فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

یادداشت وارده: دایی و استیلی چه تفاوت مهمی با هم دارند؟

 

فوتبال روز:میان استیلی و دایی سابقه دایی قطعا درخشان‌تر است. حق با حبیب کاشانی است، لیاقت پرسپولیس بهتر از علی دایی‌هاست و از آمار برمی‌آید که این شخص حمید استیلی نیست.


 

از میان 5گزینه مطرح شده برای مربیگری تیم پرسپولیس حالا تنها بحث برسر دو نفر ادامه دارد. علی دایی پیشنهاد همکاری با حبیب کاشانی را رد می‌کند و ماندن خود را منوط به قانونی شدن هیئت مدیره پرسپولیس می‌داند. با تصمیمی که کمیته فنی گرفته حالا حمید استیلی باید به عنوان مربی پرسپولیس انتخاب شود و برگ برنده جدال حاجی-شهریار را به دست مرد سیاست بسپارد.

در میان این دو نفر، قطعا هیچ یک نقطه قوتی ندارد که بر دیگری بچربد جز ریز مواردی که شاید مهم هم نباشند. 

 

-علی دایی 2سال از حمید استیلی کوچک‌تر است. حمید خان متولد 1346 و علی‌آقا متولد 1348. 

 

-علی دایی 149بازی ملی انجام داده است و رقیب او در 82بازی پیراهن تیم ملی را به تن کرده است. 

 

-علی دایی 109 گل ملی به ثمر رسانده و این رقم برای حمید استیلی 15گل است. دایی با 35گل زده بهترین گلزن تاریخ مسابقات مقدماتی جام جهانی است. وی در سال‌های 1996 و 2004 از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار به عنوان برترین گلزن ملی سال انتخاب شد  ضمن اینکه وی اولین گلزن آسیایی جام باشگاه‌های اروپا به حساب می‌آید. 

 

-دایی، فوتبال را از باشگاه‌های استقلال اردبیل و شهرداری اردبیل آغاز کرد. در ایران در تیم‌های تاکسیرانی تهران، بانک تجارت، پرسپولیس تهران، صباباتری و سایپا بازی کرده و سابقه حضور در تیم‌های السد قطر، آرمینیا بیله‌فلد، بایرن‌مونیخ و هرتابرلین آلمان را دارد و حمید استیلی در باشگاهای استقلال جنوب، پاس تهران، پرسپولیس، بهمن تهران، القادسیه کویت و گیلانگ سنگاپور توپ زده است. 

 

- دایی به همراه بایرن‌مونیخ تا فینال جام باشگاه‌های اروپا رفت و در نهایت مدال نقرهٔ آن بازی‌ها را به دست آورد.  او با پیراهن هرتابرلین آلمان در جام باشگاه‌های اروپا به میدان رفت و دو بار دروازه چلسی و یک‌بار دروازه آث میلان را گشود.

تا به اینجا تفاوت میان این دو گزینه را از لحاظ سابقه بازیگری مورد بررسی قرار دادیم. اما تفاوت میان این دو نفر از لحاظ تکنولوژیکی به شرح زیر است:

-در اینترنت هم برای اسم علی دایی حدود یک میلیون رکورد بیشتر از حمید استیلی ثبت شده است.  

 

و اما در عرصه مربیگری:  

 

استیلی از سال ۸۲ به سمت مربیگری مشغول شد و در این سال‌ها با مربیان بزرگی چون علی پروین، ناصر ابراهیمی، پرویز کماسی، راینر سوبل، مصطفی دنیزلی، آری هان، تئودور یونگ همکاری داشته است و در سمت مربی اول همراه با افشین قطبی آخرین جام لیگ برتری پرسپولیس را کسب نمود. وی برای اولین بار سرمربیگری را در لیگ نهم و در استیل‌آذین تجربه کرد که به سبب نتایج ضعیف در اواخر همین دوره از سوی مدیرعامل باشگاه برکنار شد. 

 

علی دایی دوران مربیگری خود را به عنوان سرمربی و بازیکن در تیم سایپا شروع کرد و توانست این تیم را قهرمان لیگ برتر کند. او در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۱۳۸۶ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و پس از شکست تیم ملی مقابل عربستان از سمت خود برکنار شد. او در روز ۷ دیماه سال ۸۸ سرمربی باشگاه پرسپولیس شد و با کسب دو جام حذفی در مدت دوسال حضورش در این تیم، با 3جام در سه دوره سرمربیگری خود در لیگ داخلی جزو مربیان پرافتخار داخلی محسوب می‌شود. 

 

ردای مربیگری پرسپولیس به قدری بزرگ است که مربی‌ای که در لیگ داخلی سابقه قهرمانی ندارد باید تنها آن را در خواب بر تن کند نه در دنیایی که باید ضوابطش بر روابطش برتری داشته باشد. میان استیلی و دایی سابقه دایی قطعا درخشان‌تر است. حق با حبیب کاشانی است، لیاقت پرسپولیس بهتر از علی دایی‌هاست و از آمار برمی‌آید که این شخص حمید استیلی نیست.

قضاوت میان قدرت مربیگری این دو به عهده شنونده عاقل است. 

 

  

فهیمه قاسمی

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد