فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

جام‌جهانی فوتبال زنان 2011 - آلمان/ ژاپن قهرمان جهان شد

 

فوتبال روز: تیم ملی فوتبال زنان ژاپن با پیروزی مقابل آمریکا در فینال جام‌جهانی 2011 آلمان قهرمان شد.

 

 تیم ملی فوتبال زنان ژاپن برای اولین بار با شکست آمریکا در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی رقابت‌های جام‌‌جهانی را به خود اختصاص داد.
این بازی که در شهر فرانکفورت برگزار می‌شد، در وقت‌های معمول با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و به وقت‌های اضافی کشیده شد. هر 2 تیم در وقت‌های اضافی یک گل به ثمر رساندند تا باز هم این مسابقه برنده‌ای نداشته باشد و ضربات پنالتی تعیین کننده قهرمان باشد.  


الکس مورگان در دقیقه 69 اولین گل بازی را وارد دروازه ژاپن کرد، اما ژاپنی‌ها از پا ننشستند و در حالی که تنها 9 دقیقه به پایان 90 دقیقه باقی مانده بود، توسط آیا میاما به گل رسیدند.
در وقت‌های اضافی باز هم این آمریکا بود که اولین گل را به نام خود ثبت کرد و ابی ومباچ در دقیقه 104 دروازه نماینده آسیا را گشود اما هومار ساوا، بهترین بازیکن ژاپن در این دوره از رقابت‌ها در دقیقه 117 گل خورده را جبران کرد و بازی را به ضربات پنالتی کشاند. ساوا با 5 گل عنوان خانم گلی مسابقات را نیز به خود اختصاص داد. 
 

ایواشیمیزو به دلیل دریافت کارت قرمز در دقیقه پایانی مسابقه از زمین بازی اخراج شد.
شانون باکس، کارلی لوید و توبین هیث نتوانستند ضربات پنالتی را درون دروازه ژاپن قرار دهند و ژاپن در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید تا اولین تیم آسیایی باشد که عنوان قهرمانی رقابت‌های جام‌جهانی را به خود اختصاص می‌دهد.
آیومی کایهوری از ژاپن به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.  

 

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد