فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

لیگ قهرمانان اروپا/حذف چلسی توسط منچستر ٬ صعود بارسلونا

 

فوتبال روز:منچستر یونایتد انگلیس و بارسلونا اسپانیا با پیروزی مقابل چلسی و شاختار دونتسک به‌جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.

 

 منچستر یونایتد 2 -  چلسی 1

دیدار تیم‌‌های منچستر یونایتد و چلسی از دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد که شیاطین سرخ موفق شدند 2 بر یک به‌پیروزی برسند تا در مجموع با نتیجه 3 بر یک به‌جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان راه یابد.

2 تیم در ابتدای این دیدار بازی روبه‌جلویی را به‌نمایش گذاشتند که با حملات جسته و گریخته همراه بود. اولین خطر جدی این بازی در دقیقه 13 بازی رخ داد که شوت نیکلاس آنلکا مهاجم چلسی با فاصله اندک از کنار دروازه تیم میزبان به‌بیرون رفت. حملات چلسی همچنان در این دقایق ادامه داشت تا در دقیقه 15 فرانک لمپارد هافبک لندنی‌ها در موقعیتی مناسب قرار گرفت که عکس العمل زیبای فن‌درسار گلر منچستر مانع از گلزنی این بازیکن شد.
بازی متعادل 2 تیم تا میانه نیمه اول ادامه داشت تا در دقیقه 26 و روی ارسال تماشایی وین رونی، خاویر هرناندز مهاجم مکزیکی و جوان شیاطین سرخ با ضربه سر دروازه چلسی را گشود که کمک داور مسابقه به‌درستی این گل را به‌دلیل آفساید نپذیرفت.

پس از این موقعیت شاگردان کارلو آنچلوتی بار دیگر در حرکتی رو‌به‌جلو نیکلاس آنلکا را در موقعیت گلزنی قرار دادند که ادوین فن‌درسار با خروج از دورن دروازه و محوطه جریمه با تکلی مناسب توپ را از مقابل مهاجم فرانسوی چلسی ربود و به‌بیرون از زمین بازی هدایت کرد.

در ادامه، بازی با حملات معدود 2 تیم ادامه یافت تا در اواخر نیمه اول پاس طلایی وین رونی به رایان گیگز و حرکت روبه‌جلوی این هافبک ولزی به‌سمت دروازه چلسی، خاویر هرناندز را در موقعیت مناسب گلزنی قرار داد تا این مهاجم مکزیکی در دقیقه 44 با دروازه خالی مواجه شود و به‌راحتی دروازه آبی‌پوشان لندنی را در اولدترافورد بگشاید.
این گل مهمترین حادثه نیمه اول این دیدار بود و در نهایت شاگردان فرگوسن این نیمه را مانند بازی رفت با برتری یک گل به‌سود خود خاتمه دادند.

در آغاز نیمه دوم کارلو آنجلوتی که چیزی برای از دست دادن نداشت دست به‌تغییر زد و دیدیه دروگبا مهاجم ساحل عاجی خود را به‌جای فرناندو تورس راهی میدان کرد تا نشان دهد چلسی در این نیمه با ترکیبی هجومی‌تر نسبت به نیمه اول به‌دنبال جبران مافات است.
دقایق ابتدایی نیمه دوم در میانه میدان پیگیری شد، تا در دقیقه 57 شوت زیبا و تماشایی دروگبا با فاصله اندک از کنار دروازه منچستر به اوت رفت.

حملات چلسی ادامه داشت تا در دقیقه 59 خطایی در پشت محوطه جریمه منچستر به‌سود چلسی توسط داور پرتغالی گرفته شد که دروگبا با قرار گرفتن در پشت توپ و ضربه‌ای محکم عکس‌العمل تماشایی فن‌درسار را برانگیخت تا باز هم شاگردان کارلتو در فروریختن دروازه منچستر ناکام بمانند.
دقایقی بعد بار دیگر چلسی دست به‌تغییر زد و این‌بار کالو را به‌جای آنلکار روانه میدان کرد.
چلسی با این تعویض حملات خود را افزایش داد و بر روی یک ضربه کرنر ضربه سر آلکس مدافع جلو کشیده چلسی با اختلافی اندک به‌بیرون رفت.
چند دقیقه بعد از این ضربه، شوت تماشایی نانی از پشت محوطه جریمه چلسی، پیتر چک را وادار به عکس العمل کرد.

در ادامه یکی از اتفاقات مهم نیمه دوم اخراج رامیرز هافبک برزیلی چلسی بود که سبب شد تیم لندنی از دقیقه 70، ده‌نفره به ادامه کار بپردازد.
رامیرز با خطا بر روی نانی دومین کارت زرد خود را دریافت کرد تا کار چلسی بیش از پیش سخت تر شود.
5 دقیقه بعد سر آلکس فرگوسن اولین تعویض منچستر را انجام داد و آنتونیو والنسیا را جایگزین نانی کرد.
پس از این تعویض، فرار عالی دروگبا در دقیقه 77 از پشت محوطه جریمه منچستر این بازیکن را در موقعیت طلایی قرار داد تا این مهاجم فرصت طلب با شوتی محکم توپ را از میان پاهای فن‌درسار وارد دروازه شیاطین سرخ کرد تا امیدهای چلسی زنده شود.
پس از این گل تساوی بخش و در حالی که چلسی در هیاهوی این گل قرار داشت در فاصله کمتر از یک دقیقه‌ پارک جی‌سونگ مهاجم کره‌ای منچستر با ضربه‌ای تماشایی برای بار دوم دروازه چلسی را باز کرد تا آب سردی بر پیکره چلسی ده‌نفره ریخته شود.
در دقیقه 82 پائولو فریرا مدافع پرتغالی با تصمیم سرمربی چلسی به‌جای آلکس وارد بازی شد تا آخرین تعویض آبی‌های لندنی هم انجام شود.
چلسی که چیزی برای از دست دادن نداشت همچنان جسته و گریخته به حمله پرداخت و در دقیقه 87 ضربه تماشایی مالودا با عکس‌العمل فن‌درسار همراه شد و این دروازبان 41 ساله هلندی توپ را به کرنر فرستاد.
در ادامه این بازی تا پایان در میانه میدان پیگیری شد تا شیاطین سرخ برد شیرین خانگی را مقابل دیده‌گان تماشاگرانشان تجربه کنند و به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کنند.

قضاوت این دیدار بر عهده بن کوارنچا پرتغالی بود. وی به جان اوشی و پاتریس اورا از منچستر و مالودا و جان تری از چلسی کارت زرد نشان داد، ضمن اینکه رامیرز از چلسی با دریافت دومین کارت زرد از این داور از زمین بازی اخراج شد. 
 

 

شاختار دونتسک صفر - بارسلونا 1
دیگر دیدار سه‌شنبه شب میان شاختار دونتسک و بارسلونا در اوکراین برگزار شد که در پایان شاگردان پپ گواردیولا با گلزنی لیونل مسی در نیمه اول و در دقیقه 43 به‌پیروزی رسیدند تا با توجه به برتری باری رفت، در مجموع با نتیجه 6 بر یک گام به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بگذارند تا در این مرحله به احتمال فراوان به‌دیدار رئال مادرید بروند تا شاهد ال‌کلاسیکو دیگری این‌بار در لیگ قهرمانان باشیم.

مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان چهارشنبه شب با 2 دیدار خاتمه می‌یابد که در این بازی‌ها تاتنهام در وایت‌هارت‌لین میزبان رئال مادرید است و شالکه آلمان پذیرای اینترمیلان ایتالیا است. 
 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد