فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته سی‌ویکم لیگ برتر/ پیروزی استقلال ٬شکست ذوب آهن

 

فوتبال روز:در ادامه هفته سی‌ویکم لیگ برتر تیم پاس همدان با برتری برابر ذوب‌‌آهن به بقا در لیگ برتر فوتبال امیدوار شد و تیم فوتبال استقلال با برتری پرگل برابر نفت آبادان به رده دوم جدول صعود کرد.

 

پاس 2 ـ ذوب آهن1 

 

گل‌ها: عزیزمحمدی(33)، خیرخواه(57 از روی نقطه پنالتی) برای پاس، احمدی(37) برای ذوب
ورزشگاه قدس همدان، تماشاگر 8هزارنفر  

داور: علیرضا فغانی اخطار: طالبی، فرهادی، کاسترو(ذوب)، خیرخواه،‌ سامره(از روی نیمکت)(پاس) 

 


 پاس: سامان صفا،‌ محمد خسروی، پویا سیف‌پناهی، نادر احمدی، ساشا کلونیجا،‌ روزبه‌ شاه‌علیدوست، وحید علی‌آبادی، اکمل هولماتف، مرتضی عزیزمحمدی(90 فرهاد ربیع‌خواه)، فرهاد خیرخواه(87 آرتور یادیگاریان)، حمید کاظمی(75 مقداد قباخلو)
سرمربی: علی اصغر مدیرروستا 

 

 ذوب‌آهن: شهاب گردان، فرشید طالبی، علی احمدی(83 سیداحمد محمدپور)، حسین ماهینی، سیدمحمد حسینی، محمد صلصالی، مهدی رجب‌زاده، اسماعیل فرهادی(64 مجید نورمحمدی)، قاسم حدادی‌فر، ایگور کاسترو، امید ابوالحسنی(59 سیدجلال رافخایی)
 سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده  

 


شرح گل‌ها:
 1ـ0(پاس): ضربه کاشته از جناح چپ توسط اکمل هولماتف روی دروازه ارسال شد که عزیزمحمدی با سر دروازه ذوب را گشود.
 1ـ1(ذوب): در یک رفت و برگشت پشت محوطه جریمه توپ به علی احمدی رسید که با یک ضربه سرضرب توپ را در درون دروازه پاس جای داد.
 2ـ1(پاس): در دقیقه 55 سانتر عزیزمحمدی از جناح راست با ضربه خیرخواه به هولماتف رسید که فرهادی با خطا در محوطه جریمه او را متوقف کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد و 2 دقیقه بعد فرهاد خیرخواه این پنالتی را تبدیل به گل کرد.
 بهترین بازیکن: هولماتف بازیکن خارجی تیم پاس با گرفتن یک پنالتی و یک پاس گل بهترین بازیکن زمین بود. او به غیر از این دو موقعیتی که برای تیمش ایجاد کرد یک ضربه از راه دور به سمت دروازه تیم ذوب زد که این ضربه به تیرک دروازه برخورد کرد. 

 


 اتفاق ویژه: 1-خلعتبری در ابتدای بازی داشت خودش را برای بازی گرم می‌کرد که جلال مرادی نماینده فدراسیون گفت این بازیکن اجازه بازی ندارد و محروم است و او مجبور شد به رختکن برود و لباس‌هایش را تعویض کند و بازی را از روی سکوها دنبال کند. ذوب آهن انگار از قبل پیش‌بینی چنین شرایطی را کرده بود و با خود یک بازیکن آورده بودند و لیست 18 نفره‌شان را کامل کردند. این اتفاقات در سطح لیگ برتر فوتبال ایران سوال برانگیز به نظر می‌رسد. 


2-تیم پاس با این پیروزی 34 امتیازی شد و توانست تا رده دوازدهم جدول بالا بیاید اما ذوب آهن با این شکست با همان 56 امتیاز در رده دوم باقی ماند تا استقلال 55 امتیازی و سپاهان 61 امتیازی از این شکست خوشحال شوند. 

 

 

استقلال 6 صنعت نفت آبادان 2  

 

تماشاگر : 3 هزار نفر

گل ها : لئون پاچاچیان ( 7 ) و روح الله عرب ( 80 ) برای صنعت نفت آبادان و سید مهدی سید صالحی ( 21 و  67 ) ، مجتبی جباری ( 28 ) ، هادی شکوری ( 52 ) ، فرهاد مجیدی ( 65 ) و آرش برهانی ( 3+90 ) برای استقلال تهران

داور : محسن ترکی با کمک حسن کامرانی فر و حسین خانبان

اخطار : فرزاد آشوبی ( 55 ) و رسول میرطرقی ( 77 ) 

 

استقلال تهران : محمّد محمدی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، جواد شیرزاد، هادی شکوری، فرزاد آشوبی ( فردین عابدینی 83 ) ، ایمان مبعلی، مجتبی جباری ( کیانوش رحمتی 69 ) ، هوار ملامحمّد ( فرهاد مجیدی 58 ) ، آرش برهانی و سیدمهدی سیدصالحی

سرمربی : پرویز مظلومی 

 

صنعت نفت آبادان : حسن هوری ، رسول میرطرقی ، هدایت شهریاری ( سجاد مشکل پور 70 ) ، فرهاد آل خمیس ، عباس مرداسی ، علی ممبینی ، امید شریفی نسب ، رسول نویدکیا ، عیسی ترائوره ( حجت چهارمحالی 62 ) ، لئون پاچاچیان و روح الله عرب

سرمربی : غلامحسین پیروانی  

 

شرح بازی :

استقلال پس از باخت آسیایی در تاشکند ، به هدف کسب مقام دوم جدول در برابر صنعت نفت آبادان صف آرایی نموده بود ، تیمی که بدترین نتایج خارج از خانه ی لیگ برتر را تا پیش از این بازی به نام خویش زده بود . قبل از دقیقه ی هفتم و گل مهاجم ارمنی نفت ، بازی غالبا در میانه ی میدان دنبال می شد . هنوز دو دقیقه از ثبت این گل در اسکوربرد آزادی نگذشته بود که روی پاس در عرض پاچاچیان ، چیزی نمانده که گل دوم زردپوشان آبادان توسط روح الله عرب به ثمر برسد که مدافعان استقلال مانع از ایجاد فاصله ی دو گله با حریف شدند .

با توجه به عقب افتادگی استقلال طبیعی بود که یورش های آنها از دقیقه ی دهم آغاز شود که ضربات آرش برهانی و هوار ملامحمّد هر دو با واکنش حسن هوری همراه شد . دروازه ی نفت آبادان در دقیقه ی هجدهم تا آستانه ی فروپاشی پیش رفت ولی ضربه ی سر سیدصالحی به دیرک دروازه برخورد نمود تا حملات آبی ها در عمق دروازه ی حریف ، پس از چهارده دقیقه پاسخ دهد و سید صالحی با گل تساوی بخش خویش ، استقلال را به استحقاق خویش تا آن دقیقه از بازی برساند . یورش های استقلال پس از گل مساوی هم ادامه یافت و مجتبی جباری روزهای در اوج خویش را در بازی های اخیر باز هم به رخ کشید و با شوتی از راه دور ، گل دوم استقلال را به نام این هافبک شماره ی هشت نمود . او این فرصت را داشت که گل دوم خویش و سوم استقلال را هم دقایقی بعد به ثمر رساند که حسن هوری توپ را از زیر طاق دروازه تبدیل به کرنر نمود .

استقلال را می توان حاکم مطلق سی و پنج دقیقه ی پایانی نیمه ی نخست دانست که جز تک ضد حمله های کم اثر حریف ، بازی را در اختیار داشت که از موقعیت های مهم استقلال می توان به گذشتن ضربه سر سید صالحی و شوت از راه دور جباری از کنار دروازه ی برزیلی های آبادان اشاره نمود . دقیقه ی پایانی نیمه ی نخست می توانست با گل حنیف عمران زاده ای توامان شود که این روزها ، انتقادات بسیاری را تحمل نموده بود ولی هد این بازیکن واکنش هوری را همراه داشت تا نیمه ی نخست با همان اختلاف تک گل به سود استقلال به پایان رسد . 

برتری استقلال در نیمه ی دوم ادامه یافت و این تیم می توانست در همان دقیقه ی نخست نیمه ی دوم به گل برسد که ضربه ی ایمان مبعلی با فاصله ای کم راهی بیرون زمین سبز آزادی شد . از نکات قابل تامل این دیدار می توان به تعداد بالای ضربات کرنر برای هر دو تیم اشاره نمود که شاگردان مظلومی روی این موقعیت ها با برنامه و بسیار خطرناک نشان می دادند و سرانجام گل هادی شکوری روی همین حربه به ثمر رسید .

ضعف صنعت نفت در سمت راست دفاعی و عمق دفاع این تیم از ویژگی های بارز بازی این تیم به حساب می آمد و پرویز مظلومی به درستی روی این نقاط دست گذاشته بود تا دو گل فرهاد مجیدی و سید صالحی در شرایطی تقریبا مشابه در پی ارسال از سمت راست و تعلل در مرکز دفاع به ثمر برسد . موقعیت های مناسب استقلال پس از گل پنجم با کم دقتی مهاجمان این تیم همراه شد تا در یکی از تک موقعیت های نفت آبادان در نیمه ی دوم بازی ، گل دوم این تیم توسط روح الله عرب به ثمر رسد و با گل نهایی آرش برهانی در دقایق تلف شده ی بازی ، استقلال حریف آبادنی خود را با شش گل بدرقه نماید . 

 

گل ها :

0-1               صنعت نفت :شوت نه چندان محکم و بی دقت امید شریفی نسب در غفلت مدافعان استقلال به لئون پاچاچیان رسید تا گل نخست بازی به نام وی رقم خورد .

1-1               : هوار ملامحمّد با دریبل هدایت شهریاری در محوطه ی جریمه ی صنعت نفت ، فرصت ارسال پاس گل برای سید صالحی را یافت تا شماره ی دوازده استقلال ، دروازه ی خالی از دروازه بان نفت را باز کند .

1-2             استقلال : دفع ناقص عیسی ترائوره در دفاع توپ را به مجتبی جباری رساند تا با شوتی محکم ، دروازه ی حریف را از حدود بیست متری باز کند .

1-3             استقلال : کرنر مجتبی جباری با پرش بلند هادی شکوری در عمق دفاع نماینده ی آبادان همراه شد تا این مدافع استقلال هم با ضربه ی سر خود ، سهمی در لیست گلزنان بازی داشته باشد .

1-4               استقلال : روی پاس از سمت راست آرش برهانی ، دفاع نفتی ها این فرصت را داد که توپ به کاپیتان آبی ها برسد و فرهاد مجیدی گل چهارم تیم خود را به ثمر رساند .

1-5             استقلال : باز هم از سمت راست ارسالی به درون محوطه ی جریمه ی صنعت نفت انجام شد تا پس از دفع ضربه ی فرهاد مجیدی ، سید صالحی گل دوم خود و پنجم استقلال را به آسانی به نام خویش سند زند .

2-5  استقلال : پاس از سمت راست شاگردان پیروانی و ضربه ی نهایی روح الله عرب به کنار دروازه ی محمّدی ، ده دقیقه مانده به پایان بازی اختلاف را به سه رساند .

2 – 6 استقلال : روی پاس با ضربه سر مجیدی ، آرش برهانی با ضربه ی برگردانی تماشایی ششمین گل استقلال را به ثمر رساند .

 

اتفاق ویژه :

تک گل آرش برهانی ، هشتاد و هفتمین گل این مهاجم کرمانی در لیگ برتر به حساب می آمد که با ثبت آن ، همراه با رضا عنایتی در رتبه نخست برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر قرار گرفت. 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد