فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

جا مانده از کنفرانس مطبوعاتی قطبی: امیدوارم با ژاپن بازی کنیم

 

فوتبال روز:خبری از مدیا آفیسر تیم ملی ایران نیست و یک نفر از کارمندان فدراسیون فوتبال برای ترجمه صحبت های قطبی از انگلیسی به فارسی در صندلی سمت چپ سرمربی تیم ملی می نشیند! این یک نقص بزرگ برای کنفرانس مطبوعاتی مربی ای است که تمام قواعد بین المللی را رعایت می کند.


 

 1. افشین قطبی خوشحال از پیروزی برابر امارات وارد سالن کنفرانس می شود. «شون توحیدی» مدیا آفیسر آمریکایی-ایرانی ورزشگاه سحیم بن حمد باشگاه قطر اسپورت که برعکس قطبی با زبان فارسی کاملا بیگانه است، دوستش را همراهی می کند. مثل مسابقات قبلی، خبری از مدیا آفیسر تیم ملی ایران نیست و یک نفر از کارمندان فدراسیون فوتبال برای ترجمه صحبت های قطبی از انگلیسی به فارسی در صندلی سمت چپ سرمربی تیم ملی می نشیند! این یک نقص بزرگ برای کنفرانس مطبوعاتی مربی ای است که تمام قواعد بین المللی را رعایت می کند. چرا وظیفه مدیر رسانه ای تیم ملی را کارمند فدراسیون انجام می دهد؟!  

  
2. برخورد قطبی با خبرنگاران ایرانی و خارجی بسیار حرفه ای و محترمانه است. حتی سئوالات خبرنگاران اهل کره که به نسبت خبرنگاران سایر کشورها بیشترین سئوال را پرسیدند باعث نمی شود قطبی تحریک شود؛ هر چند که با لبخند و چاشنی شوخی برای آن ها کری می خواند. غیر از خبرنگاران کره جنوبی، دو خبرنگار ژاپنی و دو خبرنگار اماراتی نیز از قطبی سئوالاتی را با زبان انگلیسی می پرسند و قطبی نیز پاسخگو می شود.  


 3. خبرنگار ژاپنی میکروفون را بدست گرفته و رو به سرمربی تیم ملی می گوید: «تیم ایران بازی به بازی بهتر می شود؛ آیا این روند کماکان ادامه پیدا می کند؟» بعد از توضیحات در خصوص مسائل فنی، در بخش پایانی جواب افشین قطبی وعده حذف کره جنوبی، امیدواری برای حذف قطر و راهیابی ایران به فینال کاملا احساس می شود: «شما از ژاپن تشریف آورده اید؛ من امیدوارم که در مرحله نیمه نهایی با ژاپن روبرو شویم تا شما را شکست بدهیم و به فینال برویم!»  

 
4. بعد از خبرنگاران خارجی نوبت به خبرنگاران ایرانی می رسد که به رسم احترام اجازه داده بودند ابتدا خبرنگاران سایر کشورها سئوالاتشان را مطرح کنند. اولین نفر بعنوان سردبیر یکی از روزنامه های ورزشی ایران صحبت می کند: «آقای قطبی؛ وقتی سرمربی شدید، گفتید تیم های کره شمالی و جنوبی را مثل کف دستانم می شناسم اما به جام جهانی نرفتیم و مورد انتقاد قرار گرفتید. قبول داریم که روزنامه ها به شما کم لطفی کردند اما اکنون برای اولین بار پس از انقلاب می بینیم که تیم ملی ایران در هر سه بازی مرحله گروهی جام ملت ها پیروز شده و باز هم کره جنوبی حریف ماست، پیش بینی شما چیست؟» افشین قطبی با لبخند توضیحاتی درباره مسائل فنی و احتمال بروز حوادث در فوتبال می دهد و می افزاید: «درست است که خبرنگاران ایرانی در ابتدای کار اعتقادی به من نداشتند اما امیدوارم روز بیست و نهم ژانویه و بعد از بالا بردن جام قهرمانی، این اعتقاد را به من پیدا کنند.» 
 
 5. خبرنگار اعزامی یکی از روزنامه های ورزشی ایران به نکته جالبی اشاره می کند: «در شرایطی که روز گذشته مشخص شده بود تیم های ایران و کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی با یکدیگر روبرو می شوند، چرا مسئولان تیم ملی برای تغییر داور اهل کره جنوبی به مسئولان برگزاری جام ملت ها اعتراض نکردند؛ خصوصا که دیدیم آرش افشین را در پی یک برخورد ساده با کارت قرمز از بازی مقابل کره جنوبی محروم کردند.» سرمربی تیم ملی در اینجا نیز احساسی نمی شود: «برای من که مربی هستم، تمرکز روی تیمم مهم تر است؛ پیشرفت داوری آسیا خوب بوده و در آینده بهتر است که مواردی نظیر این مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود. داوری کار بسیار سختی است و من هیچ وقت دوست نداشتم داور شوم!»  

 6. با اعلام خاتمه کنفرانس مطبوعاتی از سوی مدیا آفیسر ورزشگاه، خبرنگاران برای قطبی کف می زنند. شنبه شب آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت ها، خبرنگاران زیادی را از کشورهای مختلف به ورزشگاه سحیم بن حمد خواهد کشاند؛ امیدواریم این بار شاهد حضور مدیا آفیسر تیم ملی برای ترجمه صحبت های افشین قطبی باشیم تا قواعد بین المللی بطور کامل رعایت شده باشد. 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد