فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

لیگ اروپا/ پورتو قهرمان شد

 

فوتبال روز:تیم فوتبال پورتو برنده بازی نهایی کاملا پرتغالی مقابل براگا شد تا قهرمان لیگ اروپا (جام یوفا سابق) شود.

 

تیم پورتو موفق شد با پیروزی 1-0 مقابل براگا در فینال دوبلین، قهرمان رقابت های لیگ اروپا شود. شاگردان آندره ویلاس بواس که اکنون لقب جوان ترین مربی فاتح یک جام اروپایی را به خود اختصاص داده است، 8 سال پس از قهرمانی ژوزه مورینیو با پورتو در جام یوفا به این مهم دست پیدا کردند.

هر دو تیم در این دیدار بازی را احتیاط آمیز آغاز کردند و منتظر بودند تا اشتباهی از حریف سر بزند. در دقیقه  کوستودیو می توانست براگا را پیش بیندازد اما پرچم کمک داور او را متوقف کرد. بازی در اکثر دقایق نیمه اول در وسط زمین در جریان بود و با توجه به شناختی که دو تیم از هم داشتند، به خوبی راه های نفوذ یکدیگر را بسته بودند.
 اما شاگردان ویلاس بواس رفته رفته کنترل بازی را در دست گرفتند و تیم حریف را وادار کردند تا در لاک دفاعی فرو برود.  هر دو تیم موقعیت های پراکنده ای داشتند تا اینکه تنها دقایقی پیش از پایان نیمه اول رادال فالکائو، بهترین گلزن رقابت های این فصل لیگ اروپا، روی ارسال زیبای گوارین با یک ضربه سر دروازه براگا را باز کرد. بهترین موقعیت براگا برای به تساوی کشیدن بازی را مارسیو موسورو روی اشتباه وحشتناک رولاندو به دست آورد اما موفق به باز کردن دروازه هلتون نشد.

در نیمه دوم نیز تیم پورتو یک بازی دفاعی را در دستور کار قرار داد و اجازه ندارد بازیکنان براگا به دروازه هلتون نزدیک شود. در دقیقه 77 میونگ زه، بازیکن کامرونی براگا صاحب یک موقعیت شد که ضربه آرامش را دروزه بان پورتو به راحتی مهار کرد.

در نهایت بازی با تک گل فالکائو به پایان رسید تا پورتو به پنجمین تیمی تبدیل شود که هم چمپیونزلیگ  و هم جام یوفا/لیگ اروپا را دو بار فتح کرده اند.

 

پیش از این، قهرمانی جام باشگاه های اروپا در سال 1987، فتح جام یوفا سال 2003 و عنوان نخست لیگ قهرمانان اروپا 2004 عناوین پورتو را شامل می‌شدند. 
  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد