فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

پرسپولیس 3- الاتحاد 2 / پرسپولیس از لیگ قهرمانان حذف شد

 

فوتبال روز:تیم فوتبال پرسپولیس الاتحاد عربستان را 3 بر 2 شکست داد، اما در نهایت با توجه به برد بنیادکار مقابل نماینده امارات از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

  

پرسپولیس 3- الاتحاد 2

 

ورزشگاه آزادی تهران

تماشاگر : پانزده هزار نفر 

 

گل ها :حمید رضا علی عسکری ( 14 و 68 ) و اشپیتیم آرفی ( 15 ) برای پرسپولیس و اساما حربی ( 18 ) و سکوبرت ( گل به خودی ) ( 4+90 )برای الاتّحاد

داور :محسن بسما 

اخطار : اساما حربی ( 22 ) ، مازیار زارع (39 ) ، اشپیتیم آرفی ( 59 ) ، صعود کریری ( 86 ) 

 

پرسپولیس تهران :علیرضا حقیقی ، سکوبرت ، علیرضا نورمحمّدی ، مجتبی شیری ، سامان آقازمانی ، حسین بادامکی ( مهدی شیری 3+90 ) ، مازیار زارع ، محمّد نوری ، هادی نوروزی ( امیرحسین فشنگچی 86 ) ، حمید رضا علی عسکری و اشپیتیم آرفی 

سرمربی : علی دایی 

 

الاتحاد عربستان : مبروک زاید ، حمد المنتشری ، مناف ابو شبیر ( احمد حدید 64 ) ، محسن بسما ، محمّد علی راشد ، صالح الصبری ( نواف هزازی 70 ) ، اساما حربی ، صعود کریری ، پائولو جورج ، نونو آسیس و عبدالمالک ضیایی

سر مربی : آنتونی اولیویرا 

 

شرح بازی :

بازی تیم های اول و آخر گروه سوم جام باشگاه های آسیا با برتری نسبی قرمزها آغاز شد . اشپیتیم آرفی که قرار گرفتن او در ترکیب اصلی تیم از نکات قابل توجه به نظر می رسید ، می توانست گل اول پرسپولیس را در همان دقیقه ی سوم به ثمر برساند ولی بی دقتی او باعث شد که توپ با اختلاف از بالای دروازه ی حریف گذر کند . حمله ی قرمز پوشان تهرانی می توانست با ضربه ی عبدالمالک ضیایی الجزایری در ضد حمله ، سبب سکوت در ورزشگاه آزادی شود که علیرضا حقیقی به خوبی ضربه ی وی را مهار نمود . پس از این دو موقعیت ، بازی غالبا در میانه ی میدان دنبال می شد و حرکات مهاجمین دو تیم در چندین مورد پیاپی از سوی کمک داوران آفساید اعلام می شد که در یکی دو مورد پرچم سوری ها مشکوک به نظر می رسید . تیم دایی که در پانزده دقیقه ی ابتدایی از لحاظ تملک توپ برتری محسوسی نسبت به حریف داشت در نهایت توانست روی این مزیت ، ضعف قلب دفاع عربستانی ها و کارایی خوب تهاجمی خود در همان پانزده دقیقه به برتری دو گله نسبت به حریف برسد اما این برتری دیری نپایید و قرمزها روی ضربه ی آزاد پائولو جورج مشکلات دفاعی خویش را باز به رخ کشیدند تا خیلی زود اختلاف دو تیم به یک برسد .

بیست و پنج دقیقه ی دوم نیمه ی نخست مخالف بیست دقیقه ی ابتدایی ، ساکن و در میانه ی میدان دنبال می شد و دو تیم موقعیت های چندانی برای گلزنی نیافتند که در تک موقعیت های خویش نیز به مانند دو ضربه ی محمد نوری در وقت تلف شده ی نیمه اول ، بی دقت به توپ ضربه زدند تا این نیمه با همان نتیجه ی دو بر یک به پایان برسد .

بازی نه چندان رو به جلوی دو تیم در پانزده دقیقه ی آغازین نیمه ی دوم هم ادامه یافت . هجوم در راس برنامه ی مربیان دو تیم جایی نداشت در این دقایق و آنها سعی داشتند با ارائه ی فوتبالی با حوصله ، تخریب بازی حریف و استفاده از اتفاقات احتمالی به گل برسند . یکی از این موقعیت ها در دقیقه ی پنجاه و هفتم نصیب حسین بادامکی مقصر در گل الاتحاد رسید ولی ضربه ی وی از پشت محوطه ی جریمه ، فضای بالای دروازه ی مبروک زاید را شکافت و راهی به دروازه ی وی نیافت .

از دقیقه شصتم بازی ، الاتحاد در پی جبران گل عقب مانده بازی تهاجمی تری از خویش به نمایش گذاشت و سبب کسب موقعیت های مناسب برای پرسپولیس در ضد حمله شد که در یکی از همین موارد ، گلی مشابه گل دوم توسط حمید رضا علی عسکری به ثمر رسید تا اختلاف دو تیم برای مرتبه ی دوم ، به عدد دو برسد . بازی دو تیم در بیست دقیقه ی پایانی با همان روند هجومی عربستانی ها و ضد حمله ی پرسپولیس دنبال شد و در حالی که موقعیت های قرمزها خطرناک تر به نظر می رسید ، این زرد و مشکی پوشان بودند که توانستند در دقایق تلف شده به گل برسند و در نهایت بازی برتر پرسپولیس سبب رقم خوردن نخستین باخت برای تیم بی شکست گروه سوم شد . 

 

گل ها :

1-0پرسپولیس:اشتباه های پیاپی مدافعان الاتّحاد سبب شد که توپ در عمق دفاع حریف به حمید رضا علی عسکری برسد و ضربه ی نه چندان محکم وی پس از برخورد با دستان زاید ، تبدیل به گل نخست بازی شد .

2-0پرسپولیس:ارسال بلند مازیار زارع به زننده ی گل نخست بازی در سمت چپ رسید و حمید رضا علی عسکری پایه گذار گلی شد که با ضربه ای به زاویه ی مخالف توسط آرفی به ثمر رسید .

2-1پرسپولیس:ضربه ی ایستگاهی پائولو جورج از سمت راست ، راهی عمق خط دفاع پرسپولیس شد و اساما حربی با پرشی نه چندان بلند توانست توپ را از روی سر بادامکی ، به گل نخست الاتحاد تبدیل نماید .

3-1پرسپولیس:هادی نوروزی پاس در عرض مناسبی از سمت راست برای هم تیمی های خویش مهیا نمود و توپ با گذشتن از کنار پای آرفی و المنتشری به حمید رضا علی عسکری رسید تا با کنار پایی هوشمندانه ، گل سوم پرسپولیس را به مانند گل نخست به نام خود ثبت کند . 

3-2پرسپولیس :ضربه ی آزاد از سمت چپ توسط بازیکن پرتغالی الاتحاد روی دروازه ی پرسپولیس ارسال شد و توپ با سایش به سر سکوبرت راهی دروازه ی تیم خودی شد. 

 

 اتفاق ویژه:حذف پرسپولیس بعد از نمایش قابل قبول مقابل الاتحاد واقعا تلخ بود. در دیگر گروه سوم، تیم بنیادکار ازبکستان با نتیجه سه بر دو مقابل الوحده امارات به پیروزی رسید و به عنوان تیم دوم این گروه راهی مرحله بعدی شد. 

 

 

پیروزی خانگی بنیادکار برابر الوحده 

 
در دیدار بنیادکار – الوحده که برای سرخپوشان کشورمان بسیار حائز اهمیت بود و درصورت توقف بنیادکار و برد پرسپولیس در دیدار با الاتحاد، شاگردان دایی می‌توانستند به صعود از گروه خود امیدوار باشند. بازی نماینده ازبکستان و امارات در حالی آغاز شد که در همان دقایق نخست بازی، تیم الوحده امارات موفق شد توسط اسماعیل مطر به گل برسد. این گل یعنی امیدواری سرخپوشان را دو چندان کرد تا با روحیه‌ای مضاعف بازی را با الاتحاد ادامه بدهند. اما در دقیقه 12 بنیادکار توسط تریفونویچ گل تساوی را به ثمر رساند. این نتیجه هم کماکان برای پرسپولیسی‌ها امیدوارکننده بود. اما در دقیقه 36 باز هم نماینده ازبکستان دوباره توسط تریفونویچ به گل برتری رسید تا در ورزشگاه آزادی که پرسپولیسی‌ها در همان دقایق غرق در برد 2 بر یک مقابل الاتحاد بودند، این نتیجه برای آنها خوشایند به نظر نرسد. نیمه اول با همین نتیجه پایان رسید و نماینده کشورمان هم بازی خود مقابل الاتحاد را با نتیجه مشابه بنیادکار یعنی2 بر یک به پایان برد. 

نیمه دوم اما جریان بنیادکار و الوحده طوری پیش رفت که باز هم شادی را به اردوی پرسپولیسی‌ها به ارمغان آورد تا آنها گل سوم خود را مقابل الاتحاد به ثمر برسانند. درست در دقیقه 54 الوحده صاحب پنالتی شد تا هوگو از روی نقطه پنالتی نتیجه را دو بر دو مساوی کند. این نتیجه راضی کننده‌ای برای دایی و شاگردانش بود. اما درست در لحظاتی که هواداران سرخپوش پایتخت آماده سوت پایانی بازی بودند تا جشن پیروزی خود را برگزار کنند، این تیم بنیادکار بود تا در دقیقه 87 توسط سولیو به گل برتری برسد تا این گل کام شیرین پرسپولیس را تلخ تلخ کند.

با نتایجی که دقایقی پیش از گروه C به دست آمد، الاتحاد با باخت مقابل پرسپولیس همچنان با10 امتیاز در رتبه نخست قرار گرفت. بنیادکار با این برد صعودخود به عنوان دومین تیم را قطعی کرد و با 8 امتیاز پشت سر نماینده عربستان قرار گرفت. اما پرسپولیس با برد مقابل الاتحاد با 5 امتیاز یک پله صعود کرد و به رتبه سوم رسید تا شانسی برای صعود نداشته باشد. الوحده هم با همان 3 امتیاز به قعر جدول سقوط کرد.

با این حساب هفته پایانی لیگ قهرمانان در گروه C برای نماینده ایران کاملا تشریفاتی خواهد بود. چون پرسپولیسی‌ها در بازی رودررو نتیجه را به بنیادکار واگذارکرده بودند و هر نتیجه‌ای که در بازی این تیم مقابل الوحده رقم بخورد، باز هم فرقی در صعود تیم‌های این گروه نخواهد داشت. 

   جدول رده‌بندی این گروه در پایان هفته پنجم به این شرح است:  
 

الاتحاد عربستان 10 امتیاز
بنیادکار ازبکستان 8 امتیاز
پرسپولیس 5 امتیاز
الوحده امارات 3 امتیاز
  
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد