فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کودتا علیه فردوسی پور

 

فوتبال روز:اصلا نمی شود فکر کرد که برنامه ۹۰ چند هفته ای آن هم وسط سال و در میان این همه برف و زمستان جذاب پخش نشود.یعنی واقعا امکان دارد صدا وسیما به خاطر تیم ملی و مسایل ان قید نود را زده باشد؟

 

مثل اینکه امکان دارد.اتفاقات به هم پیوسته به دنبال هم افتاده و نه تنها نود تا شروع لیگ برتر روی آنتن نمی رود بلکه عادل فردوسی پور در آخرین لحظات از اعزام به قطر خط می خورد و در یک حرکت جالب تر جواد خیابانی جایگزین او می شود.کودتایی که علیه عادل شکل گرفته ، رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته و حتی تقاضای عوامل برنامه نود برای اجرای برنامه در طول جام ملتها هم بلوکه می شود و اعلام می شود نود فقط مربوط به لیگ است و نه تیم ملی!شابع می شود عادل فردوسی پور قهر کرده و درگیری هایی زیرپوستی اتفاق افتاده است.نه جرات مطرح کردن این جریانات از سوی مقامات صدا وسیما وجود دارد و نه فردوسی پور حاضر است سکوت نشکستنی اش را بشکند.عادل فردوسی پور که قرار بود در قطر استودیویی شبیه به استودیوی شبکه الجزیره اسپورت بزند و حتی افشین قطبی هم از روی آنتن بردن نود از قطر استقبال کرده بود.اما فعلا بی نودیم.فقط مطمئنیم که جواد خیابانی جای فردوسی پور به قطر رفته است و فعلا قرار نیست فردوسی پور بازیهای ایران را قضاوت کند و نود را روی آنتن برود.هنوز ان گزارش های آتشین عادل در جام جهانی ۲۰۰۶ را به یاد داریم.یادتان می آید؟ خداحافظ علی دایی...خداحافظ برانکو...خداحافظ جام جهانی...جملاتی بود که که پس از بازی ایران-پرتغال عادل به کار برد و خیلی بازخورد داشت...حالا عادل نمی خواهد بازیهای جام ملتها را گزارش کند...با او لج کرده اند؟ یا خودش لج کرده... 


اصل ماجرا چیست؟ 

خبر آنقدر مهم بود که حتی تیتر یک روزنامه های سیاسی کشور هم بشود:««عادل فردوسی‌پور» با تصمیم گروه ورزش شبکه سوم سیما از کنداکتور برنامه‌های ورزشی در طول برنامه‌های جام ملت‌ها خارج شد.»این درحالی بود که گروه سازنده نود تمایل داشتند در طول بازی‌های جام ملت‌ها به تحلیل بازی‌های تیم ملی بپردازند و حتا عادل فردوسی‌پور دوشنبه شبی که آخرین برنامه ۹۰ را قبل از این توقف ۳ هفته‌ای روی آنتن برد با اشاره به این نکته که در طول تعطیلات لیگ هم مسابقات تیم ملی را بررسی می‌کند و هم به دستور مسوولان سیما در نشستی با نمایندگان مجلس به تحلیل ماجرای انتقال تیم نفت به اراک را بررسی می‌کند‌، تاکید کرد که در تعطیلات لیگ قطعن برنامه‌اش روی آنتن می‌رود اما دو هفته پیش بود که اعلام شد نود در طول جام ملت‌های آسیا هم روی آنتن نمی‌رود!روالی که همیشه وجود داشته اما امسال روال را برداشته اند.البته خبر تامل برانگیزتر این بود که فردوسی‌پور قرار بود برای جام ملت‌ها به‌عنوان گزارش‌گر به بازی‌ها فرستاده می‌شود اما او گزارش‌گر اعزامی به این بازی‌ها هم نخواهد بود و جواد خیابانی به جای فردوسی پور این تورنمنت را برای صدا و سیما گزارش زنده از محل مسابقات می‌کند تا عادل به یک‌باره شانس هر نوع اظهار‌نظری درباره تیم ملی را تا پایان مسابقات از دست بدهد!اما این‌که چرا محبوب‌ترین گزارش‌گر سیما و پرطرف‌دارترین برنامه ورزشی سیما از کنداکتور خارج شده نکته‌ای است که «حسین آقازمانی» مدیر گروه ورزش شبکه ۳ درباره‌اش به خبرگزاری ایسنا گفته است:«‌نمی‌دانم چرا چنین سووالی را طرح می‌کنید. لیگ تعطیل است و نیازی هم نیست که نود هم پخش شود.»اما نود که تنها کارش بررسی بازی‌های لیگ نیست و همیشه فوتبال ملی یکی از آیتم‌های اصلی این برنامه بوده است. او در پاسخ به این پرسش هم دلیلی می‌آورد و می‌گوید: «‌ما برای بازی‌های جام ملت‌ها ویژه برنامه فوتبال برتر را مخصوص این بازی‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم که همان شب و بعد از بازی‌های تیم ملی‌، بازی ها را کارشناسی می‌کنند و دیگر نیازی به برنامه ۹۰ نبود.»البته گروه سازنده فوتبال برتر همان گروهی هستند که بازی‌های لیگ را پوشش می‌دهند. گروهی که اجرای برنامه‌های‌شان را پیمان یوسفی بر عهده دارد و تهیه کنندگی‌اش هم بر عهده مهدی هاشمی‌، مسوول گروه فوتبال داخلی شبکه سوم سیما است.پیمان یوسفی در این باره هیچ حرفی نمی زند اما هاشمی در این باره به ایسنا گفته است:«‌ما بازی‌ها را با دعوت از کارشناسانی که از میان مربیان تیم های لیگ برتری و سرمربیان سال‌های قبل تیم ملی هستند بررسی می‌کنیم. به این دلیل هم بود که شبکه تصمیم گرفت بازی‌های تیم ملی تنها در این ویژه برنامه بررسی شوند.»و به این ترتیب ، عادل فردوسی پور با تصمیم مدیران شبکه سوم سیما این فرصت را که بتواند درباره بازی‌های تیم ملی در برنامه‌اش سخنی بگوید ممنوع می‌شود‌. او که یک‌شنبه شب هفته گذشته و در جریان بازی‌های «لالیگا»، وقتی داشت بازی بارسلونا را گزارش می‌کرد چند بار با مقایسه سطح فوتبال‌ها کنایه‌هایش را درباره تیم ملی به زبان آورد.

توضیح ماجرا
معمولا در صدا وسیما گرفتن چنین تصمیمهایی با حسابگری خاصی انجام می شود و حتی اگر قرار به رسانه ای نشدن باشد همه سکوت می کنندو وچنانچه قرار باشد خبر رسانه ای شود همه حرف می زنند و مصاحبه می کنند.درباره مساله عادل انگار قرار بوده فقط آقازمانی و هاشمی صحبت کنند و بقیه روزه سکوت گرفته اند.همه چیز بر اساس شنیده ها و گمانه ها پیش می رود.چه بسا که جمله معروف در راهروهای فدراسیون فوتبال شنیده می شود یا در راهروهای جام جم شنیده می شود باعث شود تا سرنخ های ژورنالیستی به دست بیاید.اما آخرین گمانه زنی حاکی از آن است که تعطیلی یک ماهه برنامه نود آخرین پرده از تلاش برای بایکوت فردوسی پور بود. تلاش هایی که معلوم نیست از درون صدا وسیما صورت می گیرد یا از خارج از آن.هر چند همه تصور می کنند که فشارهای بیرونی به خاطر انتقادهای فردوسی پور سبب شایعات و بایکوت برنامه شده است اما شنیده شده در اصل جریانی در شبکه سوم سیما شکل گرفته که به این شایعات دامن می زند.به هر جهت در سالهای شگل گیری شبکه سه و پخش مستقیم رقابتهای فوتبال جواد خیابانی و علی فر، گزارش گرهای مسابقات فوتبال را بر عهده گرفته بودند.
پس از اینکه عادل روی کار آمد این دو گزارشگر اصولا فردوسی پور را رقیب خود می دانند و در برهه های مختلف تلاش کرده اند خود را برتر از فردوسی پور نشان دهند. هر چند در این چند سال اخیر تعقیب کنندگان فوتبال خوب از اخبار حاشیه ای متوجه شده بودند که علی فر و خیابانی با عادل مشکل دارند اما همین یک ماه قبل این دو گزارشگر فوتبال به یک روزنامه ورزشی رفتند و مشکلات خود را با فردوسی پور رسانه ای کردند.متن مصاحبه ای که در روزنامه ورزشی منتشر شد میزان اختلاف میان این دو نفر با فردوسی پور را نشان می داد چرا که اکثر قسمت های مصاحبه به جای اینکه در مورد توانایی و ناتوانی این دو نفر باشد به انتقاد تند و صریح از فردوسی پور تعلق گرفته بود.مصاحبه تیتر یک روزنامه ورزشی شده بود و خلاصه خیابانی به عینه و بارها از مدیران شبکه ۳ درخواست برنامه ای مانند نود کرده تا نشان دهد که چه توانایی بالایی دارد. حضور در برنامه ۹۰ در ۹۰ در شبکه جام جم به عنوان مجری نشان می دهد خیابانی چقدر دوست دارد حتی یک روز صاحب برنامه نود باشد. مخصوصا که بدانیم حضور برنامه ۹۰ د ۹۰ ، برنامه نود را از کنداکتور جام جم خارج کرده و حتی شایعه شده چنین پروژه ای برای شبکه ۳ هم در نظر گرفته شده است!

دردسرهای همیشگی نود 

همه می دانیم که در دو سال گذشته نود بارها و بارها با چالش و بحران مواجه شده و بارها تا مرحله تعلیق پیش رفته است . جدی ترین موردش هم در شروع فصل نهم دهم لیگ برتر بود. در هر کدام از این دو بازه فشار به برنامه نود اینقدر زیاد شد که در کوچه و خیابان هم شایعات حذف نود شنیده می شد.در گیری با سازمان دوره علی آبادی و قطع شدن پیامک ها و خلاصه ماجرای درکیری او با فدراسیون فوتبال برسر ماجرای برکناری دایی و همچنین آغاز فصل نهم لیگ برتر تاخیر چند هفته ای برنامه نود به همه ثابت کرد واقعا مشکل بزرگی علیه فردوسی پور وجود دارد. مشکلی که همه فکر می کردند از خارج از صدا وسیما هدایت می شود. برنامه نود شاید انتقادی ترین برنامه ای باشد که عملکرد دولت نهم و دهم را در پخش زنده زیر سوال برده است . برنامه هایی مانند برنامه ای که درمورد کمیته انتقالی با حضور محسن صفایی فراهانی روی آنتن رفت، برنامه ای که میهمانش دادگان بود و در همین اواخر برنامه ای که انتقال تیم نفت به اراک را مورد انتقاد قرارداد همه نشان می دادند که ممکن است چه کسانی از برنامه نود ضرر کنند.اصل ماجرا هم همین . صدا وسیما همیشه به خاطر این برنامه ها مورد فشار قرار می گرفت اما مساله اساسی فشار هایی بود که از داخل شبکه به کمک نیروهای بیرونی می آمدند. جریانی که در داخل سازمان صدا وسیما و شبکه ۳ پیشنهاد برگزاری جلسه نقد نود را می دادند ، در بحران ها علیه برنامه نود شایعه درست می کردند و البته در صدا و سیما و هرجا که می رسیدند عملکرد فردوسی پور را حاشیه ساز معرفی می کردند. جریانی که با آمار سازی در صحبت های خصوصی آمار بینندگان برنامه نود را فقط ۱۰ درصد عنوان می کردند!!!ساختن نامه های اداری کذایی برای تخریب نود وفردوسی پور از سوی مدیران رده بالای کشور و سازمان صداوسیما هم در برخی سابت ها منتشر می شد. 


ماجرای آجورلو و افشاگری فردوسی پور 

عادل به سوی چالش و درگیری خیز برداشته بود و حاضر نبود ترمز کند."هیچ کس نمی تواند در مورد من تصمیم بگیرد که حرف نزنم" این جمله علی کریمی علیه اجورلو بود که عادل فردوسی پور هیچوقت نتوانست در برنامه اش به تصویر بکشد. فردوسی پور در برنامه ای که به ماجرای کریمی می پرداخت وقتی با مخالفت مدیران برای پخش این آیتم مواجه شد شروع کرد به توضیحات افشاگرانه :" نمی دونم وقتی که این مصاحبه در همه بخش های خبری پخش می شه در شبکه ۱ ، ۵ ، ۶ ، ۲ چرا ما اینجا نمی تونیم پخشش کنیم " این جملات اشاره ای داشت به موضع متفاوت شبکه ۳ در باره علی کریمی . یعنی در حالی که همه شبکه ها موضوع را فقط بررسی می کردند و همه اخبارش را انتشار می دادند شبکه ۳ دست به سانسور مصاحبه کریمی زده بود و در هیچ کدام از بخش های خبری اش هم او را نشان نداد . بدتر اینکه در متن های اخبار به صورت یک طرفه به نقد از شماره ۸ استیل آذین پرداخته بود. حلقه مفقوده این ماجرا دوستی قدیمی آجورلو با چند مدیر صداوسیما بود که از قرار همه شان در شبکه ۳ بودند.ماجرا بالاخره با استعفای آجورلو از مدیر عاملی استیل آذین نشان داد که فردوسی پور صاحب یک پیروزی شیرین علیه دشمنانش شده است. 


تعطیلی نود به نفع چه کسانی است؟ 

کسانی که مدیریت در حوزه ورزش را در صدا وسیما دنبال می کنند به خوبی می دانند در شبکه ۳ کمتر برنامه ورزشی تولید می شود که نامی از " محمد آقا زمانی ، مهدی هاشمی و حسین ذکایی " در آن نباشد. حسین ذکایی، گوینده اخبار معمولا تهیه کنندگی برنامه های خارجی را بر عهده می گیرد مانند برنامه ای که برای جام جهانی ساخته شد و مهدی هاشمی هم تهیه کننده برنامه هایی است که برای بازی های داخلی تولید می شوند. آقازمانی هم مدیر ورزش شبکه سه است و همسو با آن ها قدم بر می دارد. اما تنها نود است که خارج از اراده این مثلث اداره می شود. برنامه ای که می تواند تهیه کنندگی اش بسیار جذاب باشد. مصاحبه تند هاشمی و ذکایی علیه عادل فردوسی پور بعد از برنامه اخراج علی کریمی را نگاه کنید.البته اتفاقی برای عادل نیفتاد چرا که عادل فردوسی پور حامی پرقدرتی دارد.البته این را هم باید در نظر گرفت که تعطیلات یک ماهه برنامه نود مثال خوبی برای اعمال قدرت مثلث پرنفوذ است. این دو در مصاحبه هایشان دلایل تعطیلی برنامه نود را اعلام کردند. این که اولا قرار نیست از تیم ملی انتقاد شود و برنامه نود معمولا نقد تندی دارد دوما که برنامه نودفقط به بررسی لیگ برتر تعلق دارد و لیگ برتر هم تعطیل است !به نظر شما آیا این مثلث به بهانه انتقاد موفق شده اند عادل فردوسی پور را از گردونه خارج کنند؟
با این اوصاف که مهدی هاشمی تهیه کننده برنامه پخش مستقیم بازی می شود و حسین ذکایی تهیه کنندگی برنامه نقد بازی تیم ملی را با فاصله یک روز در اختیار می گیرد. سود تولید این برنامه ها را حساب کنید ....مثل اینکه عدم حضور فردوسی پور واقعا برایشان لذت بخش است . با این همه این اولین بار نیست که این مثلث فردوسی پور را مورد لطف قرار می دهند از قرار و از یک منبع آگاه شنیده شده که تهیه کنندگی برنامه نود امسال قرار بوده که به حسین ذکایی برسد که ناجی فردوسی پور دوباره به کمکش کرده.ناجی او کسی نیست جز پور محمدی. می گویند او اگر مواظب فردوسی پور نباشد مخالفان عادل را نابود می کنند.همشهری فردوسی پور از رفسنجان، تا امروز جلوی همه فشارها ایستادگی کرده است . اگر قرار باشد در این شبکه یک دوست را برای فردوسی پور در نظر بگیرید مطمئن باشید او پورمحمدی مدیر قدرتمند و پر نفوذ شبکه سه است. مدیری که قدرت زیادی در شبکه سوم دارد و هیچ کس نمی تواند بالاتر از او در مورد نود تصمیم گیری کند. البته مثل اینکه دقدرت او دردسرهایی را هم برای نود درست کرده.

نظر موافق
یکی از کارشناسان که نمی خواهد نامش فاش شود در این باره می گوید:«دو تئوری در این مورد وجود دارد. اول اینکه مدیران صدا وسیما به داشتن چنین برنامه ای افتخار می کنند . برنامه ای تخصصی و زنده که مخاطبان زیادی را پای تلوزیون ایران می نشاند. این برنامه علی رغم سودی که از تبلیغات به جیب صدا وسیما می ریزد به بهبود چهره تلویزیون کمک می کند. یعنی هر چقدر برنامه های تولیدی صدا وسیما به درد نخور باشند حضور چنین برنامه ای عملکرد صدا وسیما را توجیه می کند و خوب جلوه می دهد.اما خب تعطیلی برنامه هایی مانند شب شیشه ای و کوله پشتی نشان می دهد که صدا وسیما چندان هم اهل این حرف ها نیست مخصوصا که چهره های زیادی مانند فرزاد حسنی ، رضا رشید پور و مهران مدیری به خاطر کارهایی کوچک تر از آن چه عادل انجام می دهد برنامه شان از بیخ بریده شده.» 


نظر مخالف 

نمی دانیم چرا برخی کارشناسان تا پای نود به میدان می آید حاضر نیستند نامی از آنها برده شود.این کارشناس عقیده دارد که رئیس سازمان صدا وسیما از مخالفان برنامه نود است:«ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما هم چندان از نود راضی نیست. او روابط حسنه ای با دولت دارد ولی عادل سیاستهای ورزشی دولت را نقد می کند.به نظر می رسد حمایت از تولید ورزش از نگاه دو با حضور جهانگیر کوثری که سال ها از صدا و سیما دور مانده بود از نشانه های نارضایتی ضرغامی از شرایط حمایت از فردوسی پور است.با وجود تلاش های ضرغامی، استمرار نود با مشی منتقدانه نشان می دهد که پورمحمدی همچنان تصمیم گیرنده اصلی در شبکه سه سیماست. اگر چه گاه و بی گاه شایعه می شود دوران این مدیر اهل رفسنجان به پایان نزدیک شده است. این پایان بر اساس بسیاری از پیش بینی ها می تواند پایان عصر طلایی نود و فردوسی پور باشد.»

شایعات و حواشی، بایکوت صدای عادل 

اما اتفاق عجیب تر این است که شایعه شده فردوسی پور هیچ کدام از بازی های جام ملت های آسیا را هم گزارش نمی کند و باز هم از منایع موثق شنیده شده که دعوای اصلی همچنان بر سر انتقال تیم نفت تهران به اراک و نماینده شازند است. سردار احمدی بیغش نماینده طیف اصولگرای مجلس که سابقه زیادی در تولید اخبار پر سر و صدا دارد تلاش فراوانی را آغاز کرده تا شبکه ۳ را مجاب کند تا با مجری برنامه نود برخورد کنند.او که گفته می شود توسط یکی از نزدیکان پر قدرت دولت برای نمایندگی مردم شازند معرفی شده با نامه نگاری های مختلف در سطوح مختلف سعی در محدود کردن عادل فردوسی پور دارد.ظاهرا بیغش توهین به مقدسات را بهانه کرده و نامه نگاری های فراوانی را از جمله به مدیران مختلف شبکه سوم انجام داده است . از سویی دیگر مدیران منتقد فردوسی پور که در گزارش قبلی جهان ورزش به آنها اشاره شد نامه ها و مکاتبات سردار سابق را واسطه کرده اند و فضا را برای مجری محبوب صدا وسیما تنگ تر می کنند.ظاهرا فضای فشار در این مدت اینقدر سنگین هست که پورمحمدی هم در کنترل فشار بر همشهری خود با مشکل مواجه شده . مرد همه کار شبکه سوم حالا برای اینکه بتواند از مجری برنامه نود دفاع کند باید قدرتی فراتر از سابق داشته باشد .مثل اینکه روابط عادل فردوسی پور و مدیران منتقد شبکه سوم سیما در بدترین حالت خود طی چند سال اخیر قرار دارد.نمود همه این اتفاقات را می شود در تعطیلی برنامه نود دید . تقریبا قبل از این یک بار رخ داده بود که برنامه موضوعی نود در یک مورد تعطیل شود که آن هم برنامه ای بود که می خواست انتقال پاس به همدان را بررسی کند. این بار هم برنامه ای که قرار بود با حضور نمایندگان مجلس به بررسی انتقال تیم نفت تهران به اراک بپردازد توسط منتقدان عادل در شبکه سوم و سردار بیغش وتو شد.این طور که از شایعات برمی آید فردوسی پور برای کنار آمدن با حذف برنامه اش از کنداکتور نمی تواند مثل سابق باشد و شدیدا از فضای به وجود آمده ناراحت است . او شاید درجواب به این نوع عملکرد مدیران صدا وسیما تصمیم به گزارش نکردن در جام ملت ها گرفته است . البته شایعه بزرگ تر در مورد بایکوت صدای فردوسی پور است . جواد خیابانی نسبت به عادل ترجیح داده شده و به قطر رفته است .طبق این شرایط گزارش زنده او ارجحیت خواهد داشت .البته که فردوسی پور را متهم به حاشیه سازی هم کرده اند و برنامه ای مفصل دارند که در هر صورت به او گزارش نرسد. این یعنی یک ماه کامل بدون گزارش فردوسی پور باید منتظر ماند و دید که هنوز پورمحمدی می تواند از عادل دفاع کند یا نه... 


بازتابها
نود و عادل فردوسی پور همیشه مورد توجه بوده اند.هر اتفاقی برای نود بیفتد روی جلد مجلات وروزنامه ها می رودو سایتها درباره این برنامه تحلیل ها و خبرها وگمانه زنی هایی ارائه می کنند که برای همه جذاب است.شبکه های اجتماعی هم به این ماجرا اضافه می شوند و خلاصه کمپین هایی تشکیل می شود و جالب اینجاست که همه و در هر شرایطی از عادل و نود حمایت می کنند.ماجرای درکیری های او با علی آبادی ، آخوندی ، کیومرث هاشمی ، علی دایی ، حبیب کاشانی ، اجورلو ، امیر قلعه نویی ، محمد مایلی کهن و حتی افشین قطبی و ماجراهایی طرفداران تراکتور و انتقال نفت ازتهران به اراک و دیکر اتفاقها ثابت کرده که این برنامه چه طرفدارانی دارد.فقط کافی است نگاهی به سایت برنامه نود و بخش دوربین نود بیاندازید...آن وقت بیشتر به ابعاد ماجرا پی می برید 


نتیجه گیری
کسی نمی تواند فردوسی پور را محدود کند.او راه خودش را می رود و گوشش به این حرفها بدهکار نیست.انتقدهای سیاسی اش را انجام می دهد و به عینه اعلام می کند که با ورود سیاست به فوتبال مخالف است.اما به این ترتیب عادل فردوسی‌پور با تصمیم مدیران شبکه سوم سیما از اظهارنظر و تهیه برنامه درباره اتفاقات پیرامون تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا منع شده است. او قصد داشت در برنامه هفته گذشته اش، سوال نظرسنجی ۹۰ را به پیش بینی مردم از وضعیت تیم ملی در جام ملت‌ها اختصاص بدهد. سوالی که روی وب‌سایت این برنامه قرار گرفته و با استقبال قابل قبولی هم از سوی هوادارانش مواجه شده است:  

به نظر شما تیم ملی در جام ملت‌های آسیا چه نتیجه‌ای به دست خواهد آورد؟
گزینه ۱: به فینال می‌رسد
گزینه ۲: به نیمه نهایی می‌رسد
گزینه ۳: در دور دوم حذف می‌شود
گزینه ۴: در دور مقدماتی حذف می‌شود 


برای دیدن نتیجه نظرسنجی به سایت برنامه نود بروید اما سوال اصلی این است آیا ۹۰ پس از جام ملت‌های آسیا بار دیگر به همان سبک و سیاق همیشگی و افشاگرانه و بینا به حرکتش ادامه می‌دهد؟با وجود فردوسی پور ما هم امیدواریم...کودتا علیه عادل تا این لحظه نتوانسته نود را از طرفدارانش بگیرد  

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد