فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

لیگ قهرمانان آسیا/ حذف نمایندگان ایران


فوتبال روز:نمایندگان فوتبال ایران از راهیابی به جمع چهار تیم مرحله نیمه نهایی بازماندند.



ذوب آهن 1- سامسونگ 2

ورزشگاه : فولادشهر تماشاگر :7250

داور : خلیل العمدی (عربستان )

اخطار :یونگ را(65 )فرشید طالبی (3+90 )علی احمدی 97)سون هانگ (115 )

اخراج :علی احمدی ( 98 )

گلها : محمدقاضی (50 ) بریا ذوب و سانگ مین (77) و مترلجک (112 پنالتی ) برای سامسونگ )


ذوب اهن:شهاب گردان – سید محمد حسینی – فرشید طالبی –علی احمدی – محمد صلصالی – هوار ملا محمد – اسماعیل فرهادی (داودحقی 105 )– محمد قاضی – ایگور کاسترو (پیام صادقیان 102 )– هوگو ماچادو(الوز دسوزا102 ) – حسین ماهینی –

سرمربی : منصور ابراهیم زاده


سوون سامسونگ:سانگ ریونگ – ماتو –سانگ می – هیون بام – یونگ را (سون هانگ 115 )– سانگ هو – جانگ اون – استو- باوم سوک – سون هاگ (پارک جون جی 71 )– کی هون

سرمربی : یونگ سو


شرح بازی :

ذوب اهن در قامت نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اسیا با کسب تساوی ارزشمند در دیدار رفت شهر سئول کره جنوبی در شرایطی میزبان سامسونگ کره جنوبی بود که مانند تیم مهمان مسابقه خود را طوفانی و پرهیجان اغاز نکردند . هر دو تیم در ابتدا با طمانیه و ارامش کامل به محک یکدیگر پرداختند . سرمربی سوون سامسونگ برای برتری اندیشه های تیمی خود با ترکیب 1-6-3 قصد داشت نبض کمربند میانی زمین را از ان خود کند ، که در هنگام حمله نفرات تهاجمی تیم کره به دیگر مهاجمان اضافه می شدند . اما کار خاصی را انجام ندادند . در انسو ذوبی ها با تدارک ضد حمله قصد داشتند با هنرنمایی کاستروی برزیلی و محمد قاضی دروازه سوون سامسونگ را فرو بریزند که چندین مرتبه در تله افساید گیری مدافعان تیم کره گرفتار شدند . در هر صورت خطر حذف شدن استرس پر فشاری را نزد بازیکنان دو تیم حاکم کرده بود و در وقت اول بازی دلچسبی را از دو تیم شاهد نبودیم .

گل زود هنگام ذوبی ها سبب شد تا بازیکنان تیم ذوب اهن از لحاظ روحی روانی شارژ شوند . شاگردان ابراهیم زاده برای دسر گل زده خود حملات زهر داری را با همکاری کاسترو – ماچادو – و هوار ملا محمد تدارک دیدند . اما به بار ننشست . سامسونگی ها بعد از گل که خود را در خطر حذف می پنداشتند بسان مسابقه رفت خود در شهر سوون سئول از دو جناح زمین ارسالهای مواج و خطرناکی را روی دروازه تیم ذوب اهن اغاز نمودند و توانستند گل تساوی را به دروازه ذوب اهن بچسبانند . برای تمامی علاقه مندان و مخاطبان این مسابقه جای سوال داشت که چرا عطش تیم ذوب اهن بعد از گل اول خود فروکش کرد و به دفاع کردن روی اورد ، انگار نماینده تمام حرفه ای تیم کره جنوبی میزبان مسابقه است . بهر حال بعد از کش وقوس های فراوان مسابقه مانند دیدار رفت با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا دو وقت پانزده دقیقه ای تعیین کننده تیم برنده باشد .

سوون سامسونگ در شروع وقت اول اضافه مسابقه با صبر حوصله فراوان به دروازه ذوبی ها نزدیک شدند تا از اشتباه محض  داورضمن اخراج علی احمدی  صاحب یک پنالتی شوند وگل برتری خود را به نشانه صعود به ثمر برسانند . سوون سامسونگ با یک بازی منطقی و حساب شده و بدون هیچگونه اضافه کاری صعود خود را در فولادشهر به مرحله نیمه نهایی جشن گرفتند . و به نایب قهرمان اسیا نشان دادند بایستی خیلی با برنامه تر و دقیقتر بازی کرد.


شرح گلها :

1-0           ذوب اهن : وقتی ماچادو توپ ارسالی طالبی را به کاسترو رساند وی با یک استپ زیبا انرا به محمد قاضی سپرد تا ضربه پای چپ وی به تور دروازه سوون سامسونگ بچسبد .

1-1           : ارسال کین هون کاپیتان سامسونگ بر روی دروازه شهاب گردان با ضربه سر سان می تبدیل به گل تساوی تیم کره شد .

1-2           وقتی علی احمدی بر روی مهاجم سامسونگ خطا کرد واخراج شد الغمدی عربستانی نقطه پنالتی را نشان داد تا ماتو مترلجک انرا به دروازه گردان بچسباند


 دقایق حساس :

(9 ) پرتاپ بلند اوت دستی حسین ماهینی را مدافع کره ای به اسماعیل فرهادی سپرد تا شوت این یکی به بالای دروازه برود .

(42 ) ارسال اوت بازیکن کره ای در شش قدم ذوب اهن با خروج اشتباه گردان همراه شد تا در این موقع فرشید طالبی ناجی دروازه اش باشد .

(52 ) فرار اون از پشت دفاع مدافعان ذوب اهن می رفت تا گل تساوی سامسونگی ها را به ثمر برساند که با بی دقتی به هدر  رفت .

(68 ) پاس پشت پای کاسترو بر روی قوس 18 قدم تیم سوون سامسونگ به هوار ملا محمد رسید وشوت وی به بیرون رفت .

(71 ) ارسال ماچادو با ضربه سر محمد قاضی به تیرک افقی اصابت کرد ، که در ریباند فرشید طالبی انرا وارد دروازه نمود ولی کمک داور دوم مسابقه انرا افساید اعلام کرد .

(86 ) ضربه کی هونگ را شهاب گردان دفع کرد که در ریباند سان هو نتوانست دروازه خالی ذوب اهن را باز کند.


اتفاق ویژه : بعد از اینکه حسن اشجاری گل دوم سپاهان را برابر السد قطر به ثمر رسانید و اسکوربرد ورزشگاه فولادشهر انرا برای هواداران ذوب اهن نمایش داد ، تماشاگران یکصدا سپاهان را تشویق کردند .اما مهمترین اتفاق در لحظه ای رقم خورد که الغمدی داور عربستانی با اعلام یک پنالتی سئوال برانگیز باعث شکست ذوب آهن شد. هواداران ذوب هم که از او عصیانی بودند با لفظ بقره از خجالت وی در آمدند.این تلخ ترین اتفاق ممکن برای ذوب آهن بود که فاصله اندکی تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا داشت. آنها تیم شایسته ای بودند. شایسته تر از حریف کره ای که حالا با صعود به نیمه نهایی باز هم کره را تبدیل به سهامدار اصلی مرحله نیمه نهایی کرد.



السد 1- سپاهان 2


ورزشگاه: جاسم بن حمد دوحه
داور: یوشی نیشیمورا- تورو - ناجی توشیوکی- ساتو ربوجی- ناظر: ناصر الریامی از عمان - ناظر داوری: عبدالرحمن عبدالخالق

اخطار: حسن اشجاری، حسن جعفری، سید مهدی سید صالحی، مهدی نصیری، میلوراد یانوش از سپاهان و عبدالقادر کیتا از السد



سپاهان: رضا محمدی، محسن بنگر، سید جلال حسینی، حسن اشجاری، حسن جعفری، مهدی نصیری، مهدی کریمیان ( از دقیقه ۷۷ میلوراد یانوش)، امید ابراهیمی، هاشم بیگ زاده ( از دقیقه ۷۷ محرم نویدکیا)، سید مهدی سید صالحی، عماد رضا

سرمربی: لوکا بوناچیچ



السد: محمد سقر، نادیر بالحاج، مامدو نیانگ(از دقیقه ۹۰ طاهر ذکریا)، قادر کیتا ( از دقیقه ۸۸ علی حسن عفیف)، خلفان ابراهیم( از دقیقه ۶۶ حسن خالد)، طلا البلوشی، ناصر نبیل، عبدوالا کونی، وسام ریزیک، محمد کاسولا، جانگ سو لی
سرمربی: فوساتی لوراچی
شرح بازی: تیم های فوتبال سپاهان ایران و السد قطر در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۵۰ در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری جاسم بن حمد دوحه به مصاف هم رفتند.
سپاهان که برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا چاره ای جز پیروزی با اختلاف بیش از ۳ گل نداشت از همان دقایق ابتدایی بازی حملات پیاپی را در دستور کار قرار داد. گل دقیقه ۵ عمادرضا که با ضربه محکم، زیبا و از راه دور این بازیکن به دست آمد شرایط بازی را به نفع سپاهان تغییر داد تا حملات با انگیزه این تیم برای بیشتر کردن اختلاف ادامه پیدا کند.
بعد از گذشت ۲۴ دقیقه از بازی حملات سپاهان باز هم نتیجه داد و این بار حسن اشجاری موفق شد ارسال محسن بنگر را وارد دروازه محمد سقر کند تا اختلاف را به دو گل برساند.
نیمه دوم در حالی آغاز شد که خبری از حملات سپاهان نبود. این در حالی بود که السد بارها دروازه سپاهان را تهدید کرد که هر بار رضا محمدی ناجی دروازه طلایی پوشان شد.

سپاهان که در نیمه دوم سپاهان نیمه اول نبود بالاخره تسلیم حملات السد شد و روی ارسال ممادو نیانگ دروازه خود را باز شده دید. این دیدار با نتیجه ۲ بر یک پایان یافت.


گل ها: 
0-1
:ضربه محکم، زیبا و از راه دور عمادرضا در دقیقه ۵ بازی دروازه السد را فرو ریخت تا سپاهان در این دقیقه از حریف خود پیش افتد. 
0-2: در دقیقه ۲۴ پرتاب محسن بنگر توپ را در اختیار حسن اشجاری قرار داد تا این بازیکن با ضربه پای چپ خود دروازه السد را برای دومین بار باز کند. 

1-2: ارسال از میانه میدان با اشتباه مدافعان سپاهان در اختیار ممادو نیانگ قرار گرفت و این توپ به راحتی وارد دروازه سپاهان شد.



دقایق حساس:
دقیقه ۱۱:
ضربه پای راست و از راه دور هاشم بیگ زاده در حالی که می رفت دروازه محمد سقر را باز کند با دستان این دروازه بان مهار شد.
دقیقه ۴۴: ضربه نابیر بالحاج که حاصل تک به تک او با دروازه بان سپاهان بود با واکنش عالی رضا محمدی مهار شد.
دقیقه ۷۱: موقعیت تک به تک مهاجم السد با خروج رضا محمدی راه به دروازه سپاهان نبرد.
دقیقه ۷۴: عبدالقادر کیتا با دریافت توپ و در حالی که در محاصره مدافعان سپاهان قرار داشت ضربه محکمی به سوی دروازه سپاهان روانه کرد که این بار هم رضا محمدی ناجی دروازه طلایی پوشان شد.
دقیقه ۷۶: شوت از راه دور مهدی کریمیان که می توانست به سومین گل سپاهان تبدیل شود در چارچوب دروازه قرار نگرفت.

دقیقه ۸۰: اشتباه امید ابراهیمی توپ را در اختیار مهاجمان السد قرار داد. این توپ هرچند از خط دروازه سپاهان عبور کرد اما از سوی داور آفساید اعلام شد.


اتفاق ویژه:

در حالی که سپاهان برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیاز به پیروزی با اختلاف بیش از ۳ گل داشت به ثمر رساندن دو گل در همان دقایق ابتدایی دیدار همه را به کسب پیروزی و صعود امیدوار کرد. اما سپاهان در نیمه دوم، سپاهان نیمه اول نبود و موفق به بیشتر کردن اختلاف نشد تا طلایی پوشان با وجود پیروزی فقط به خاطر یک اشتباه به بازماندن از حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا جریمه شوند و بعد از ذوب آهن دومین نماینده حذف شده ایران از این رقابت ها لقب بگیرند.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد