فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

سوژه ای برای مخالفان- نمی خواهید بگویید تیم قطبی نتیجه گراست؟!

 

فوتبال روز: کمترکسی فکرش را می‌کرد تیم ملی کشورمان با برگزاری دو دیدار اول خود در دور گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صعود خود به دور یک چهارم نهایی را آن هم به عنوان تیم اول مسجل کند اما دو پیروزی لذت بخش ایران برابر عراق و کره شمالی باعث شد تقابل ایران با امارات در روز سوم مسابقات به یک دیدار کاملاً تشریفاتی بدل شود.

 

ایران که چند سالی بود از ایران رعب آور دوران حضور علی دایی و مهدوی کیا و... فاصله گرفته بود ،اکنون بار دیگر به ایران قدرتمند همان دوران تبدیل شده و با ارائه یک فوتبال نتیجه‌گرا، لقبی که تقریباً با فوتبال ایران بیگانه بوده است، به بهترین تیم دور گروهی مسابقات در جام ملت‌ها تبدیل می شود. 

 

در این بین باید به نقش پررنگ سرمربی تیم ملی ایران افشین قطبی اشاره کرد که بلافاصله پس از نتایج ضعیف دایی و ایران در مقدماتی جام جهانی 2010، عنان کار تیم ملی ایران را در دست گرفت و از آن زمان تاکنون نتایج بسیار درخشانی را با تیم ملی تجربه کرده است.   

 

فـوتـبـال نـتیجه‌گرا؛ بله افشین قطبی که پس از جام ملت‌های آسیا رهسپار ژاپن می شود و هدایت شیمیزو ی این کشور را بر عهده می‌گیرد نتایج بسیار درخشانی را با ایران کسب کرده که البته این نتایج معلول فلسفه فوتبالی افشین قطبی یعنی فوتبال نتیجه گرا بوده است.   

 

از شکست تیم امارات با تک گل کریمی در تهران و در مقدماتی جام جهانی می‌توان این نوع فوتبال را نظاره‌گر بود تا دیدار با کره جنوبی در سئول و دیدار با بوسنی در خاک این کشور که در حضور ادین ژکو و سایر ستارگان بوسنی تیم ملی کشورمان موفق به کسب برد 3 بر 2 شد، بوسنی که در آن زمان واقعاً تیم قدرتمندی بود.   

 

ایران به واقع از زمان حضور قطبی نتیجه خیلی بدی را تجربه نکرده است و می توان رزومه کاری قطبی را در این مدت آن هم با توجه به پروژه تغییر نسل فوتبال ایران واقعاً قابل توجه دانست.

قطبی که با نگاه نامهربانانه بسیاری از رسانه‌های داخلی روبرو بود، مجبور بود هم کاتالیزور پوست‌اندازی تیم ملی کشورمان شود و برای این اتفاق در مقابل حملات متعدد رسانه‌های حامی ستارگان پا به سن گذاشته ایران بایستد و از طـرفـی بـرای جلب اطمینان جامعه فوتبال، محکوم به نتیجه‌گیری نیز بود.   

 

اکنون و در روزهایی که تنها دو بازی از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گذشته است، افشین قطبی بار دیگر اعتماد عمومی را به سوی خود جلب کرده است و نتایج او در این مسابقات دهان بسیاری از منتقدان فوتبالی که به خاطر سبقه فوتبالی درخشان، خود را مدعی‌العموم جامعه فوتبال دوست می دانند بسته است.   

 

 البتـه در روزهـایـی که قطبی با دیکته کردن سیستم نتیجه‌گرایش عراق و کره شمالی را به زانو در می آورد، برخی از آنها همچنان کوتاه بیا نیستند و قطبی را متهم به فوتبال صرفاً نتیجه گرا! می‌کنند.   

 

قطبی حتی اگر موفق نشود در دور یک چهارم نهایی از سد استرالیا، کره جنوبی و یا بحرین عبور کند و مجبور شود در دور بعد با جام ملت‌ها وداع کند، باز هم فوتبال ایران حسرت خواهد خورد که چرا زودتر از اینکه شیمیزو برای خرید قطبی دست به کار شود، برای تمدید قرارداد او اقدام نکرد.

قطبی در دیدار با کره شمالی بازی را برد تا ایران صعودی در حد نام و اقتدار فوتبال ایران داشته باشد.   

 

او یـک بـار دیگر نشان داد که سکوت او در تمامی ماه‌های اخیر تنها یک دلیل داشت و آن اینکه در موعد مقـرر بـا نتایج تیمش پاسخ منتقدان را بدهد، منتقدانی که شاید پس از جام ملت‌ها از مربی جدید  شیمیزو به نیکی یاد کنند! ‌   

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد