فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته دهم لیگ برتر/ پرسپولیس بازهم باخت٬پیروزی شهرداری

!  

فوتبال روز:در ادامه هفته دهم لیگ برتر پرسپولیس مقابل مس شکست خوردو تیم فوتبال شهرداری تبریز به اولین پیروزی خانگی دست یافت.

 

مس کرمان 1 - پرسپولیس صفر 

 

شنبه23 مهر 1390 ، ورزشگاه کرمان 

مس کرمان :

ارشاد یوسفی، فرهاد فخرالدینی، سپهر حیدری، شجاع خلیل آزاد، عادل کلاه کج، فرهاد سالاری، قاسم دهنوی( از دقیقه 90+3 مجید خدا بنده‌لو)، آرارات آراکلیان، احمد حسن‌زاده، مهرداد پولادی و کیوان امرایی( از دقیقه 83 مصطفی سیفی)
سرمربی: میرسلاو بلاژویچ 

پرسپولیس: 

علیرضا حقیقی، شیث رضایی، علیرضا نورمحمدی، محمد نصرتی، ابراهیم شکوری( از دقیقه 73 مهرداد اولادی)، محمد نوری، حسین بادامکی، مجتبی شیری( از دقیقه 46 محمد منصوری)، امیر حسین فشنگچی( از دقیقه 46 جواد کاظمیان)، غلامرضا رضایی و وحید هاشمیان
سرمربی: حمید استیلی

 

در غیاب علی کریمی، بازیکنان پرسپولیس به‌خصوص دو، سه نفر از آنها در حد و اندازه‌های پیراهنی که به تن دارند نشان ندادند. تا پرسپولیس فرصت خوبی را برای کم کردن فاصله با صدرنشینان از دست بدهد.

باز هم یک بازی بی‌برنامه از سوی پرسپولیسی‌ها باعث شد تا این تیم نتیجه لازم را نگیرد و در کرمان بازی را مقابل مس این شهر واگذار کند.

 حمید استیلی سرمربی پرسپولیس بعد از سپری کردن چندین هفته از شروع لیگ، هنوز به چینش تاکتیکی تیمش دست پیدا نکرده و در زمین مسابقه بازیکنان تیمش کاملا سردرگم بازی می‌کنند.

پرسپولیس بعد از دو برد و وقفه‌ای که در لیگ به وجود آمده بود، در هفته دهم میهمان مس بود که در یک بازی کاملا بی‌برنامه از با نتیجه یک بر صفر بازی را واگذار کرد.

در این بازی که کاملا مشهود بود بازیکنان پرسپولیس سردرگم بازی می‌کنند، نتوانست در غیاب کاپیتان تیم‌شان و ستاره بی‌چون و چرای خود یعنی علی کریمی نتیجه لازم را بگیرند و به نوعی غیبت جادوگر باز هم برای پرسپولیسی‌ها نمایان شود. تک‌روی‌های غلامرضا رضایی، شوت‌های بی‌هدف بازیکنان، بازی دادن به پنج مدافع و نفوذهای بی‌دلیل از محمد نصرتی همه و همه از طرز فکر اشتباه استیلی برای این بازی بود. سرمربی سرخپوشان معلوم نبود در این بازی به دنبال چه هدفی می‌گردد. انگار نه انگار که اسم این تیم پرسپولیس بود باید حریفان از این تیم بترسند، ولی کاملا عکس این قضیه را در میدان کرمان مشاهده کردیم. نوع بازی بازیکنان پرسپولیس کاملا روی اعصاب تماشاگران این راه می‌رفت. تماشاگرانی که تا دقیقه 88 هم امید به تساوی تیم‌شان داشتند، اما بعد از آن دیگر از کاسه صبرشان لبریز شد و تیم‌شان نتوانست بازی را حداقل به تساوی بکشانند، شروع به شعار علیه کادرفنی این تیم به‌خصوص حمید استیلی کردند.

باید دید بعد از رسیدن کاروان پرسپولیس به تهران، حمید استیلی چه جوابی به کمیته فنی و اعضای هیات مدیره قرمزپوشان بویژه علی پروین دارد. باید منتظر جرقه‌های این باخت باشیم تا ببینیم استیلی مثل بوناچیچ که بعد از باخت به مس از این تیم کنار گذاشته شد به وضعیت او دچار خواهد شد یا باز هم علی پروین و مدیرعامل این تیم به حمید استیلی فرصت خواهند داد.

 

شرح گل:

یک – صفر (مس): حرکت عرضی بازیکن تیم مس و پاس وی به کیوان امرایی باعث شد این بازیکن با حرکتی تند و ریز خود را به محوطه جریمه پرسپولیس برساند و باز هم از زاویه‌ای بسته دروازه سرخپوشان را باز کند. این سومین گلی است که تیم پرسپولیس در طول این فصل از زاویه بسته دروازه خود را باز شده می‌بیند. 

 

اتفاق ویژه:

اولین اتفاق ویژه باز هم باخت پرسپولیس بود. تیمی که روزگاری در طول فصل شاید تعداد باخت‌هایش هم به سه نمی‌رسید حالا بعد از گذشت تنها 10 هفته، چهار باخت را در کارنامه خود می‌بیند. بازیکنان بی‌کیفیت بزرگترین مشکل حمید استیلی در پرسپولیس است.

دیگر اتفاق ویژه این بازی، جایی بود که میروسلاو بلاژویچ سرمربی مسی‌ها که برای تذکرات تاکتیکی به بازیکنانش از روی نیمکت بلند می‌شد تا به آنها نکاتی را بگوید، چندین بار از خط ویژه مربیان رد شد که این با اعتراض و گوشزد داور چهارم همراه بود. اما این گوشزدها برای بلاژویچ نامفهوم بود و وی بارها از خط ویژه عبور کرد که این‌بار داور چهارم به سمت مترجم این مربی رفت تا وی به طرف بلاژویچ رفته و او را از این کار منصرف کند. 

 

شهرداری تبریز 2 - ملوان بندر انزلی صفر 

ورزشگاه یادگار امام

تماشاگر:1000نفر

داوروسط:سید مهدی سید علی

کمک ها:محمدرضا ابولفضلی- مهدی الوندی

اخطار : محمد همرنگ و امید نظامی پوراز ملوان  مهرداد قنبری  از شهرداری

اخراج : دقیقه73  محمد همرنگ از ملوان  - دقیقه 90+3 یسیج سرمربی شهرداری

 

شهرداری تبریز:ابراهیم میرزاپور- نبی الله باقری ها- محمدرضا زینال خیری- محمد ایران پوریان- وریاغفوری-  ابولفضل حاجی زاده- کمال الدین کامیابی نیا- (میثم بائو دقیقه 2+90 جعفر بذری)- شهرام گودرزی- (رسول پیرزاده دقیقه 90 مهرداد قنبری)- سعید دقیقی.

 سرمربی:میدراگ یسیچ

 

ملوان:مسعود پورمحمد- سعید سالارزاده- علی جراح کار- علیرضا رمضانی- بابک پورغلامی-محمد همرنگ- امید نظامی پور – (سعید یوسف زاده دقیقه 66، سهیل رحمانی)- سید جلال رافخایی- (محمد نزهتی ، دقیقه 83 زوران زالا ویلسکی)- (مهدی دغاغله ،دقیقه 72 عزیز معبودی)

سرمربی: فرهاد پورغلامی

 

گل:0-1شهرداری.دقیقه 7 ارسال کرند از سمت چپ توسط گودرزی در تیر دو به میثم بائو رسید و پاس این بازیکن به زینال خیری گل اول شهرداری را رقم زد.

گل:0-2 شهرداری ، دقیقه 2+90 مانور دقیقی در داخل محوطه جریمه وپاس رو به بیرون این بازیکن  مهرداد قنبری یار تازه وارد سهرداری را صاحب موقعیت کرد که شوت این بازیکن با برخورد با مدافع ملوان  در درون دروازه قرار گرفت.

 

دقایق کلیدی:  

 دقیقه  12 - ارسال کرنرتوسط سعید دقیقی در یک موقعیت عالی نصیب حاجی زاده شد که ضربه سر این بازیکن ره به دروازه خالی ملوان نیافت.

دقیقه 32 - توپ برگشتی از داخل محوطه جریمه شهرداری نصیب امید نظامی پور شدکه شوت سر ضرب این بازیکن از فاصله نزدیک با مدافع شهرداری برخورد کرد که در این صحنه بازیکن ملوان اعتقاد به خطای پنالتی داشت.

دقیقه -40 -پاس رو به بیرون رافخایی در داخل 6قدم با ضربه ی دغاغله دروازه شهرداری را به شدت تهدید کرد که با خوش شانسی این توپ با برخورد به مدافع شهرداری  برگشت خورد.

دقیقه 63- ارسال دقیقی از سمت راست وضربه ی سر شهرام گودرزی با دخالت مدافع ملوان به کرنر رفت.

دقیقه 80- میثم بائو با حرکت تکنیکی خود 3 بازیکن حریف را از پیشرو برداشت  وضربه نهایی این بازیکن راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 82- نزهتی از سمت چپ با نفوذ خود دروازه شهرداری را تهدید کرد که عکس العمل میرزاپور مانع فرو ریختن دروازه این  تیم شد.

دقیقه  87- ا رسال شهرام گودرزی و ضربه ی میثم بائو با عکس العمل پورمحمد برگشت داده شد.

 

شرح بازی :  

 شهرداری وملوان دو تیمی که هفته نهم را با پیروزس پشت سر گذاشته بودند برای بالا کشیدن خود در جدول رده بندی رودر روی هم قرار گرفتند ، شهرداری بازی را با حملات خود آغاز کرد ودر همان دقایق ابتدای دروازه قو های سپید را باز کرد تا اولین گل شهرداری در مقابل حریفان در تبریز رقم بخورد جرا که همیشه این تیم های میهمان بودند که گل اول را به ثمر می رساندند ، ملوان در 15 دقیقه یپایانی نیمه اول ابتکار عمل را بدست گرفت وچندین حمله خطرناک را تدارک دید که حاصلی برای این تیم نداشت ،. نیمه دوم این دیدار شبیه نیمه اول با حملات شهر داری همراه شد ودر ادامه بازی متعاغدلی را از دو تیم شاهد بودیم تا اخراج محمد همرنک که بدلیل اعتراض به داور کارت دوم زرد را دریافت وو از بازی اخراج شد ، ادامه بازی با حملات دو تیم روی دروازه های همدیگر همراه بود که نهایتا با گل دوم شهرداری ملوانان دست های خود را به علامت تسلیم بالا بردند .  

 

اتفاق ویژه :  

 ویسی سر مربی صبای قم برای آنالیز بازی شهرداری که هفته آینده میزبان این تیم خواهد بود به ورزشگاه یادگار آمده بود که با عکس العمل تماشا گران اندک این بازی روبرو شد که شعار می دادند ویسی شالگردنت کو و در مقابل امیر قلعه نویی را مورد تشویق قرار دادند . 

 

 

 شاهین بوشهر یک  - نفت آبادان یک 

شنبه 23مهرماه 1390-هفته دهم یازدهمین دوره لیگ برتر
ورزشگاه تختی آبادان-تماشاگر:حدود 5هزار نفر
داور: سعید بخشی زاده کمک ها: داود رفعتی و علیرضا کناری
گل:حسین بغلانی(62)عباس پورخسروانی(90+2)
اخطار:سعید بیات-مهدی نوری(شاهین) 
 

نفت: مهرداد بشاگردی،هدایت شهریاری، مصطفی صبری،میثم امیری، هادی رمضانی، سیامک کوهنورد، حسین بغلانی، لئون پاچاچیان(90+2حجت چهارمحالی)، عباس مرداسی(89-طالب ریکانی)،رسول نویدکیا(80-سجاد مشکل پور) وفونیکه سی    
سرمربی: غلامحسین پیروانی

شاهین:وحید طالب لو،هادی شکوری، لک چیرا، مسعود نظرزاده، محسن ایران نژاد، سعید بیات(66-مرتضی عزیزمحمدی)، مهدی نوری، محسن حمیدی(79-حمید رضا سلیمانی)، ایوان پتروویچ، عباس پورخسروانی ومنصور تنهایی    
سرمربی: فیروز کریمی

شرح بازی:
بازی دو تیم جنوبی در 45دقیقه نخست بیشتر در میانه میدان جریان داشت. شاگردان پیروانی البته در این نیمه صاحب موقعیت های بهتری شدند اما تساوی بدون گل حاصل جدال نیمه اول نفت وشاهین بود. کریمی تیمش را با اندیشه یک جنگ فیزیکی در خط میانی آرایش داده بود تا در «دعواها» برنده باشند وسرعتی هایشان گره گشایی کنند. آبادانی ها اما از همان ابتدا مشخص بود در غیاب شریفی نیا وممبینی در امر بازیسازی با مشکل مواجه هستند. تفسیر فنی برای آنچه در این نیمه رخ داد نمی شد نوشت. شاهین هم همچنان در خط حمله کم اثر نشان می دهد وصدای حمید درخشان در گوش ها زنگ می زند که می گفت« این تیم مهاجم می خواهد» نیمه دوم هم بازی همان حالت را داشت اما بوشهری ها به سانترهای بلند روی آورده بودند وشاغلام به حرکات در عمق فونیکه سی دل بسته بود.شوتزنی هم دستور دیگر این مربی شیرازی برای شاگردانش به حساب می آمد که روی همین حربه هم به گل رسیدند.هرچه بازی جلوتر می رفت آبادانی ها فشار مضاعفی را وارد می کردند و حتی دیرک افقی شاهین هم توسط رمضانی لرزید اما توپ او به تور ننشست.شاهین اما در واپسین لحظات کار را به تساوی کشاند.شاهین بعد از هفته پنجم وبازی با صبا 5هفته است که تنها سه امتیاز اندوخته. آنها به سرچشمه ای ها باختند. با ذوب آهن وشهرداری وداماش ونفت آبادان مساوی کردند.شاغلام اما دارد خودش را در دل آبادانی ها جا می کند.

شرح گل:
(1-0نفت) شلیک تماشایی بغلانی از پشت محوطه جریمه مجالی برای خودنمایی طالب لو باقی نگذاشت .تلویزیون خوزستان حتی نتوانست صحنه آهسته گل را به تصویر بکشد.
(1-1شاهین) کرنر ارسالی پتروویچ را پورخسروانی به گل مساوی تبدیل کرد.  
 
اتفاق ویژه:
تبلیغات بانک صادرات که این فصل اسپانسربوشهری هاست به طرزعجیبی از روی پشت وروی پیراهن شاهین حذف شده بود! 
 

 

 

 
    
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد