فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

چرا بعد از گذشت ده هفته همچنان باید به استیلی فرصت داده شود؟

http://s1.picofile.com/file/4987439496/estili.jpg

فوتبال روز:هفته دهم مسابقات لیگ برتر هم گذشت ، اما خبری از ثبات و تداوم نتیجه گیری در تیم پرسپولیس مشاهده نمی شود . تیم پرسپولیس امروز مقابل مس کرمان چهارمین شکست خود را نیز متحمل شد و با همان 12 امتیاز هفته های گذشته در رده 10 جای گرفت .


ما واقعیت این است که تا چه زمان باید به یک مربی فرصت داد تا نتیجه بگیرد ؟

تیم پرسپولیس 9 هفته از ده هفته سپری شده را در نیمه پایین جدول سپری کرده است و فقط یک هفته توانست موقتا در نیمه اول جدول جای گیرد . تیمی در حد نام پرسپولیس آنقدر در مستطیل سبز دچار نقایص فنی شده است ، که دیگر مجال به پرداختن به سایر مشکلات مدیریتی نیست . اما به واقع تا چه زمان باید به حمید استیلی فرصت داد ؟


کسی با حمید استیلی مشکل شخصی ندارد ، کسی دوست ندارد حمید استیلی در پرسپولیس نتیجه نگیرد ، اما واقعیت این است که استیلی نشان داده است که توان هدایت تیم بزرگی چون پرسپولیس را ندارد . پرسپولیس 10 بازی انجام داده است و فقط 3 پیروزی کسب کرده است و با 12 امتیاز در پایین جدول است .


پرسپولیس هیچ حاشیه امنیتی ندارد ، فاصله امتیازی این تیم با مس کرمان و راه آهن دوتیم از سه تیم قعرنشین به ترتیب 4 و 3 امتیاز است . پس گرفتن 12 امتیاز ، برای تیم بزرگی چون پرسپولیس یک فاجعه است ، که باید هرچه زودتر مورد رسیدگی قرار گیرد .



پرسپولیس روزگار خوشی را پشت سر نمی گذارد ، تیم پرسپولیس فقط متکی به علی کریمی شده است و روزی که کریمی در میدان نباشد ، بی شک روز شکست پرسپولیس است . تازه روزی هم که جادوگر در میدان باشد ، هیچ تضمینی برای پیروزی تیم نمی باشد ، چون استیلی توان استفاده صحیح از جادوگر و سایر ستاره های پرسپولیس را ندارد . غلامرضا رضایی در تیم ملی در حد یک ستاره می درخشد ، اما در پرسپولیس یک بازیکن معمولی است . این ها همه یک دلیل دارد و آن هم این است که استیلی توان سکان داری این تیم را ندارد .


هواداران پرسپولیس حق دارند که نام مربی قبلی را در ورزشگاه صدا بزنند . پرسپولیس تیم بزرگی است بنابراین زمانی برای آزمون و خطا ندارد . نمی شود به صرف اینکه باید به مربی های جوان فرصت داد ، تیمی با این عظمت و سابقه را قربانی کرد . نمی توان تیم را قربانی فرد کرد ، نمی توان دو پیروزی متوالی را سرپوشی بر عملکرد بد در چندین مسابقه قرار داد ، نمی توان تحقیر شدن در آزادی مقابل رقیب دیرینه را به صرف دو پیروزی متوالی فراموش کرد .


گذشت ده هفته عیار تمامی تیم ها و مربیان را مشخص کرده است ، در این میان عیار تیم پرسپولیس و کادر آن نیز مشخص شده است . تیم استیلی طوری بازی می کند که هرکس نام این تیم و پیشینه این تیم را نداند ، فکر می کند این تیم از تیم های متوسط لیگ ایران است . اگر علی کریمی را نشناسد ، او را نیز در این تیم متوسط پدیده می داند . اما چرا باید این چنین باشد ؟

آیا دیگر زمان آن نرسیده است که برای پرسپولیس فکر اساسی شود ؟ آیا نباید با آوردن یک کادر قوی این تیم را از بحران خارج نمود ؟

در زمان حبیب کاشانی ، همه بهانه آن را داشتند که تیم دارای ثبات مدیریتی نیست . اما در حال حاضر که هم ثبات مدیریتی وجود دارد و هم خبری از سرپرست موقت نیست ، دیگر چه بهانه ای وجود دارد ؟ 



اگر مشکل تیم با یک شوک حل می شد ، رفتن کاشانی و آمدن رویانیان می توانست شوک خوبی برای تیم باشد . اما حقیقت آن است که مشکل تیم فراتر از این حرف ها است . تیم در زمین دارای مشکلات فنی است . بازیکنان بدون برنامه بازی می کنند ، تعداد پاس های صحیح بازیکنان به ندرت دو رقمی می شود . تیم حتی برای ضربات آزاد نیز برنامه ندارد . تاکتیک تیم در زمان پیروزی و شکست قابل تفکیک نیست و ... .


اگر از تک تک هواداران تیم پرسپولیس بپرسند که مشکل پرسپولیس چیست بی شک همه مقصر اصلی را استیلی می دانند . تیم استیلی زمانی که پیروز می شود هم زیبا بازی نمی کند ، چه برسد به زمانی که می بازد . تیم پرسپولیس در بازی آخر 55 دقیقه با یک گل از حریف خود عقب بود ، اما حتی یک دقیقه هم برای جبران گل برنامه نداشت . در لحظاتی از بازی سیستم بازی پرسپولیس را نمی توانستیم تشخیص دهیم . حتی تعویض های استیلی هم به کمک پرسپولیس نیامد و کوچکترین تغییری در روند پرسپولیس ایجاد نکرد .


واقعیت را باید پذیرفت ، استیلی در حد نیمکت پرسپولیس نیست و باید آنرا ترک کند . او اسطوره باشگاه است او برای این باشگاه زحمات فراوان کشیده است ، اما توان فنی او در حدی نیست که بتواند پرسپولیس را هدایت کند . پس نباید با این عدم نتیجه گیری گذشته او را زیر سوال برد . بی شک استیلی با رفتنش بهترین محبت و کمک را در حق تیم  محبوبش انجام داده است .  

حال شما چه می اندیشید ، آیا زمان آن نرسیده است که استیلی از هدایت تیم کنار برود ؟



منبع:سایت گل




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد