فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

از سوی سایت یاهو/ معرفی 10 فوتبالیست بد جهان

 

فوتبال روز:سایت یاهو در گزارشی مبسوط تحت عنوان "10 پسر بد فوتبال جهان " اقدام به معرفی چهره‌های نامی این رشته که در زندگی ورزشی خود بارها اسیر حواشی گوناگون شدند، کرد.

 

در ابتدای این مقاله از وین رونی،‌ مهاجم ملی‌پوش منچستریونایتد ذکری به میان آمد و به وی هشدار‌هایی داده شد. به طوری‌که عنوان شد رونی با وجود آنکه از قابلیت‌های فراوان فنی برخوردار است که می‌تواند با اتکا به چنین خصوصیاتی نام خود را در این ورزش جهان،‌ جاودانه سازد، اما همواره حواشی‌های رقم زده که اوج‌اش، ماجرای ارتباط نامشروع با یک زن شاغل در کلوپ شبانه بوده است.
به باور نویسنده این گزارش، مردم جهان اینک بیشتر از آنکه رونی را با خصوصیات ممتاز فنی‌اش بشناسند،‌ به خاطر حاشیه‌هایش از او شناخت دارند.

برمبنای این نکته یعنی چربش حواشی بر خصوصیات فنی،‌ سایت مذکور اقدام به معرفی 10 بازیکن حاشیه ساز برتر کرده که در این میان از دیگو مارادونا که اواخر هفته گذشته با الوصلی‌ها قرارداد بست، نام به میان آورده شده است.

*چکیده این توضیحات به شرح زیر است:

*رنه هگوییتا:
این دروازه‌بان برتر تاریخ کلمبیا، خصوصیات فنی بسیاری داشت که او را در زمان بازیگری، در ردیف ممتاز‌ترین سنگربانان جهان قرار می‌داد. به عنوان مثال می‌توانست برای مهار توپ شلیک شده به سمت دروازه‌اش، به پرواز درآید و از دستان خود برای مهار یا دفع توپ استفاده نکند. بلکه با اعتمادبه نفسی بالا، با پشت پا، توپ را راحت دفع کند، اما همین سنگربان در اواخر دوران ورزشی‌‌اش اسیر بزرگ‌ترین حاشیه زندگی‌اش شد. او در نقش دلال مواد مخدر ظهور کرد و با وجود پرداخت 64 هزار دلار جریمه، 7 ماه زندانی شد.
در سال 2004 که حبس را پشت سر گذاشته و به ظاهر تلاش می‌کرد اعتبار آسیب‌دیده‌آش را ترمیم کند، در شرایطی که در یک تیم اکوادوری حضور یافت،‌ ولی تست استعمال کوکایین وی مثبت اعلام شد.

*فرانک مکاوینی
این ستاره سال‌های دور وستهام انگلیس و سلتیک اسکاتلند، در دوران اوج جوانی و شکوفایی، خود عاملی برای پژمردگی‌ شد. زیرا اسیر مواد مخدر به ویژه کوکایین شد.
این مهاجم اسکاتلندی که هفته‌ای 5 هزار پوند دستمزد می‌گرفت، پس از اسیر شدن در مواد مخدر، مرتب با حضور در کلوپ های شبانه لندن، جنجال ساز شد. وی نیز بخاطر اینگونه موارد دستگیری‌های را تجربه کرد.

*جورج بست
این مهاجم ایرلندی در دوران حضورش، به سبب خصوصیات ظاهری و فنی‌اش یک چهره تابناک بود. همین امر سبب شد تا سال 1968 پس از کمک به منچستریونایتد در راه قهرمانی جام جامداران سابق، در حد یک فوق ستاره مطرح شد. ولی پس از دسترسی به چنین نقطه اوجی،‌ دوره سقوطش به خاطر اسیر کامل الکل، از راه رسید.
این مساله سبب شد تا در برخورد با دیگران رفتارش تغییر کند. به عنوان مثال با همسر دومش دو بار درگیری فیزیکی پیدا کرد و به صورتش سیلی زد. همین رفتار را نیز یکبار دیگر در برابر خانمی که کاندید زندگی زناشویی اش بود،‌ اعمال کرد.
در سال 1972 در یک کلوپ شبانه شهر منچستر طوری با یک زن پیشخدمت برخورد پیدا کرد که حتی باعث شکستگی بینی‌اش شد. همین مساله باعث فراخوانی‌اش به دادگاه شد. هرچند که با کمک یکسری از دوستانش بخصوص جورج کارمن، وکیل دعاوی متهم شناخته نشد.
از اینگونه اتفاقات بازهم تا مادامیکه به بازی ادامه داد، در زندگی او به چشم خورد. رفتار ناهنجاری که نشات گرفته از مصرف شدید الکل بود. در این راه هرچند تلاش زیادی برای ترک اعتیادش به الکل صورت گرفت، ولی عاقبت در سال 2005 در سایه همین عامل تخدیر کننده فوت کرد.

*پیتر استوری  

این ستاره اسبق آرسنال انگلیس که در زمان خودش یک وزنه قابل اعتنا بود، اسیر روابط نامشروع شد. وی در دهه هفتاد یکی از چهره‌های مطرح تیم لندنی بود. کارشناسان همیشه از او به خاطر تکل‌هایش تعریف می‌کردند. ولی بازشدن پای او به مکان نامناسب، اتفاقات همچون حبس برایش به همراه آورد. الان هرکس نامی از استوری به میان می‌آورد به یاد حواشی او می‌افتد.

*ادموندو  

این ستاره برزیلی که هوادارانش به او به خاطر شکل بازی‌اش عنوان "حیوان درنده " داده بودن، برای تیم ملی کشورش و نیز تیم‌های باشگاهی ‌اش مثل فیورنتینا عالی بازی کرد. ولی همیشه با هم‌تیمی‌هایش درگیری فیزیکی داشت و با حرف‌های نژادپرستانه بارها با داوران برخورد پیدا کرد.
خارج از میدان فوتبال رفتار پرخاشگرانه در مقابل دوربین‌های تلویزیونی داشت. نسبت به وظایف‌اش بی خیال بود. مثلا یک بار به جای حضور در تمرینات فیورنتنیا در کارناولی در شهر ریودوژانیرو به حرکات موزون پرداخته بود.
ادموندو حتی حواشی‌ دیگری نیز داشت. مثلا چندین بار از روابط نامشروع‌اش و حضور در کلوپ های شبانه گزارش شد. یا در یک مجلس عجیب سعی کرد به شمپانزه، نوشابه الکی بدهد که جار و جنجال عجیبی را باعث شد.
اوج حواشی او در سال 1995 رقم خورد به در یک حادثه رانندگی بخاطر مصرف الکل، باعث کشته شدن سه زن شد.

*دیگو مارادونا  

او در زمان خودش یک اعجوبه از لحاظ فنی در ردیف پله یا حتی مسی امروزی بود.
مارادونا در زمان خود قابلیت‌های فنی فراوانی در مستطیل سبز داشت. به این خاطر هواخواهان پرشمار جهانی داشت. ولی او خارج از میدان اسیر مواد مخدر و الکل شد.
همین دو عامل برایش مشکلات عدیده ای فراهم کرد. به عنوان مثال در زمان فعالیت در ناپل، بخاطر مصرف کوکایین، 15 ماه محروم شد.در سال 1994 پس از چندین حاشیه، در رقابت های جام جهانی در تست دوپینگ مشخص شد که ماده افدرین در خونش بوده است.
در سال 1998 بخاطر شلیک با اسلحه به سوی خبرنگاران به حبس محکوم شد.
پس از آن در شرایطی که تصور می‌شد حتی جانش را به خاطر حواشی‌ها از دست خواهد داد‌‌، برای ترک اعتیادش تلاش بسیاری شد. حتی با اعطای پستی مثل سرمربیگری تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 1998 تلاش شد تا او به زندگی بازگشته و مسیر درست را برگزیند.

*میکی توماس  

این بازیکن تاریخی ولز ، دوران ورزشی‌اش را همراه با منچستریونایتد، چلسی،‌اورتون و لیدزیونایتد پشت سر گذاشت.
با این حال او بخاطر دست داشتن در یک ماجرای قاچاق طلا و تغییر اسناد و مدارک در خاطرات باقی مانده است.

*جوی بارتون
این بازیکن نیوکاسل یونایتد از بدو حضورش به عنوان بازیکن همیشه رفتار یک ستاره پرخاشگر که با دیگران، حتی هم‌تیمی‌هایش درگیری و نزاع فیزیکی پیدا می‌کند، از خود نمایان ساخت و به جای خصوصیات فنی ممتاز، چنین اعتباری یافت.

*روبین فرایتگ  

این هافبک اسبق تیم کاردیف سیتی به جای آنکه حضوری صددرصد برای تیمش و رشته ورزشی خویش داشته باشد، تمرکز کافی و همیشگی روی حواشی مثل پارتی‌های شبانه، مصرف مواد مخدر و ... داشت.
در پیش گرفتن چنین رویه خطرناکی از او یک چهره ناآرام و بی نظم ساخت . مثلا سوار بر قطار می‌شد بی‌آنکه بلیت تهیه کند. یا در کلوپ بیلیارد توپ‌‌ها را با پایش خرد می‌کرد.
ادامه این رفتار نادرست به آنجا ختم شد که دستگیری توسط پلیس و حبس را برایش به ارمغان آورد.

*گاوین گرانت  

وی بازیکن تیم میلوال انگلیس بود.در جولای سال 2007 یعنی در سن 27 سالگی بخاطر حواشی‌های زیاد اسیر یک ماجرای عجیب شد. چرا که به او اتهام شرکت در قتلی در سال 2004 وارد شد. پس از حضور در چلسات بازپرسی، دادگاه برای او حبسی 25 ساله برید. 
 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد