فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

استیلی: دلیل بی‌صبری هواداران، نحوه رفتن دایی است

 

فوتبال روز:سرمربی پرسپولیس گفت:‌ نحوه رفتن دایی از پرسپولیس عامل اصلی بی صبری هواداران ما است.

 

حمید استیلی در نشست خبری پیش از دیدار فردا با شهرداری تبریز گفت: روز خبرنگار را تبریک می‌گویم و امیدوارم این قشر زحمت‌کش مثل همیشه وقایع ورزش را به خوبی انعکاس دهند. این ماه عزیز را هم تبریک می‌گویم و امیدوارم با تغییرات مثبت در درون خود در زندگی موفق شویم. بازی با شهرداری تبریز سومین بازی ما در لیگ برتر است. این تیم در دو دیدار گذشته 2 امتیاز کسب کرده و مدیریت و کادر فنی خوبی دارد. آنها از نظر سطح اقتصادی نیز شرایط خوبی دارند. من پیش از حضور در پرسپولیس با مدیرعامل باشگاه شهرداری صحبت کرده بودم، بودجه آنها مشخص و همه چیز در این باشگاه معلوم است.

وی ادامه داد: بازی با شهرداری تبریز بسیار حساس است اما در تیم ما یک حقیقت وجود دارد و یک حق، حقیقت آن است که ما در دو بازی گذشته نتایج خوبی نگرفتیم اما این حق ما نبوده است. ما روز به روز بهتر می‌شویم. فقط 10 روز است که تمام بازیکنان را در اختیار داریم. 10 روز زمانی نیست که بتوانیم یک تیم مورد سنجش قرار دهیم. شکل واقعی خودمان را در دیدارهای آینده بدست می‌آوریم و هواداران باید مقداری صبورتر باشند.

استیلی تاکید کرد: در مورد امام حسین(ع) نیز حقیقت این بود که ایشان شهید شدند اما حقش نبود که شهید شوند. هواداران ما نیز باید صبورتر باشند. فوتبال یک پروسه زمان‌بر است. کی‌روش نیز که از بهترین مربیان دنیاست تیم ملی ما را فقط 4، 5 ماه است که تحویل گرفته ولی قطعا همه شما از بازی ایران برابر مالدیو راضی نبودید. او نیز به زمان نیاز دارد تا بازیکنان ما را بشناسد و تیم خوبی را درست کند. ما نیز فکر می‌کنیم در پرسپولیس بازیکنان خوبی داریم و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا هواداران را خوشحال کنیم. پرسپولیس بزرگتر از من و امثال من است و هواداران باید بدانند که ما برای آنان بازی می‌کنیم.

وی افزود: در دو دیدار گذشته هواداران به ما فرصت کمی دادند. در بازی اول از شروع مسابقه مشکلاتی ایجاد کردند و در دیدار با شاهین فقط 70 دقیقه به تیم ما فرصت دادند. من به پرسپولیس اعتماد کامل دارم و ما یکی از بهترین‌ تیم‌های لیگ می‌شویم.

استیلی در مورد اینکه بهتر نیست علی کریمی نزدیک دروازه حریف بازی کند، گفت: کریمی در هر بازی پشت مهاجمان ما بازی می‌کند اما فشار بازی و یارگیری من‌ تو من باعث می‌شود که او یک خط عقب بیاید اما در مجموع علی کریمی خواسته ما را اجرا می‌کند. در بازی فردا برابر شهرداری تبریز صددرصد به دنبال 3 امتیاز و برد هستیم و تغییراتی نیز در ترکیب پرسپولیس انجام خواهیم داد. اگر پیروز نشویم تیم دچار بحران می‌شود البته این بحران از بازی اول برای ما بوده است.

استیلی در مورد اینکه شما 6، 5 هفته وقت خواسته‌اید تا پرسپولیس را به اوجش برسانید، گفت: من 6، 5 هفته وقت نخواستم،‌ گفتم 6، 5 هفته زمان نیاز داریم تا پرسپولیس واقعی را ببینیم. البته با توجه به فشردگی بازی‌ها ما بین هر مسابقه یک هفته هم وقت نداریم. هر 4 روز یکبار بازی می‌کنیم و فرصت کمی برای بازسازی است. شاید در نیم فصل دوم بتوان هر 4 روز یکبار بازی کرد اما در ابتدای لیگ این کار سخت است.

وی اظهار داشت: در پایان بازی با شاهین بوشهر بازیکنان ما ساعت 2.5 نیمه شب شام خوردند و 6 صبح بیدار شدند و 8 صبح به فرودگاه رفتند. ما فقط یک روز توانستیم تمرین خوبی داشته باشیم. پرسپولیس تازه شکل گرفته و زمان کافی می‌خواهیم تا تیم هماهنگ شود؛ تیمی که تغییرات زیادی داشته است.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به لیگ‌های گذشته عنوان کرد: برق و فجر شیراز 8 هفته صدرنشین بودند اما در نهایت به لیگ یک سقوط کردند. پاس نیز یک هفته صدرنشین بود اما در پایان لیگ سقوط کرد و برعکس سپاهان که 6 هفته در پائین جدول بود قهرمان شد. فوتبال پروسه زمان‌بری است و ما برای تیم هدف‌گذاری کرده‌ایم.

استیلی اضافه کرد: این اولین دوره‌ای است که در دوران آماده‌سازی تمام بازیکنان را در اختیار نداشتیم. ما به حضور بازیکنان برای انجام کارهای تاکتیکی نیازمند بودیم ولی به احترام تیم ملی بازیکنان را به تیم ملی دادیم. در هیچ جا سراغ نداریم که 3 روز قبل از بازی، بازیکنان را در اختیار تیم قرار دهند.

استیلی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه دلیل بی‌صبری هواداران پرسپولیس در این فصل چیست، گفت: اگر بخواهیم شفاف بگوئیم نحوه رفتن دایی از پرسپولیس عامل اصلی است. خود من هم گفتم علی دایی باید سرمربی باشد اما در نهایت این کمیته فنی بود که تصمیم گرفت. ذوالفقارنسب، زادمهر و پنجعلی اعضای کمیته فنی بودند. آیا کاشانی می‌تواند در ذوالفقارنسب و زادمهر نفوذ کند؟ ‌خیلی‌ها می‌گفتند استیلی انتخاب کاشانی بوده نه کمیته فنی، من به همه پیشکسوتان پرسپولیس احترام گذاشته و می‌گذارم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از شکست برابر شاهین بوشهر فرشاد پیوس و علی پروین به من زنگ زدند. ما نیاز به کمک همه پیشکسوتان پرسپولیس داریم، نیاز به هوادارانی داریم که در سختی‌ها در کنار ما باشند، در زمان برد همه هستند. در ایران هم وقتی بارسلونا می‌برد خیلی‌ها خوشحال می‌شوند اما هوادار واقعی بارسلونا آنهایی هستند که بارسلون هستند و هنگام باخت نیز در کنار این تیم قرار دارند. من با تمام وجود برای پرسپولیس کار کرده‌ام و در این تیم سرم را جلوی توپ گذاشتم. از هواداران می‌خواهم در سختی‌ها به ما کمک کنند و به همه آنها نیز احترام می‌گذارم.

استیلی در مورد اینکه مشکلات مالی پرسپولیس و استقلال می‌تواند بر روی عملکرد بازیکنان تأثیرگذار باشد، گفت: سال گذشته هم با شاهین بوشهر ما چنین مشکلی داشتیم اما در پرسپولیس این مشکل وجود ندارد. باشگاه به تمام تعهدات خود عمل کرده و 20 درصد باقیمانده قرارداد بازیکنان را نیز از فصل پیش به آنها پرداخت شده است.

این مربی ادامه داد: پرسپولیس و استقلال تیم‌های بزرگی و زیر نظر سازمان تربیت‌بدنی هستند و این سازمان مدت‌ها رئیس نداشت و حالا خوشحالم رئیس هم انتخاب شده است و قطعا این دو تیم آینده بهتری خواهد داشت. پرسپولیس و استقلال به خاطر هواداران زیادی که دارند نیاز به حمایت مالی دارند. بازی پرسپولیس با آنکه ساعت 10.30 شب برگزار شد بیش از 50 هزار هوادار را به ورزشگاه آورد و خیلی‌ها نیز از پای تلویزیون‌ها بازی را تماشا کردند. این هفته نیز تماشاگران زیادی به ورزشگاه می‌آیند. باید به این دو باشگاه امکانات خوب داد.

استیلی در مورد کاپیتانی محمد نوری در پرسپولیس در بازی با شاهین بوشهر گفت: خود من تصمیم گرفتم و علی کریمی با من هماهنگ کرده بود. بین دو نیمه با علی کریمی صحبت کردم و گفتم در صورتی که شرایطی پیش بیاید یکی دو بازیکن هستند که هرکدام شرایط روحی روانی بهتری داشته باشند بازوبند را به او بدهد و کاپیتانی نوری در پرسپولیس به صورت دائمی نیست. همه ما برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم و کاپیتانی مسئله بزرگی نیست. برای انتخاب کاپیتان پرسپولیس شخصیت، قدمت و پیشکسوتی را رعایت می‌کنیم.

استیلی در مورد هجمه برخی از پیشکسوتان پرسپولیس علیه کادر فنی کنونی این تیم، گفت:‌ یک انتقاد داریم و یک تخریب، آنهایی که انتقاد می‌کنند و راه‌حل نشان می‌دهند خوب است. در جلسه کمیته فنی که دیروز انجام شد، انتقاد و راهکار ارائه شد. انتقاد به تیمی که مشکلات زیادی داشته و خوب نتیجه نگرفته است، وارد است. ما در بازی سوم تغییراتی خواهیم داشت اما تخریب فرق می‌کند. همه دوستان می‌دانند یک تیم را که 10 روز است کنار هم جمع کرده‌ایم نمی‌‌توان مورد ارزیابی فنی قرار داد.

وی در مورد بازی فردا با شهرداری تبریز تاکید کرد: در دو بازی گذشته کمترین موقعیت را به حریفان دادیم و ساختار دفاعی درست کردیم. در دیدار با شاهین به جز صحنه تک به تک منیعی با حقیقی که روی یک ضد حمله بدست آمد شاهین موقعیت صددرصد آنچنانی نداشت. گل اول شاهین نیز بر روی اشتباه بازیکن ما بدست آمد. در بازی با ملوان به مراتب بهتر بودیم. در بازی با شاهین فقط یک نیمه خوب بودیم و حریف را کنترل کردیم اما ما باید در فاز حمله نیز بهتر باشیم و همانطور که به حریف موقعیت نمی‌دهیم، موقعیت گلزنی نیز برای خود ایجاد کنیم که در بازی با ملوان این کار را انجام دادیم اما از موقعیت‌های گلزنی نتوانستیم استفاده کنیم. در بازی با شاهین بعد از خوردن گل دوم چند موقعیت عالی گلزنی بدست آوردیم اما شرجی بودن و رطوبت بالای 90 درجه در بوشهر مشکلاتی برای ما ایجاد کرد. این تجربه خوبی برای بازیکنان ما بود.

استیلی یادآور شد: بازیکنی مثل مهرداد اولادی در ملوان که تیم‌ها مقابل آن تهاجمی بازی می‌کند، فضای زیادی دارد و می‌تواند خوب کار کند اما در پرسپولیس و استقلال اکثراً‌ تیم‌ها مقابل آنها مخصوصا در تهران دفاعی بازی می‌کنند و فضا را از مهاجمان می‌گیرند. 

سرمربی پرسپولیس در مورد مصدومیت مهرداد اولادی گفت: اولادی را به دلیل مصدومیت چند هفته در اختیار نداریم. در مورد داوری بازی با شاهین ما اعتراض نکردیم ولی صحنه آسیب‌دیدگی مهرداد اولادی مشخص است. آن صحنه را تلویزیون به طور آهسته نشان نداد اما بازیکن شاهین روی مچ اولادی تکل بدی زد و ما این بازیکن را چند هفته در اختیار نداریم.

استیلی افزود: حتی یک صحنه داور می‌توانست روی نوروزی پنالتی اعلام کند و یا اخطاری که به شیث رضایی داده شد درح الی بود که بازیکن شاهین پیش از او خطا کرده بود. ما این فیلم‌ها را چند بار می‌بینیم. مظفری‌زاده داور خوبی است اما آن روز قضاوت خوبی نداشت. باشگاه در این مورد صحبت و تصمیم‌گیری می‌کند اما با یک تکل عمدی اولادی دچار مصدومیت شد. باید ببینیم وضعیت وحید هاشمیان امروز چگونه است. غلامرضا رضایی و هادی نوروزی را نیز در اختیار داریم وضعیت کاظمیان روز به روز بهتر می‌شود و ما به دنبال جذب یک مهاجم خارجی توانمند نیز هستیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه علی کریمی گفته می‌توانند بازوبند کاپیتانی را از او بگیرند، اظهار داشت: شاید آنهایی که کریمی را از نزدیک نشناسند به خلق و خوی او آشنا نباشند اما کریمی الگوی خوبی برای جوانان است. او همواره به عنوان نفر اول در تمرینات حاضر می‌شود و همواره منافع تیم را به منافع شخصی ترجیح می‌‌دهد و مدافع منافع بازیکنان است. او پیش از این نیز به من گفته بود که این بازوبند را از من بگیرید و به فرد دیگری بدهید اما کریمی لیاقت بازوبند کاپیتانی پرسپولیس دارد.

استیلی در مورد اینکه اظهارات مایلی‌کهن برای پرسپولیس حاشیه‌ساز می‌شود یا نه، گفت: مایلی‌کهن مدیر فنی تیم است و مربی من هم بوده است. من از راهنمایی‌های ایشان استفاده می‌کنم اما ایشان خودشان در مورد حرف‌هایی که می‌زنند تصمیم‌گیرنده هستند. 
 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد