فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نگاهی به سابقه رویارویی با حریفان تیم ملی در مقدماتی جام جهانی

 

فوتبال روز:اگرچه در نگاه اول گروه ایران آسان به نظر می رسد، ولی در دوره های قبلی بحرین و قطر دو بار مانع صعود تیم ملی ایران به جام جهانی شده اند!


 

ایران- بحرین: دو تیم تاکنون 13 بار باهم روبرو شده اند که ایران 6 بار و بحرین نیز 4 بار پیروز شده و 3 بازی نیز به تساوی انجامیده است. تیم ملی در این بازی ها 23 گل به بحرین زده و 11 گل نیز دریافت کرده است. ایران و بحرین 4 بار سابقه رویارویی در مقدماتی جام جهانی را دارند، اگرچه در مقدماتی 2002 با شکست مقابل بحرین از راهیابی به جام جهانی بازماندیم، اما در مقدماتی 2006 با پیروزی بر بحرین به جام جهانی صعود کردیم.  آخرین رویارویی دو تیم در جام ملتهای غرب آسیا در سال گذشته بود که ایران 3- صفر پیروز شد. 

 

سابقه رویارویی در مقدماتی جام جهانی:

2002: ایران صفر- بحرین صفر/ بحرین 3- ایران 1

2006: بحرین صفر- ایران صفر / ایران 1- بحرین صفر


ایران قطر: حاصل کار 15 بار رویارویی دو تیم در مسابقات مختلف، 10 برد برای ایران و 3 برد برای قطر و دو تساوی بوده است. ایران 27 گل به قطر زده و 12 گل نیز دریافت کرده است. آخرین رویارویی دو تیم 7 دی 89 در دوحه بود که در یک بازی دوستانه نتیجه تساوی بدون گل ثبت شد. دو تیم تاکنون 4 بار در مقدماتی جام جهانی روبرو شده اند که در هر دو دوره قطر برای تیم ملی مشکل ساز شد: در مقدماتی 98 مانع صعود مستقیم ایران به جام جهانی شد و در مقدماتی 2006 نیز تیم ملی را تا مرز حذف از مرحله اول مقدماتی پیش برد. 

 

سابقه رویارویی در مقدماتی جام جهانی:

1998: ایران 3- قطر صفر/ قطر 2- ایران صفر

2006: ایران 3- قطر 1/ قطر 2- ایران 3


ایران- اندونزی: پس از 27 سال، تیم ملی ایران با اندونزی روبرو می شود. آخرین رویارویی دو تیم در مقدماتی جام ملتهای آسیا 1984 بود که ایران با مربیگری محمود یاوری 1- صفر اندونزی را در زمین خودش شکست داد. دو تیم تاکنون 3 بار باهم روبرو شده اند که ایران 2 برد با نتیجه 1- صفر و یک تساوی 2-2 مقابل اندونزی بدست آورده است. 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
آرمین آران یکشنبه 9 مرداد 1390 ساعت 09:58 http://aranlar.blogsky.com

پس الان موقع انتقامه دیگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد