فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

یک بدشانسی دیگر برای خیابانی/ شاهرودی و محرمی تشنه خون آقاجواد

 

فوتبال روز:در دیدار برگشت بازی ایران – مالدیو جواد خیابانی گزارشگر بازی بود و در طول گزارشش صحبت‌هایی از بازی‌های قدیمی ایران و مالدیو و از برخی بهترین بازیکنان قدیمی ایران نام برد. اما این صحبت‌ها و نام بردن از بازیکنان برای خیابانی یک بدشانسی به دنبال داشت.

 

در طول گزارش بازی، وقتی در یک صحنه مهرداد پولادی از گوشه چپ میدان صاحب توپ بود و به طرف زمین مالدیو در حرکت بود، در یک آن خیابانی شروع به تعریف و تمجید از بهترین بازیکنان چپ تاریخ ایران کرد و عنوان کرد که تیم ملی در چند سال اخیر دیگر صاحب چپ‌پای مقتدری نیست و آیا کی‌روش می‌تواند به میدان دادن به پولادی اعتماد کند و این بازیکن ایران را صاحب چپ‌پای مطمئنی کند یا خیر؟ در همین حال خیابانی گزارشگر بازی از چپ‌پاهایی چون حاجیلو، میناوند و اسکندریان نام برد، اما اسمی از مجتبی محرمی که یکی از اسطوره‌های چپ ایران بود و البته رضا شاهرودی یکی از بهترین چپ‌پاهایی که در عین حرکت سانترهای فوق‌العاده‌ای برای مهاجمان تیم ملی ساخته و پرداخته می‌کرد نبرد تا با نام نبردن از این دو بازیکن، انتقادهای تندی را خیابانی علیه خود ببیند. 

 

در همین حال روزنامه خبرورزشی مصاحبه‌هایی با خیابانی، شاهرودی و محرمی انجام داده که در این مصاحبه‌ها ابتدا جواد خیابانی در صحبت‌هایش در نام نبردن از شاهرودی و محرمی ابتدا در مورد محرمی گفت: «حیف است که ما محرمی را در دفاع چپ محدود کنیم، او یکی از کامل‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است و من خصومتی با محرمی ندارم و وی مثل کریم باقری و قلیچ‌خانی جزو بازیکنانی است که در همه جای زمین می‌توانست بازی کند. به خاطر همین او را جزو چپ‌پاها نام نبردم.» 

 

 اما صحبت‌های خیابانی در مورد شاهرودی هم جالب بود، جایی که وی اعلام کرد من کاملا شاهرودی را یادم رفت. وی در این مورد می‌گوید: «من واقعا اسم شاهرودی را یادم رفتم، فکر می‌کنم آلزایمر گرفتم. ولی من از بازیکنانی نام بردم که در جام‌جهانی بازی کرده‌اند و این در حالی است که شاهرودی در جام‌جهانی حضور نداشت. البته این را بگویم که واقعا خیلی از بازیکنان بودند که من اسامی‌شان را یادم رفت و وقت هم کم بود و باز هم می‌گویم حتما آلزایمر گرفتم که نامی از شاهرودی نبردم.» این صحبت‌های خیابانی گزارشگر بازی در مورد نام نبردن این دو بازیکن بود اما صحبت‌های جالب شاهرودی و محرمی هم با روزنامه خبرورزشی در این مورد جالب به نظر می‌رسد. 

 

محرمی یکی از بهترین چپ‌پاهای سابق فوتبال ایران در این مورد می‌گوید: «چه کار می‌توانم بکنم؟ چه چیزی می‌توانم بگویم؟ چرا باید ناراحت شوم؟ بالاخره هر آدمی هر شخصی می‌تواند سلیقه‌ای کار کند و حرف بزند. الان باید حتما بروم با جواد خیابانی دعوا بکنم؟ به نظر یک عده آدم عقده‌ای هستند و نمی‌شود کاری کرد.» محرمی در ادامه، حرف‌های جالبی در این مورد می‌زند. محرمی گفت: «همانطور که گفتم یکسری آدم‌ها عقده‌ای هستند. در همین انتخاب بهترین مجری‌های سال هر سال می‌بینید که اسمی از این آقا برده نمی‌شود و هر سال عادل فردوسی‌پور به عنوان بهترین گزارشگر و مجری انتخاب می‌شود. اتفاقا خیابانی مدتی به دلیل لوس بازی از گزارشگری کنار گذاشته شده بود. الان به هرکسی بگویید وقتی دارد فوتبال نگاه می‌کند و می‌بیند این آقا گزارشگرش است صدای تلویزیون را می‌بندد.» 

 

 محرمی البته به یک نکته اما به شوخی هم افزود: «من اگر خیابانی را در خیابان ببینم او را خواهم زد. البته این حرف را به شوخی گفتم. در هر صورت فکر می‌کنم این کار خیابانی یک کار گزینشی است و فکر می‌کنم به خاطر آن پنالتی که در بازی مقابل کویت خراب کردم از دستم دلخور است. ولی در هر صورت همین که شما خبرنگارها و مردم می‌دانید که من چه کسی بودم و به یادم هستید و هر وقت مردم مرا در خیابان می‌بینند و از من امضا می‌گیرند همین برای من بس است و نیازی به اسم بردن یا نبردن کسی ندارم.» 

 

این صحبت‌های محرمی بود که درباره خیابانی زد. اما در ادامه مصاحبه خبرورزشی با شاهرودی هم جالب به نظر می‌رسید. جایی که شاهرودی در این مورد به خبرورزشی گفت: «خیابانی از قدیم با من مشکل داشته. زمانی هم که فیکس تیم ملی بودم با من خصومت داشت. الان هم اگر در موردش حرف بزنم گنده می‌شود. انگار من به جای بچه محل این آقا در تیم ملی فیکس بودم که اینطور از من بدش می‌آید. در قدیم هم در طول 90 دقیقه شاید سه یا چهار بار اسم من را می‌آورد و وقتی توپ زیر پای من بود داد می‌زد حالا علی دایی از آن منطقه زمین در حال حرکت است. من و محرمی هر وقت در خیابان حضور پیدا می‌کنیم و وقتی محبت مردم را می‌بینیم و آنها هنوز ما را یادشان است و اظهار لطف به ما می‌کنند همین برای ما بس است.»  

 

شاهرودی در ادامه مصاحبه‌اش با روزنامه خبرورزشی می‌گوید: «اصلا برای من مهم نیست که کسی اسم من را بیاورد یا نیاورد. من یک چهره شناخته شده هستم و نیازی به اسم آوردن این آقا در گزارش‌هایش نیستم. ولی این یکی از مشکلات اساسی فوتبال ما است که یک گزارشگر به خاطر خصومت و از قصد اسم یک بازیکن را نمی‌آورد. گزارشگر هیچ‌وقت نباید بین بازیکنان تبعیض قائل شود. خیابانی حتما یادش رفته که من سال‌ها دفاع چپ تیم ملی را در قبضه خودم در آورده بودم. ولی در کل اصلا برایم مهم نیست که این آقا اسم مرا نیاورده.» 

 

به هرحال آنها که جواد خیابانی را می‌شناسند می‌دانند که او به عمد قصد ضایع کردن یا اذیت کردن این دو ستاره چپ‌پای تاریخ ما را نداشته است. اما از بخت بدش او در جایی اشتباه کرده که دو بچه شر در آنجا حضور داشته‌اند. 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد