فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

شب شاهزدگان پارسی/ ایران بد جوری بحرین را تحقیر کرد

خبرگزاری فارس: بحرین هم به باشگاه ۶‌تایی‌ها پیوست  

فوتبال روز:ایران با شش گل در یک روز فوق‌العاده بحرین را با سنگین‌ترین شکست ممکن مواجه کرد حالا عقده بحرین به فراموشی سپرده شده است. ما دیگر گربه سیاهی نمی‌شناسیم. گربه دارفانی را وداع گفت.

 

ایران : سید مهدی رحمتی-خسرو حیدری-هادی عقیلی-سید جلال حسینی-مهرداد پولادی-آندرانیک تیموریان -جواد نکونام(کاپیتان)-مجتبی جباری( از دقیقه 68 کریم انصاری فرد)-میلاد میداودی( از دقیقه 46 حسین ماهینی)-محمد قاضی( از دقیقه 60 غلامرضا رضایی)-محمدرضا خلعتبری

شرح بازی:
ثانیه 35 بازی، قیچی کردن آندرانیک تیموریان توسط بازیکن بحرینی و اخراج این بازیکن. اولین پوئن مثبت به نفع تیم ملی فوتبال کشورمان در حضور بیش از 80 هزار تماشاگر. با اخراج بازیکن بحرین بوی برد پرگل به مشام بازیکنان ایرانی و تماشاگران پرشوری که از ساعت‌ها قبل ورزشگاه بزرگ آزادی را پر کرده بودند. ایران سراپا حمله به دروازه بحرین هجوم می‌برد.
 تنها نکته منفی ترکیب ایران حضور نداشتن علی کریمی به علت مصدومیت از روی نیمکت ذخیره‌ها بود. اما بازی‌ای که ملی‌پوشان کشورمان مقابل بحرین از همان دقایق اولیه نشان دادند، حضور علی کریمی را در این دیدار زیاد مهم نشان نداد تا این بازیکن با استراحتی کامل به بازی برگشت مقابل بحرین فکر کند. انگار تفکرات کی‌روش فوق‌العاده به نظر می‌رسید. ضربان تیم ملی منظم است، وظایفش در درون زمین مشخص و هدف همه آنها پیروزی است.
بی‌قرارترین مرد میدان شاید کی‌روش بود با اصرار بر حرکت‌هایی که طراحی شده بود، برای همین با بازیکنان صحبت می‌کرد و همان نکاتی را می‌خواست که در تمرینات روی آن تاکید داشت اما نکته جالب این بود که وقتی تیم به گل می‌رسید آرام‌ترین مرد میدان کارلوس کی‌روش بود. وضعیت فوتبال بحرین انگار مثل وضعیت کشورش خراب است. بله بحرین کاملا درهم ریخته بازی می‌کند. ایران با هافبک‌های بازیسازی چون تیموریان، نکونام و جباری بازی را به خوبی در دست گرفته و با پاسکاری‌های ریز و تاکتیک ویژه کی‌روش حملات زیادی را روی دروازه بحرینی‌ها ترتیب می‌دهند. در سمت راست میدان کی‌روش از دو عنصر سرعتی ماهینی و خسرو حیدری استفاده کرد که این دو با هماهنگی بسیار خوب بیشتر حملات ایران را طرح ریزی کردند. دفاع تیم ما هم با دروازه‌بانی چون رحمتی و بازیکنانی چون حسینی، پولادی و عقیلی دفاع مستحکمی را از خود نشان دادند. دقیقه 90، ایران با گل‌های حسینی، عقیلی، انصاری‌فرد، تیموریان، جباری و رضایی توانست بازی را با نتیجه پر گل 6 بر صفر به سود خود به پایان برساند. یک نتیجه باورنکردنی. نتیجه‌ای که قابل پیش‌بینی نبود در پایان 90 دقیقه بازی ایران – بحرین رقم بخورد. 

 
اتفاق ویژه:
پیروزی شش گله مقابل بحرین، نتیجه‌ای بود که هیچ طرفداری انتظارش را نداشت، اما این اتفاق با بازی منطقی و فوق‌العاده تیم ملی در شرایطی به دست آمد که حریف از دقیقه یک 10 نفره بازی کرد، اما به خاطر نبریم که به ثمر رساندن این تعداد گل، در یک بازی ملی، کار ساده‌ای نیست و تیم کی‌روش در دو بازی متوالی 13 گل به ثمر رسانده است.  


بهترین بازیکن: آندرانیک تیموریان، هافبک دونده تیم ملی، با بازی هوشمندانه و بی‌نظیر خود، از پایه‌های اصلی برد در مسابقه امشب بود. آندو علاوه بر آنکه مسبب اخراج بازیکن بحرین در دقیقه یک شد، یک گل زیبا هم وارد دروازه بحرین کرد و در به ثمر رسیدن سایر گل‌ها نقش داشت.  


شرح گل‌ها :
1- صفر: پرتاب اوت آندو با دخالت جباری مقابل پای حسینی افتاد و او گل اول را به ثمر رساند.
2- صفر: شوت میداوودی با دفع ناقص مدافعان بحرین در گوشه محوطه جریمه به جباری رسید که او با یک ضربه هوشمندانه، دومین گل را به ثمر رساند. 

 3- صفر: هادی عقیلی ضربه کرنر آندو تیموریان را قبل از پایان نیمه اول به گل سوم ایران تبدیل کرد.
 4- صفر: آندرانیک تیموریان در لحظه افت بازی تیم ملی از فاصله 30 متری با یک شوت تماشایی گل چهارم را از خط دروازه حریف گذراند.
5- صفر: کریم انصاری‌فرد کرنر آندو را با بغل پای مطمئن تبدیل به گل پنجم کرد.
6- صفر: غلامرضا رضایی پایان‌بخش جشنواره گل‌های ایران بود. او روی کار تیمی خلعتبری و حیدری روی تیر دو صاحب موقعیت شد و با ضربه سر، گل ششم را به ثمر رساند. 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد