فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

‌آشتیانی:متولیان منشور اخلاقی،‌ پشت پرده بازیکن جا به جا می کنند

 

فوتبال روز:"امیررضا واعظی آشتیانی" مدیرعامل سابق باشگاه استقلال همیشه صریح و بی‌پرده حرفش را می‌زند. او از متولیان فرهنگ در فوتبال ایران بشدت انتقاد می‌کند و معتقد است که اگر گروه بعدی جسارت رسیدگی به اتفاقات امروز فدراسیون را داشته باشد به نکات بسیار جالبی خواهد رسید.

 

*معرفی اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس با اعتراضات زیادی مواجه شد و خود شما هم یکی از معترضان به این انتخابات بودید. عباسی وزیر ورزش هم اعلام کرده که هیات مدیره این ۲ باشگاه در صورت نیاز ترمیم می‌شوند، در رابطه با این اتفاقات چه نظری دارید؟ 

 

- نظر خاصی ندارم و باید ترمیم کنند. من به افرادی که انتخاب شده‌اند، اعتراضی نکردم بلکه با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفتم کسانی باید انتخاب شوند که رانت انتخاباتی برای عده‌ای نشود. حق وزارت ورزش است که هر کسی را می‌خواهد انتخاب کند و ربطی به کسی ندارد که چه افرادی را انتخاب می‌کنند اما افرادی باید انتخاب شوند که بهره‌برداری انتخاباتی و سیاسی نشود. 


*البته شما در مصاحبه‌ای که در آن مقطع داشتید، به مسائل جالب دیگری هم اشاره کرده بودید. 

 

- بله، بنده حتی پیش‌بینی کرده بودم که نمایندگان مجلس به این انتخابها اعتراض خواهند کرد که شاهد اعتراض نمایندگان هم بودیم. حتی گفته بودم که طرح نظارت بر نمایندگان در حال تصویب است و نمایندگان دیگر نمی‌توانند در استقلال و پرسپولیس فعالیت کنند. همان زمان گفتم که مشاوران آگاه کنار وزیر نیستند تا مشاوره درست به او بدهند. خود وزیر ورزش تفکرات مثبتی دارد اما مشاوران گاهی اوقات نمی‌توانند مشاوره‌های خوبی بدهند.
بنده پیش‌بینی می‌کردم که چنین اتفاقاتی می‌افتد و ای کاش مشاوران وزیر ورزش به مصاحبه‌ بنده نگاه کارشناسی داشتند و احساسی برخورد نمی‌کردند که فکر کنند مصاحبه‌های من تخریبی است. بنده تحلیل شخصی‌ام را مبتنی بر واقعیت می‌گویم و با کسی تعارف ندارم و دوست دارم کسی هم با من تعارف نداشته باشد. متاسفانه نمایندگان مجلس هم به انتخابات اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس اعتراض کردند و طرح نظارت بر نمایندگان مجلس هم تصویب شد. وزارت ورزش باید از افراد آگاه که تفکر نو دارند و به دور از جاه‌طلبی عمل می‌کنند استفاده کند تا در رشد ورزش گامهای موثری بردارند. 


*در مورد اعضای هیات مدیره استقلال صحبت خاصی دارید؟
- هیچ نظری ندارم؛ نه در مورد هیات مدیره استقلال و نه پرسپولیس؛ انشاءالله که موفق باشند. 


*مجمع فدراسیون فوتبال چندی پیش برگزار شد در حالی که خیلی‌ها منتظر استعفای کفاشیان بودند اما چنین اتفاقی نیفتاد و ایشان همچنان به کارش در فدراسیون ادامه می‌دهد، در این رابطه صحبت می‌کنید؟
- استعفا دادن یا ندادن کفاشیان در این مدت کوتاه تاثیری ندارد و دلیلی ندارد که برای ۳، ۴ ماه فدراسیون فوتبال بدون رئیس بماند و اگر قرار بود اتفاقی بیفتد باید زودتر می‌افتاد. مجموعه فدراسیون فوتبال همه تشریفات است و متاسفانه کسی را ندیده‌ام که در این مجموعه جسورانه حرف بزند.
نشست مجمع فدراسیون یک نشست تشریفاتی است که بحثهای مطرح شده در آن ارزشی ندارد. به جای آنکه در مجمع فدراسیون به چالشهای فوتبال پرداخته شود، یک جلسه فرمالیته می‌گذارند تا زمان جلسه زودتر تمام شود تا زمانی که مجمع فدراسیون فرمالیته نباشد نباید انتظار دیگری داشته باشیم. 


*اتفاق عجیبی که در فوتبال ما افتاده حک شدن اسماء متبرکه روی توپهای فوتبال است که در لیگ برتر از آنها استفاده می‌شود، افرادی هم چنین کاری را کرده‌اند که بحث منشور اخلاقی را در فوتبال ما راه انداخته‌اند، با این افراد چه برخوردی باشید، شود؟ 

 

- بارها گفته‌ام کسانی که ادعای برخورد با مسائل ضد فرهنگی دارند، خودشان آدم‌های فرهنگی نیستند و پشت پرده چه کارهایی که نمی‌کنند. همین افراد پشت پرده مربی جا به جا می‌کنند، بازیکن به تیمها منتقل می‌کنند. اینها همان افرادی هستند که از مربی پشت پرده امضا می‌گیرند اما غیرمستقیم به واسطه‌هایی که در رسانه‌ها دارند اسم برخی از مربیان را می‌گویند و آبروی افراد را می‌برند. همین افراد به باشگاهها مربی تحمیل می‌کنند چون متاسفانه در برخی از باشگاهها اراده‌ای نیست و مسائل دیگری اتفاق می‌افتد.
مسائل زیاد است اما منشور مسیر خودش را گم کرد در صورتی که می‌توانست کمک کند تا بداخلاقیهای فوتبال کمتر شود ضمن اینکه روی متولیان منشور اخلاقی هم بحث زیاد داریم. بنده نمی‌دانم چه برخوردی باید با آنها شود و باید ببینیم در آیین‌نامه منشور اخلاقی چه نوشته است. آیا منشور اصلا آیین‌نامه دارد یا نه؟ منشور اخلاقی یک قانون من درآوردی است که فقط خودشان از آن سر در می‌آورند. 


*همین متولیان فرهنگ در فوتبال در بولتن فدراسیون فوتبال پرچم رژیم اشغالگر قدس را چاپ کرده‌اند، در این رابطه چه نظری دارید؟ 

 

- نمی‌دانم، اگراین اتفاق افتاده گلهایی است که آقایان به خودشان خوب شوت می‌کنند. وقتی در ابتدای فصل نام خلیج فارس را به خاطر یک شرکت تجاری از لیگ ایران حذف می‌کنند از چنین نگاهی چنین مسائلی هم بعید نیست. این اتفاقات نشان می‌دهد که نگاه سیاسی و فرهنگی آنها خیلی ضعیف است و انگار آقایان در این جامعه و بین مردم نیستند و زندگی نمی‌کنند. 


*حجت‌الاسلام علیپور اعلام کرده که اشتباه کرده‌اند و آماده هر تنبیهی هستند، به نظر شما چه تنبیهی باید برای آنها در نظر گرفت؟ 

 

- باید بروند پی کارشان، با این اتفاقاتی که افتاده چرا در فدراسیون نشسته‌اند؟ چطور برای دیگران تنبیه‌های آنچنانی در نظر می‌گیرند؟ در حالیکه خدا از اشتباه آدم‌ها می‌گذرد، اینها نمی‌گذرند حالا چطور انتظار دارند که مردم نسبت به آنها نگاه مثبت داشته باشند؟ 


*سوالی که همواره برای ما وجود داشته این است که کار علیپور در فوتبال ایران چیست؟ شما می‌توانید به این سوال جواب بدهید؟ 

 

- من هم دنبال همین هستم که ایشان در فوتبال ما چه کاره است و همیشه این سوال را مطرح کرده‌ام. اصلا مگر در فدراسیون کار فرهنگی انجام می‌ شود که نیاز به چنین فردی باشد؟ اگر کار فرهنگی در فوتبال ما کرده بگویدتا برای مردم هم سوال نباشد. بهتر است علیپور عملکرد خودش را در این سالها ارائه کند تا قضاوت مردم هم درست باشد در غیر اینصورت قضاوت همانی خواهد بود که الان مردم دارند. 


*پس شما اعتقاد دارید مدعیان و متولیان فرهنگ در فوتبال ما پشت پرده مسائل و مشکلات زیادی دارند؟
- مطمئن باشید اگر این قبیله از فدراسیون بروند و گروه بعدی جسارت رسیدگی به کارهای این قبیله را داشته باشد، نکات جالب توجهی بدست خواهد آمد. 


*یعنی در صورت رسیدگی باید منتظر یک آبروریزی بزرگ باشیم؟
- من نمی‌گویم آبروریزی اما مردم به نکات جالبی خواهند رسید. اگر گروه بعدی قبیله‌ای عمل نکنند و جسارت چنین کاری را داشته باشند. 


*چرا گروه بعدی؟ مگر همین الان نمی‌شود عملکرد آنها را بررسی کرد؟ 

 

- اگر مجموعه فدراسیون را بگویید که قبیله است،‌ مجمع هم که فرمالیته است و فقط دستگاههای نظارتی می‌توانند و شاید آنها هم نتوانند به مدارکی دسترسی پیدا کنند اما مطمئنا گروه بعدی می‌توانند به شرطی که قبیله‌ای نباشد.  

 

 

 

 منبع: خبرگزاری ایپنا 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد