فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

تیم ملی با 4 گل مالدیو را بدرقه کرد

 

فوتبال روز:تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار مقدماتی جام جهانی 2014، مالدیو را شکست داد.

 

ایران 4 – مالدیو صفر 

 

گل‌ها: کریم انصاری فر(4 و 62)- علی کریمی(69)- سعید دقیقی(88)

داور: چایا ماهاپاب از تایلند

اخطار: کریم انصاری فر، علی کریمی و مازیار زارع

شنبه اول مردادماه 1390- مقدماتی جام جهانی2014- منطقه آسیا- مرحله اول- ورزشگاه آزادی تهران

ایران: مهدی رحمتی- هادی عقیلی- جلال حسینی- خسرو حیدری- مهرداد پولادی(64-احسان حاج‌صفی)- مازیار زارع(61-محمد قاضی)- علی کریمی- قاسم حدادی‌فر- هادی نوروزی(82- سعید دقیقی)- محمدرضا خلعتبری- کریم انصاری‌فر

سرمربی: کارلوس کی‌روش 

 

شرح بازی:

شاگردان کی‌روش با 4تغییر نسبت به بازی با ماداگاسکار به میدان اولین حریف خود در مقدماتی جام جهانی آمدند. تیم ملی ایران نسبت به بازی قبلی سریع‌تر و راحت‌تر بازی می‌کرد اما همچنان با فوتبالی که تماشاگران از این تیم انتظار دارند فاصله زیادی داشت. نکته عجیب در ترکیب اولیه تیم ملی بازی مهرداد پولادی در دفاع چپ بود که به احسان حاج‌صفی ترجیح داده شده بود.

در نیمه اول بازی کم‌حادثه‌ای را شاهد بودیم که طی آن کریم انصاری‌فر 3موقعیت خوب به دست آورد و دو تای آن‌ها را هدر داد. در نیمه دوم اما آهنگ حملات تیم ملی روان‌تر شد و شاگردان کی‌روش موقعیت‌های بیشتری روی دروازه حریف خود خلق کردند. آمدن قاضی و دقیقی نفس تازه‌ای به خط حمله داد و 3گل در 30دقیقه پایانی تیم ملی را به پیروزی 4 بر صفر در اولین گام صعود به جام جهانی رساند. 

 

شرح گل‌ها:

دقیقه4: ارسال خلعتبری از جناح چپ خط حمله تیم ملی با اشتباه دو مدافع مالدیوی به کریم انصاری‌فر رسید و او از داخل شش قدم دروازه مالدیو را باز کرد.

دقیقه62: باز هم گلزنی انصاری‌فر و باز هم اشتباه مدافعان حریف. روی یک ارسال بلند از جناح راست یک مدافع مالدیوی توپ را به کریم کوبید و یک مدافع دیگر روی خط دروازه کار او را کامل کرد.

دقیقه69: کرنر ارسالی از جناح راست را علی کریمی با ضربه سر به سه‌کنج بالای دروازه مالدیو فرستاد.

دقیقه88: پاس به جلوی کریم انصاری‌فرد و ضربه آخر سعید دقیقی. دقیقی شماره‌ای را بر تن کرده بود که معمولا به هافبک‌های دفاعی می‌رسد اما تمام‌کنندگی را از یاد نبرده بود. 

 

اتفاق ویژه:

اعتراض‌های پی در پی کارلوس کی‌روش به داور بازی در مسابقه‌ای که حساسیت چندانی برای ایران نداشت از نکات جالب این بازی بود. ضمن این‌که علی کریمی هم بعد از گل سوم توپ را شخصا به وسط زمین انتقال داد تا خاطره حرکات مشابه علی دایی در مقابل حریفان ضعیف را در ذهن فوتبالدوستان تداعی کند.  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد