فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مروری بر کارنامه آسیایی پرسپولیس در 15سال اخیر

 

فوتبال روز:پرسپولیس با کسب پنج امتیاز در گروه چهار تیمی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان 2011 آسیا به عنوان چهارم رسید. در این مطلب بحث این نیست که پرسپولیس چرا صعود نکرده یا اینکه پرسپولیس از سپاهان و ذوب‌آهن که برای ایران در خطه فوتبال آسیا آبروداری می‌کنند چه کم دارد؟

 

این مطلب سوژه آماری دارد و کارنامه قرمزها در ادوار مختلف لیگ آسیایی را مرور می‌کند. البته پرسپولیس که عنوان پرافتخارترین تیم ایران در فوتبال داخلی را یدک می‌کشد هیچ‌گاه این قدرت را در میادین آسیایی از خود بروز نداده هرچند طی بدترین روزهایش در چنین سطوحی آخر نمی‌شد. امروز در گروهی بین یک تیم عربستانی، یک تیم ازبک و یک تیم اماراتی پرهوادارترین تیم ایران به عنوان چهارم رسیده است. بیایید تاریخ را با هم مرور و بررسی کنیم، حداقل در ادواری که پرسپولیس در گروهی 4تیمی قرار گرفته است.  

 


1- 1996: پرسپولیس در گروهی که تیم‌های النصر عربستان، الزورای عراق و الریان قطر در آن حضور داشتند به عنوان اول بین چهار تیم رسید و با این عنوان قهرمانی به مرحله‌ نهایی جام باشگاه‌های آسیا صعود کرد. پرسپولیس، برابر الزورا و الریان برنده شد و به النصر باخت. 
 

 

2- 1997: پرسپولیس در گروهی که الهلال عربستان، الانصار لبنان و نوف‌باخور ازبکستان قرار داشتند با 2 برد به عنوان قهرمانی رسید، پرسپولیس تیم‌های الهلال عربستان و الانصار لبنان را برد و با تساوی برابر تیم نوف‌باخور ازبکستان بین چهار تیم رتبه اول را به دست آورد. 

 


3- 1999: پرسپولیس در گروهی که تیم‌های الهلال عربستان، الشرطه عراق و ایرتیش‌پاولودار قزاقستان در آن حضور داشتند به عنوان دوم رسید و با این عنوان دوم به مرحله نهایی رقابت‌ها صعود کرد و در این مرحله هم به عنوان سوم در جام باشگاه‌های آسیا رسید. 
 

 

4- 2000: در گروه سال 2000، پرسپولیس با الاتحاد عربستان، الهلال عربستان و ایرتیش قزاقستان هم‌گروه شد. پرسپولیس با الاتحاد و ایرتیش مساوی کرد و برابر الهلال 3- یک برنده شد و در گروه چهار تیمی مورد نظر ما به عنوان اول رسید، اتفاقی که قبلا برای پرسپولیس 2بار دیگر هم شکل گرفته بود. این مسابقات در تهران برگزار شد.  

 


5- 2003: در اولین دوره مسابقات مدرن فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در دور مقدماتی حریف الطلبه عراق، پاختاکور ازبکستان و نیسای ترکمنستان شد. در این دوره پرسپولیس به مقام دوم رقابت‌ها رسید اما از این حیث که تنها یک تیم در اولین دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دور دوم صعود می‌کرد پرسپولیس با وجود کسب عنوان دوم حذف شد. 
 

 

6- 2009: پرسپولیس در این رقابت‌ها با تیم‌هایی مثل الغرافه از کشور قطر هم‌گروه بود. سرخپوشان در دور مقدماتی با وجود تجربه باخت تلخ و وحشتناک 5- یک به الغرافه در گروه خود به رتبه اول رسیدند و به دور دوم رقابت‌ها رفتند. در این دور پرسپولیس در خانه به بنیادکار ازبکستان باخت و حذف شد. 

 


7- 2011: پرسپولیس برابر تیم‌های الوحده امارات، بنیادکار ازبکستان و الاتحاد عربستان قرار گرفته و با یک برد، 2 مساوی و 3 باخت در گروه خود آخر می‌شود. اتفاقی که سرخپوشان آن را برای اولین‌بار تجربه کرده‌اند. جدول زیر نمایانگر عملکرد پرسپولیس در دوران بازی در جمع 4تیم مسابقات جام‌های مختلف باشگاهی در آسیا است.  

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد