فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

جام‌جهانی فوتبال زنان 2011/ ژاپن با حذف میزبان شگفتی آفرید

 

فوتبال روز:تیم ملی ژاپن شب گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام‌جهانی فوتبال زنان به مصاف آلمان رفت و با شکست این تیم شگفتی جام را رقم زد.

 

 به نقل از سایت فیفا، ژاپن در وقت‌های اضافه با نتیجه یک بر صفر در این مسابقه به پیروزی رسید تا مدافع عنوان قهرمانی و میزبان مسابقات را از گردونه رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال زنان حذف کند و برای اولین بار به مرحله نیمه‌نهایی این بازی‌ها راه یابد. رویای آلمان برای کسب سومین عنوان قهرمانی، با این شکست بر باد رفت.
کارینا مارویاما در دقیقه 108 گل پیروزی ژاپن را وارد دروازه آلمان کرد تا اولین شکست این تیم در 16 مسابقه متوالی در این تورنمنت (از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام‌جهانی 1999آمریکا) را رقم بزند. ژاپن در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار سوئد و استرالیا که امشب مشخص خواهد شد، می‌رود.
آلمان در دقایق ابتدایی بازی با بدشانسی مواجه شد و کیم کولیگ به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو مجبور به ترک زمین مسابقه شد. وی برای زدن ضربه سر روی شوت از ناحیه کرنر به هوا بلند شده بود که فرود بدی داشت و از ناحیه زانو مصدوم شد.
دو تیم موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند، اما بازی با نتیجه بدون گل در وقت‌های معمول به پایان رسید تا وقت‌های اضافه تعیین کننده برنده این دیدار باشد.
آلمان در نیمه دوم موقعیت‌های بیشتری نسبت به حریف داشت، اما نماینده آسیا مالکیت توپ را در میانه میدان در اختیار داشت و همکاری خوبی در ارسال پاس‌های کوتاه به نمایش گذاشت.
ضربه آزاد میاما و شوت تمام‌کننده مارویاما فاجعه را برای آلمان به ارمغان آورد، توپ از انگرر عبور کرد و به تور دروازه چسبید تا تماشاگران ورزشگاه ایم آلرپارک وولفسبورگ در بهت فرو روند. گل مارویاما که در نیمه دوم به بازی آمده بود، به تلاش 2 تیم برای برتری در این مسابقه پایان داد.
هومار ساوا از ژاپن به عنوان بهترین بازیکن میدان لقب گرفت.
آوسا ایواشیمیزو (55)، میزوهو ساکاگوچی (72)، هومار ساوا (87) و ساکی کوماگای (115) از ژاپن و بابت پیتر (1+ 105) از آلمان اخطاری‌‌های این بازی بودند. 
 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد