فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

گزارش ویژه:از جادوی فوتبال تا فوتبال پرویزخانی به سبک مظلومی

 

فوتبال روز:روزهای مظلومی در کرمان روزهای عجیبی بود. روزهایی که از شدت جمع بسته شدن غم و شادی  دل  کرمانی ها ترک برمی داشت.

 

پیروزی در خانه و شکست هفته بعد خارج از خانه اصلا مشخص نمی کرد که باید پرویز خان را دوست داشت و یا او را برای حیا کردن مهیا کرد! این ترک در ابعاد بزرگ تر در دل کرمانی ها تبدیل به گسل شد چراکه پرویزخان در حالی که یک فصل مس را آسیایی کرد در فصل بعد همان تیم را در جمع فانوس به دستان قرار داده بود تا از شدت تعجب کرمانی ها در قامت یک علامت باشند.

البته تعجب کرمانی ها ابعاد زیادی داشت و بحث نتیجه گرفتن ها و نگرفتن های یکی درمیان فقط گوشه ای از آن بود. حالا که مجددا کرمانی ها و مظلومی به هم رسیدند می توانند بنشینند و کلی خاطره اسرارآمیز برای هم بگویند! خاطره هایی که هنوز همان قامت علامت را بر تن کرمانی ها اندازه می کند. برای موفقیت های پرویزخان در کرمان از کمک های او گرفته تا بازیکن و مدیرعامل و هوادار آنقدر حرف زدند که یک نسخه کامل از داستان های هری پاتر و سنگ جادو را می شد از آن در آورد. پرویز خان تا همیشه در ذهن کرمانی ها هست حتی اگر نتایج او فراموش شود. آن هم به خاطر ابعادی که تا همیشه ناشناخته می ماند! در دیدار مجدد با آقا پرویز مرور آن خاطرات مرموز بسیار هیجان انگیز است! 

 

 

 

 

(سرانجام مشخص نشد شخصی که در این عکس در کنار مظلومی است در تیم چه نقشی دارد) 

 

1- از همان روز اولی که مظلومی در کرمان شروع به کار کرد سایه به سایه اش مردی با موهای جو گندمی حرکت می کرد که خیلی ها را نسبت به شخصیت آلپاکون گونه خود حساس می کرد. دقیقا مشخص نبود که این دوست پرویز خان کیست و نقشش در تیم چیست. حضور پردامنه او در تمرینات و در زمان مسابقه در کنار زمین و حتی رختکن نشان می داد احتمالا او یکی از مشاوران ارتش سری پرویزخان است. ارتباط نزدیک او با برخی از بازیکنان هم او را در قامت یک روانشناس معرفی می کرد. 

 

2 - بازی های لیگ که شروع شد اتفاقات جالبی به سود مس رقم خورد. اشتباهات عمده داوری به نفع مس بود. نقطه اوج آن بازی پرسپولیس و مس در ورزشگاه آزادی بود که یک بازی فوق العاده حساس محسوب می شد. مسعود مرادی با پنالتی که به سود پرسپولیس اعلام نکرد ضمن برهم زدن قانون نیوتن! یکی از بدترین حواشی زندگی اش را برای خود رقم زد. اما از این اتفاق عجیب تر هم بود و آن بازی مس و راه آهن بود. بازهم یک اشتباه تاریخی از داور...محسن قهرمانی گل صدرصد سالم راه آهنی را در دقیقه 90 نمی پذیرد. او هنوز نمی داند که چرا این گل را قبول نکرده است! و در بعضی محافل عنوان کرده بود نیرویی ناخودآگاه سبب شده است که او در سود بدمد! مظلومی در آن بازی اگر برنده نمی شد به احتمال زیاد از مس کنار گذاشته می شد! بعد از این بازی بود که نگاه ها به مس مظلومی به گونه دیگری شد. 

 

3 - یکی از بازیکنان مس که در نیم فصل توسط مظلومی اخراج شده بود در زمان خروجش از کرمان به همان شخصیت مشکوک اول فصل اشاره می کند و می گوید او در تیم کارهای عجیبی انجام می دهد و حتی افرادی دارد که قبل از بازی و در زمانی که هیچ کس در استادیوم حضور ندارد داخل زمین می شوند! هرچند دلایلی که او برای ورود این افراد به زمین عنوان کرد در نگاه اول خرافات گونه و از روی انتقام می زد اما به هر حال کرمانی های کنجکاو پیش از بازی مس برابر فولاد عکس هایی از حضور مشکوک این افراد در زمین شکار می کنند. یک استادیوم خالی و آقای ناشناسی کنار تیرهای دروازه!! 

 

4 - بازی مس و فولاد از آن بازی های خاطره انگیز برای کرمانی ها می شود. فولادی ها نزدیک به ده موقعیت گل که سه تای آن دروازه خالی بود خراب می کنند و در مقابل مسی ها از حداقل موقعیت های خود استفاده می کنند و بازی را می برند تا مجید جلالی در پایان بازی عملا در کنفرانس مطبوعاتی اشک بریزد و از اینکه تیمش با وجود این همه حمله می بازد فقط بهت ارائه دهد! مسی ها شادمان از برد خیلی به دنبال دلایل غیر فنی آن نمی روند. 

 

۵ - دیگر بحث های عجیب و غریب در کرمان به اوج خود رسیده است که نوبت به یک بازی عجیب و غریب دیگر می رسد. برای اولین بار در جریان یکی از بازی های مس در ورزشگاه باهنر کرمان باران می بارد...! تا پیش از بارش باران اوضاع مس برابر تیم ته جدولی پیام خراسان بسیار رو به راه است. مس با اینکه بد بازی می کند اما موقعیت هایش به گل تبدیل می شوند. در 20 دقیقه پایانی بازی با شروع بازندگی ناگهان ورق بر می گردد و مس بازی سه بر یک برده را در خانه در دقیقه 95 با تساوی سه بر سه عوض می کند! داستان هری پاتر در کرمان به اوج خودش می رسد! جالب تر از آن اتفاق دو هفته بعد در کرمان بود. برق شیراز که برای سقوط نکردنش از لیگ برتر همه تلاشش را به خرج می دهد پیش از بازی یک بطری آب جلوی دروازه اش و روی خط آن خالی می کند!اما این کار هم فایده ای ندارد و با یک گل دقیقه پایانی دیگر مس برنده بازی می شود.  

 

6 - هرچه بود مس با پیروزی های یک در میان با آقا پرویز آسیایی شد. اما قراردادی که مظلومی برای تمدید به کرمانی ها ارائه می کند داد مدیر عامل باشگاه را در می آورد. برهانی نژاد در آن زمان از اینکه مظلومی پول هنگفتی را برای همان شخص مشکوک درخواست می کند آشفته می شود. مدیر وقت مسی ها که با مظلومی کم مشکل نداشت در آن زمان کم از کارهای مشکوک او حرف نمی زند! جالب بود که مدیر باشگاه هم نمی دانست نزدیک ترین فرد به مربی تیمش که حتی در رختکن هم حاضر می شود دقیقا تحت چه عنوانی در تیمش فعالیت می کند! 

 

7 - پرویز مظلومی روزی که از مس اخراج شد حرف بسیار جالبی زد. او در آخرین مصاحبه اش در کرمان که بعد از عقد قرارداد با ابومسلم قول گرفت جایی منتشر نشود گفت: برای اینکه من بتوانم به راحتی کار کنم و موفقیت تیمم را تضمین کنم باید مدیریت باشگاه برخی شرایط من را بپیذرد. اگر امروز مس و مدیرش به مشکل برخورده اند به این دلیل بود که با خیلی از شرایطی که موفقثیت مس را فراهم می کرد موافقت نکردند! او هرگز به این اشاره نکرد که این شرایط دقیقا چه بودند؟! 

 

8 - چند ماه بعد ورزشگاه باهنر کرمان برای بازسازی و تجهیز جهت بازی های لیگ قهرمانان آسیا آماده می شود. در بازسازی دروازه و پیست تارتان این ورزشگاه تا دلتان بخواهد کاغذ و وسایل عجیب و غریب کشف شد که مشخص نبود صاحبان آن چه کسانی بودند! 

 

9 - در بازی رفت مس و استقلال که آقا پرویز بعد از مدت ها به کرمان آمد کرمانی ها خیلی مراقب افراد نزدیک آقا پرویز بودند. آن هایی که در کرمان از نزدیک با آقا پرویز کار کرده بودند از شیشه ای حرف می زدند که محتویاتش در زمین پخش شد. البته که این خبر نمی تواند خیلی دقیق باشد اما گل دقایق پایانی استقلال و از دست رفتن سه موقعیت گل حتمی مس در این بازی کلی خاطره هیجان انگیز را حداقل در ذهن کرمانی ها ورق زد. آن ها هنوز به نتایجی که گاها آقا پرویز به صورت عجیب و غریب در استقلال نظیر برد مقابل پرسپولیس می گیرد خیره می شوند و خنده ای مرموزانه سر می دهند! 

 

 

 

منبع:سایت گل 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد