فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

لیگ قهرمانان آسیا/ شکست ذوب آهن و پرسپولیس/ تیم دایی آخر شد!

 

فوتبال روز:در آخرین بازی مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا تیمهای ذوب آهن و پرسپولیس هر دو مقابل حریفانشان شکست خوردند.

 

ذوب اهن ایران 0- الشباب عربستان1 

 

ورزشگاه فولادشهر  :

گل : فیصل السلطان (الشباب )

داور: روشن ایرماتوف (ازبکستان )

اخطار : قاسم حدادی فر ؛حسین ماهینی (ذوب اهن )

ذوب اهن : محمد باقر صادقی ، فرشید طالبی ، مجید نورمحمدی (مهدی رجب زاده )،محمد صلصالی ، قاسم حدادی فر ، اسماعیل فرهادی ، سید جلال رافخایی ، ایگور کاسترو ، شاهین خیری(علیرضا حدادی فر ) ، حسین ماهینی ، سید احمد محمد پور

سرمربی : منصور ابراهیم زاده 

 

الشباب : ولید عبدالله ، تاوراس ، ولید عبدالله ، ماجد المرهوم ،مارسل کاماچو ، احمد عاطف (عبدالمالک )، حسن معاد ، عبدالله شهیل ،نصیر الشمرانی ، فیصل السطان(عبدالل الستا ) ، مساد نادا (زاید الموالید ) 

سرمربی : انزو هکتور 

 

شرح بازی : نایب قهرمان اسیا که صعود خود را از گروه با 13 امتیاز مسجل کرده بود . در حالیکه مهره های تاثیر گذار خود (محمد رضاخلعتبری  – محمد قاضی – علی احمدی – سینا عشوری )را به علت محرومیت ومصدومیت در اختیار نداشت . با ترکیب کاملا دگرگون شده به مصاف الشباب تیم دوم گروه خود به میدان رفت . ذوبی ها با نفوذ از جناحین که بیشتر با حسین ماهینی از سمت راست شکل میگرفت ، چندین موقعیت را روی دروازه الشباب خلق کردند . که با بی دقتی به هدر رفت . یاران انزو هکتور نیز خیلی خود را به اب واتش نزدند . انها قصد داشتند ، با استفاده از ضد حملات به گل برتری برسند . که در این کار تا حدودی با بی دقتی و بدشانسی روبرو شدند . الشبابی ها در شروع نیمه دوم با سرعت دادن به بازی حملات گسترده ای را روی دروازه ذوب اهن تدارک دیدند . و توانستند از جای خالی حسین ماهینی که در پست دفاع راست به جای سید محمد حسینی ! بازی می کرد نهایت استفاده را بکنند و گل برتری خودشان را به ثمر برسانند .بدین ترتیب نایب قهرمان اسیا در شبی ارام و بدون هیچگونه دغدغه ای بابت صعود داشت . نوار پیروزیها و برتری هایش برابر نمایندگان عربستانی قطع شد . 

 

شرح گل: 0 – 1 (الشباب ) : وقتی عبدالله شهیل از سمت چپ نفوذ کرد ، و پاس عرضی را به فیصل السلطان سپرد .ضربه بغل پای وی دروازه محمد باقر صادقی را باز کرد . 

 

موقعیتهای حساس :

(5 ) : شوت کاشته مارسل کاماچو را محمد باقر صادقی به سختی از ان خود کرد

(6  ) : نفوذ حسین ماهینی به محوطه جریمه الشباب و شوت سنگین وی رادروازه بان الشباب برگشت داد .

(11 ) : احمد محمد پور مدافع  جلو کشیده ذوب اهن نیز هوس گلزنی کرد ، و شوتی را با پای چپ روانه دروازه الشباب کرد .که به گل تبدیل نشد.

(16 ) : شوت فیصل سلطان از پشت محوطه جریمه ذوب اهن به شکل خیلی خطرناک به بیرون رفت .

(23 ): پاس عمقی مجید نورمحمدی به اسماعیل فرهادی رسید . که وی در حلتی تک به تک ضربه ای چیپ را به توپ زد که ولید عبدالله انرا گرفت .  

 

اتفاق ویژه : هنگامیکه بعضی از تماشاگران در ورزشگاه فولاد شهر پرچم بحرین  را به نشان مظلومیت مردم این کشور در برابر جنایات ال خلیفه به اهتزاز در اوردند . مدیر رسانه ای کنفدراسیون فوتبال اسیا (استیو کیم ) از این صحنه ها عکس گرفت . که بایستی منتظر تصمیمات کنفدراسیون فوتبال اسیا در قبال اینگونه حرکات باشیم . /وقتی ایگور کاسترو از زمین مسابقه تعویض شد ابراهیم زاده با گرمی به وی خسته نباشید گفت ، که مهاجم برزیلی ذوب اهن با سردی جواب سرمربی تیمش را داد . 

 
 

الوحده 2- پرسپولیس صفر 

 

الوحده:موتاز عبدالله،بشیر سعید،فهد مسعود،عیسی احمد،حمدان کمالی،یعقوب یوسف ،هوگو،محمود خمیس(عبدالرحیم جمعه 87)،محمد شهی(حیدر علو علی 76)،سالم صالح(محمد احمد 70)،حسن امین

سرمربی :یوزف هیکرزبرگر 

 

پرسپولیس:رحمان احمدی،سکوبرت،علیرضا نورمحمدی،مجتبی شیری،سامان آقازمانی،تیاگو(مهدی شیری46)،حسین بادامکی،محمد نوری ،هادی نوروزی(امیر حسین فشنگچی67)،حمید رضا علی عسگری،اشپیتیم آرفی(وحید هاشمیان 76)

سرمربی :علی دایی 

 

شرح بازی:

در ورزشگاه اآل نهیان ابوظبی آنقدر تماشاگر کم بود که سر و صدای نیمکت نشینان دو تیم در فضا می پیچید بازی بی اهمیت الوحده مقابل پرسپولیس را سرد تر و بی اهمیت تر جلوه می داد.در این شرایط پرسپولیس با ترکییب بازی قبلی مقابل الاتحاد و با دو تغییر که یکی از آنها اجباری بود به مصاف قهرمان فصل قبل امارات رفت که بهترین بازیکنش یعنی اسماعیل مطر راهم  در ترکیب نداشت. 

پرسپولیس اولین موقعیت بازی را در دقیقه 5 باپاس نوروزی و ضربه نوری خلق کرد اما بعد از این موقعیت میزبان دو بار تا آستانه گل پیش رفت تا بالاخره در دقیقه 13 باپلس عمقی محمد شهی و ضربه نهایی صالح سالم در غفلت شیری و نورمحمدی به گل برتری رسید.بعد از این گل بازی متعادل شد و هر دو تیم شانس های نصف و نیمه ای را از دست دادند که البته سهم میزبان بیشتر بود.جدی ترین موقعیت پرسپولیس هم در دقیقه 43 با پاس نوروزی و ضربه نوری خلق شد اما تیر افقی دروازه لرزید نه توردروازه تا صدای دایی که تقریبا شب آرامی را پشت سر نی گذاشت بلند شود.

پرسپولیس نیمه دوم را با یک تغییر شروع کرد اما نمایش این تیم بدتر و بدتر شد تا جایی که سرخ ها  در طول 45 دقیقه حتی یک موقعت نصف و نیمه گل هم ایجاد نکردند و بسیار سردرگم و ضعیف بازی کردند.الوحده هم که میانه میدان را در اختیار داشت بعد از خلق دو موقعیت در دقایق 56 و 61 در فاصله بیست دقیقه تا پایان گل دوم راهم به ثمر رساند.همچنین پرسپولیس خوش شانس بود که رحمان احمدی در وقت های تلف شده  دو بار متوالی موقعیت صد در صد گل دیگری را از حریف گرفت تا شکست تیم دایی از این سنگین تر نشود.

پرسپولیس با این شکست تنها با 5 امتیاز به کار خود در لیگ قهرمانان پایان داد وبدتر اینکه بخاطر شکست مقابل الوحده در رتبه آخر گروهش قرار گرفت. 

 

شرح گلها:

1-0:دقیقه 13 پاس عمقی شهی از بین نورمحمدی و شیری به صالح سالم رسید و او با یک ضربه رو پا دروازه احمدی را باز کرد.

2-0:دقیقه 70 سانتر فهد مسعود از جناح چپ خط دفاع پرسپولیس با ضربه سر شهی منجر به گل دوم الوحده شد. 

 

اتفاق ویژه:چه اتفاقی ویژه تر از شکست به یک تیم اماراتی و قعرنشینی در گروه؟دایی که گفته بود در ابوظبی تیمش از نامم پرسپولیس دفاع می کند با قرار گرفتن در رده آخر گروه به کارش در لیگ قهرمانان پایان داد تا رکوردهای منفی این فصل پرسپولیس را تکمیل کند!

 

 استفاده از خبرهای سایت  فقط با ذکر منبع  "فوتبال روز"  مجاز است.     

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد