فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

گزارش روز: فریادهای جادوگر به کام سلطان و سردار

 

فوتبال روز:تیم فوتبال پرسپولیس توانست پس از شکست مقابل استقلال زود از بحران خارج شده و از شیراز با دست پر به تهران برگردد.

 

سرخپوشان پایتخت موفق شدند پس از تغییر و تحولات در کادر مدیریتی‌شان و انتصاب علی پروین به عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره و محمد رویانیان به عنوان مدیرعامل، پس از شکست تلخ مقابل رقیب سنتی‌شان و سقوط به رده پانزدهم، توانست تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز را در خانه با نتیجه دو بر یک شکست دهد.
حمید استیلی سرمربی پرسپولیس که در این با چند تغییر نسبت به دو، سه بازی گذشته، تیمش را روانه میدان شیراز کرد، توانست با این تغییرات کمی تیمش و خودش را از حاشیه‌ها دور کند. بازگشت شیث رضایی به ترکیب اصلی پس از هفته‌ها نیمکت‌نشینی و سکونشینی یکی از این تغییرات ویژه حمید استیلی بود. اعتماد دوباره به علیرضا حقیقی دروازه‌بان ملی‌پوش، آوردن غلامرضا رضایی به نوک حمله، کنار هم قرار دادن محمد نوری و علی کریمی در پشت رضایی، بردن نصرتی به دفاع راست، بازگشت مجتبی شیری به ترکیب بعد از آسیب‌دیدگی که دست به گریبانش بود. 

 

همین تغییرات روند حرکتی پرسپولیس در بازی مقابل فجر را روان‌تر کرد و بازیکنان پرسپولیس در این بازی نسبت به دربی هماهنگ‌تر نشان می‌دادند. خط دفاعی قرمزها که در بازی مقابل استقلال بارها مغلوب حرکات هافبک‌ها و مهاجمان تند و تیز آبی‌ها شده بودند، اما در این بازی خیلی مستحکم‌تر از قبل نشان دادند.
 اما در طرف مقابل زمین فجرسپاسی که با کلانتری، مربی جوان خود توانسته در لیگ امسال بازی‌های قابل قبولی را ارائه دهد، مقابل پرسپولیس بازی خوبی را ارائه داد، اما تیم زردپوش شیرازی مغلوب باتجربه‌های پرسپولیس شد. در نیمه اول که بازی ساکنی را در میانه میدان شاهد بودیم و تک و توک حمله‌هایی از سوی دو تیم و به‌خصوص تیم میهمان طرح‌ریزی می‌شد، اما پایان کار در نیمه‌اول جز نتیجه تساوی بدون گل چیز دیگری را همراه نداشت. 

 
 اما نیمه دوم  نیمه مربیان بود. در نیمه دوم استیلی تمام تفکرات مربیگری خود را به بازیکنان گوشزد کرد و آخرین شانس‌های خود را برای بقا در پرسپولیس امتحان کرد. استیلی که می‌دانست اگر در 45 دقیقه دوم هم نتواند موفق شود، به احتمال فراوان همین امشب حکم برکناری‌اش را می‌دید. اما این مربی با تغییرات تاکتیکی که در نیمه دوم ارائه داد، توانست بازی را در دست بگیرد و حملات خطرناکی را روی دروازه فجری‌ها انجام دهد.
بازی تا دقایق 60 با نتیجه صفر – صفر دنبال می‌شد، که حمید استیلی دست به تغییر در ترکیب تیمش زد. سرمربی پرسپولیس برای آنکه بتواند نتیجه را عوض کند، با آوردن وحید هاشمیان بازیکن با تجربه تیمش به ترکیب، به دنبال عوض کردن نتیجه تساوی بود. 


 این تعویض استیلی هم به نوعی مثمرثمر بود و قرمزها توانستند 9 دقیقه بعد از آمدن وحید هاشمیان توسط خود این مهاجم به گل برسند تا استیلی تعویض طلایی را برای تیمش انجام دهد. البته در این گل سهم علی کریمی را باید حساب کرد که با حرکت خود و پاس دیدنی‌اش به وحید هاشمیان پایه‌گذار گل اول سرخپوشان شود. علی کریمی که باز هم مثل دیدارهای قبلی یک تنه برای تیمش همه کار می‌کرد، در این بازی هم بیش از سایرین دوید و پاس‌ها و دریبل‌های جادوگرانه وی تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به تحسین وامی‌داشت. این نتیجه تا دقیقه 78 پا برجا بود که خطای بازیکنان پرسپولیس مابین هجده قدم و نیمه زمین، ضربه کاشته‌ای را برای تیم میزبان به همراه داشت که بازیکن تعویضی و جوان فجری‌ها موفق شد یکی از زیباترین گل‌های این فصل لیگ‌برتر را از فاصله‌ای دور به ثمر برساند. این گل تا حدودی باز پرسپولیس را دچار استرس کرد که مبادا بازی را از دست داده و بازی را با همین نتیجه به پایان برسانند یا اینکه بازنده از زمین خارج شوند. اما در این میان یک جادوگر آماده برای قرمزها وجود داشت که در حال حاضر وجودش در پرسپولیس برای همه و به‌خصوص استیلی یک نعمت بزرگ حساب می‌شود.  

 
دویدن‌های زیادی، گرفتن توپ از زمین خودی، پاس‌های خلاقانه به مهاجمان کارهایی دیگر که فقط از دست علی کریمی بر می‌آید، بس بود. علی کریمی که بعد از خطایی که روی هافبک فجر انجام داد و باعث گرفتن کارت زرد شد، بر سر بازیکنان تیمش فریاد می‌زد که به خود بیایند تا بتوانند نتیجه را عوض کنند. اما درست یک دقیقه بعد در یک فعل و انفعال، جادوگر توپ را از مدافعان حریف ربود و با پاسی زیبا به وحید هاشمیان وی را در موقعیت گل قرار داد که وحید هم با یک پاس رو به عقب به خود کریمی، باعث شد شماره 8 پرسپولیس با یک ضربه تمام کننده در دقیقه 90 گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند.
 حالا علی کریمی با آن خوشحالی منحصربه‌فردش که از واقعا از نوع خوشحالی‌های خاص خودش بود، پرسپولیس و حمید استیلی را از بحران خارج کرد تا بتوانند با خیالی آسوده به دیدار هفته آینده‌شان یعنی صبای قم بروند. پرسپولیس با این برد با 5 پله صعود به رده دهم جدول صعود کرد تا به نوعی به وضعیت خود در جدول سروسامانی دهد. 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد