فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

جام‌جهانی فوتبال زنان 2011/ ژاپن و آمریکا به فینال رسیدند

 

فوتبال روز:تیمهای ملی فوتبال زنان آمریکا و ژاپن  شب گذشته با نتیجه مشابه 3 بر یک مقابل فرانسه و سوئد به پیروزی رسیدند و به فینال جام‌جهانی 2011 آلمان راه یافتند.

  

آمریکا 3 - فرانسه 1

 تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با 2 گل دیر هنگام، فرانسه را با نتیجه 3 بر یک در مونشن گلادباخ شکست داد تا نام خود را به عنوان اولین فینالیست مسابقات جام‌جهانی 2011 آلمان ثبت کند.
آمریکا که پس از جام‌جهانی 1999 در خانه، برای اولین بار به فینال راه یافته است، یکشنبه شب برای کسب طلا به مصاف ژاپن خواهد رفت.

زمانی که تنها 9 دقیقه از شروع بازی گذشته بود، لورن چنی اولین گل مسابقه را وارد دروازه آبی‌‌پوشان کرد تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود آمریکا به پایان برسد.
سونیا بومپاستور در دقیقه 55 گل تساوی را برای فرانسه به ثمر رساند تا بازی تا دقیقه 79 با نتیجه تساوی یک بر یک قفل شود؛ اما ابی ومباچ در دقیقه 79 نتیجه 2 بر یک را به سود آمریکا رقم زد و تنها 3 دقیقه بعد الکس مورگان که در نیمه دوم به میدان آمده بود، اختلاف را به عدد 2 رساند تا به رویای فرانسه برای رسیدن به فینال پایان دهد.
ابی ومباچ از آمریکا به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و الودی تومیس از فرانسه تنها کارت زرد این دیدار را در دقیقه 90 به نام خود ثبت کرد.
فرانسه برای کسب برنز مسابقات در ورزشگاه سینشیم با سوئد دیدار خواهد کرد. 
 

 

ژاپن 3 - سوئد 1 

 

تیم ملی فوتبال زنان ژاپن برای اولین بار با پیروزی ارزشمند 3 بر یک مقابل سوئد که تاکنون تمام مسابقاتش را در این دوره از رقابت‌ها با پیروزی پشت سر گذاشته، به فینال جام‌جهانی راه یافت.

20 سال پیش 2 تیم در همین رقابت‌ها در چین با یکدیگر روبرو شدند که سوئد با نتیجه 8 بر صفر ژاپن را در هم کوبید، اما این بار، این نماینده شرق آسیا بود که به پیروزی رسید.

کارولین سگر، کاپیتان سوئد به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه ران چپ در این دیدار حاضر نشد؛ وی در جلسه تمرینی شب گذشته تیمش نیز شرکت نکرد. ژاپن نیز دست به یک تعویض در ترکیب خود زده بود و ناهومی کاواسومی را به جای یوکی ناگاستو به زمین آورد.

جمعیتی حدود 45 هزار و 434 نفر برای تماشای این بازی به ورزشگاه فرانکفورت آمده بودند.
ژوزفین اوکویست در دقیقه 10 دروازه ژاپن را گشود و ناهومی کاواسومی که در این بازی برای ژاپن به میدان آمده بود، تنها 9 دقیقه بعد گل خورده را جبران کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

تیم ملی فوتبال زنان ژاپن در نیمه دوم تلاش بسیاری برای باز کردن دروازه حریف اروپایی انجام داد و در نهایت توانست در دقیقه 60 توسط هومار ساوا، ستاره این تیم به گل دوم دست یابد و تنها 4 دقیقه بعد ژاپن اختلاف خود را به دو گل رساند. کاواسومی، زننده گل اول این تیم برای بار سوم دروازه سوئد را باز کرد تا بازی با نتیجه 3 بر یک به سود ژاپن پایان یابد.

آمار شوت‌ها در نیمه دوم 11 بر یک به سود ژاپن بود، بنابراین سرمربی سوئد دست به سه تعویض زد و جسیکا لند استورم، سوفیا جکوبسون و آنتونیا گورانسون را بیرون کشید و لیندا فورسبرگ، ماری هامر استورم و اوکویست را به ترتیب وارد زمین مسابقه کرد تا تیمش را به بازی برگرداند.

تلاش‌های ژاپن مانع از به ثمر رسیدن گل دیگری توسط سوئد شد تا نماینده شرق آسیا یکشنبه در فینال رقابت‌ها در فرانکفورت به مصاف آمریکا، صدرنشین فوتبال زنان جهان برود.
سوئد نیز برای کسب مقام سوم در سینشیم با فرانسه دیدار خواهد کرد.
آیا میاما از تیم پیروز، به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد. 
 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد