فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کریم باقری :مدیریت قوی نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

http://s1.picofile.com/file/6199047282/bagheri1.jpg

فوتبال روز:شنیدن حرف‌ها و صحبت‌های مرد شماره 6 سابق پرسپولیس همیشه جالب و جذاب است؛ مردی که با وجود خداحافظی از دنیای مستطیل سبز، حرف‌هایش هنوز در مورد فوتبال و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد، شنیدنی و تازه است.


آقا کریم پس از بازگشت از ینگه دنیا، همچنان بی‌سر و صدا مشغول گذراندن زندگی است و از لابه‌لای صحبت‌هایش می‌توان این مساله را به خوبی درک کرد که علاقه‌ای به بازگشت به فوتبال و دردسرهایش ندارد و ترجیح می‌دهد بیرون از گود، وقایع و اتفاقات فوتبالی را زیر ذره‌بین قرار دهد! کاپیتان سابق پرسپولیس امیدوار است ارتش سرخ پس از عبور از بحرانی که هفته‌ها با آن دست به گریبان بود، بتواند انتظار هواداران را برآورده ساخته و به جایگاه خوبی در جدول رده‌بندی برسد. با کریم باقری تماس گرفتیم تا از هر دری با کاپیتان محبوب سرخ‌ها هم‌کلام شویم.


- چه خبر آقا کریم؟

خبر خاصی نیست. همه چیز خوب است و زندگی‌مان را می‌کنیم!


- یعنی زندگی دور از فوتبال پرآرامش است؟

تا حدود بسیار زیادی بله!


- بازی پرسپولیس – صبا را دیدید؟

بله، هر چند کیفیت بازی زیاد خوب نبود ولی خدا را شکر پرسپولیس توانست برنده این دیدار باشد و بتواند دومین برد پیاپی فصل خود را به دست آورد؛ مساله‌ای که کمک زیادی کرد تا این تیم بتواند جایگاه بهتری را نسبت به قبل در جدول رده‌بندی به دست آورد.


- اینکه پرسپولیس فقط برنده این بازی بود، می‌تواند برای پرسپولیسی‌ها راضی کننده باشد؟

شاید پرسپولیس چندان خوب بازی نکرد ولی مهم این بود که توانست هر سه امتیاز را به دست آورد. در حال حاضر مهم کسب امتیازات لازم است که خوشبختانه پرسپولیس در دو بازی اخیر توانسته همه امتیازات ممکن را به اندوخته‌های قبلی خود اضافه کند.


- یعنی باید بازی زیبا فراموش شود؟

نه اصلا منظورم این نبود. با توجه به چند نتیجه اخیر، تیم و بازیکنان در فشار روحی و روانی بالایی بودند که این مساله عملا تاثیر منفی در عملکرد فنی تیم گذاشته بود. به نظر من با این پیروزی‌ها این فشارها روز به روز کمتر می‌شود و با گذشت زمان پرسپولیس باید در کنار کسب امتیاز دنبال ارائه بازی زیبا و برآورده کردن انتظار هواداران هم باشد.


- با توجه به روند فعلی پرسپولیس، چقدر امیدوار هستید بردها و موفقیت‌های تیم تداوم داشته باشد؟

فکر می‌کنم با توجه به روند خوبی که تیم در دو بازی اخیر داشته و دو برد پیاپی پرسپولیس می‌توان به آینده امیدوارتر از قبل بود. هر کس در پرسپولیس است برای این تیم زحمت می‌کشد و دوست دارد همه چیز بر وفق مراد باشد. به نظر من پرسپولیس هفته به هفته بهتر می‌شود.


- پس از دو برد، ایجاد یک وقفه دو هفته‌ای در برنامه آینده پرسپولیس خلل ایجاد نمی‌کند؟

درست است که شاید اگر این تعطیلی نبود و بازی‌ها بدون وقفه ادامه پیدا می‌کرد به نوعی به نفع پرسپولیس بود و انگیزه ناشی از این دو پیروزی متوالی در عملکرد تیم در بازی‌های آینده‌اش تاثیر مثبتی داشت اما این مساله تنها مختص به پرسپولیس نیست و برای همه تیم‌ها وجود دارد. به اعتقاد من بازیکنان و اعضای کادر فنی باید از این تعطیلات به نفع احسن استفاده کرده و با خوب تمرین کردن، نقاط ضعف خود را برطرف کرده و نقاط قوتشان را تقویت کنند تا در شروع دوباره لیگ و بازی‌ها از هر حیث آماده به میادین بازگردند.


- این روزها، پرسپولیس با مساله‌ای به نام اعتراض به نیمکت‌نشینی مواجه است. فکر نمی‌کنید این موضوع باعث به حاشیه رفتن تیم شود؟

ببینید پرسپولیس امسال بازیکن خوب زیاد دارد و همین مساله انتخاب ارنج را برای کادرفنی سخت می‌کند ولی معتقدم این سرمربی تیم است که باید با مدیریت خوب خود تیم را اداره کند و بازیکنان هم ملزم به این هستند که تحت فرمان سرمربی باشند و به حرف او گوش بدهند. اگر سرمربی مدیریت لازم را نداشته باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.


- دنباله‌دار شدن دامنه این اعتراضات نمی‌تواند برای پرسپولیس مشکل‌ساز شود؟

درست است که همه دوست دارند در پرسپولیس در ترکیب باشند و برای تیم بازی کنند ولی فقط 11 نفر هستند که می‌توانند در ترکیب اصلی باشند. اینکه بازیکنان دوست دارند برای تیم بازی کنند مساله‌ای طبیعی است ولی نباید این مساله، تبدیل به اپیدمی شود. به هر حال در هر تیمی سرمربی حرف اول و آخر را می‌زند و در صورت نتیجه نگرفتن هم کادرفنی باید پاسخگو باشد.


- این روزها بحث در مورد تغییر و تحولات مدیریتی در پرسپولیس زیاد است؛ اینکه شاید نفرات معرفی شده نتوانند در پرسپولیس موفق باشند؟!

به اعتقاد من باید به مدیریت جدید هم فرصت داد تا کم کم آرامش به تیم بازگردد و حاشیه‌هایی که در تیم و باشگاه وجود دارد، کم شود. اینگونه پیش داوری‌ها زیاد نمی‌تواند جالب باشد. ضمن اینکه باید دید گروه جدید چه اهدافی را دنبال می‌کنند و آیا سیاستگذاری‌های آنها کوتاه مدت است یا برنامه کوتاه مدت دارند.


- چه پیشنهادی برای بهتر شدن شرایط دارید؟

خیلی از افراد بیرون از مجموعه هستند که بدون چشمداشت و تامین منافع شخصی دنبال کمک به پرسپولیس هستند. این افراد نباید از نگاه مدیران حال حاضر تیم دور بمانند و باید از نظرات آنها استفاده کنند تا کسانی که واقعا پرسپولیس را دوست دارند نیز بتوانند سهمی در تصمیم‌گیری‌های این باشگاه داشته باشند.


- از ماه‌ها قبل وقتی بحث انتخابات برای هیات مدیره مطرح می‌شد، نام کریم باقری بارها بر زبان‌ها آمد. حالا که بحث اضافه شدن دو نفر دیگر به جمع اعضای هیات مدیره پرسپولیس است، اگر پیشنهادی برسد، قبول می‌کنید؟

نه، قبول نمی‌کنم!


- چرا؟

دوست ندارم خودم را درگیر این مسائل کنم. ترجیح می‌دهم در کنار باشم و دورادور مسائل را دنبال کنم.


- تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی باید ظرف چند روز آینده به مصاف بحرین برود. در مورد این بازی صحبت می‌کنید؟

تیم ملی راه سخت و ویژه‌ای را تا رسیدن به جام جهانی دارد. بچه‌ها باید در دو بازی آینده برابر بحرین، با حواس جمع بازی کند تا بتواند با اقتدار به مرحله بعدی صعود کنند. بحرین تیم خطرناک و حریف سرسختی است که نباید مقابل این تیم، کارها را به قضا و قدر سپرد.


- چقدر می‌توان به صعود بی‌دردسر به جام جهانی امیدوار بود؟

در اینکه یکسری مشکلات و معضلات بر سر راه تیم ملی تا صعود به جام جهانی وجود دارد شکی نیست. امیدوارم در راه برطرف کردن این مشکلات مسوولان فدراسیون و مسوولان ورزش به تیم ملی کمک کنند ضمن اینکه حمایت مردم و رسانه‌ها و مطبوعات هم می‌تواند فاکتور مهمی برای موفقیت تیم ملی به حساب آید.




منبع:سایت گل






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد