فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

حرفهای تند علی دایی:آنهایی که مسخره‌بازی درآوردند دلقکند

 

فوتبال روز: سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن در واکنش به اتفاقات رخ داده در جشن باشگاه استقلال گفت: از گذشته دلقک‌ها و آدم‌های کوچک وجود داشته و زیاد بوده‌اند.

 

علی دایی طبق عادت  لیگ برتر را با یک کنفرانس مطبوعاتی چاق وچله آغاز کرد! او کسی ایت که ادر حرف زدن هرگز کم نمی آورد و این بهترین فرصت برای خبرنگارانی است که علی دایی تند و تند از حرفهای او یادداشت بردارند .او که از تقلید صدایش توسط سامان گوران بازیگر مجموعه خنده بازار (که با تقلید از فردوسی پور به شهرت رسیده ) در مراسم جشن باشگاه استقلال دلخور بود از همه چیز گفت. این مصاحبه را به نقل از فارس بخوانید: 

 

سقف قرارداد ها مسخره است
ا تمام احترامی که برای سازمان لیگ قائل هستم اما قانون سقف قرارداد را قبول ندارم. مگر می‌شود فاصله یک مربی که تیمش را قهرمان می‌کند با یک مربی که اخراج می‌شود یکی باشد؟ امیر قلعه‌نویی دو سال پیاپی تیمش را قهرمان کرد آن موقع او باید 350 میلیون بگیرد و مربی اخراجی نیز همین مبلغ را دریافت کند؟‌ آیا این انصاف و حق است؟ ابدا حقانیت نیست. شما هم با من همراه باشید. این مسخره است و نمی‌دانم اسمش را باید چه بگذارم. نمی‌شود برای توانایی افراد سقف بگذاریم. مگر توانایی آدم سقف دارد؟ توانایی فنی ما مربیان سقف ندارد که اگر این گونه است باید فاتحه‌اش را خواند زیرا دیگر نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.  

 

قلعه نویی و مربی سقوط کرده یک اندازه بگیرند؟
مگر می‌شود قلعه نویی با قهرمانی 350 میلیون بگیرد آن هم در حالی که با تیمش در آسیا خوب نتیجه گرفته است آن موقع به مربی اخراجی هم 350 میلیون بدهیم؟ این مغایر با تمام مسائل است. اگر سقف قرارداد وجود داشت تیم‌هایی مانند رئال مادرید و بارسلونا به وجود نمی‌آمدند. این تیم‌ها در یک ردیف قرار می‌گرفتند و به هم نزدیک بودند. مگر می‌شود بین تیم پولدار و بی‌پول فرق نگذاشت؟ چنین مسائلی فقط در شوروی سابق دیده می‌شد. من جای دیگر چنین چیزی ندیدم.
نمی‌خواهم از کسی دفاع کنم اما مهدی رحمتی 5 سال است بهترین دروازه‌بان ایران است. آن موقع باید او 350 میلیون تومان بیگرد و دروازه‌بانی که رنگ تیم ملی را ندیده همین 350 میلیون را بگیرد. فرق بازیکن ملی پوش با سایر بازیکنان فقط 50 میلیون تومان است؟ سقف قراداد مشکلات دیگری مانند پول زیرمیزی را هم ایجاد می‌کند. ضمن اینکه به سازمان مالیاتی ضرر می‌زند و این سازمان نمی‌تواند مالیات واقعی را بر اساس قرارداد از بازیکنان بگیرد. سقف قرارداد شاید محاسنی داشته باشد اما معایبش بیشتر از محاسنش است و مانع پیشرفت فوتبال ما خواهد شد.

امیدوارم پرسپولیس موفق شود
هیچ‌کس نمی‌تواند پرسپولیس را فراموش کند. ما با این تیم بزرگ شده‌ایم، ‌کار کرده‌ایم و من خاطرات شیرینی با این تیم دارم. همیشه ارتباط دوطرفه‌ای با پرسپولیس داشتم و انشاءالله این ارتباط تا آخر عمر پابرجا خواهد بود اما به خاطر شغل و حرفه‌ای که دارم اکنون در این تیم نیستم و امیدوارم پرسپولیس موفق شود.

از نظر بدنی عقبیم
تیم راه‌آهن مزایده‌اش در بورس و برخی مشکلات دیگر، خیلی دیر بسته شده و به خاطر همین ما در تمرینات و اردوهای که داشتیم خیلی به بازیکنان فشار آوردیم. ولی در هر صورت شعور و سطح فوتبال راه‌آهن خیلی بالاست و مطمئن باشید مقابل ذوب‌آهن که یکی از بهترین تیم‌های ایران است، فوتبال خوبی را از خود به نمایش خواهیم گذاشت.

جوانگرایی کردم
 شاید این اتفاقات در راه‌آهن منشا خیر است که ما زمان کمی در فصل نقل و انتقالات داشتیم. بنابراین از بازیکنان امید جوان استفاده خواهم کرد. من 4 بازیکن را از تیم امید راه‌آهن به تیم بزرگسال آوردم و همچنین چند بازیکن زیر 21 و 22 سال را به تیم بزرگسال آوردم و با حضور این بازیکنان جوان و بازیکنان باتجربه یک ترکیب خوب داشته‌ایم. سعی ما این است که راه‌آهن در فصل آینده در جدول رده‌بندی چند پله بالاتر بیاید و هر بازیکنی که خوب باشد از او استفاده کنیم. من از چند بازیکن جوان نیز تست گرفته‌ام.

طلبم را به پرسپولیس نبخشیده ام  /50درصد از مبلغ قراردادم باقی مانده
من هیچ وقت نمی‌خواهم در مورد این آقایان (مدیران پرسپولیس) حرف بزنم. در مورد پرسپولیس حرف می‌زنم اما دوست ندارم در مورد این آقایان حرف بزنم و آنها از من مایه بگذارند. من در آن نامه که به باشگاه پرسپولیس نوشتم مبلغ پیشنهادی فصل جدید خود را به هواداران تقدیم کردم نه مطالبات پرداخت نشده‌ام را.  این مسئله دو حالت دارد یا اینکه این آقایان که می‌گویند لیسانس حقوق دارند نمی‌توانند تشخیص دهند که مبلغ فصل جدید با مطالبات گذشته‌ام فرق دارد و یا در حالت دوم باز هم سیاسی کاری می‌کنند و می‌خواهند حق مرا پایمال کنند. من این مسئله را اکنون از شما شنیدم و علاقه‌ای ندارم حرف‌های آقایان را دنبال کنم. به این ماه مبارک قسم مصاحبه‌های آنها را نخواندم که ببینم چه می‌گویند اما من از باشگاه پرسپولیس طلبکارم و هم پاداش قهرمانی‌ام را نگرفته‌ام و هم حدود 40 تا 50 درصد از مبلغ قراردادم باقی مانده که نگرفته‌ام. البته باید حساب کتاب کنم باشگاه پرسپولیس چقدر به حساب من واریز کرده تا درصد طلبکاری‌ام مشخص شود.

خودشان قبول کردند قانونی نیستند
این آقایان می‌خواهند من را مقابل هواداران قرار بدهند. ولی همانطور گفتم بدانند که ارتباطم با هواداران دو طرفه است و آنها بهتر از هرکس دیگر این قضیه را متوجه می‌شوند. من قبلا هم گفتم که من فقط با مدیرعامل قانونی کار می‌کنم که این آقایان هم به صحبت‌هایم صحه گذاشتند که قانونی نیستند. من مثل این آقایان بلد نیستم که با الفاظ بازی و صحبت کنم. بهتر است من راجع به این آقایان صحبت نکنم. خود مردم بهتر آنها را می‌شناسند.

گروه ایران متوسط است
 گروه ایران یک گروه متوسط است و ایران شانس زیادی دارد که به جام جهانی برود. البته کار ما سخت است و نباید به اسم تیم‌ها نگاه کنیم ولی تیم‌هایی که با ایران همگروه شدند هیچ‌گاه حریف درجه یکی در آسیا محسوب نمی‌شدند و اکنون نیز شرایط همین گونه است. با این حال کار آسانی پیش رو نداریم اما نسبت به صعود به جام جهانی خوشبین هستم. با کار اصولی و درست می‌توانیم به جام جهانی برسیم.

کی روش را دست دارم ولی...
 از عملکرد تیم ملی برابر مالدیو راضی نیستم. من کی‌روش را قبول و او را دوست دارم. امیدوارم او موفق شود اما بازی ایران برابر مالدیو را در دیدار برگشت نپسندیدم. مالدیو هنوز اینقدر پیشرفت نکرده که ما بتوانیم آنها را یک بر صفر شکست دهیم. ما بد بازی کردیم البته بازی‌های اول است و طبیعی است که چنین اتفاقاتی رخ دهد. من به آینده تیم ملی امیدوار هستم و همه ما از شما تا من نوعی باید به تیم ملی و کی‌روش کمک کنیم تا آرزوی مردم ما را برآورده کنیم.

برای استقلال متاسفم
در مورد بی‌احترامی به خودم در جشن باشگاه استقلالباید بگویم که  به هر حال از گذشته نیز دلقک‌هایی وجود داشتند. آدم‌های کوچک زیاد بودند. من به این آدم کوچک خرده نمی‌گیرم اما از مسئولان و بزرگترهایی که آنجا در آن مراسم حضور داشتند انتظاری بیش از این دارم. آقای کوچکی که چنین کاری می‌کند باید بداند چیزی از من کم نمی‌شود و حتی اگر این آدم‌های کوچک در جشن استقلال از من تعریف می‌کردند چیزی به من اضافه نمی‌شد ولی نباید این مسخره‌بازی‌ها و کارهای چیپ را انجام داد. من متاسفم برای آنهایی که در جشن استقلال چنین کاری کردند. استقلال دومین تیم ایران از نظر تعداد طرفداران است و این باشگاه بزرگ باید الگویی برای باشگاه‌های کوچک دیگر مانند ما باشد. چنین کارهای سبکی ارزش کار آنها را پایین می‌آورد اما من با چنین کارهایی کوچک نمی‌شوم. عزت و ذلت دست خداست.

من هم می توانم همه را مسخره کنم
خوشحالم مجیدی از من حمایت کرد. نباید برای یک لحظه خندیدن آدم‌ها را مسخره کرد و چنین لوس‌بازی‌هایی درآورد. اگر قرار بر مسخره‌بازی باشد، من می‌توانم آقایان را به راحتی مسخره کنم. از نظر علمی، سابقه ورزشی، روابط اجتماعی و زندگی که دارند، می‌توانم خیلی‌ها را به مسخره بگیرم اما این مسائل در ذات آدم‌های بزرگ نیست. اسلام دین بزرگ و قشنگی است و همه مسائل در آن آورده شده است. ما با اشتباهاتی که مرتکب می‌شویم به این دین لطمه می‌زنیم و با مطالب و دروغ‌هایی که می‌گوییم و خودمان را مسلمان نشان می‌دهیم، به دین اسلام لطمه می‌زنیم. این دین ماست و ما می‌توانیم در جهت ترویج آن با رفتار درست تلاش کنیم.

اسم ملاک قهرمانی نیست
 اکنون نمی‌توان گفت چه تیم‌هایی مدعی قهرمانی هستند. شاید برخی تیم‌ها بازیکنان اسمی‌تر گرفته باشند اما فصل گذشته نشان داد جذب بازیکنان اسمی ملاکی برای قهرمانی نیست. کار گروهی تیم‌ها شرط است. اجازه بدهید من دو سه هفته اول لیگ را ببینم و سپس در مورد مدعیان قهرمانی اظهار نظر خواهم کرد.
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد