فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

برنامه هفته دهم لیگ برتر/ قلعه‌نویی به سپاهان رسید،دایی به مظلومی

http://s2.picofile.com/file/7154458274/azadi_.jpg

فوتبال روز:در هفته دهم لیگ برتر فوتبال تراکتورسازی صدرنشین به مصاف سپاهان می رود و استقلال باید برابر تیم دایی بازی می کند.


لیگ برتر فوتبال بعد از حدود دو هفته تعطیلی از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود.

رقابت‌های هفته دهم در سه روز پنج‌شنبه، جمعه و شنبه برگزار می‌شود. نگاهی به دیدارهای روز اول و دوم این رقابت‌ها می‌اندازیم.
 
*نفت تهران - مس سرچشمه؛ شگفتی‌سازان برابر تیم آخر جدول
 
نفت تهران فصل گذشته در دقیقه 90 از سقوط به دسته اول فرار کرد و  در این فصل نیز قرار بود از پایتخت برود ولی در آخرین لحظات در تهران ماندگار شد. نفتی‌ها بدون هیچ گونه اغراقی،‌ شگفتی ساز لیگ یازدهم هستند. نفت تیمی است که بازیکن اسم و رسم دار ندارد اما با سرمربیگری حسین فرکی توانسته با 18 امتیاز در رده چهارم جدول بالاتر از تیم‌های مدعی نظیر سپاهان، ذوب آهن و پرسپولیس قرار بگیرد.
 
شاگردان فرکی روز پنج‌شنبه(فردا) میزبان مس سرچشمه هستند، تیمی که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند. مس سرچشمه اولین تیمی بود که سرمربی خود را کنار گذاشت تا شاید با شوک تغییر سرمربی نتایج بهتری بگیرد اما این تیم با اصغر شرفی هم در رده آخر جدول است. نفت تهران اگر در این بازی پیروز شود می‌تواند به صدر جدول لیگ برسد و حداقل صدرنشینی یک روزه را در لیگ برتر تجربه کند. در آنسوی میدان اما مس سرچشمه حتی اگر بتواند نفت شگفتی‌ساز را شکست دهد فقط یک پله صعود خواهد کرد و به رده هفدهم می‌رسد.
 
*سپاهان - تراکتورسازی تبریز؛ بازگشت قلعه‌نویی به اصفهان
 
صدرنشین لیگ برتر میهمان قهرمان فصل گذشته است و همین مسئله به تنهایی نشان دهنده اهمیت این بازی است. سپاهانی‌ها البته اقتدار فصل گذشته را ندارند، ستاره‌های زیادی از این تیم جدا شده‌اند و امیر قلعه‌نویی هم که این تیم را قهرمان کرده اکنون هدایت تراکتورسازی را برعهده دارد. سپاهان در بازی معوقه خود سه بر صفر از مس کرمان شکست خورد تا شرایط این تیم بغرنج‌تر شود. با این حال نبرد تاکتیکی لوکا بوناچیچ با امیر قلعه‌نویی دیدنی خواهد بود.
 
قلعه‌نویی می‌خواهد صدرنشینی تیمش را در نصف جهان تثبیت کند کاری که شاید موفق به انجامش شود زیرا از اردوی سپاهان اخبار خوشی به گوش نمی‌رسد و بعد از سونامی مدیریتی در این باشگاه وضعیت تیم فوتبالش هم آشفته به نظر می‌رسد مگر اینکه سپاهانی‌ها انگیزه مضاعفی برای شکست تیم قلعه‌نویی داشته باشند.
 
* فجرسپاسی - سایپا؛ تیم مستضعف برابر خودروسازان
 
مجید صالح در ابتدای فصل به بازیکنانش گفت هر کسی که فکر می‌کند قهرمان نمی‌شویم بهتر است در تمرینات تیم شرکت نکند، با این حال تمامی بازیکنان سایپا در تمرینات شرکت کردند ولی خبری از بالانشینی نارنجی پوشان در جدول نیست و این تیم اکنون با 10 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد. به همین دلیل هم هیئت مدیره باشگاه بازیکنان و کادر فنی این تیم را جریمه کرد و 5 درصد از مبلغ قرارداد آنها کم شد.
 باید دید این جریمه مدیریتی چقدر توانسته شاگردان صالح را متوجه موقعیت خطرناکشان در لیگ برتر کند.
 
سایپایی‌ها اگر می‌خواهند دوباره جریمه نشوند باید دست پر از شیراز به تهران برگردند و از فجر امتیاز بگیرند. کاری که آسان نیست فجری‌ها که به قول مدیرعاملشان تیم مستضعفی هستند‌، فوتبال را زیبا و روان بازی می‌کنند ولی در دو هفته اخیر ناکام بودند. آنها ابتدا پرسپولیس را از بحران خارج کردند و دو بر یک در خانه به سرخپوشان تهرانی باختند و پس از آن نیز برابر فولاد بحران زده شکست خوردند. باید دید فجر سومین تیم بحران زده یعنی سایپا را هم از بحران خارج می‌کند یا این تیم مستضعف، تیم صنعتی و متمول را شکست می‌دهد.
 
* داماش گیلان - فولاد خوزستان؛ نبرد مربیان افشاگر 
 
داماش با ابراهیم قاسمپور توانسته تا حدی از بحران فاصله بگیرد و این هفته در دیداری خانگی میزبان فولاد است؛ فولادی که با مجید جلالی 12 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد. این بازی از یک نظر دیگر هم قابل توجه است. دو مربی‌ای که علیه فساد در فوتبال افشاگری‌های جالبی کرده بودند اکنون باید در مستطیل سبز زور آزمایی کنند. البته ابراهیم قاسمپور ظاهرا از مبارزه با فساد در فوتبال ناامید شده که می‌گوید مبارزه با فساد در فوتبال مانند مبارزه با گرانفروشی با تخم مرغ است.
 
* صبای قم - ذوب آهن اصفهان؛ ابراهیم زاده مقابل بدل گواردیولا
 
عبدالله ویسی با لقبش در فوتبال ایران شناخته می‌شود؛ گواردیولای ایرانی، مربی جوانی که اکنون با بازیکنان بی‌نام و نشان یکی از سه تیم اول ایران است و فقط به دلیل تفاضل گل کمتر در صدر نیست.

صبا با این شرایط حریف بسیار سرسختی برای ذوب آهن نایب قهرمان آسیاست. ابراهیم‌زاده اگرچه در گذشته مربیانی مانند اسکولاری برزیلی را شکست داده اما شاید شکست دادن و حتی امتیاز گرفتن از بدل گواردیولا آسان نباشد. به ویژه اینکه ذوب آهن نیز مانند دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان درگیر اتفاق‌های ناخوشایند زیادی شده است.
 
*‌ استقلال – راه آهن؛ مظلومی به دنبال هت تریک مقابل دایی
 
استقلال که با شکست در انزلی صدر جدول را به تراکتورسازی تقدیم کرد جمعه تلاش می‌کند با برتری برابر راه آهن صدر جدول را پس بگیرد. پرویز مظلومی فصل گذشته در دو دیدار رفت و برگشت دربی پایتخت را از علی دایی برد تا به پرویز رفت و برگشت ملقب شود. باید دید او این مرتبه هم می‌تواند دایی را برای سومین بار شکست دهد یا نه آن هم در حالی که راه آهن نه مثل پرسپولیس هوادار دارد و نه بازیکنانش هم ردیف ملی‌پوشان استقلال هستند.

دایی اگر در این بازی پیروز شود کار بزرگی خواهد کرد زیرا تیم او اکنون در رده شانزدهم است و باید تیم دوم جدول را شکست دهد. روی کاغذ مظلومی برای کسب سومین برد متوالی برابر شهریار فوتبال ایران شانس زیادی دارد اما دایی نشان داده که مرد روزهای سخت است.

برنامه هفته دهم
پنجشنبه - 21/7/90
* نفت تهران - مس سرچشمه، ساعت 16:50، ورزشگاه دستگردی تهران

جمعه -  22/7/90
* داماش گیلان - فولاد خوزستان، ساعت 16، ورزشگاه شهید عضدی رشت
* سپاهان اصفهان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 16، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
* فجرسپاسی شیراز - سایپا، ساعت 16، ورزشگاه حافظیه شیراز
* صبای قم - ذوب آهن اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* استقلال تهران - راه آهن، ساعت 18:15، ورزشگاه آزادی تهران

شنبه - 23/7/90
* شهرداری تبریز - ملوان بندرانزلی، ساعت 16، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* مس کرمان - پرسپولیس، ساعت 16:50، ورزشگاه شهید باهنر کرمان
* صنعت نفت آبادان - شاهین بوشهر، ساعت 17:45، ورزشگاه تختی آبادان





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد