فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

گزارش ویژه:کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد؟

 

فوتبال روز:با آغاز هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر، چهار تیم اصفهانی و تهرانی بالانشین جدول رده‌بندی یورش نهایی خود را به جام قهرمانی آغاز خواهند کرد. مرور شرایط فعلی و مسیری که این تیم‌ها در 9 هفته پیش رو طی خواهند کرد به روشن شدن میزان دشواری دستیابی به این عنوان برای هرکدام از این تیم‌ها کمک می‌کند.

  

ذوب‌آهن

بازی‌های باقیمانده: راه‌آهن(مهمان)، شاهین بوشهر (میزبان)، ملوان (مهمان)، پرسپولیس (میزبان)، شهرداری تبریز (میزبان)، پاس همدان (مهمان)، فولاد (میزبان)، نفت تهران (مهمان)، استیل‌آذین (میزبان)


تیم منصور ابراهیم‌زاده که تا چند هفته قبل صدرنشین مقتدر لیگ دهم محسوب می‌شد و فاصله قابل اعتنایی را با تیم‌های تعقیب‌کننده‌اش به وجود آورده بود، به واسطه درگیری با حاشیه‌های رنگارنگ سریعتر از حد تصور این فاصله امتیازی را از دست داد و امروز سایه سنگین سپاهان که با سه امتیاز اختلاف و البته یک بازی کمتر پشت سر تیم همشهری ایستاده را بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کند. آنها بخش زیادی از این افت قدرت را حاصل حواشی بسیاری می‌دانند که در هفته‌های اخیر ایجاد شد و اوج گرفتن مشکلات مالی، رسانه‌ای شدن اختلافات محمدرضا خلعتبری و ابراهیم‌زاده و البته خبر توافق قطعی شهاب گردان با استقلالی‌ها برای فصل آینده از مهمترین این حواشی‌ها بودند. اخباری که در ابتدا فقط شایعه به نظر می‌رسیدند خیلی زود به واقعیت نزدیک شدند تا ثابت شود اوضاع در ذوب‌آهن آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، آرام و بدون دغدغه دنبال نمی‌شود.

ذوب آهن در بازی امروز مقابل راه‌آهن، قاسم حدادی‌فر و محمدرضا خلعتبری را به عنوان تاثیرگذارترین ستاره‌هایشان در اختیار ندارد و قطعا در اکباتان روز سختی را سپری خواهد کرد. تیم منصور ابراهیم‌زاده در ادامه فصل، مسابقات خیلی سختی در پیش ندارد. نبرد با پرسپولیس و فولاد خوزستان که هردو در فولاد شهر انجام خواهد شد، سخت‌ترین بازی‌های تیم قدرتمند اصفهانی محسوب می‌شوند. فراموش نکنیم ذوب آهن در روزهایی که هیچ‌ حاشیه‌ای نداشت هرگز نتوانست مقامی بهتر از نایب قهرمانی را کسب کند! 

  

 

 سپاهان

بازی‌های باقیمانده: نفت تهران (میزبان)، استیل‌آذین (مهمان)، پیکان (میزبان)، مس کرمان (مهمان)، تراکتورسازی (مهمان)، صبای قم ( میزبان)، نفت آبادان (مهمان)، پرسپولیس (میزبان)، سایپا (مهمان)


اگر سپاهان علاوه بر بازی نسبتا آسان امروزش مقابل نفت تهران، بتواند تنها بازی عقب افتاده‌اش از هفته پانزدهم که در تاریخ ششم فروردین ماه سال‌ آینده مقابل نفت آبادان برگزار خواهد شد را با پیروزی پشت سر بگذارد، صدرنشینی این تیم در پایان هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ قطعی خواهد شد. اتفاقی که بسیاری از هواداران سپاهان با توجه به روش امتیازگیری تیم‌های تحت هدایت امیر قلعه‌نویی آن را پیش‌بینی می‌کردند. تیم‌های قلعه‌نویی به گواه آمار در یک بازه حدودا 10 هفته‌ای، فوق‌العاده نتیجه می‌گیرند و با جمع‌آوری بیشترین امتیاز ممکن در همین بازه، تکلیف قهرمانی‌شان را یکسره می‌کنند. پیروزی‌های متوالی و خارج از خانه آنها مقابل پاس همدان، شهرداری تبریز و حتی الهلال عربستان نشانه‌ مهمی از به سربردن سپاهان در همین بازه مورد نظر محسوب می‌شود. هرچند شاگردان قلعه‌نویی در پایان فصل شروع به از دست دادن امتیاز می‌کنند و با افت فاحشی مواجه می‌شوند. بازی مقابل مس‌کرمان، تراکتورسازی و البته پرسپولیس، سخت ترین بازی‌های مدافع عنوان قهرمانی در مسیر تکرار این عنوان را تشکیل می‌دهند. در مجموع راه سپاهان تا پایان لیگ در مقایسه با سایر مدعیان قهرمانی دشوارتر به نظر می‌رسد. 
 

 

 

استقلال

بازی‌های باقیمانده: سایپا (مهمان)، صبای قم (میزبان)، پرسپولیس (مهمان)، تراکتورسازی (میزبان)، راه‌آهن (مهمان)، نفت آبادان (میزبان)، شاهین بوشهر (مهمان)، ملوان (میزبان)، پاس همدان (مهمان)


پرحاشیه‌ترین تیم این روزهای لیگ، بدون تردید استقلال است. تیمی با کیفیت فنی متوسط که البته در فاز نتیجه‌گیری بیش از حد انتظار موفق عمل کرده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند استقلال با این شیوه و سیاق بازی شایستگی کسب عنوان قهرمانی را ندارد اما شاگردان پرویز مظلومی اغلب به واسطه توانمندی‌های فردی توانسته‌اند در پایان هفته بیست و پنجم لیگ در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار بگیرند. آنها در ادامه رقابت‌های لیگ بازی‌های سختی مقابل صبای قم، پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز دارند که پس از پایان بازی امروز مقابل سایپای سخت‌کوش، به مهم‌ترین دغدغه‌شان در ادامه رقابت‌های لیگ تبدیل خواهند شد. شاید در این شرایط بهترین اتفاق ممکن برای استقلال و پرویز مظلومی، باقی ماندن در همین رتبه فعلی و البته کسب عنوان قهرمانی جام حذفی با توجه به قرعه نسبتا مناسبی است که در این رقابت‌ها نصیب‌شان شده است. البته از این نکته هم نباید به سادگی گذشت که از 9 بازی باقی مانده استقلال تا پایان فصل، هفت بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. آنچه که بزرگ‌ترین برگ برنده استقلال و پرویز مظلومی به شمار می‌رود. 
 

 

 

پرسپولیس

بازی‌های باقیمانده: شهرداری تبریز (میزبان)، ملوان (مهمان)، استقلال (میزبان)، ذوب‌آهن (مهمان)، استیل‌آذین (میزبان)، نفت تهران (مهمان)، مس کرمان (میزبان)، سپاهان (مهمان)، پیکان (میزبان)


احتمالا به واسطه کیفیت فنی قابل اعتنای لیگ برتر است که پرسپولیس، در فصلی که رکورد پنج باخت متوالی را در تاریخچه باشگاهش به ثبت رسانده، همچنان از بخت مناسبی برای کسب عنوان قهرمانی لیگ دهم برخوردار است! آنها در حالی که 9 بازی و البته امکان کسب 27 امتیاز تا پایان فصل را دارند، خود را در فاصله 6 امتیازی صدر جدول می‌بینند. شاگردان علی دایی اگر بتوانند فردا در ورزشگاه آزادی، یکی از آسان‌ترین بازی‌های خود تا پایان فصل که مقابل شهرداری تبریز برگزار خواهد شد را با پیروزی پشت سر بگذارند، امیدوارانه‌تر به استقبال سایر مسابقات خواهند رفت، مسابقاتی که در میان آنها سه بازی فوق‌العاده دشوار مقابل استقلال، ذوب‌آهن و سپاهان هم دیده می‌شود که دو بازی آخر به میزبانی دو تیم صدرنشین و قدرتمند اصفهانی برگزار خواهد شد. پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم در گروه بسیار سختی قرار گرفته و بسیاری از کارشناسان حسابی روی صعود این تیم از این گروه باز نکرده اند.

برخورد با سپاهان در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی هم این مسابقات را برعکس سال گذشته برای شاگردان علی دایی به سخت‌ترین حالت ممکن رسانده‌ است. شاید در این شرایط، عاقلانه‌تراین باشد که پرسپولیسی‌ها تمام توانشان را روی موفقیت در لیگ برتر متمرکز کنند تا حداقل سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان را از دست ندهند. به غیر از سه مسابقه‌ای که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل شهرداری تبریز، پیکان و نفت تهران برگزار خواهد کرد، نمی‌توان روی پیروزی تیم علی دایی در سایر بازی‌های باقی مانده این فصل شرط بست. 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد