فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

بحرین 1 - ایران 1 / تساوی در روز بد

  

فوتبال روز:تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار برابر بحرین با گل دقایق پایانی 'مجتبی جباری' به تساوی یک بریک دست یافت.

 

ورزشگاه منامه- بحرین

تماشاگر : حدود 10000 نفر

داور: عبدالمالک بشیر از سنگاپور 

 کارت زرد: حسین ماهینی( 90+2)

ایران: سید مهدی رحمتی، حسین ماهینی، هادی عقیلی، سید جلال حسینی، مهرداد پولادی، جواد نکونام، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، کریم انصاری فر(  محمد قاضی 60)، غلام رضا رضایی( میلاد میداوودی 78) ، محمد رضا خلعتبری( جواد کاظمیان 60)

سرمربی: کارلوس کی روش 

 

بحرین: سید محمد جعفر، حسین علی بابا،محمود عبدالرحمن، حامد راخئا، حمد ، داوود سعد ، صالح عبدالحمید، ولید الهاید، عباس عیاد، اسماعیل عبدالطیف 

سرمربی: پیتر تیلور  

 

شرح بازی:

تیم ملی ایران با پروازی به سمت بحرین ، از هیاهو و حاشیه های ایجاد شده ی چند وقت اخیر در کشور فاصله گرفت تا وارد کشوری شود که مسیری جدیدی را تجربه میکند ، شاید بهاری دیگر در راه باشد.

تیم ملی ایران با روحیه ای مضاعف و به امید کسب دومین پیروزی پیاپی اش برابر حریف خود وارد بحرین و شهر منامه شد.

کریم انصاری فر و غلام رضا رضایی این بار از ابتدا در ترکیب ثابت تیم جای گرفتند و کی روش این بار با سیستم 3-3-4 تیم را روانه ی میدان کرد تا نشان دهد در این زمین که برای ما یادآور خاطرات خوبی نیست هم دنبال پیروزی است.

بازی با محک زدن دو تیم از جانب یکدیگر شروع شد، پاس های کوتاه در یک سوم میانی دو تیم و اشتباهات پی در پی در ارسال توپ ها به مهاجمین ، نتیجه ی 20 دقیقه ی ابتدایی بازی بود ، تا اینکه ایران صاحب توپ و میدان بازی شد و باز هم ثابت کرد که نقطه قوت تیم ، خط هافبکش است که کنترل بازی را بدست گرفتند.

اکثر برنامه های ایران از جناح راست تیم ایران جایی که محمدرضا خلعتبری بازیکن ریز نقش ایران قرار داشت پی ریزی شده بود.بحرین هم به سانترهای ممتد از جناحین دل خوش کرده بود، و این همان خواسته ی مدافعان بلندقامت ایران بود.

دو تیم در ایجاد موقعیت در نیمه ی اول عاجز بودند تا اینکه بحرین در دقایق پایانی بازی در نیمه ی اول صاحب ضربه ی ایستگاهی شد که بازیکنان ایران تقدیم هافبک های بحرینی کردند که همان توپ با غفلت مدافعان ایران اولین گل بازی را رقم زد.

با شروع نیمه ی دوم انتظار این بود که ایران با سیستمی تهاجمی تر وارد میدان شود. بحرین به لاک دفاعی فرو رفت و تیم ایران رو به جلوتر بازی کرد و حملاتی پراکنده هم انجام شد، تا اینکه کارلوس کی روش دو مهاجم خود را یعنی خلعتبری و کریم انصاری فر را با محمد قاضی و جواد کاظمیان در دقیقه ی 60 بازی تعویض کرد تا شاید گره گشای کار شوند.

حملات بی برنامه ی ایران تا پایان بازی ادامه داشت تا اینکه سانترهای ممتد ایران به بار نشست و مجتبی جباری سانتر خوب و ضربه ی سر قاضی را بی پاسخ نگذاشت تا ایران این بازی را با یک تساوی نسبتا شیرین به پایان برساند  تا سپهر ورزشی کشور مقداری در آرامش قرار گیرد. 

 

گل ها:

1-0   بحرین: اشتباه محمدرضا خلعتبری در دادن پاس صحیح و خطای جواد نکونام باعث شد تا در دقایق پایانی بازی ضربه ی ایستگاهی مجددی به بازیکنان بحرین داده شود. ضربه ی ایستگاهی که از فاصله ی حدود 30 متری زده شد و با عکس العمل زیبای رحمتی برگشت داده شد ولی تعلل مدافعان تیم ملی باعث شد تا بازیکنان بحرین با دو پاس، ولید الهاید بازیکن 23 ساله ی بحرین در موقعیت تک به تک با سید مهدی رحمتی توپ را به تور دروازه ی ایران آشنا کند !

این گل شبیه سازی شده ی گل پارک جی سونگ ( کره جنوبی) به ایران در بازی های مقدماتی جام جهانی 2010 بود. 

1-1: بازی مستقیم و سانتر از جناحین برای تیم ملی بالاخره نتیجه داد و سانتر جواد نکونام با ضربه ی سر محمد قاضی ، برخورد به تیرک دروازه و توپ برگشتی این بار با ضربه ی تمام کننده ی جباری وارد دروازه ی سید محمد شد. 

 

اتفاق ویژه:

سرود جمهوری اسلامی ایران همراه شد با هو کردن و سوت زدن تماشاگران بحرینی. کاری که در این کشور برای بازیکنان ایران امری عادی شده است.

در دقیقه ی 35 تماشاگری بحرینی به وسط زمین آمد و سپس تصاویر این حرکت رو سانسور کردند.

جواد خیابانی در دقیقه ی 89 به پیشواز این باخت رفت و گفت: خب این بازی رو باختیم به امید اینکه اندونزی را در خاک کشورش شکست دهیم.

 

 
 

تیم ملی قطر با گلباران اندونزی به یکقدمی تیم ایران رسید 

 

 دیگر دیدار این گروه امروز جمعه با دیدار تیم‌های ملی فوتبال قطر و اندونزی پیگیری شد. تیم ملی فوتبال قطر در این بازی که از گروه E رقابت‌ها و در ورزشگاه "جاسم بن حمد" شهر دوحه برگزار شد، صاحب برتری 4 بر صفر شد.

برای تیم ملی فوتبال قطر در این بازی خانگی محمد رزاق (30)، خلفان ابراهیم خلفان (33 - پنالتی و 64) و سباستین سوریا (2+90) گل زدند تا این تیم با هشت امتیاز و تفاضل گل 5+ در سکوی دوم جدول رده بندی گروه E مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا قرار گیرد.   

 

 جدول رده بندی این گروه به شرح زیر است: 

 

 

تیمبازیبردتساویباختگل‌زدهگل‌خوردهتفاضلامتیاز
1- ایران422-1129+8
2- قطر422-835+8
3- بحرین4121374-5
4- اندونزی4--421210-0

 

  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد