فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نتایج کامل روز آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

 

فوتبال روز: پرونده مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2011 شب گذشته با برگزاری 8 دیدار از دو سوی قاره کهن به پایان رسید و تکلیف 16 تیم صعود کننده به مرحله حذفی رقابت‌ها مشخص شد.

 

در زیر نگاهی می‌اندازیم به رقابت‌های هفته ششم و جدول 8 گروه پس از پایان مرحله مقدماتی.


**گروه اول:
در این گروه شب گذشته دو مسابقه حساس برگزار شد که در نهایت منجر به صعود سپاهان ایران و الهلال عربستان شد.
در نخستین دیدار سپاهان با پیروزی 4 بر یک الجزیره امارات را در خانه تحقیر کرد و به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شد و در دیگر دیدار الهلال با 2 گل از سد الغرافه گذشت و این تیم هم به مرحله حذفی رسید.

*جدول رده‌بندی گروه اول:
1- سپاهان 13 امتیاز
2- الهلال 13 امتیاز
3-الغرافه 7 امتیاز
4-الجزیره یک امتیاز



**گروه دوم:
در این گروه نیز شب گذشته دو مسابقه برگزار شد. در نخستین بازی السد قطر که پیش از این صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرده بود در ازبکستان یک بر یک مقابل پاختاکور متوقف شد تا صدرنشین گروه دوم شود.
در دیگر دیدار این گروه نیز که در ورزشگاه آزادی برگزار شد استقلال با وجود پیروزی 2 بر یک مقابل النصر با تفاضل گل کمتر نسبت به حریف عربستانی از صعود به مرحله حذفی بازماند تا یک تیم ایرانی دیگر هم از دور رقابت‌ها حذف شود.

*جدول رده‌بندی گروه دوم:
ر1-السد 10 امتیاز
2-النص 8 امتیاز؛ تفاضل 3+
3-استقلال 8 امتیاز؛ تفاضل 1+
4-پاختاکور 5 امتیاز


**گروه سوم:
از گروه سوم رقابت‌ها و طی یک دیدار تشریفاتی پرسولیس در خانه الوحده 2 بر صفر شکست خورد. پیش از این هر 2 تیم از این گروه حذف شده بودند.
در دیگر دیدار این گروه الاتحاد عربستان و بنیادکار ازبکستان به تساوی رضایت دادند تا اولی به عنوان صدرنشین و دومی به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد رقابت‌ها شوند.

*جدول رده‌بندی گروه سوم:
1-الاتحاد 11 امتیاز
2-بنیادکار 9 امتیاز
3-الوحده 6 امتیاز
4-پرسپولیس 5 امتیاز


**گروه چهارم:
در این گروه ذوب‌‌آهن که صعودش به عنوان صدرنشین قطعی شده بود در خانه و طی یک دیدار تشریفاتی یک بر صفر از الشباب شکست خورد تا این تیم را هم همراه خود به مرحله بعد ببرد.
در دیگر دیدار این گروه الریان قطر که پیش از این حذف شده بود در ورزشگاه احمد بن‌علی میزبان الامارات بود که در پایان با 2 گل به برتری رسید تا اولین برد خود را در این پیکارها کسب کند، اما در نهایت هر دو تیم حذف شدند.

*جدول رده‌بندی گروه چهارم:
1-ذوب‌آهن 13 امتیاز
2-الشباب 11 امتیاز
3-الامارات 6 امتیاز
4-الریان 4 امتیاز



**گروه پنجم
در مسابقات منطقه شرق آسیا و از گروه پنجم ابتدا گامبا اوزاکا ژاپن و تیانجین تدا چین به مصاف هم رفتند که نماینده ژاپن موفق شد با 2 گل به برتری برسد تا به‌همراه شاگردان آری‌هان در تیم تیانجین به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.
دو تیم با کسب 10 امتیاز جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کردند که گامبا با تفاضل بهتر صدرنشین شد و تیانجین به‌عنوان تنها تیم صعود کننده چینی در مکان دوم قرار گرفت.
در دیگر دیدار این گروه جدال جه‌جو یوناتید کره و ملبورن ویکتوری استرالیا برگزار شد که در نهایت تلاش 2 تیم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت، اما دو تیم با توجه به نتایج دیگر تیم‌های گروه پنجم از رقابت‌های لیگ قهرمانان وداع کردند.

*جدول رده‌بندی گروه پنجم:
1- گامبا اوزاکا 10 امتیاز، تفاضل 6+
2- تیانجین تدا 10 امتیاز، تفاضل 2+
3- جه‌جو یونایتد 7 امتیاز
4- ملبورن ویکتوری 6 امتیاز



**گروه ششم:
از گروه ششم این پیکارها، سئول کره‌جنوبی در خانه هانگژو لوچنگ چین به‌میدان رفت و در شرایطی که تا واپسین دقایق بازی با یک گل از میزبان خود پیش بود در نهایت تن به تساوی یک بر یک داد.
در دیگر دیدار گروه ششم العین امارات در ورزشگاه خانگی خود میزبان ناگویا گرامپوس ژاپن بود که موفق شد با نتیجه 3 بر یک به برتری برسد.
ناگویا با این شکست فرصت صدرنشینی را از دست داد تا با 10 امتیاز در مکان دوم جدول رده‌بندی پس از سئول 11 امتیازی قرار گیرد.

*جدول رده‌بندی گروه ششم:
1-سئول 11 امتیاز
2- ناگویا 10 امتیاز
3- العین 7 امتیاز
4- هانگژو 5 امتیاز



**گروه هفتم:
در این گروه و در اولین بازی چونبوک موتورز کره‌جنوبی در ورزشگاه خانگی خود میزبان آرما اندونزی بود که موفق شد به یک پیروزی پرگل دست یابد و حریف قعرنشین خود را با نتیجه 6 بر صفر درهم بکوبد.
چونبوک که پیش از این صعودش به مرحله یک‌هشتم نهایی به‌عنوان تیم اول مسجل شده است با این برد با کسب 15 امتیاز به یکه‌تازی خود در گروه هفتم ادامه داد.
دیگر دیدار این گروه میان سرزو اوزاکا ژاپن و شاندونگ لوننگ چین برگزار شد که در نهایت شاندونگ لوننگ چین با شکست 4 بر صفر تحقیر شد تا از دور این پیکارها حذف شود.

*جدول رده‌بندی گروه هفتم:
1-چونبوک موتورز 15 امتیاز
2-سرزو اوزاکا 12 امتیاز
3-شاندونگ لوننگ 7 امتیاز
4-آرما مالانگ یک امتیاز


**گروه هشتم:
در دیگر دیدارهای هفته پایانی و از گروه هشتم، کاشیما آنتلرز با نتیجه 2 بر یک مقابل سیدنی پیروز شد و در دیگر دیدار این گروه شانگ‌های شنهوا در خانه پذیرای سوان بلووینگز کره‌جنوبی بود که در پایان با 3 گل شکست خورد.
نماینده کره با این برد با کسب 12 امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه هشتم راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شد.

*جدول رده‌بندی گروه هشتم:
1-سوان بلووینگز 12 امتیاز، تفاضل 9+
2-کاشیما آنتلرز 12 امتیاز، تفاضل 6+
3-سیدنی 5 امتیاز
4-شانگهای شنهوا 2 امتیاز
 

با پایان مرحله گروهی این دیدار و پس از حذف تیم‌های مطرح و پرطرفدار استقلال و پرسپولیس ایران از این رقابت‌ها در مهم‌ترین دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی سپاهان ایران، صدرنشین گروه اول به مصاف بنیادکار ازبکستان تیم دوم گروه سوم می‌رود و ذوب‌‌آهن ایران صدرنشین گروه چهارم با النصر عربستان تیم دوم گروه دوم بازی می‌کند. این دیدارها در اصفهان برگزار می‌شود.

طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مرحله تنها یک بازی آن هم به میزبانی کشوری برگزار می‌شود که تیمش با سرگروهی به مرحله بعدی صعود کرده است. ضمن اینکه از مرحله یک چهارم نهایی به بعد مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. 

 


 استفاده از خبرهای سایت  فقط با ذکر منبع  "فوتبال روز"  مجاز است.    

 

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد