فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

قطبی:عشق مردم ایران به فوتبال 10 برابر بیشتر از مردم برزیل است

 
فوتبال روز:خبرگزاری رویترز در گزارشی مفصل به افشین قطبی سرمربی ایران پرداخت. گزارشی که  با  توصیف دوران کودکی قطبی و زمانی پرداخته است که او با توپ و فوتبال آشنا شد و از نوجوانی آن را به عنوان حرفه آینده خود انتخاب کرد، آغاز می شود.

 

قطبی که با مربیان بزرگی چون هیدینک، میلوتینوویچ، پیم وربیک و دیک ادوکات کار کرده و بعد از 30 سال دوری به وطنش ایران بازگشته است، می گوید: همه کسانی که مثل من در کودکی کشورشان را ترک کرده اند، همیشه در زندگی، قلب و افکارشان در مورد هویت خود احساس خلاء می کنند. به نظرم وقتی بعد از 30 به ایران بازگشتم، انسان کامل تری شدم و تمام کسانی که از ریشه های خود دور شده اند را تشویق میکنم که به آن بازگردند تا بفهمند که واقعا چه کسی هستند. 

 
او که پس از بازگشت به ایران هدایت تیم پرسپولیس را بر عهده گرفت و در اولین فصل حضورش در این تیم توانست قهرمانی لیگ برتر را کسب کند، می گوید: در ابتدا فارسی را خوب صحبت نمی کردم اما به تدریج بهتر شدم. من شیوه متفاوتی از کار و تفکر را وارد فوتبال ایران کردم و نوع برخورد من با بازیکنان و رسانه ها، توجه مردم ایران را جلب کرد.
 به نظر قطبی، عشق مردم ایران به فوتبال 10 برابر بیشتر از علاقه مردم برزیل یا آرژانتین است.
وی که در مورد قهرمانی ایران، حرف هایی شبیه 'خوزه مورینیو' زده است، تصدیق کرد: من معتقدم باید رقابت کنیم و می توانیم به قهرمانی برسیم اما هرگز نگفته ام که قطعا قهرمان می شویم.  


او درباره یرمربی فعلی رئال می گوید: مورینیو واقعا خاص است و دستاوردی که او در این سن و سال به دست آورده، فوق العاده است. او باید الگوی همه مربیان باشد و من واقعا وی را تحسین می کنم. با وجود این من هنوز فاصله زیادی با مورینیو دارم و هنوز خودم را ثابت نکرده ام. شاید روزی بعد از ژاپن به اروپا بروم. می خواهم تا وقتی که زنده ام دست از تلاش بر ندارم.
این مربی 46 ساله که اثر فوتبال در کشورهای ایران، کره جنوبی، آمریکا و آفریقای جنوبی را دیده است همچنین ابراز امیدواری کرد که جام جهانی 2022 قطر بتواند همین تاثیر را در خاورمیانه بگذارد و دید جهان غرب را به منطقه تغییر بدهد. وی که نسبت به بسیاری از همکارانش، نظر متفاوتی درباره زندگی و فوتبال دارد قرار است بعد از مسابقات جام ملت های آسیا مربیگری یک تیم باشگاهی ژاپن را بر عهده بگیرد اما قبل از آن می خواهد جام قهرمانی آسیا را بعد از 35 سال به تهران بازگرداند. 


 قطبی با وجود اینکه از انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی خوشحال است اما موافق برگزاری تعدادی از مسابقات این رقابت ها در کشورهای همسایه نیست. سرمربی تیم ملی ایران گفت: جام جهانی 2002 در ژاپن و کره باعث شد تا انقلابی در فوتبال این دو کشور به وجود بیاید و من از نزدیک دیدم که مردم کره چطور بعد از این اتفاق تغییر کردند. دنیا هم کره ای ها را طور دیگری یافت همانطور که مردم کره با دیدی کاملا متفاوت به جهان نگریستند. حالا با انتخاب قطر نیز، همه نگاه های غرب به خاورمیانه خواهد بود. شاید با این کار مردم دنیا به هم نزدیک تر شوند و خاورمیانه را بهتر بشناسند. 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد