فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

آخرین حرف های قطبی در دوحه: خداحافظی با بازیکنان قلبم را شکافت

 

فوتبال روز:لحظه خداحافظی همیشه سخت است و من نتوانستم خودم را کنترل کنم؛ خصوصا که ارتباط عاطفی بسیار خوبی با اعضای تیم داشتم و نمی توانم روزهای خوبی که با تیم ملی ایران داشتم را فراموش کنم. ساده تر بگویم در لحظه خداحافظی با تیم ایران احساس کردم قلبم شکافته است!


 

صبح یکشنبه وقتی اعضای کاروان ایران بیدار شدند، اثری از افشین قطبی در هتل شرایتون نیافتند! تلفن خاموش قطبی و عدم حضورش در هتل باعث نگرانی سرپرست کاروان اعزامی شده بود و به نظر می رسید که بازیکنان ایرانی باید بدون خداحافظی از سرمربی به کشورشان بازگردند.افشین قطبی که گمان می رفت بدون خداحافظی از تیمش جدا شده، در نهایت به هتل بازگشت تا در لحظات وداع با بازیکنانش در اتوبوس تیم به شدت گریه کند. وداعی که پس از آن توانستیم مصاحبه ای اختصاصی با این مربی داشته باشیم.

این مقدمه ای بود که خبرنگار روزنامه الرایه قطر برای آخرین مصاحبه افشین قطبی در دوحه نوشته و روز دوشنبه به چاپ رسید. مصاحبه مذکور را مرور می کنیم. 

 

در ابتدا؛ افشین قطبی صبح امروز کجا رفته بود؟!

صبح زود به فرودگاه دوحه رفتم تا بلیط های سفرم به ژاپن را تهیه کنم؛ من قراردادی سه ساله با باشگاه شیمیزو اس پالس ژاپن بسته ام و از ابتدا قرار بود بعد از خاتمه همکاری ام با تیم ملی ایران به ژاپن بروم. دوست داشتم با قهرمانی در جام ملت ها از تیم ملی ایران جدا شوم اما در نهایت جدایی ام با تلخ کامی همراه شد.  

 

چگونه؟

آرزویم کسب قهرمانی برای ملت ایران بود که دوست داشتند تیم شان را بر سکوی قهرمانی ببینند؛ خصوصا که تیم ملی ایران 35 سال است از قهرمانی در جام ملت ها باز مانده و متأسفم که نتوانستم آرزوی مردم فوتبالدوست ایران را برآورده کنم.  

 

آیا پیراهن سیاهی که بر تن دارید، ارتباطی به وضعیت فعلی و ناراحتی ات از این نتیجه و حذف تیم ایران دارد؟!

اصلا ارتباطی ندارد؛ من لباس های به رنگ سیاه را دوست دارم. ضمنا حزن و اندوه در قلب انسان است نه در پوشیدن لباس سیاه!  

 

چرا همراه با کاروان تیم ملی ایران به تهران برنمی گردید؟

(می خندد) به ژاپن می روم تا هدایت تیم جدیدم را بر عهده بگیرم. ضمن اینکه در تهران منزل شخصی ندارم؛ من بعد از 35 سال دوری از ایران به تهران برگشتم و در هتل اقامت می کردم.  

 

احساسی که شب گذشته بعد از باخت به کره داشتی را برایمان توصیف کن.

من دیشب نتوانستم بخوابم و تا صبح بیدار بودم؛ در اتاقم با خودم خلوت کردم و حتی لب به غذا هم نزدم!  

 

هنگام خداحافظی با کاروان ایران، چرا آن گونه اشک می ریختی؟!

لحظه خداحافظی همیشه سخت است و من نتوانستم خودم را کنترل کنم؛ خصوصا که ارتباط عاطفی بسیار خوبی با اعضای تیم داشتم و نمی توانم روزهای خوبی که با تیم ملی ایران داشتم را فراموش کنم. ساده تر بگویم در لحظه خداحافظی با تیم ایران احساس کردم قلبم شکافته است!  

 

دلیل باخت شما به کره جنوبی چه بود؟

در 90 دقیقه خوب بازی کردیم اما در وقت های اضافی که گل خوردیم، بازیکنانم دچار استرس و فشار عصبی شدند و به همی دلیل در نیمه دوم وقت اضافی نتوانستند نتیجه را جبران کنند؛ هر چند بازیکنانم برای تحقق آرزوی مردم ایران و کسب قهرمانی، با تعصب بازی کردند.  

 

اما شما که در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی گفتید تیمم خوب بازی نکرد و باید هفت بازیکن را تعویض می کردم؟!

بله. من چنین حرفی زدم چون در نیمه نخست وقت های اضافی برخی بازیکنان نتوانستند وظایفشان را انجام بدهند؛ خصوصا در میانه میدان که کنترل بازی را از دست دادیم.  

 

ولی خیلی ها شخص شما را مسئول حذف تیم ملی ایران می دانند!

مثلا چرا؟!  

 

مثلا تیمت را با مصاحبه هایی که می کردی و وعده هایی که برای فتح جام می دادی، تحت فشار روانی قرار دادی!

این نظر اصلا درست نیست؛ همه اعضای تیم ما از ته دل می خواستند جام قهرمانی را پس از 35 سال به ایران ببرند ولی بعد از گل کره جنوبی تمرکز بازیکنانم بهم ریخت و تحت فشار روانی قرار گرفتند تا از راهیابی به مربع طلایی باز بمانند.  

 

چرا بعد از باخت به کره، دیگر از آن لبخندهای همیشگی شما اثری دیده نمی شود؟!

من عادت دارم همیشه لبخند بزنم ولی باخت به کره جنوبی خیلی دردناک بود و نمی توانم آن را فراموش کنم!  

 

آینده فوتبال ایران بعد از جدایی ات را چگونه می بینی؟

آینده ای شگفت انگیز را برای تیم ملی ایران پیش بینی می کنم چرا که این تیم تلفیقی از ستاره های جوان و باتجربه را دارد و هر کسی که سرمربی تیم ملی ایران شود، بدون شک موفق خواهد بود.  

 

دلیل عدم موفقیتت با تیم ملی ایران را در چه می دانی؟

دلیلش را نمی دانم؛ شاید خودم دلیل حذف تیم بودم!  

 

فوتبال ایران در آینده نزدیک کمبود چه چیزهایی را احساس خواهد کرد؟

کمبود خیلی خیلی چیزها را احساس خواهد کرد؛ در سه سالی که در فوتبال ایران فعالیت می کردم بارها به ضرورت پیشرفت کردن فوتبال ایران برای بازگشت به سکوی قهرمانی اشاره کردم. بارها هشدار دادم، فریاد زدم و حتی صدایم گرفت تا بتوانم مسئولان و سازمان های مرتبط با فوتبال در ایران را متوجه ضرورت اصلاح نقاط ضعف و بازگرداندن فوتبال ایران به مسیر قهرمانی در آسیا کنم. اعتقادم اینست که فوتبالیست های ایرانی استعداد و توانایی مقابله با تیم های برتر جهان را نیز دارند.  

 

به نظر شما اختلاف سطح زیادی بین فوتبال شرق و غرب آسیا وجود دارد؟

مطمئنا جام ملت های آسیا تفاوت فاحش بین سطح فوتبال شرق و غرب قاره را نشان داد. ما باید از پیشرفت بزرگ تیم های شرقی خصوصا کره جنوبی و ژاپن درس بگیریم که بر عکس تیم های غرب آسیا، امروزه بازیکنان آن ها در لیگ های معتبر اروپایی توپ می زنند.  

 

چه تیمی را مدعی اصلی قهرمانی پیش بینی می کنید؟

هر چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی تیم های مقتدری هستند و همه این تیم ها می توانند برای قهرمانی شانس داشته باشند.  

 

بعنوان سئوال آخر؛ با توجه به حضور در یک باشگاه ژاپنی آیا طرفدار تیم ملی ژاپن می شوی و دوست داری این تیم قهرمان شود؟!

(می خندد) دلیل نمی شود چون با یک باشگاه ژاپنی قرارداد بسته ام هوادار تیم ملی ژاپن شوم؛ من همانطور که گفتم هر چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی را مدعی قهرمانی می دانم. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد