فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مشروح کامل نشست خبری دایی/ دایی: با داماش مذاکره نکرده‌ام


فوتبال روز: سرمربی پرسپولیس با بیان این‌که با داماش مذاکره ‌نکرده‌ام گفت: برای ادامه حضور در پرسپولیس شرایط خاصی دارم.

 

علی دایی در نشست خبری قبل از بازی با فردا با نفت تهران که بعد از ظهر امروز در سازمان لیگ برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که در کنار حسین فرکی که سال‌ها مربی من بوده، دوباره نشسته‌ام. من از ایشان درس‌های زیادی یاد گرفته‌ام.

وی درباره دیدار فردا گفت:‌ متأسفانه محرومان و مصدومان زیادی داریم که دست ما را بسته‌اند اما با تمام قدرت مقابل نفت به میدان خواهیم رفت تا در این بازی مهم به 3 امتیاز برسیم. در حال حاضر بازی‌های لیگ برتر برای تمام تیم‌ها چه بالای جدول و چه قعر جدول حساس است و همه تلاش می‌کنند نتایج خوبی بگیرند. ما هم فردا به دنبال 3 امتیاز بازی هستیم.

دایی در جواب این سوال که در چند روز اخیر صحبت‌هایی مبنی بر پیوستن شما به داماش گیلان مطرح شده است، گفت:‌ اصلا و ابدا همچین حرفی درست نیست. من تا موقعی که قرارداد دارم با هیچ تیمی وارد مذاکره نمی‌شوم. ان‌شاء‌الله صبر کنید در چند وقت آینده قراردادم تمام شود و اگر خواستم با تیمی مذاکره کنم به شما اعلام خواهم کرد. باید در موقعی که می‌خواهم قراردادی داشته باشم شرایط را بسنجم تا ببینم کجا برای کار کردن بهتر است آن وقت است که تصمیم لازم را می‌گیرم.

دایی خاطرنشان کرد: آقای عابدینی همیشه نسبت به من لطف داشته است. این مورد چیزی نبوده که آدم بخواهد پنهان کند اما من به هیچ عنوان با هیچ احدی درباره فصل آینده حرفی نزدم چون می‌خواهم تمرکزم روی پرسپولیس باشد. من حتی با باشگاه پرسپولیس هم برای فصل آینده صحبتی نداشته‌ام.

سرمربی پرسپولیس در جواب این سوال که آیا اولویت شما برای عقد قرارداد باشگاه پرسپولیس است گفت: الان شرایط با شرایطی که من به پرسپولیس آمدم فرق دارد. مطمئن باشید من شرایط خاص خودم را دارم و باشگاه پرسپولیس نیز شرایط خاص خودش را دارد. بگذارید این اتفاق بیفتد بعد درباره‌اش صحبت کنیم. در حال حاضر هیچ نظری ندارم و بازهم می‌گویم موفقیت پرسپولیس فعلا برایم مهمتر است.

دایی اضافه کرد: در حال حاضر چون چیزی اتفاق نیفتاده نمی‌توانم بگویم چه شرایطی برای فصل آینده دارم اما شرایط من نسبت به قبل فرق کرده است. ان‌شاء‌الله به موقعش بنشینید و گوش دهید که تفاوتش با قبل چیست.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ما با نفت تهران بازی داریم و در این کنفرانس باید درباره بازی با نفت حرف زد. این کنفرانس مطبوعاتی من نیست که بخواهم درباره مسائل ریز و درشت خودم حرف بزنم. چون در کنار من استادم آقای فرکی نشسته و من حق ندارم وقت ایشان و سازمان لیگ را بگیرم. پس در خصوص بازی با نفت سوالی از من دارید بپرسید. به من حق بدهید که باید احترام‌ها را نگه دارم و خارج از چارچوب حرف نزنم. البته من احترام شما خبرنگاران را نگه داشتم و می‌توانستم در جواب سوال‌هایی که خارج از چارچوب جلسه است نظری ندهم.

سرمربی پرسپولیس در جواب سوالی که چرا به رأی نورمحمدی اعتراضی نکردید گفت: علی دایی نمی‌تواند اعتراضی کند. من خبری از باشگاه پرسپولیس ندارم که آیا این کار را انجام داده یا خیر. من فقط می‌توانم بگویم که محرومیت نورمحمدی به ناحق بود. بازیکنانی که در بازی با استیل آذین جنجال آفریدند دو ماه یعنی 4 بازی محروم می‌شوند آقای نورمحمدی هم همانطور جریمه می‌شود. شما توجه کنید ما حداقل در این فواصل یک بازی حذفی هم داریم پس نورمحمدی 5جلسه جریمه می‌شود. خدا وکیلی این موضوع به حق است. من از شما سوال می‌کنم که چرا نمی‌روید تصاویر تلویزیونی را به دقت نگاه کنید؟

دایی تاکید کرد: آقای نورمحمدی کاری انجام داد که کارت قرمز دریافت کرد؟ چرا کمیته داوران نمی‌آید درباره آن بازی صحبت کند؟ چرا درباره عملکرد داور بازی حرفی زده نمی‌شود که آیا کار ایشان درست بود یا خیر. شما اگر دیده باشید تصاویر تلویزیونی خیلی از چیزها را بازگو می‌کند. بازیکن حریف در حال زدن بازیکن ما است. داور هم در 5 متری در حال نگاه کردن ماجرا است و هیچ عکس‌العملی هم نشان نمی‌دهد. از آنجا، داور محترم می‌دود و به حقیقی کارت زرد نشان می‌دهد. من مانده‌ام که حقیقی برای چه کارت زرد دریافت کرده است. 

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: از حقیقی بگذریم. چرا نورمحمدی کارت قرمز دریافت کرد. برای چه دو ماه محروم شد یا آرفی که بعد از گل زدن مشغول خوشحالی بود چرا باید محروم و توبیخ شود. حالا من قبول دارم که می گویند که آرفی دروازه بان حریف را به تمسخر گرفت. اگر چنین منظوری داشت باید محروم شود اما حقیقی، نورمحمدی یا رحمان احمدی چه کاری کرده اند. من خودم شاهد هستم انواع و اقسام فحش‌ها را رحمان احمدی شنید اما یک عکس‌العمل کوچک انجام داد و جریمه شد.

دایی یادآور شد: من نمی‌دانم این احکامی که صادر شد از کجا آورده شد. این برای جای سوال است. البته قصد بی‌احترامی به کسی را ندارم ولی ما از این مسئله شاکی هستیم. شما نگاه کنید در جدول لیگ برتر تا الان چقدر این محرومیت ها و مصدومیت‌ها و یا داوری به ضرر ما بوده است. من تا به الان راجع به اعتراض یا مسئله‌ای از باشگاه پرسپولیس چیزی ندیده‌ام اما نامه کمیته انضباطی را از طریق سایت‌ها دیده‌ام که گفته‌اند دو ماه محروم 15 میلیون جریمه و مواردی دیگر برای باشگاه پرسپولیس انجام شده است.

سرمربی پرسپولیس در جواب این سوال که بعد از شکست مقابل بنیادکار برخی از سایت‌ها تیتر زدند که مقصر دایی بود گفت: ببخشید؛ سایت‌ها و روزنامه‌های شما خیلی چیزها می‌نویسند و خیلی حرف‌ها می‌زنند اما آقایان آن چیزی که در زمین اتفاق می‌افتد فوتبال است. باید بنشینید و فوتبال را نگاه کنید و بعد در مورد آن قضاوت کنید. اگر حرفی هم هست باید در زمین پیاده شود. نمی‌دانم سایت‌ها چه چیزهایی نوشته‌اند اما شما آزاد هستید که هر چه دوست دارید بنویسید چه در سایت‌ها و یا در روزنامه‌ها. مگر من می‌توانم جلوی شما را بگیرم.

دایی افزود: شما به اعتقاد خودتان هر چه می‌خواهید می‌نویسید. خدا را شکر در این مملکت تا دلتان بخواهد سایت و روزنامه وجود دارد ما هم وقت اضافه نداریم که وارد این مسائل شویم و برویم سایت‌ها و روزنامه‌ها را بخوانیم. تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که اگر به من بی‌حرمتی به ناحق شود یا برخی‌ها وارد مسائلی شوند که فوتبالی نباشد عکس‌العمل نشان دهم و از خودم دفاع کنم. خوشبختانه تا الان اینطور بوده و تا آخرش هم من پیگیر این مسائل هستم. به نظر من با توجه به اینکه مملکت آزادی داریم همه آزاد هستند هر چه دوست دارند بنویسند یا هر کاری بخواهند انجام دهند. متأسفانه در بحث ورزشی بیشتر از همه موارد صحبت می‌شود و چیزهای مختلفی نوشته می‌شود که متأسفانه هر کسی خود را در این بین کارشناس یا غیر کارشناس می‌داند.

دایی تأکید کرد: آقایان هر طوری دوست دارند برای خودشان صحبت می‌کنند. کسی هم نمی‌تواند جوابگوی این حرف‌ها شود. یک روز برای من می‌نویسند تقدیر و سرنوشت دایی این بود و آن شد و قضاوت زودهنگام می‌کنند. مگر ببخشید با این یک امتیاز چه اتفاقی می‌افتاد؟ اینها همه جار و جنجال‌هایی است که متأسفانه خیلی‌ها به آن دامن می‌زنند که شاید نتایج ضعیف خودشان را توجیه کنند و سرپوش بگذارند. کسانی هستند که خیلی ادعا می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند.

این مربی گفت: متأسفانه شنیده‌ام هر فردی می‌آید برای یک بازی کارشناسی می‌کند و حرفی را برای خودش به عنوان کارشناس به زبان می‌آورد. یک بار شده شما بیایید و پیگیری کنید که این آقای کارشناسی که این همه نظر می‌دهد و قشنگ صحبت می‌کند خودش در زمان تصدی پست‌هایش چه کار مثبتی انجام داده و خدمت به این فوتبال کرده است؟ کجا را گرفته که مثلا که الان باید کارشناس باشد و یا کدام مقام کوچک را کسب کرده که با تکیه به آن بیاید به دیگران ایراد بگیرد. 

دایی اظهار داشت: متأسفانه خیلی‌ها در ورزش ما کارشناس هستند و می‌آیند در تلویزیون هر چه دوست دارند می‌گویند یا در روزنامه‌ها و سایت‌ها صحبت می‌کنند اما این آقایانی که این همه صحبت می‌کنند بیایید کارنامه‌هایشان را بررسی کنید ببینید زمانی که این آقایان کاره‌ای بودند، مدیر و مربی بودند چه کار کرده‌اند؟ آیا کار خاصی یا کمکی به فوتبال ما کرده‌اند. در همین پرسپولیس خیلی‌ها مدیر بود‌ه‌اند. بیایید ببینید برای پرسپولیس چه کار کرده‌اند به غیر از بدهکاری که گذاشتند و رفته‌اند، آیا کار موثری برای این تیم انجام داده‌اند.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: خیلی از این آقایانی که خودشان قبلا مدیر بودند، فقط بدهی‌های هنگفت گذاشتند و رفتند. متاسفانه ما همیشه به دنبال این هستیم که فلان آقا در سایتش این مسئله را نوشته یا فلان آقا آن کار را کرد. در تلویزیون آقایانی می‌آیند که هیچ کارنامه‌ای در این فوتبال ندارند، در بحث مدیریتی صحبت می‌کنند و نظرهای مختلفی می‌دهند. کسی نیست به این آقایان بگوید شما خودتان برای این فوتبال چه کار کرده‌اید یا در کارنامه خود چه موفقیت‌هایی داشته‌اید یا نتیجه مثبت خود را برای ما بازگو کنید.

وی گفت: اینها سؤالاتی است که باید از این آقایان پرسید. از آقایانی که تا یک باخت به دست می‌آید هزار حرف و حدیث پیش می‌آورند. خدا را شکر می‌کنم همه در حال دیدن فوتبال در تمام دنیا هستیم. چه تیم‌هایی با چه عظمتی الان در کجاهای جدول لیگ خود به سر می‌برند و برای رفع مشکلشان چه کارهایی دارند انجام می‌دهند اما ما چه کار می‌کنیم. برای موفقیت یک تیم خیلی ابزار نیاز است که ما از خیلی از آنها فاصله بسیار زیادی داریم. ما متاسفانه دنبال مسائلی هستیم که به فوتبال ما کمک نمی‌کند. من و شما خبرنگاران همه دنبال جار و جنجال هستیم که بخواهیم ضعف‌های خودمان را پوشش دهیم.

دایی تصریح کرد: کدام کار اصولی در فوتبال مملکت ما شده که ما آن را پیگیری کنیم و به نتیجه برسیم؟ همیشه می‌خواهیم با جار و جنجال کوتاهی و کاستی‌ها را پوشش دهیم. به غیر از آن مسئله دیگری نیست. هم شما دنبال جنجال می‌گردید هم من نوعی. کسی به اصل فوتبال کاری ندارد.

سرمربی پرسپولیس در جواب سؤالی در خصوص حواشی‌ مختلف پیرامون اعلام گزینه‌های جدید برای سرمربیگری پرسپولیس و یا نظرسنجی سایت باشگاه و همچنین شایعه کسر 10 درصد مبلغ قرارداد بازیکنان پس از بازی با بنیادکار گفت: این حاشیه‌ها در روند کاری ما قطعا تاثیرگذار است. من از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چنین انتظاری ندارم که یک خبر دروغ را اعلام کند.

دایی افزود: من نمی‌دانم از کدام منبع این خبر دروغ اعلام می شود که صبح خبر اول رادیو باشد. این خبر چیزی نبود جز کسر 10 درصد از قرارداد بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس که خبر دروغی بود. وقتی صدای جمهوری اسلامی ایران که دم از عدالت و اطلاع‌رسانی دقیق می‌زند این مسائل را در جامعه اعلام می‌کند و ‌می‌آید یک خبر دروغ را عنوان می‌کند و من باید سر تمرین با یک لشکر شکست خورده مواجه شوم چه انتظاری از بقیه دارید.

این مربی تاکید کرد: من امروز با یک لشکر شکست خورده و ماتم‌زده در تمرین روبرو شدیم. از آنها می‌پرسم چه اتفاقی افتاده می‌گویند رادیو اعلام کرده که 10 درصد جریمه شدیم. من باید این مسائل را حل کنم یا به مسائل فنی تیمم برسم؟ مگر بازیکن فوتبال چقدر می‌گیرد که باید 10 درصد یکبار و 10 درصد دیگر برای دومین بار کم شود.
با چه قانونی باید این موارد انجام شود. اصلا در قانون اینچنین مسائلی داریم که باشگاه بتواند 20 درصد بازیکنان و کادر فنی‌اش را جریمه کند اما صدای جمهوری اسلامی ایران که من می‌دانم فردا پشت سر من هزار حرف می‌زنند و درباره من بد گفتن را شروع می‌کنند بدون اینکه صحت و سقم یک حرف را بدانند آن را مطرح می‌کنند. مگر سایت رسمی پرسپولیس این مورد را مطرح کرده؟ مگر مدیریت باشگاه این مسئله را اعلام کرده است؟

دایی در جواب سؤالی که آقای دایی چرا در باشگاه هیچ کس پاسخگو نیست،‌ گفت:‌من به این مسائل کاری ندارم اما برای اعلام یک خبر باشگاه باید اعلامیه بدهد. یک مسئله‌ای را اعلام کند و یا سخنگوی باشگاه بیاید اعلام کند که 10 درصد قرارداد بازیکنان کسر شده آن وقت خبر درست است. بعد این خبر در رادیو اعلام شود.

دایی اظهار داشت: موقعی که این اخبار را هنوز خود من نشنیده‌ام و وقتی سرتمرین می‌آیم و می‌بینم در رادیو اعلام شده آن وقت با یک لشکر خداوکیلی شکست خورده روبرو می شوم. حتی برخی بازیکنان به من می‌گویند ما تازه چیزی به باشگاه بدهکار شدیم و با توجه به اینکه فصل دیگر می‌خواهیم از پرسپولیس برویم با توجه به قانون سازمان لیگ که فقط در مملکت ما است و باید در ازای رفتن 20 درصد از پول قرارداد را به باشگاهی بدهی که قصد داری آن را ترک کنی، من نمی‌دانم این چه ماجرایی است.

وی یادآور شد:‌ خدا وکیلی نگاه کنید، 10 درصد ما قبلا جریمه شدیم که هنوز من نامه‌ای در این باره ندارم.10 درصد هم اگر این بار جریمه شده باشیم و 20 درصد هم باید به سازمان لیگ بدهیم. این می‌شود 40 درصد. من نمی‌دانم پس یک بازیکن باید چقدر پول دریافت کند. وقتی به اداره مالیات هم می‌رویم باید برای صد در صد پولی که گرفته‌ایم مالیات بدهیم. اصلا چیزهای خنده‌داری وجود دارد که من تعجب می‌کنم. اینها به فوتبال ما لطمه می‌زند. من خدا شاهده امروز فقط 15 دقیقه اختصاصی با بازیکنان حرف زدم که جریمه درچه صورتی به یک بازیکن تعلق می‌گیرد تا روحیه بازیکنانم آماده نبرد فردا باشد. 

دایی گفت: تا آنجا که من می‌دانم برای جریمه کردن سرمربی باید گزارش دهد بعدش جریمه اعلام شود. من تا الان گزارشی در این باره نداده‌ام. بچه‌های من همه سعی خودشان را می‌کنند. شاید توانایی آنها همین اندازه باشد که چنین نتیجه‌ای را گرفتیم. من نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا می‌آید که دوست دارند پرسپولیس به حاشیه برود. ببخشید؛ اگر این طوری که اعلام می‌کنند بخواهیم یک تیم و بازیکن را جریمه کنیم آن تیم‌هایی که در حال حاضر در حال افتادن هستند باید یک چیزی هم دستی پرداخت کنند. اصلا در هیچ کجای دنیا این مسائل را من ندیدم. اگر جریمه قرار است باشد، باید متقابل با پاداشی که می‌دهند، صورت گیرد.

دایی خاطرنشان کرد: موقعی که ما 400 هزار تومان پاداش می‌گیریم هزار حرف و حدیث در این سایت‌ها و روزنامه‌ها می‌نویسند. بعد بیاییم 20 درصد از قرارداد بازیکنان را کسر کنیم؟ واقعا این مسئله با عقل و منطق جور درمی‌آید؟ کجای قانون چنین چیزی را گفته است. متاسفانه اینها مطالبی است که نه به فوتبال ما کمک می‌کند و نه سودی دارداما تا دلتان بخواهد ضربه به فوتبال ما وارد می‌کند و این فوتبال را به بیراهه می‌برند.

وی ادامه داد: متاسفانه اکثر ما در این مسائل غرق شدیم و دنبال مسائل دیگر می‌گردیم. کسی دوست ندارد که به پرسپولیس آرامش بدهد. هیج کس. چرا؟ دلیلش را نمی‌دانم. متاسفانه من هم باید یک تنه جلوی همه چیز بایستیم. جواب کمیته انضباطی را بدهم، جواب بازیکن را بدهم، رودر روی حاشیه‌سازان قرار گیرم. 

سرمربی تیم پرسپولیس خطاب به مسئولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: من در این فوتبال مانده‌ام که چه طور می‌شود آقایی که به استادیوم آزادی ممنوع الورود شده است می‌تواند با ماشین شخصی خودش جلوی اتوبوس پرسپولیس در ورزشگاه رژه برود. مگر می‌شود چنین اتفاقی بیفتد. من الان از حراست سازمان تربیتب بدنی و فدراسیون فوتبال این سؤال را دارم که چه کسی به این آقایان اجازه می‌دهند به استادیوم آزادی بیایند.

دایی تصریح کرد: چه فردی دنبال درست کردن و تبرئه این افراد است. اگر من این حرف‌ها را می‌زنم فردا هزار حرف و حدیث پیش می‌آید. شما نگاه کنید همین الان چه مسائلی است که من سعی می‌کنم در باره آن حرفی نزنم. فقط حرف من همین است. کسی که ممنوع‌الورود به استادیوم است چه طور می‌تواند با بلیت VIP بیاید در جایگاه مخصوص رژه برود و با ماشین شخصی اش داخل استادیوم شود. تا الان من موفق نشدم به خانواده‌ام و برادرانم یک بار بلیت پارکینگ بدهم تا ماشین خودشان را به داخل ورزشگاه بیاورند. چه طور می‌شود که آقایی که همه چیزش مشخص است بتواند وارد استادیوم شود و بنشیند در جایگاه 22 و 23 علیه ما شعار بدهد.

وی گفت: بعد می‌گوییم در استادیوم شعار دادند. به قرآن اگر مردم این کار را انجام دهند. به پیغمبر اگر این آقایان را از استادیوم جمع کنیم آیا یک نفر در استادیوم شعار می‌دهد. چرا خودمان را گول می‌زنیم. بعضی‌ها قدرتشان را در این آقایان می‌بینند. بعضی‌ها عذر می‌خواهم چون از این آقایان یک چیزی خواسته‌اند انجام شده الان مجبورند تلافی کنند.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: علی دایی تا الان خدا را شکر از کسی چیزی نخواسته که بخواهند بزرگش کنند. برای هیچ کس دو زار خرج نکرده تا به کسی باج بدهد. من به این آقایان باج نمی‌دهم. نمی‌دانم شما چه فکری می‌کنید. برخی‌ها می‌گویند که مردم شعار دادند. کدام مردم که تا دقیقه آخر بازی با تشویق پرسپولیس من را شرمنده خود کردند. من خواهش می‌کنم در یک رای‌گیری از همین مردم بپرسید که ماجرا چیست. چه طور می‌شود در تمام نظرسنجی‌های تلویزیونی که رای‌گیری می‌شود من نفر اول هستم اما در استادیوم که می‌آیم یک جا علیه من شعار می‌دهند در جاهایی که مشخص است و بعد آقایان این مسئله را بزرگ می‌کنند.

وی یادآور شد: من عکس‌هایی دارم. عکس‌ها و فیلم‌هایی دارم که همه این چیزها مشخص است بعد شماها می‌آیید می‌گویید مردم علیه شما شعار دادند. من متاسفم برای این چیزهای فوتبال. باید غصه این چیزها را در فوتبال بخوریم. تا موقعی که آدم‌های چسبیده به فوتبال مخصوصا به پرسپولیس باشند، پرسپولیس همین مشکل را دارد. شما در این چند سال یکبار در سال 86 پرسپولیس قهرمان شد شما قبل و بعد از آن را نگاه کنید که پرسپولیس در چه حدی بوده است. به قول خودتان بهترین مربی دنیا یعنی دنیزلی را آوردیم اما چه شد. چه نتیجه‌ای گرفتیم بعد با چه بازیکنانی.

دایی افزود: شما حساب کنید آن روز آقای مهدوی‌کیا می‌گوید من زمانی که مقابل آلیمای قزاقستان قرار گرفتیم 5 تا به این تیم زدیم. مردم آن پرسپولیس را دوست دارند. راست می‌گوید مردم آن پرسپولیس را دوست دارند اما آقای مهدوی‌کیا آن وقت پرسپولیس 13 و 14 بازی ملی داشت. بازیکنان ذخیره پرسپولیس هم بازیکن ملی بودند. ما امسال در جام ملت‌های آسیا چند بازیکن ملی داشتیم؟‌ بدون شک دو نفر. غلامرضا رضایی و محمد نوری. تازه به نوری بازی نمی‌دادند.

دایی اظهار داشت: توانایی بازیکنان پرسپولیس باید در این حد باشد که یک بازیکن ملی‌پوش داشته باشد؟ آقای فرکی می‌داند تا موقعی که مربی تیم ملی بود چقدر بازیکن از پرسپولیس و استقلال ملی‌پوش بودند یا بازیکنان خارجی ایران از کدام تیم‌ها لژیونر شده بودند. معلوم است مردم دنبال آن پرسپولیس هستند. موقعی که من از اول فصل بازیکنانی را که می‌خواستم نتوانستم جذب کنم سپس وسط فصل تلاش کردم این اتفاق بیفتد اما نشد چه کار باید بکنم. دوست دارید همه بازیکنان را یکی یکی برای شما نام ببرم اما الان وقتش نیست.

وی گفت: موقعی که بازیکنانی که خواستم نیامدند مگر من می‌توانم خودم وارد زمین شوم. شما بگویید چه کار باید بکنم. در بازی قبلی توپ در دو قدمی دروازه،‌ داخل دروازه نشد. شما اسم این را چه می‌گذارید. برگشت همان توپ وارد دروازه ما شد. اگر توپ آرفی گل می‌شد کسی می‌توانست حرفی بزند. تازه با تیم 10 نفره جلوی بنیادکار دو دو می‌کردیم. 

سرمربی پرسپولیس در ادامه صحبت‌هایش یادآور شد: فوتبال همین است. قشنگی فوتبال همین است. اجازه بدهید امثال ما کار خودمان را بکنیم. ببخشید چرا شما بررسی نمی‌کنید که پرسپولیس و استقلال در این چند مدت اخیر ثبات کافی ندارند. چون ثبات مدیریتی نبوده. همه برنامه‌ها کوتاه مدت است. کسی نمی‌تواند در پرسپولیس بلندمدت فکر کند. شما همین پرسپولیس را دست یک نفر بدهید تا 5 سال برایش برنامه‌ریزی کند. ببینید چه اتفاقی می‌افتد. چرا تیم‌های دیگر موفق بودند چون ثبات مدیریتی داشتند و کمک کرده تا موفق شوند.

دایی تصریح کرد: اگر بگویم پول هم داشتند بعد آقایان می‌گویند به دایی چه ربطی دارد که من حق را به آنها می‌دهم چون به من ارتباط ندارد اما موقعی که تیم من می‌آید یارگیری کند و بازیکنی می‌گوید آنقدر پول می‌خواهم اما باشگاه من بیش از 500 میلیون نمی‌تواند بدهد چه کار باید کرد؟ بازیکن می‌آید می‌گوید من 800 یا 900 میلیون می‌خواهم. من چه کار باید بکنم. شما به من بگویید. بعد حرف می‌زنند آقای دایی تیم را بسته است. من تیم را با چی بستم. از اول فصل یک تعداد بازیکن در اختیار من بوده. من هم چند نفر را به این تیم اضافه کردم تا به من کمک شود. شما باید عملکرد من را نسبت به بازیکنانی که گرفته‌ام مورد ارزیابی قرار دهید. اگر خوب نبودند از من انتقاد کنید.

دایی گفت: به من بگویید این بازیکنان خوب نیستند. آن وقت حق با شماست. متاسفانه خیلی از مسائل وجود دارد که نمی‌شود درباره آن حرف زد. اگر حرف بزنم هزار حرف و حدیث پیش می‌آید. ما همه به دنبال مسائل دیگر به جز فوتبال هستیم. آقایان این را بدانید من چسبیده به این تیم نیستم. کسی از جایگاه خودش می‌ترسد که همه چیز را در جایگاهش ببیند. کسی که خوشحال باشد امروز برود بهتر از فردا است. هیچ وقت نمی‌ترسد. ما باید دنبال فوتبال باشیم. دنبال چیزهای دیگر نباید بگردیم. متاسفانه الان حاشیه ما 90 درصد در فوتبال است. فوتبال ما 10 درصد است که این موضوع هم اگر بخواهیم بررسی کنیم، نیست.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به بازی با استیل‌ آذین گفت: ما اصلا معنای فیرپلی را نمی‌دانیم. اصلا نمی‌دانیم در چه مواردی باید فیرپلی کنیم. در دنیا چه کارهایی اتفاق نمی‌افتد اما در مملکت ما اتفاق می‌افتد. تمام کانال‌های تلویزیونی و روزنامه‌های ما هر کسی برداشتی که دارد. درست یا غلط عنوان می‌کند و روی حرفش مانور می‌دهد. من که عضو کمیته فنی فیفا هستم چیزی نمی‌دانم و آقایان می‌دانند. من که به فیفا زنگ می‌زنم نظر آنها را جویا می‌شوم هیچی نمی‌دانم آقایانی که اینجا نشسته‌اند برای خودشان هزار تعبیر می‌کنند و نظر می‌دهند.

دایی تاکید کرد: همیشه می‌گوییم بازی جوانمردانه ولی معنای آن را نمی‌دانیم. اصلا معنای فیرپلی بازی جوانمردانه است؟ این مورد را شما از کجا آوردید. در مقابل جوانمردی باید جوانمردی کرد. خیابان نیست که مردم به تو فحش بدهند سرت را پایین بگیری و بروی آنوقت بگویند تو جوانمردی. اینجا فوتبال است زحمت کشیدی پاداش کار خلاف را هیچ وقت در زمین نمی‌دهند اما همه می‌نشینیم بنا به تعریف خود معنا و تفسیر می‌کنیم.

وی افزود:‌ من این را می‌گویم اگر استیل آذین این یک امتیاز را می‌گرفت الان به رده هفدهم یا هجدهم می‌آمد یا پانزدهم می‌شد؟ چرا فوتبال را ول کردید و راجع چیزهای دیگر حرف می‌زنید. چرا دنبال این نیستید تیم به نام استیل‌ آذین تشکیل شده و کسی آمده که از جیبش برای این تیم خرج می‌کند. کسی آمده که مردانگی می‌کند و از جیب خودش برای فوتبال خرج می‌کند. این خیلی حرف است. ما خیلی‌هایمان را دلمان نمی‌آید که 10 هزار تومان برای فوتبال خرج کنیم اما کسی مثل هدایتی می‌آید و میلیاردها تومان برای فوتبال ما خرج می‌کند. پس باید بگردیم دلایلش را پیدا کنیم که چرا استیل آذین موفق نیست.

دایی گفت: باید به امثال هدایتی کمک کنیم که اگر می‌خواهد موفق شود باید راهکارهایی داشته باشد. ما این کارها را باید برای کسی انجام دهیم که خداوکیلی مردانگی کرده و در این فوتبال از جیبش خرج می‌کند. خداوکیلی برخی از ما حتی نمی‌توانیم پول آبمیوه خودمان را از جیبمان بدهیم. شما در این چند سال نگاه کنید هدایتی چقدر برای این فوتبال خرج کرده. به نظرم وظیفه ما این است که به هدایتی و امثال او از نظر فکری کمک کنیم تا بتواند نتیجه بگیرد. نباید با هزاران حرف وحدیث هدایتی را زیر سؤال بریم. در کنارش هم پرسپولیس را زیر سؤال ببریم. اصلا کل فوتبال را به خاطر این ماجرا زیر سؤال ببریم.

دایی تصریح کرد: برویم دنبال این بگردیم آیا این فیرپلی بود یا نه. اصلا مگر فیر پلی قانون است؟ کسی دوست داشت انجام می‌دهد کسی دوست نداشت انجام نمی‌دهد. متاسفانه ما دم از اخلاق می‌زنیم. افرادی این کار را می‌کنند که بویی از اخلاق نبرده‌اند. شما نگاه کنید به ماجراهای قبلی ما در فوتبال. نمی‌شود که من در تلویزیون خودم را مظلوم نشان دهم سرم را پایین نگه دارم که بگویم من آدم بااخلاقی هستم. اخلاق کارهایی است که آدم درجامعه نشان می‌دهد. شما باید بازخورد اجتماعی یک نفر را ببینید. تا متوجه شوید او اخلاق دارد یا خیر. 
 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد