخر خود را حفظ کرد .

   

 

اندونزی 1 - ایران 4

ورزشگاه گلارا بومکارنو

تماشاگر : 5 هزار نفر

گل ها : میلاد میداوودی ( 7 ) ، مجتبی جباری ( 20 ) ، غلامرضا رضایی ( 25 ) ، بامبانگ پامونکاس ( 43 ) ، جواد نکونام ( 73 ) 

داور : هان های

اخطار : غلامرضا رضایی ( 13 ) ، واهیو ( 55 ) ، جواد کاظمیان ( 75 ) ، کریستین گونزالس ( 76 ) 

 

تیم ملّی ایران : مهدی رحمتی ، هادی عقیلی ، جلال حسینی ، حسین ماهینی ، احسان حاج صفی ، جواد نکونام ، آندرانیک تیموریان ( مازیار زارع 64 ) ، مجتبی جباری ، میلاد میداوودی ( محمد رضا خلعتبری 70 ) ، غلامرضا رضایی ( جواد کاظمیان 45 ) و محمد قاضی

سرمربی : کارلوس کی روش 

 

تیم ملی اندونزی : هندرو کارتیکو ، هامکا حمزه ، فندی مختار ، سوپاندی نصیر ، ماریونو ، مایادی ( کارتینا 45 ) ، سامسی ( بنی 45) ، واهیو ، محمد رضوان ( محمد الهام 72 ) ، بامبانگ پامونکاس و کریستین گونزالس

سرمربی : ویم ریسبرگن 

 

شرح بازی :

اولین دیدار گروه پنجم مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل میان تیم های اول و آخر این گروه برگزار شد . ملی پوشان ایران پس از از یک بازی سخت در منامه و عاقبت به خیری در آخرین دقایق راهی جاکارتا شده بودند تا صعود تقریبا قطعی خود را یک بازی زودتر با پیروزی پر گل احتمالی جشن بگیرد . اندونزی هم که امیدی به صعود نداشت، تنها برای اعاده ی حیثیت در ورزشگاه خانگی گلارا بومکارنو به مصاف یاران کی روش آمده بود .

بازی با سرعت فوق العاده بالایی از سوی تیم ملی ایران آغاز شد . سپید پوشان می توانستند در همان دقیقه ی نخست روی اوت بلند حسین ماهینی و ضربه ی جواد نکونام به گل برسد ولی ضربه ی کاپیتان شماره ی شش با اختلافی اندک از کنار دروازه ی هندرو عبور کرد . هنوز یک دقیقه از این موقعیت نگذشته بود که ضربه ی گونزالس در موقعیتی مناسب توسط رحمتی دفع شد تا اندونزی در همان دقیقه ی دوم خودی نشان دهد . اشتیاق بالای ملی پوشان برای رسیدن به گل برتری پس از تنها هفت دقیقه با گل زیبای میداوودی به نتیجه رسید . پس از ثبت گل برتری، اندکی از فشار ایران روی دروازه ی تیم میزبان کاسته شد ولی حملات ملی پوشان تداوم یافت و اشتباهات پیاپی شاگردان ویم ریسبرگن مزید بر علت شده بود تا حملات شاگردان کی روش خطرناک جلوه کند . ضعف فاحش مدافعین اندونزی در آفساید گیری سبب شد که تیم میهمان دومین گل خود را در دقیقه ی بیستم بازی روی از خودگذشتگی محمد قاضی و کنار پای مجتبی جباری به گل دوم برسد . هنوز پنج دقیقه از ثبت این گل نگذشته بود که غلامرضا رضایی باز هم روی ضعف هویدای مدافعین و دروازه بان اندونزی زننده ی گل سوم ایران لقب گرفت . این گل سبب شد که تیم ملی ایران در تنها 25 دقیقه با سه گل از حریف پیش بیفتد !

هر چند پس از گل سوم نیز یورش های ایران تداوم یافت ولی موقعیت های نه چندان پر تعداد تیم میهمان به جایی نرسید تا پس از دقیقه ی 35 اندونزی اندکی از روحیه ی از دست رفته را باز یابد . دست کم گرفتن حریف بالاخره برای شاگردان کی روش مشکل ساز شد تا دو دقیقه مانده به پایان این تیم به تک گل خویش دست یابد و بازی در نیمه ی نخست با نتیجه ی سه بر یک به سود ایران پایان یابد .

شروع نیمه ی دوم نشانی از آغاز پر هیجان ایران در نیمه ی نخست نداشت . بسنده نمودن به نتیجه ی به دست آمده در نیمه ی نخست، شرایط خاص زمین بازی که سبب تحلیل قوای جسمانی بازیکنان شده بود و در مواردی روحیه گرفتن قرمز پوشان اندونزی را می توان در زمره ی دلایل این مهم به حساب آورد . کسالت بار بودن بازی در بیست دقیقه ی ابتدایی این نیمه و ضعف مدافعان ایران در مواجهه با مهاجمان کم نام و نشان اندونزی را می توان از مهمترین فاکتور های بازی تا دقیقه ی 65 به حساب آورد . پس از تعویض های کی روش و مشخصا ورود محمد رضا خلعتبری پر انگیزه اندکی آهنگ تیمی ایران تغییر کرد . گل چهارم ایران را می توان به تیزهوشی کی روش و تعویض مناسب وی نسبت داد که خیلی زود جواب داد و خلاقیت خلعتبری منجر به ضربه ی پنالتی و گل نکونام گشت . در دقیقه ی 88 تیم ایران می توانست روی ارسال عالی حاج صفی و ضربه ی خلعتبری به گل برسد ولی ضربه ی شماره ی 9 با اندکی اختلاف از کنار دروازه ی حریف گذر نمود . در دقایق پایانی بازی سیاست مدارا و اداره ی بازی از سوی ملی پوشان ایران پی گرفته شد تا بازی با همان حساب چهار بر یک به سود ایران پایان پذیرد . 

 

گل ها :

1-0   ایران :درپی لیز خوردن دفاع تیم ملی فوتبال اندونزی در دقیقه ی هفتم توپ به میلاد میداوودی رسید تا وی با ضربه ای دقیق به زوایه ی مخالف در دقیقه ای مشابه با شماره ی پیراهن خود، گلزن نخست این دیدار لقب بگیرد .

2-0   ایران:آفساید گیری اشتباه مدافعین اندونزی با عث شد که توپ در موقعیتی تک به تک به محمد قاضی برسد و او پس از چند گام در محوطه ی جریمه ی حریف، پاس گل صد در صدی برای مجتبی جباری مهیا کند و او سومین گل خود را در سه بازی اخیر به ثمر برساند .

3-0   ایران:غلامرضا رضایی در پی استارتی سریع از خارج از هجده قدم اندونزی، دفاع این تیم را از پیش رو برداشت تا در موقعیتی تک به تک با کارتیکو روبرو شود . زمین خوردن دروازه بان اندونزی سبب گشت که غلامرضا رضایی با کنار پایی آرام توپ را از زوایه ای تقریبا بسته راهی سمت راست دروازه ی تیم میزبان کند .

3-1:ارسال بلند قرمز پوشان اندونزی از سمت چپ هجومی این تیم در درون محوطه ی جریمه با سانتری روی سر پامونکاس همراه شد تا وی بالاتر از جلال حسینی، تک گل تیم میزبان را به ثمر برساند .

4-1ایران:حرکت زیبای محمد رضا خلعتبری درون محوطه ی جریمه ی تیم میزبان چاره ای جز خطای پنالتی برای مدافعان اندونزی باقی نگذاشت تا جواد نکونام با به ثمر رساندن ضربه ی پنالتی، چهارمین گلزن ایران لقب بگیرد .  

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد