فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

روایت کامل از پیشنهاد رشوه تیم در حال سقوط به ابومسلم

 

فوتبال روز: تا کنون بسیاری از مربیان تیم‌های مختلف نسبت به اتفاقات هفته‌های پایانی لیگ دسته اول و حتی لیگ برتر هشدار داده‌اند، اما گویا از آنجایی که همه نگاه‌ها به لیگ برتر است در جام آزادگان هر اتفاقی که تیم‌ها بخواهند می‌افتد.

 

در آخرین مورد درباره بحث رشوه‌دهی و رشوه‌گیری و دست‌های پشت پرده در خرید و فروش نتایج مسابقات که علی حنطه سرمربی تیم فوتبال ابومسلم خیلی واضح با ذکر نام تیم مقابل از آن پرده برداشت، مطالب جالبی وجود دارد. اما ماجرا دقیقا چیست؟ 

 

اول؛ تعامل دو طرفه

فردی با یکی از نزدیکان سرمربی ابومسلم تماس می‌گیرد و خود را علاوه بر اینکه دبیر سرویس لیگ دسته اول یک معرفی می‌کند اعلام می‌کند که مدتی است به عنوان مشاور مدیرعامل یک تیم دسته اولی هم فعالیت می‌کند.

او با هویت «ص» از این فرد می‌خواهد که با توجه به اینکه رابطه خوبی با علی حنطه دارد باب تعامل تیمش با ابومسلمی‌ها را باز کند. اما تعامل دقیقا یعنی چه؟ این سوال از آقای «ص» با این پاسخ مواجه می‌شود که «شما که به صعود امیدوار نیستید، اما ما در حال سقوطیم. به هر حال هر طور خودتون صلاح بدونید با هم کنار میایم» دوست حنطه که کاملا منظور طرف مقابل را درک کرده، از او فرصت می‌خواهد که ماجرا را با حنطه در میان بگذارد و البته در آخرین لحظات تماس این جمله را می‌شنود که «تیم ما از نظر مالی هیچ مشکلی نداره، هر چقدر خودتون تعیین کنید» با این جمله، تماس تلفنی ساعت 12 نیمه شب این دو نفر خاتمه می یابد تا فردا... 

 

دوم؛ انتقال پیام

دوست حنطه ماجرا را برای او بازگو می‌کند غافل از اینکه سرمربی ابومسلم که اتفاقا پشت سرش حرف و حدیث‌های این چنینی هم زیاد است، ناگهان از کوره در می‌رود و به قول حنطه در یک مصاحبه تلویزیونی «هرچی لایقش بود» را به دوستش می‌گوید تا به آقای «ص» منتقل کند.

حنطه ادعا می‌کند که همچنان شانس صعود دارد و اگر هم نداشته باشد تن به چنین کار کثیفی نمی‌دهد. او با اطمینان از اینکه دوستش صدای طرف مقابل را ضبط کرده، شروع به مصاحبه می‌کند و خیلی بی‌پرده اعلام می‌کند که تیم حریف به آن‌ها چنین پیشنهادی داده و جالب اینکه این گفته با واکنش سرمربی تیم مقابل مواجه می‌شود که «راه بردن ابومسلم را بلدیم، نیازی به لابی بازی نداریم» این در حالی بود که این تیم در مقابل سیاه جامگان مشهدی در ورزشگاه پیر تختی گلباران شدند و به خانه برگشتند.

اما حنطه بعد از این ماجرا و حالا که دستاویزی برای مصاحبه‌های جنجالی پیدا کرده، ول‌کن ماجرا نیست و دائما هشدار می‌دهد که جلوی این افراد را بگیرند. او حتی در گفتگو با فارس تهدید کرد که صدای ضبط دلالان را رو می‌کند. 

 

سوم؛ التماس و درخواست

حالا وقتش رسیده تا دوباره صدای موبایل دوست حنطه دربیاید، اما این بار از سوی فرد دیگری در همان شهر، همان کسی که پیش از بازی، به جای آقای ص تماس گرفته بود و جواب منفی حنطه را شنیده بود.

او به شدت نگران است که مبادا برای مدیرعامل با آبروی تیم که پیشوند حاجی را هم لقب می‌کشد مشکلی پیش بیاید، برای همین به دوست حنطه پیشنهاد می‌کند که از مصاحبه‌های این چنینی سرمربی ابومسلم جلوگیری کند وگرنه باشگاه مقابل از حنطه و ابومسلم شکایت خواهد کرد. او اما پس از اینکه متوجه می‌شود صدای ضبطش روی گوشی طرف مشهدی است، بی خیال ماجرا می‌شود و فقط با گفتن این جمله تلفن را قطع می‌کند «عجب غلطی کردیم به این یارو پیشنهاد دادیم!»

حنطه که کم کم دارد همه چیز را رسوا می کند به درخواست دوست نزدیکش از ادامه این جنگ رسانه‌ای منصرف می‌شود و به خیال اینکه همه چیز خوابیده تمرینات تیمش را دنبال می‌کند. 

 

چهارم و پایان؛ تماشاگرنمایی به نام فدراسیون

ابومسلم و خیلی از تیم‌ها بارها از این ماجرا‌ها ضربه خوردند، آن ها حتی در فصل هفتم لیگ برتر هم وقتی داشتند سقوط می کردند از این پیشنهادهای عجیب و غریب زیاد شنیدند…

امسال اما وقتی دلال‌ها از دوست و نزدیک آشنا و حتی خود سرمربی دست‌شان کوتاه می‌شود به بازیکن دل می‌بندند و بازیکنی که ماه‌هاست پولی از باشگاه دریافت نکرده با گرفتن تنها چند تراول چک، با یک خطای جزیی مهاجم تیم رشوه دهنده را در محوطه جریمه متوقف می‌کند و ضربه پنالتی و 3امتیاز و بقا در لیگ.

به نظر نمی‌رسد پیدا کردن این دست‌های پشت پرده برای فدراسیون کار سختی باشد. اما اینکه چرا فدراسیون‌نشینان مثل یک تماشاگر این چنین نشسته‌اند و تماشا می‌کنند جای سوال دارد
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد