فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

همه رکوردهای جام ملتها برای ایران

 

فوتبال روز:مرور تاریخ جام ملتهای آسیا نشان می دهد که علیرغم حسرت 35 ساله تیم ملی برای قهرمانی در این رقابت ها اما هنوز هم به یمن درخشش در سه دوره پیاپی این رقابت هارکوردهای اصلی این بازیها در اختیار ایران است.

 

مرور تاریخ جام ملتهای آسیا نشان می دهد که علیرغم حسرت 35 ساله تیم ملی برای قهرمانی در این رقابت ها اما هنوز هم به یمن درخشش در سه دوره پیاپی این رقابت ها در سالهای 1968، 1972 و 1976 که منجر به رقم خوردن اولین و آخرین توالی سه باره قهرمانی در جام ملتها شده همه رکوردهای اصلی این بازیها در اختیار ایران است. 


 بیشترین تعداد حضور با 11 دوره البته با شراکت کره جنوبی، بیشترین تعداد بازی در این رقابت ها با 54 بازی که تیم دوم کره جنوبی است با 50 بازی، بیشترین تعداد پیروزی در این رقابت ها با 31 برد که تیم دوم کره جنوبی است با تنها 23 پیروزی، بیشترین گل زده با 106 گل که تنها تیم قاره است که بیش از 100 گل به ثمر رسانده و تعداد گلهای زده اش سه رقمی است و فاصله ای وحشتناک با تیم دوم یعنی کره جنوبی دارد که فقط 79 گل زده است.
 

 بهترین تفاضل گل با عدد 66 که نسبت به تیم دوم یعنی ژاپن با فقط تفاضل گل 23 فاصله ای زیاد و تقریبا جبران ناپذیر است. بیشترین تعداد قهرمانی با سه بار بالای سر بردن جام به اندازه عربستان و ژاپن و در نهایت هشت بار حضور در نیمه نهایی که البته در این رکورد ژاپن هم شریک ایران است. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد