فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

افشاگری حسینی علیه ساکت:مهدی رحمتی 850 میلیون از سپاهان گرفته بود

:
فوتبال روز:
کنار رفتن از لیگ قهرمانان آسیا به رغم پیروزی در دو مسابقه رفت و برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی و بروز خطا در باشگاهی که بیشترین سابقه بین‌المللی در این رقابت‌ها را میان تیم‌های ایرانی دارد آنقدر تعجب‌ برانگیز بود که بالاخره رییس هیات مدیره باشگاه را وادار به توضیح و افشاگری درباره ناگفته‌هایش کرد!



ناگفته‌هایی‌ که بعد از تغییر و تحولات مدیریتی باشگاه و دو دستگی میان هواداران این تیم اصفهانی کاملا احساس می‌شد و بنابر بعضی مصلحت‌اندیشی‌ها به زبان نیامد. شاید تجمع‌ اعتراض‌آمیز بعضی هواداران سپاهان پس از حذف تیم‌شان مقابل ساختمان باشگاه و سردادن شعار علیه کادر مدیریتی جدید عاملی شد تا کادر مدیریتی این تیم، مدیریت قبلی سپاهان را مقصر اصلی این سهل‌انگاری قلمداد کند.


از این رو رییس هیات مدیره باشگاه سپاهان که کانون اصلی شعارهای اعتراض‌آمیز بعضی هواداران بود، انگشت اتهام را به سوی محمدرضا ساکت گرفت و تلویحا او را سرمنشا این شعارها دانست و گفت: اگر دوستان فکر می‌کنند با این روش‌ها می‌توانند دوباره برسر کارشان برگردند بدانند که این روش‌ها دیگر جواب نمی‌دهد!

حسینی در گفت‌وگو با ایسنا ، به صراحت از ضعف مدیریت محمدرضا ساکت مدیرعامل پیشین باشگاه سپاهان سخن گفت و اظهار کرد: هواداران سپاهان بدانند خطای سهوی بعضی پرسنل تیم فوتبال سپاهان که منجر به حذف تیم ما از لیگ قهرمانان آسیا شد ارتباطی به هیات مدیره ندارد. با وجود آن که برخی عنوان می‌کنند این خطا عمدی بوده، اما بنده به سهوی بودن آن یقین دارم، هرچند که این اتفاق نتیجه ضعف مدیریتی پیشین تیم است!


اعتراض بعضی هواداران هدف‌دار است

او با اشاره به تجمع اعتراض‌آمیز بعضی هواداران سپاهان مقابل ساختمان باشگاه، ساعتی پس از حذف این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، ادامه داد: بخشی از اعتراض‌ها مربوط به ناراحتی بعضی از هواداران بخاطر حذف این‌چنینی سپاهان بود اما بخشی دیگر هدف‌دار بود! به هر حال همه ما باید نسبت به این حذف تاسف‌بار تیم پاسخگو باشیم اما مردم متوجه هستند که هیات مدیره در کار باشگاه وظایف اجرایی ندارد و نمی‌توان سهل‌انگاری صورت گرفته را به اعضای هیات مدیره تعمیم داد. مجید بصیرت سرپرست تیم بارها از هواداران و اعضای تیم عذرخواهی کرد و ما هم وظیفه پیگیری‌های بعدی را داریم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.


در زیرمجموعه مدیریت قبلی بعضی دلالی‌ها دیده می‌شود!

 ظاهرا دوستان بعد از 10 سال مدیریت در باشگاه دوست دارند دوباره به مسوولیت‌شان برگردند. تغییرات مدیریتی در باشگاه به صلاحدید روسای ارشد مجموعه سپاهان و سهام‌داران این باشگاه بود چرا که باید در وضعیت مالی باشگاه شفاف‌سازی می‌شد. متاسفانه ارقام دو، سه میلیارد تومانی که در ابتدا برای بدهی‌های باشگاه عنوان می‌شد اکنون به بیش از 10میلیارد تومان رسیده است و بعضی دلالی‌ها در زیرمجموعه باشگاه وجود دارد.


جلو سیستم قبلی را نمی‌گرفتیم سپاهان مثل یک بمب ساعتی چند سال دیگر می‌ترکید!

 در طی چهار، پنج سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان در اختیار مدیریت باشگاه قرار گرفته اما متاسفانه هنوز برای بازی کردن و تمرین کردن باید زمین اجاره کنیم! با توجه به هزینه‌های انجام شده طی سالیان گذشته الان می‌بینیم در پرداختن به امور زیرساختی باشگاه، تربیت بازیکنان در رده‌های سنی مختلف و... بسیار ضعیف عمل کردیم. شرایط سپاهان مثل بمب ساعتی بود که اگر جلوی آن را نمی‌گرفتیم با تلنبار شدن بدهی‌ها و رسیدن به مبالغ حدودی 20 تا 30 میلیارد تومان، سه، چهار سال دیگر می‌ترکید و تا سال‌ها آثار تخریب آن در باشگاه و فوتبال اصفهان باقی می‌ماند.


جشن قهرمانی می‌گرفتند تا به یکی از فامیل‌هایشان پول بدهند!

 در مباحث فرهنگی فقط روی کارهای شعاری و رسانه‌ای مانور می‌دادند. مشخص نبود چرا سه مرتبه در این مجموعه جشن قهرمانی گرفته شد اما بعد فهمیدیم برای این بوده تا از این طریق بتوانند به فلان شخصی که فامیل‌شان است، پول بدهند! دیگر باید این وضعیت جمع می‌شد. باشگاه دیگر کشش روند قبلی را نداشت. سالانه حدود 20 میلیارد تومان برای باشگاه هزینه می‌شد، آن وقت در پایان فصل اگر سه بازیکن قصد جدایی از تیم فوتبال‌مان را داشتند، شرایط بحرانی پیدا می‌کردیم!


حتی یک نرم‌افزار ساده برای ثبت اطلاعات در باشگاه وجود ندارد

 یکی، دو نفر در این کار خطای سهوی کردند اما مساله تاسف‌بار اداره امور باشگاه و تیم به شکل سنتی است. حتی یک نرم‌افزار ساده برای ثبت و ضبط اطلاعات وجود ندارد و باشگاه از کمترین امکانات اولیه برای کارهای این‌چنینی محروم است.


هر مجازاتی تعیین کنیم بازهم جبران مصیبت‌هایمان نمی‌شود

 هرچند کسانی که سهل‌انگاری داشتند از مردم عذرخواهی کردند که فایده‌ای هم ندارد،‌ اگر هر مجازاتی برایشان تعیین کنیم باز هم مصیبتی که برای باشگاه به بار آوردند جبران نمی‌شود. خیلی ناراحت‌کننده است که حتی یک‌ چک‌لیست دست مسوولان مربوطه نبوده. این هزینه‌های هنگفتی که برای حضور در تیم لیگ قهرمانان شد هم هدر رفت. حال که بعضی از مسببان اصلی ناکامی اخیر از باشگاه جدا شدند و بعضی دیگر هنوز قرارداد دارند، باید جلسه‌ای بگذاریم و درباره‌ کسانی که هنوز هستند تصمیم‌گیری کنیم.


از مدیرعامل قبلی تا سرپرست کنونی همه در ناکامی اخیر مقصرند

رییس هیات مدیره باشگاه سپاهان در واکنش به اینکه منظورتان از عاملان جدا شده محمدرضا ساکت، مدیرعامل قبلی باشگاه است، تصریح کرد: بله، به هر حال مقصران این ناکامی از مدیرعامل قبلی باشگاه گرفته تا سرپرست کنونی تیم هستند که وظیفه کنترل نهایی لیست بازیکنان را داشتند. این حذف ضربه روحی شدیدی به اعضای تیم و هواداران زده است، ضمن اینکه می‌تواند اعتبار بین‌المللی باشگاه ما را هم خدشه‌دار کند.


دوستان بدانند با جمع کردن آدم‌ها و شعارهای هدف‌دار نمی‌توانند دوباره مدیرعامل شوند

ما به عنوان عضوی از هیات مدیره به عنوان کارمند روسای ارشد سپاهان فعالیت می‌کنیم. ما چیزی برای از دست دادن نداریم و فقط آمدیم تا اوضاع باشگاه را سروسامان دهیم. حال اگر بعضی دوستان اصرار دارند به رغم مدیریت 10ساله در این باشگاه، دوباره عهده‌دار امور شوند و از طریق جمع کردن بعضی هواداران تیم و اعتراض‌های این‌چنینی وارد عمل شوند، بدانند این روش‌ها جواب نمی‌دهد. آنها سعی می‌کنند از طریق آدم‌هایشان و سردادن شعارها در مکان‌های مختلف، به کادر مدیریتی باشگاه فشار آورند، در حالی که وظایف ما روشن است و کاملا طبق وظایف‌مان عمل می‌کنیم.


در بستن سپاهان امسال هم ردپای دلالان دیده می‌شود!

 شاید طرح بعضی موارد دیگر باعث ایجاد جنجال شود اما واقعا حتی در بستن لیست بازیکنان امسال و جذب چند بازیکن، باز هم ردپای دلالان فوتبال دیده می‌شود! ما تلاش زیادی کردیم تا بازیکنان فصل گذشته را حفظ کنیم و حتی حاضر شدیم با وجود تمام محدودیت‌هایی که برای باشگاه‌های صنعتی ایجاد شده، 10درصد بر مبلغ قرارداد فصل پیش آنها هم بیافزاییم اما آنها حاضر نشدند در سپاهان بمانند.


سیدمهدی رحمتی 800 یا 850 میلیون از سپاهان گرفته است

رییس هیات مدیره سپاهان با بیان اینکه سیدمهدی رحمتی حتی حاضر نشد با رقم بیش از 900 میلیون تومان هم در این تیم بماند، ادامه داد: به طور مثال سیدمهدی رحمتی فصل گذشته 800 یا 850 میلیون تومان از سپاهان پول گرفته است و ما حاضر شدیم امسال 10درصد هم به این رقم بیافزاییم که متاسفانه قبول نکرد و به تیم استقلال ملحق شد! با وجود تمام این مشکلات و در شرایطی که خیلی‌ها از تیم امسال سپاهان ابراز نگرانی می‌کردند، خدا را شکر تیمی بسته شد که در لیگ قهرمانان آسیا در هر دو مسابقه رفت و برگشت مقابل السد قطر به پیروزی رسید. همه مردم عملکرد فنی تیم ما را دیدند. شاید در نهایت این تیم ایده‌آل ما نباشد اما قابلیت‌های زیادی دارد. خوشحالیم از زمانی که کار را مدیریت کردیم، پای دلالان از باشگاه بریده شد.


سپاهان سرافرازترین تیم صنعتی ایران است

 بازیکنان باغیرت و باتعصب سپاهان خیلی خوب برابر نماینده قطر قرار گرفتند. آنها ثابت کردند قابلیت‌های بسیاری دارند. محدودیت‌های قانونی که برای باشگاه‌های صنعتی ایجاد شد در نتایج تیم‌ها بی‌تاثیر نیست اما سپاهان در میان آنها سرافرازترین است. ما فصل گذشته در همین مقطع در رده ششم، هفتم جدول لیگ قرار داشتیم و اکنون پنجم هستیم. جایگاه دیگر تیم‌های صنعتی چون مس کرمان و ذوب‌آهن را هم ببنید و با فصل گذشته‌شان مقایسه کنید. سپاهان در این فصل تا اینجا عملکرد بدی نداشته و اگر هواداران صبر کنند شاهد موفقیت تیم‌شان خواهند بود. هدف همه ما باید اعتلای نام باشگاه سپاهان باشد، حال بنده رییس هیات مدیره باشگاه باشم یا شخص دیگری. این تیم نیاز به حمایت بیشتر هوادارانش دارد.


عاقبت روند مدیریت قبلی سپاهان بدتر از ذوب‌آهن می‌شد!

او در واکنش به اینکه مهدی تاج نایب‌رییس فدراسیون در مصاحبه‌ای پس از داربی تهران اعلام کرد چندین باشگاه دیگر شرایطی مشابه ذوب‌آهن دارند که باید مورد بررسی و پیگیری‌های لازم قرار گیرند. آیا با توصیفی که شما از وضعیت گذشته سپاهان داشتید، سپاهان جزو همان چند تیم است؟ گفت: مطمئن باشید اگر روند مدیریتی قبلی ادامه پیدا می‌کرد اتفاق ناگواری که در مجموعه مدیریتی باشگاه ذوب‌آهن افتاد با شکل و شمایل بزرگ‌تر و جدی‌تری در سپاهان هم می‌افتد؛ چرا که اینجا ارقام سنگین‌تر و قراردادها کلان‌تر است.


سپاهان باید از شعاردادن، ظاهرسازی‌ و تزویر خارج می‌شد

 متاسفانه در این 10 سال مدیریت باشگاه توجه زیادی به ظاهر کار و ویترین عملکرد باشگاه داشته است که شاید برنامه‌ها از دید ناظران و هیات مدیره‌های پیشین دور مانده است. ما باید در این باشگاه شفاف‌سازی می‌کردیم. وضعیت مدیریتی سپاهان باید از سیستم شعار دادن‌ و تزویرکاری‌ خارج می‌شد. به هر حال امیدواریم کادر مدیریتی جدید بتواند مشکلات را حل و با توجه به بضاعت مجموعه سپاهان، بتواند سیستم جدیدی را برای باشگاه بوجود آورد. در حال حاضر از حدود 10 تا 11 میلیارد تومان بدهی شناسایی شده، بین 3 تا 4 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده‌ایم و با جدیت پیگیر تسویه باقی‌مانده آن هم هستیم.


سال‌هاست که سالانه 900 میلیون تومان اجاره زمین می‌دهیم

 سعی می‌کنیم کارهای عمقی تاثیرگذاری برای باشگاه انجام دهیم. به زیرساخت‌های این باشگاه باید نگاه جدی داشته باشیم. ما سالانه حدود هشتصد، نهصد میلیون تومان برای اجاره زمین مسابقات پرداخت می‌کنیم، حال حساب کنید این رقم طی سالیان گذشته و حداقل چهار، پنج سال پیش چقدر می‌شود؟ اگر ارقام را کنار هم بگذاریم، آنقدر جدی هست که می‌شد بوسیله آن تاسیسات ایجاد کرد تا از هزینه این پول‌ها جلوگیری شود. نباید کارمان به جایی برسد که حاضر شویم برای ماندن یک بازیکن 10درصد بر مبلغ کلانش بیافزاییم، بعد او قبول کند، سپس قهر کند، برود، بیایید و... . سپاهان پتانسیلی بیش از این‌ها دارد.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد