فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

یادداشت روز:لطفا دایی را اخراج نکنید

 

فوتبال روز:آقای دایی، لطفا استعفا ندهید. آقای کاشانی لطفا دایی را اخراج نکنید. شاید که اینبار با دادن فرصتی دوباره به او ، بازهم شاهد بازگشت شهریار باشیم. شهریاری با تجربه تر و البته معتقد تر به کار گروهی.


 

 ۱- کنفرانس مطبوعاتی علی دایی در پایان مسابقه ایران و عربستان که با شکست 2بر 1 همراه شده بود، سرشار از اعتراض بود. خبرنگاران یکی پس از دیگری با در دست گرفتن میکروفن از علی دایی خواهش می کردند که با استعفا ، فوتبال و تیم ملی سرزمین شان را نجات دهد. در این میان روزنامه نگاری جوان با مونولوگ خود  جو کنفرانس را برهم زد. تحسین علی دایی به سبب نمایش خوب تیم او تا دقیقه 65 که برخلاف سایر دیدارهای این تیم بود. تغییر در چینش بازیکنان تیم ملی ( نیمکت نشین شدن هاشمیان و حضور غلامرضا رضایی بعنوان مهاجم نوک در سیستم 1-3-2-4 ) موجب شده بود که تاکتیک دفاعی عربستان با شکست مواجهه شود هرچند که بازیکنان ایران تنها یکبار دروازه این تیم را باز کردند. این تغییر نشان از تحلیل مناسب دایی پیش از مسابقه از مشکلات تاکتیکی و چینشی تیم خود بود. 

 

روزنامه نگار جوان در انتها به ضعف کادر فنی تیم ملی در کوچینگ حین مسابقه اشاره کرد. تاکید بر تصمیم سرمربی عربستان در تغییر سیستم و استفاده از ترفند تاکتیکی جهت خارج کردن هافبک های ایران از جریان بازیسازی و عملکرد نا مناسب کادر فنی ایران که یا متوجه ترفند تاکتیکی همتای خود در تیم عربستان نشده بود و یا راهی برای مقابله پیدا نکرده بود. صحبت روزنامه نگار جوان با 2 پیشنهاد به سرمربی تیم ملی به پایان رسید. اول اینکه کادر فنی تیم ملی دارای سابقه بین اللملی بعنوان مربی و تصمیم گیرنده نیست پس برای رفع مشکل ( کوچینگ حین مسابقه) از همکار جدیدی که توان اضافه کردن قابیلت ذکر شده به مجموعه تحت مسئولیت شما را داشته باشد، استفاده کنید. دوم اینکه استعفا ندهید و با قدرت به کارتان ادامه دهید ولی با چشمانی باز مشکلاتتان را ببنید و در صدد رفع آنها برآیید.

علی دایی شبانه اخراج شد و تیم ملی ایران از روند رو به رشد خود ( به اعتقاد نگارنده یادداشت )خارج شد و به جام جهانی صعود نکرد. 

2- پرسپولیس با علی دایی، سومین شکست پیاپی را متحمل شد و طی 3 بازی، 8 مرتبه توپ را درون دروازه خود دید. شکست ها با جنجال رسانه ناشی از کنار گذاشته شدن کاپیتان اول و دوم پرسپولیس همراه شده است و به همین دلیل دایی باید منتظر فشار فزاینده ای طی روزهای پیشرو باشد. شاید بازهم، میکروفن و قلم ها به دست کسانی بیفتد که از دایی خواهش کنند که استعفا بدهد و یا از حبیب کاشانی بخواهند که او را اخراج کند.ولی آیا اخراج و یا استعفای دایی می تواند پرسپولیس را نجات دهد؟

بر شکست پرسپولیس در برابر مس کرمان نمی توان ریشه یابی فنی انجام داد زیرا دیداری بود که با نگاه عادلانه می بایست مساوی به پایان می رسید. ولی شکست برابر سپاهان، ریشه فنی داشت. سپاهان در15 دقیقه پایانی نیمه اول و  30 دقیقه ابتدایی نیمه دوم با استفاده از برنامه پرس توپ در نیمه حریف، ارتباط مدافعین و هافبک های خلاق پرسپولیس را قطع کرد و به همین دلیل نوری بعنوان بازیساز اصلی پرسپولیس از جریان بازی خارج شد و آرفی که بر خلاف فیزیک  مناسب اش، توان اثر گذاری بر توپ های منتقل شده توسط بازی مستقیم مدافعین را ندارد تبدیل به یک هیچ کاره شد.

کادر فنی پیکان هم از همین برنامه استفاده کرد ولی تنها در 30 دقیقه ابتدایی نیمه اول. بعد از به ثمر رساندن 2 گل، ساختار دفاعی پیکان تا منطقه 6 قدم دروازه خود عقب نشست و هافبک ها و مهاجمین این تیم با اجرای برنامه پرس فضاء، مدافعین پرسپولیس را مجبور کردند که با پاس های پیاپی عرضی بدنبال هافبکی قرمز پوش و بدون پوشش برای ارسال پاس بگردند.

چینش اشتباه علی دایی در نیمه اول (تعویض نوری و فشنگچی در ابتدای نیمه دوم و بهبود شرایط پرسپولیس بیانگر اشتباه دایی در چینش اولیه بود) و اشتباهات نابخشودنی مدافعین میانی و هافبک دفاعی پرسپولیس که تقریبا تمام تقابل های یک در مقابل یک را به بازیکنان سخت کوش پیکان باختند موجب شکست پرسپولیس در قزوین شد. شکستی که دایی مقصر اصلی آن است.  

3- ایکاش بازهم بین موج منتقدین، روزنامه نگار جوان داستان ما پیدا شود و به دایی بابت تغییرات مثبت پرسپولیس در فصل جدید تبریک بگوید. پرسپولیس با دایی تبدیل به تنها تیمی در فوتبال ایران شده است که فرم حملات تدریجی و متمرکز (general attacking v build play) را اجرا می کند. مثلث های تهاجمی پرسپولیس در کانال مرکزی و کناری بارها ساختار دفاعی حریف را دچار مشکل می کند و تبدیل های سیستمی این تیم (1-3-2-4 به 3-3-4) در طول مسابقه از این تیم یکی از پیشرفته ترین تیم های فوتبال ایران را ساخته است که برخلاف رقبای خود ( به غیر از ذوب آهن) نه بر اساس اتفاقات و خلاقیت بازیکنان خود بلکه با الگوهای مشخص تهاجمی به گل می رسد.

ایکاش روزنامه نگار جوان میکروفن را در دست می گرفت و رخ به رخ دایی به او می گفت: آقای دایی. به شما تبریک می گویم بابت پرسپولیس متفاوتی که ساخته اید ولی به شما یادآوری می کنم که فلسفه مربیگری شما برای تیمتان و البته خود شما خطرناک است. شما باید بدانید که در فوتبال امروز، نقش دستیاران برجسته تر از سرمربی است و باید به آنها اعتماد کنید و تا جایی که ممکن است از قالب یک تمرین دهنده و اجرا کننده خارج شوید تا با تبدیل به یک ناظر کل، بهترین تصمیمات آخر را بگیرید.

آقای دایی، تنها دستیار شما، در حساس ترین لحظات دیدار برابر سپاهان و پیکان، دور از شما و روی نیمکت نشسته بود در حالیکه این لحظات، مهمترین زمان برای همفکری و خلق ایده توسط همفکران شما است.

آقای دایی، لطفا استعفا ندهید. آقای کاشانی لطفا دایی را اخراج نکنید. شاید که اینبار با دادن فرصتی دوباره به  دایی ، بازهم شاهد بازگشت شهریار باشیم.  شهریاری با تجربه تر و البته  معتقد تر به کار گروهی. "دوستی می گفت که علی دایی، حتی در تجارت هم به  معاونین و شرکای خود اعتماد نمی کند و در جریان توافقات تجاری مجموعه تحت امرش ، از ابتدا تا انتها به تنهایی فکر می سازد و تصمیم می گیرد . انگار دایی عادت کرده که همه دنیا تنها روی انگشتان او بچرخد و این یعنی شکستن انگشت زیر بار همیشگی دنیا و البته سقوطی محتمل."

 
 
منبع:سایت گل 
 
 
 
 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com     

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد