فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

برنامه و تحلیل رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014- آسیا

 

فوتبال روز:دور چهارم و پنجم مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در قاره آسیا در روزهای جمعه و سه شنبه آینده برگزار می شود و با انجام این مسابقات، چهره اغلب تیم های صعود کننده به مرحله بعدی مشخص خواهد شد.

 

در گروه پنجم، تیم ملی ایران در پایان دور رفت با 7 امتیاز صدرنشین گروه است و قطر و بحرین با 5 و 4 امتیاز، تیم کشورمان را تعقیب می کنند. تیم ایران در روزهای آینده دو بازی خارج از خانه مقابل بحرین و اندونزی خواهد داشت که نتایج این دو بازی، تقریباً سرنوشت گروه پنجم آسیا را مشخص خواهد کرد. اما در سایر گروه ها، اتفاقات جالبی افتاده و چند تیم مطرح آسیا، در همین مرحله با جام جهانی خداحافظی خواهند کرد. 

 

گروه A: اردن شگفتی ساز، چین ناامید

در گروهی که تصور می شد عراق و چین بخت بیشتری برای صعود داشته باشند، اردن شگفتی ساز شد و فعلاً با 9 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است. اردن در روز نخست، عراق را در یک بازی خارج از خانه شکست داد، در بازی بعدی چین را 2-1 برد و مقابل سنگاپور هم پیروز شد تا راه صعود به مرحله بعدی را هموار کند. اگر 3 امتیاز بازی خانگی این تیم با تیم ضعیف سنگاپور را تضمین شده بدانیم، اردنی ها برای قطعی شدن صعودشان فقط کافی است در بازی خانگی مقابل عراق یک امتیاز بگیرند. اردن که عدنان حمد مربی سرشناس عراقی را در اختیار دارد، تا اینجا همراه با ژاپن، ازبکستان و ایران، بهترین خط دفاعی را داشته است.

عراق هم بعد از شکست دور از انتظار در بازی نخست، در دو بازی خارج از خانه سنگاپور و چین را برد و با 6 امتیاز به صعود امیدوار شد. سرنوشت این گروه در بازی چین و عراق رقم خورد که در آن بازی سعید مظفری زاده، باسم عباس را در اواسط نیمه دوم اخراج کرد ولی چینی ها حتی از پس عراق 10 نفره برنیامدند و با این شکست خانگی، امیدشان برای صعود کمرنگ تر شد. چینی ها حتی در بازی با سنگاپور هم تا دقیقه 70 با یک گل عقب بودند و به طور کلی در مقایسه با سال های گذشته، افت فاحشی کرده اند. اگر آن ها در بازی روز جمعه مقابل عراق پیروز نشوند، باید وداعی زودهنگام با جام جهانی داشته باشند. 

 

بازی های آینده گروه A

جمعه: عراق- چین ،  اردن- سنگاپور

سه شنبه: سنگاپور- چین ، اردن- عراق

 

گروه B: افتضاح امارات و مسیر هموار کره جنوبی

اماراتی ها در بدترین حالت هم پیش بینی نمی کردند در پایان دور رفت، با سه شکست تلخ پایین تر از لبنان 4 امتیازی قرار بگیرند اما آن ها سرنوشت سازترین بازی خود در خانه مقابل کویت را از دست دادند و حالا فقط در صورتی به صعود امیدوار می شوند که در دو دیدار پیاپی، کره جنوبی و کویت را شکست دهند که تحقق آن بعید است. در این گروه، کره جنوبی که از سال 1986 هیچ جام جهانی را از دست نداده، مسیری هموار برای راهیابی به مرحله بعد دارد. بعد از کره، احتمالاً تیم دوم این گروه کویت است که به لطف دو بازی خانگی که مقابل لبنان و امارات برگزار می کند، می تواند امتیاز لازم برای صعود را کسب کند. 

 

بازی های آینده گروه B:

جمعه: امارات- کره جنوبی ، کویت- لبنان

سه شنبه: لبنان- کره جنوبی، کویت- امارات

 

گروه C: ازبک ها بالاتر از کره

دو تیم 7 امتیازی این گروه ژاپن و ازبکستان هستند که فقط یک معجزه می تواند آن ها را از راهیابی به مرحله بعدی باز دارد. ازبک ها که در جام ملت های آسیا هم نمایش خوبی داشتند، در آخرین دیدار مرحله رفت، کار بزرگی انجام دادند و کره شمالی را در پیونگ یانگ شکست دادند. کره شمالی که در جام جهانی گذشته حضور داشت، در بازی با ژاپن هم در دقیقه 94 مغلوب شد و بعید است که برای دومین بار پیاپی، جام جهانی را تجربه کند. با در نظر گرفتن این نکته که تاجیکستان، تمام بازی های آینده را به حریفان واگذار می کند، ازبکستان برای صعود کافی است که در بازی خانگی روز جمعه، فقط یک امتیاز از کره شمالی بگیرد. انتظار می رود بازی روز آخر ژاپن- ازبکستان یک دیدار تشریفاتی باشد.

در این گروه ابتدا سوریه به عنوان تیم چهارم قرار گرفته  بود اما با اعتراض تاجیکستان روی جرج مورات، مهاجم فعلی مس کرمان، سوریه کنار گذاشته شد. تاجیکستان با سه شکست، ده گل خورده و بدون گل زده، ضعیف ترین تیم این مرحله از مقدماتی جام جهانی بوده است. 

 

بازی های آینده گروه C

جمعه: تاجیکستان- ژاپن ، ازبکستان- کره شمالی

سه شنبه: کره شمالی- ژاپن ، ازبکستان- تاجیکستان

 

گروه D: عربستان زیر تیغ

در روز اول بازی های این گروه نزدیک بود شگفتی بزرگ رخ دهد و استرالیا در ملبورن، مغلوب تایلند شود اما دو گل دیرهنگام به آن ها کمک کرد که در یک بازی دشوار صاحب 3 امتیاز شوند. استرالیا در بازی بعدی، عربستان را هم با 3 گل از پیش رو برد و بعد هم ضعیف ترین تیم این گروه، عمان را شکست داد تا همراه با اردن، یکی از دو تیم 9 امتیازی آسیا در مرحله رفت باشد. در این گروه تقریباً صعود استرالیا به مرحله بعدی قطعی است اما عربستان با دو مساوی و یک شکست، وضعیت بغرنجی پیدا کرده و اگر آن ها نتوانند در بازی خانگی روز جمعه تایلند پیروز شوند، تایلند را به صعود امیدوار خواهند کرد. در این گروه تایلند 4 امتیازی است و عمان با یک امتیازی که از عربستان گرفته، در قعر جدول است. 

 

بازی های آینده گروه D

جمعه: عمان- استرالیا ، عربستان- تایلند

سه شنبه: تایلند- استرالیا ، عربستان- عمان 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد