فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

دایی: تا کی باید مردم را گول بزنیم؟ مربی فصل بعد انتخاب شده است

 

فوتبال روز:علی دایی پس از دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان، سفره دلش را میان خبرنگاران باز کرد و لب به انتقاد از عملکرد مسئولان باشگاه پرسپولیس گشود.

 

او ابتدا درباره این بازی گفت: همه دیدند که پرسپولیس با نداشتن 7 بازیکن خود به دلیل مصدومیت یا محرومیت و 50 درصد توانش چه فوتبالی را مقابل سپاهان انجام داد. ما مجبور بودیم از بعضی بازیکنان از جمله مازیار زارع در پست‌های غیر تخصصی استفاده کنیم. ما تیم‌کامل مان را در اختیار نداشتیم اما با این حال طوری بازی کردیم که سپاهان موقعیت خاصی گیرش نیاید. ما نقاط قوت این تیم را کور کرده بودیم. سپاهان تیمی است که میزان گل زده و خورده تیمش در قیاس با تیم‌های دیگر بسیار خوب است اما در مقابل موقعیت‌های زیادی نداشت. اگر ما مقداری خوش‌شانس بودیم می‌توانستیم 3 امتیاز را کسب کنیم. 

 

چرا نوسان داشتیم؟

دایی درباره نوسانات پرسپولیس در رقابت‌های امسال گفت: ما امسال نوسان زیاد داشتیم. اما در این نوسانات عوامل زیادی دخیل هستند. یکی از این نوسان‌ها عملکرد کادر فنی است اما امسال مسائل زیادی اتفاق افتاد که بزرگ‌ترین ثمره آنها از بین بردن آرامش من و کادر فنی و بازیکنان بود. ما آرامش را هیچ وقت نداشتیم. خیلی اتفاقات بوده که می‌خواهم چند روز دیگر آنها را بیان کنم. در اینجا بهتر است فقط از بازیکنانم تشکر کنم. اینجا جای صحبت کردن درباره آن مسائل نیست. 

 

اتفاقی که دیروز رخ داد

این صحبت‌های دایی باعث شد خبرنگاران برای باز کردن سفره دل دایی اصرار زیادی به او بکنند و سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا آن افراد قصد داشتند علی دایی را به زمین بزنند، گفت: ببینید مطمئن باشید هیچ کس غیر از آن بالایی نمی‌تواند علی دایی را زمین بزند. گنده گنده‌هایش هم نتوانستند این کار را بکنند. من دوست دارم بعدا راجع به این مسائل گپ بزنم. ببینید کادر فنی تنها 15 تا 20 درصد در عملکرد تیم نقش دارد. این حالت بخصوص در کشورهایی مانند ایران که سطح فوتبالش بالا نیست نمود زیادی دارد. خیلی عوامل باید باشد تا تیم ما موفق شود. به عنوان مثال کوچک‌ترین عامل روز گذشته اتفاق افتاد.وی افزود: من قبل از بازی با الوحده روی تیمم و خط دفاعی‌اش کار کرده بودم و در این خط با رضا نورمحمدی کار کردیم اما دیروز خود بازیکن می‌آید به من می‌گوید که من محروم هستم، بعد که به باشگاه زنگ می‌زنم یک چیزهای دیگری به من می‌گویند. من به عنوان سرمربی تیم باید نسبت به وضعیت بازیکنان آگاه باشم. اصلا من که نباید به این و آن زنگ بزنم تا شرایط را بپرسم. این اصلا وظیفه من نیست.

وی با انتقاد ادامه داد: متاسفانه شکری نامی امروز گفته است محرومیت رضا نورمحمدی دو ماه بوده که ما آن را به 3 جلسه تقلیل دادیم. به او یادآوری می‌کنم که اگر شما توانستید یک نامه بیاورید که به کمیته انضباطی شکایت کرده و در صورتجلسه این کمیته حتی یک امضا از شما باشد؟ 

 

مردم را گول نزنید

دایی گفت: تا کی می‌خواهید مردم را گول بزنید. بینید من تا الان رو بازی کردم و از این به بعد هم رو بازی می‌کنم. من از کسی که زیر و رو بازی می‌کند بدم می‌آید. خیلی چیزها دارم که بگویم من رفیق خودم را به عنوان وکیل آنها به میدان فرستادم. مصاحبه کردن کار آسانی است، متاسفانه روزنامه منتسب به باشگاه حاشیه‌های زیادی را علیه ما راه می‌اندازد. نمونه‌اش آن است که عکس درگیری آرفی و محمد که در هیچ روزنامه و سایتی منتشر نشده را، منتشر می‌کند. روزنامه‌ای که باید از ما حمایت کند، عملکرد اینچنینی دارد. روزنامه‌ای که باید به تیم ما آرامش دهد، این کار را انجام می‌دهد. آن وقت من باید دو روز روی آرفی و محمد کار کنم تا آنها مثلا در این بازی خوب کار کنند. ببینید خواسته خیلی‌هاست که علی دایی بیرون گود باشد. البته مردم چنین خواسته‌ای ندارند.

دایی گفت: این مردم هستند که من را علی دایی کردند. من هیچ وقت یادم نمی‌رود که از کجا آمده‌ام. مگر می‌شود گذشته‌ام را فراموش کنم؟ لطف خدا و مردم بود که من از اردبیل به دانشگاه شریف آمده و بعد از گذراندن سال‌های مختلف اکنون به عنوان سرمربی پرسپولیس روبه‌روی شما بنشینم. 

 

بیزن فلانی به بازیکنان زنگ می زند

دایی با انتقاد از مسوولان باشگاه پرسپولیس نسبت به عملکرد پنهانی‌شان گفت: شما که مربی فصل بعد خود را انتخاب کرده‌اید چرا آن را اعلام نمی‌کنید؟ آخر مگر می‌شود تیمی که هنوز مربی فصل بعدش مشخص نشده باشد، در آلمان و اسپانیا به دنبال کمپ بگردد؟! این کارها باید با نظر مربی تیم انجام شود تا اگر او صلاح دانست صورت گیرد. آن وقت هر روز می‌گویید مربی فصل بعد ما مشخص نشده است، یا اینکه بحث تماس تلفنی با بازیکنان مطرح می‌شود و آقایان مصاحبه می‌کنند و می‌گویند به بازیکنان ما زنگ زده‌اند اما بحث فقط این نیست، شما می‌روید از طرف یک شخص دیگر به بازیکنان بعضی تیم‌های دیگر زنگ می‌زنید. البته راست هم می‌گویند. خودشان این کار را نمی‌کنند. مثلا یکی زنگ می‌زند و می‌گوید من بیژن فلانی هستم و آیا شما تمایل دارید فصل بعد در پرسپولیس باشید. نام بیژن را عمدا به کار بردم تا بدانید منظورم چیست. بعد آن بازیکن به من زنگ می‌زند و می‌گوید شخصی از طرف شخصی دیگر زنگ زده و او را برای پرسپولیس خواسته. ببینید با من که نمی‌توانید این کارها را بکنید. بعدا مشخص می‌شود فلانی فامیل چه کسی است و در نهایت از طرف چه کسی به بازیکن مورد نظر زنگ زده شده است. متاسفانه خیلی چیزها اتفاق افتاد که می‌توان آنها را بیان کرد. مگر روز اول من به زور آمدم پرسپولیس. از من خواسته شد و من هم روی ذهنیتی که داشتم پذیرفتم تا به این تیم پرهوادار که دوستش دارم کمک کنم. 

 

ساکت به من زنگ زد

وی ادامه داد: بروید از محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان بپرسید بعد از اینکه من از تیم ملی جدا شدم به من زنگ نزد و گفت که به تیم سپاهان بیا. من آن زمان به او گفتم ممنون فعلا نمی‌خواهم کار کنم. فقط به خاطر ذهنیتی که داشتم مدتی بعد از آن به پرسپولیس آمدم اما هر روز یک مشکل برای ما درست کردند. آدم نمی‌تواند حرف بزند. اگر حرف بزنی اتهام‌های زیادی به ما می‌بندند. 

 

انتقاد از روزنامه پرسپولیس

دایی گفت: مطمئن باشید تا زمانی که در فوتبال مملکت هستم رو بازی خواهم کرد. فوتبال در زندگی من در درجه سوم و چهارم قرار دارد. من هیچ وقت شرف، غیرت و وجدانم را برای فوتبال خرج نمی‌کنم. الان هم می‌گویم مخلص شما هستم. 9 ماه در خانه بودم من اگر چسبیده به فوتبال تیم پرسپولیس بودم استعفا نمی‌دادم. من نه دنبال پولم و نه چیز دیگری. یکی دیگر از کارهای این آقایان این است که مصاحبه‌ای را در روزنامه‌شان از قول من به چاپ می‌رسانند و مثلا صحبتی که بنده درباره یکی از بزرگان فوتبال انجام داده‌ام کاملا سانسور می‌کنند. آخر نظم گرایی در یک تیم چه ربطی دارد به انتشار صحبت‌ها و اتفاقات درون یک خانواده؟! من با همه بازیکنان رفیق هستم. می‌توانید از آنها بپرسید که وقتی که خطایی انجام می‌دهند چه برخوردی با آنها می‌کنم. به موقع آن‌ها را جریمه کرده و یقه‌شان را می‌گیرم. قطعا با آرفی و محمد برخورد خواهم کرد اما اینکه عکس درگیری را منتشر کنید، چه معنی‌ای دارد؟ 

 

چرا کاشانی نیامد؟

دایی ادامه داد:‌ به طور مثال چرا برای این بازی سنگین آقایان به همراه تیم به اصفهان نیامدند؟ چرا در بازی مقابل سپاهان و ذوب آهن هیچ کس از باشگاه به همراه ما نبود؟ بعد می‌گویند به خاطر بازدید نمایندگان afc از باشگاه نتوانستیم بیاییم! آخر بروید ببینید afc در چه تاریخی قرار است از باشگاه پرسپولیس بازدید کند. دیگر با ما که نمی‌توانید این کارها را بکنید. یک کاری نکنید که آدم را وادار کنید یک حرف‌هایی بزند. من جواب‌شان را خواهم داد. چیزهای زیادی می‌دانم که الان ساکت هستم. من خیلی از این مسائل را می‌دانم. 

 

تمام سعی من موفقیت پرسپولیس بود

دایی در پاسخ به این سوال که با در نظر گرفتن تمام دلایلی که بیان کردید آیا به دلیل نتایج نامطلوبی که پرسپولیس در این فصل گرفت نمی‌خواهید از مردم عذرخواهی کنید؟ گفت: قبلا به خاطر برخی بازی‌های پرسپولیس از مردم عذرخواهی کرده‌ام. فیلم هندی بازی نمی‌کنم که بعد از هر بازی بخواهم عذرخواهی کنم. یک وقت‌هایی کادر فنی به خاطر چیدمان بازیکنان و تاکتیک‌های فنی دچار اشتباهاتی شده که بنده هم در زمانش پذیرفته‌ام و از مردم و هواداران عذرخواهی کرده‌ام. اما در حالت کلی این کار را نمی‌کنم چرا که از زمانی که به پرسپولیس آمده‌ام تاکنون با تمام وجدان و تلاش برای این تیم فعالیت کرده‌ام. آنچه به عنوان مربی از دستم برآمده برای پرسپولیس انجام داده‌ام. وقتی به اذعان خودتان یک تیم با 50 درصد قدرتش می‌آید و قهرمان لیگ برتر را در خانه‌اش متوقف می‌کند، این چه معنی می‌دهد. سپاهان طبق مصاحبه‌هایی که قبل از این بازی انجام داده بود، دوست داشت در این مسابقه پیروز شود. آنها تدارک جشن دیده بودند و جشنی هم گرفتند. پرسپولیس به لحاظ فنی خیلی حرف‌ها برای گفتن داشت. مردم من را می‌شناسند و می‌دانند چطور به این تیم آمده‌ام و چطور پرسپولیس را به اینجا رساندم. بی‌تردید کادر فنی در موفقیت‌ها و ناکامی‌های یک تیم دخیل است و من هم هیچ وقت این اصل را کتمان نکرده‌ام. همیشه هر وقت بازیکنی را از ترکیب کنار گذاشتم تنها به دلیل مسائل فنی بوده است و یک درصد هم مسائل دیگر را قاطی فوتبال نکردم. همیشه تمام سعی و تلاشم برای موفقیت پرسپولیس بود. 

 

بنده الکی از اردبیل نیامدم و به اینجا رسیدم

دایی در ادامه گفت: ببینید خیالتان را راحت کنم. علی دایی را غیر از آن بالا بالایی کسی نمی‌تواند به زمین بزند. من سال‌های زیادی را به عنوان بازیکن در این فوتبال کار کردم و افتخاراتی را به دست آوردم. بعد از جام جهانی که خیلی‌ها دوست داشتند دیگر من نباشم به سایپا آمدم و 29 هفته‌ای کار کردم و تیم قهرمان لیگ شد. در تیم ملی هم که بودم خیلی‌ها خواستند مرا خراب کنند و اجازه ندادند کارم را در این تیم به طور کامل انجام دهم. به پرسپولیس هم که آمدم در جام حذفی قهرمان شدیم. الان هم شرایط را همه می‌بینند. مطمئن باشید اون بالا بالایی هم به عملکرد من نگاه می‌کند و لطف او باعث موفقیت‌های من شده است. من هم هیچ وقت کاری نمی‌کنم که او لطفش را از من دریغ کند. مگر همین جوری است که از اردبیل به این جا رسیده باشم. همین جوری الکی که نمی‌شود! 

 

باشگاه ما و رفیق بازی....

دایی با انتقاد از شرایط مدیریتی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: اگر باشگاه‌های ذوب آهن و سپاهان اکنون موفقیت‌هایی را کسب می‌کنند ببینید که مدیریت‌شان در چندین سال چه شرایطی داشته است. آنها کمترین تغییرات را به خود دیده‌اند. بی‌شک این عامل باعث می‌شود شرایط باشگاه به ثبات برسد. ذوب آهن و سپاهان آن پشتوانه را دارند که موفق هستند. مطمئنا خیلی مسائل دیگر هم می‌تواند به موفقیت یک تیم کمک کند. به طور مثال بگویم وقتی ما برای اداره امور باشگاه افرادی را استخدام کنیم که شایستگی لازم را داشته باشند و به خاطر موفقیت پرسپولیس حاضر نباشیم برای استخدام‌ها از رفیق‌ها و همکاران‌مان استفاده کنیم، شرایط کار خیلی متفاوت می‌شود. باید آدم‌هایی را به کار بگیریم که به من نوعی کمک کنند. اگر من اشتباه کردم به من آن اشتباه را یادآوری کنند، نه اینکه به به و چه چه کنند. یک باشگاه در آن شرایط موفق می‌شود. یک باشگاه باید کارمندانی داشته باشد که شایستگی لازم را داشته باشند. وقتی فلان لیدر را در باشگاه استخدام می‌کنید که کار کند، آیا این اسمش باشگاه داری است! بنده اصلا باشگاهی به نام پرسپولیس و استقلال به آن صورت حرفه‌ای نمی‌شناسم و اصلا چنین باشگاه‌هایی نداریم. در یک باشگاه باید کمیته‌های مختلف تشکیل شود. همین جوری که نمی‌شود کارها را اداره کرد. باید از کسانی که دل‌شان پای کار است استفاده کرد. عوامل دیگری چون پشتوانه مالی، برنامه‌ریزی‌ها و... کمک می‌کنند تا پرسپولیس خوب کار کند. ببینید! آیا باشگاهی که هنوز استادیوم ندارد، آیا اسمش باشگاه است؟ ببخشید! نمی‌توانم بیش از این راجع به این مسائل صحبت کنم. ما می‌توانیم دو روز راجع به این مسائل صحبت کنیم. بعدا می‌توانیم مفصل‌تر راجع به این مسائل صحبت کنیم. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد