فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مشروح کامل نشست خبری امروز سرمربی تیم ملی

 

فوتبال روز:سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: حتی اگر قهرمان جام ملت‌ها شویم می‌روم اما ممکن است بعد از چند سال دوباره برگردم.

 

افشین قطبی در نشست خبری امروز خود صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

* نفراتی کنار من هستند که تفکرشان موفقیت است
کسانی که انتخاب کردیم و هر شخصی که کنار ما حضور دارد همگی متحد و همدل هستند و ما رابطه‌ای دوستانه و خانوادگی‌ ساخته‌ایم. البته از نظرات تک تک آنها استفاده می‌کنم و سعی می‌کنم بهترین تصمیم را بگیرم. خوشحال هستم افرادی کنار من حضور دارند که هر کدام نقاط قوتشان نسبت به نقاط ضعفشان بیشتر است.
زمان‌هایی که اردوها تعطیل می‌شود دلتنگ می‌شویم و وقتی مجددا به اردو می‌آییم لذت می‌بریم. ما تیمی ساخته‌ایم که تمام فکر و ذکرش ایران و موفقیت تیم ملی برای همه مهم است.

* با صدور آن بیانیه خیال حاشیه سازان را راحت کردم
اینکه به خاطر بیانیه‌ای که صادر کرده‌ام بگویند من استعفا داده‌ام درست نیست. شاید به خاطر این که فارسی من چندان خوب نیست این حرف را مطرح کردند. وقتی قرارداد یک مربی تمام می‌شود دیگر نباید اسم آن را استعفا گذاشت. به نظر من تصمیمم به موقع و درست بود و هنگامی که آن بیانیه را صادر کردم 3 هدف را در ذهن می‌پروراندم.
اول اینکه آن عده از کسانی که موفقیت تیم ملی را نمی‌دیدند و با وجود اینکه هر روز بهتر از دیروز می‌شدیم انتقاد می‌کردند خیالشان راحت شود. فکر کردم با این روش دوستان می‌توانند راحت‌تر باشند و با اعلام این بیانیه خیال همه را راحت کردیم. از این طریق دوستان ما تمرکزشان را برای مربی بعد می‌گذارند. هدف دوم برای آنکه فشار را کم‌تر کنند چون در این صورت بازیکنان به خاطر حفظ مربی باید فشار زیادی را متحمل می‌شدند و هدف سوم تصمیم شخصی بود که احساس کردم باید تجربه دیگری کسب کنم. من همیشه صادق و شفاف صحبت کرده‌ام و فکر کنم انتخاب خوب انجام داده‌ام.

* با قهرمانی در جام ملت‌ها قهرمان لقب می‌گیریم
هر 4 سال یکبار جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود و بازیکنان باید با قهرمانی در این مسابقات بعد از 34 سال اسم خود را مثل یک قهرمان ثبت کنند.
عراق در سال 2007 قهرمان آسیا شد اما هنوز اسکلت اصلی تیم خود را حفظ کرده است به همین منظور دوست دارم اسکلت اصلی تیم ملی برای مربی بعد هم باقی بماند.

* از لغو بازی با نیجریه ناراحتم
دوست داشتیم با نیجریه بازی می‌کردیم و مقابل هوادارانمان قرار می‌گرفتیم. در زندگی آموخته‌ام که بلافاصله مشکلات را کنار بگذارم و سریع برنامه ریزی منظمی انجام دهم. همه بازیکنان هم انگیزه داشتند که در این مسابقه بازی کنند و 100 هزار تماشاگر را در ورزشگاه آزادی بینیم. از لغو بازی با نیجریه ناراحت و غمگین هستم اما باید در بهترین شرایط بهترین تصمیم را بگیرم و چاره‌ دیگری ندارم. قصد داریم تمرین امروز را ساعت 16 برگزار کنیم و فردا بین تیم خودمان یک دیدار دوستانه انجام دهیم.

* تیم ملی ایران با خودش بازی می‌کند اردوی خوبی داریم و 26 بازیکن را دعوت کرده‌ایم. 6 جلسه تمرینی برنامه‌ریزی کرده بودیم تا کارهای تاکتیکی را انجام دهیم. برخی از دعوت‌شدگان به خوبی خودشان را نشان دادند و برخی بهتر از دیگران بودند. هر چه به جام ملت‌ها نزدیک می‌شویم بازیکنان با انگیزه بیشتری کار می‌کنند و تیم کامل‌تری درست کرده‌ایم و در مورد بازی ایران و نیجریه به من تلفن شد و گفته شد فدراسیون فوتبال نیجریه با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبای ایران این بازی را لغو کرده و من در برنامه‌ریزی نگاه کردم و ترجیح دادم فردا دو تیم ملی ایران با هم بازی کنند. ما 22 نفر بازیکن داریم که می‌توانند فردا ساعت 16 می‌توانیم با هم بازی کنیم. امیدوارم با کمک فدراسیون مردم برای دیدن این بازی به ورزشگاه آزادی بیایند شاید این آخرین بازی ایران قبل از جام ملت‌های آسیا در ایران باشد.

* مسئولیت نتایج تیم ملی با من است
من هیچ بهانه‌ای ندارم و فدراسیون با تمام توان برنامه‌های خود را برای کمک به تیم ملی انجام داده است. بازی‌های تدارکاتی خوبی داشتیم و از مسئولان فدراسیون تشکر می‌کنم که توانستند در حد سرمایه و توان خود بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنند. در ورزش ایران همه تلاش کردند به تیم ملی کمک کنند. به عنوان سرمربی مسئولیت نتایج تیم ملی را بر عهده می‌گیرم.

* روزی 20 ساعت کار می‌کنم و خبرنگاران دلایل انتخابم را نمی‌دانند
همانطور که من دلایل بسیاری از نوشته‌های شما روزنامه‌نگاران را نمی‌دانم برای شما هم سخت است که دلایل انتخاب من را بدانید. من دیدگاه کلان دارم و شاید شما در مورد بازیکنی سؤال می‌کنید که تازه در تیمش فیکس شده باشد اما اسکلت‌بندی تیم مشخص شده و ما 23 نفر لازم داریم تا در جام ملت‌های آسیا بازی کنیم. شاید به بعضی از بازیکنان در جام ملت‌ها بازی نرسد اما ما بازیکنانی را انتخاب می‌کنیم که در تمرینات خوب ظاهر شده باشند و در تیم ملی سم‌پاشی نکنند.
شاید یک زوج بهترین زن و مرد باشند اما نتوانند به زندگی مشترک‌شان ادامه دهند بنابراین من در تیم ملی به دنبال افرادی هستم که در چیدمان، اخلاق و رفتار و همبستگی بین بازیکنان نمونه باشند. شاید یکی از دلایلی که در 34 سال اخیر مربیان نتوانستند موفق باشند این است که بیشتر مربیان بهترین 23 نفر را در فهرست خود انتخاب کردند که آن هم به دلیل فشارها و فضایی که در فوتبال کشور است اما من می‌خواهم بازیکنان را با کیفیت و خصوصیات مختلف را دعوت کنم.
من دو بازیکن چپ پا به تازگی دعوت کردم که می‌توانند بازی‌سازی کنند. آنها تمرینات خوبی را انجام دادند. من می‌خواهم بازیکنان مختلف را دعوت کنم و از نزدیک با کار آنها آشنا شوم و شناخت پیدا کنم. من با تجربه و لمس خودم بازیکنان را دعوت می کنم و با کارم زندگی می‌کنم و روزی 20 ساعت کار می‌کنم. کمتر خبرنگاری پیدا می‌شود که مانند من 20 ساعت کار در فوتبال انجام دهد. بنابر این من با تجربه خودم بازیکنان را دعوت می‌کنم و آنها را انتخاب می‌کنم. شاید بعضی از انتخاب‌هایم اشتباه بوده ولی شاید بازیکنان را از نزدیک می‌بینیم می‌توانم در موردش قضاوت کنم. من به دنبال بازیکن فوق‌العاده نیستم بلکه بازیکنی با پتانسیل می‌خواهم که جوان و آتیه‌دار باشد. ما در کره جنوبی بازیکنان جوانی را دعوت کردیم و آنها توانستند در جام جهانی 2010 بدرخشند. این کار در کره جنوبی جواب داده است.

* علت لغو بازی را نمی‌دانم
من علت لغو بازی با نیجریه را نمی‌دانم. فقط نامه‌ای از فدراسیون نیجریه به فدراسیون ما آمده که اعلام شده بازی لغو شده است. مسئولان فدراسیون بهتر می‌توانند در این مورد توضیح دهند.

* از برخی بازیکنان ذوب‌آهن استفاده خواهم کرد نمی‌توانم بگویم چند درصد از بازیکنان ذوب‌آهن ترکیب اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند ولی ذوب‌آهن بازی‌های خوبی را در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد و با موفقیت مسابقات را پشت سر گذاشت بنابراین از برخی بازیکنان ذوب‌آهن و تجربیات آنها استفاده خواهم کرد.

* برخی از روزهای فیفا را از دست می‌دهیم
اردوی بلندمدتی در اتریش انجام دادیم و پس از آن نیز در 4 آذر اردویی را در خارج خواهیم داشت که در بلوک‌های 4-5 روزه است. ما برخی از روزهای فیفا را از دست می‌دهیم که برخی از دلایل آن ممکن است اقتصادی باشد زیرا پولی که فدراسیون‌ها درخواست می‌کنند برای بازی در تیم‌هایشان و یا هتل‌های 5 ستاره و پروازهای فرست کلاس می‌خواهند که این شرایط را فدراسیون ما نمی‌تواند فراهم کند اما آنها تلاش خود را می‌کنند و زمانی که تیم ایران نیز در جام ملت‌های آسیا موفق شود، قطعا تیم‌های مطرح دنیا می‌خواهند که با ایران بازی کنند.

* مربیان پرتغالی محبوب‌ترند
مربیان برزیلی و هلندی که تجربه بین‌المللی دارند بیشتر در سطح بین‌المللی کار می‌کنند اما اکنون می‌بینیم که این مسئله تغییر کرده و مربیان پرتغالی محبوب‌ترند. تجربیات من نیز متفاوت است در ایران نیز فضایی متفاوت داریم. کمتر مربی خارجی می‌تواند در ایران موفق باشد زیرا شرایط و امکانات و حمایت‌ها و هماهنگی‌هایی که باید انجام شود گاهی وجود ندارد ضمن اینکه اختلاف فرهنگی زیاد است. برای مربی خارجی نیز سخت است که در ایران در کوتاه مدت بتواند تاثیرگذار باشد ضمن اینکه اگر بیاید نیاز به حمایت‌های شما رسانه‌ها دارد.
من هم با فدراسیون صحبت می‌کنم تا بهترین انتخاب را برای سرمربی تیم ایران داشته باشم زیرا به عنوان یک ایرانی نسبت به تیم ایران احساس وظیفه می‌کنم و خود را برادر کوچک شما می‌دانم. حیف است که این روند مثبتی که ما شروع کرده‌ایم ادامه‌اش مثبت نباشد.

* به دنبال رایزنی هستیم تا مجوز بازی دژاگه را در ایران بگیریم
اشکان دژاگه بازیکن تیم وولفسبورگ آلمان که در تیم‌های جوانان و امید آلمان بازی کرده مجوزش برای حضور در تیم ایران از سوی فیفا صادر شود ما او را در فهرست 50 نفره تیم ایران قرار می‌دهیم.

*دژاگه به ایران علاقمند است
اگر درایت فیفا باشد اشکان دژاگه به لیست ما اضافه خواهد شد. او تجربه زیادی دارد و در فاصله باقیمانده تا جام ملت‌ها به وولفسبورگ می‌روم و سعی می‌کنم بازی‌های او را دیده و با این بازیکن صحبت کنم. می‌دانم که دغدغه شما چیست و ممکن است این بازیکن از فرهنگ و رفتارهای ما شوکه شود اما با پدر او صحبت کرده و می‌دانم که دوست دارد به ایران خدمت کند. این بازیکن در چند عمل قبلی خود که نمی‌خواهم راجع به آن صحبت کنم نشان داده که به ایران علاقمند است.

* اگر قهرمان جام ملت‌ها هم شویم خداحافظی می‌کنم
سعی می‌کنم با تفکرات زیاد تصمیم بگیرم. جدایی من از تیم ملی بعد از جام ملت‌ها تصمیم مهم و سختی بود. عاشق ایران هستم و وقتی داخل ایران کار می‌کنم اثرات بیشتری را حس می‌کنم. احساس کرده‌ام با انتشار آن بیانیه فضای آرامی ساختم اما هیچوقت از ایران خداحافظی نمی‌کنم و ممکن است بعد از چند سال دوباره به ایران برگردم و به تیم ملی خدمت کنم. همانطور که گفتم این تصمیم مثل فیلم‌های هندی نبود و تا آخر روی این حرفم هستم و حتی اگر قهرمان جام ملت‌ها هم شویم از تیم ملی خداحافظی می‌کنم.

* برای دفاع تیم ملی کنفرانس دو ساعته لازم است
تیم‌هایی مثل اسپانیا که بهترین فوتبال را ارائه می‌کند همیشه با 11 نفر دفاع و با 11 نفر حمله می‌کنند زمانی که در کوچه و پس کوچه‌های ایران بازی می‌کردم همیشه چاق‌ترین پسر دروازه‌بان ‌بود و بازیکنان خوش تکنیک مهاجم. برای ساختن دفاع تیم ملی باید فرهنگ‌سازی شود و ما سعی کردیم در تیم ملی کاری کنیم که قبلا انجام نشده بود. تفکر ایوویچ همیشه حضور 3 مدافع و استفاده از ضد حملات بود ولی من با بازیکنانی که در اختیار دارم مجبورم فوتبالی هجومی ارائه دهم. در کل برای دفاع تیم ملی باید کنفرانس 2 ساعته بگذاریم.

* همه کم‌لطفی‌ها را به خدای خودم واگذار می‌کنم هر انسانی هم خوبی دارد و هم بدی. بزرگترین مشکل کشورمان که همه هم آنرا دوست دارند این است که سخت یکدیگر را قبول می‌کنیم. باید به ایرانی بودنمان احترام بگذاریم و با همکاری همه چیز را حل کنیم. من هیچوقت کینه‌ای نیستم و از رفتارهایی که در ایران با من صورت گرفت کینه به دل ندارم. همه آنها را به خدا می‌سپارم و همه بی‌لطفی‌هایی که به من صورت گرفت را به او واگذار می‌کنم. وقتی از ایران بروم احساس افتخار و خونگرمی می‌کنم و هیچوقت نمی‌گویم که ای‌کاش به ایران نیامده بودم ولی مطمئن باشید از این تجربه‌‌ها استفاده خواهم کرد و اگر از کسی ناراحت باشم با رفتن بین مردم آنرا حل می‌کنم.  

 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com      

  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد