فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

دادگان: بـه خـدا بـرای معـاون رییس جمـهـور زشت است

دادگان: بـه خـدا بـرای معـاون رییس جمـهـور زشت است  

فوتبال روز:رییس اسبق فدراسیون فوتبال با انتقاد از علی سعیدلو و علی کفاشیان برای کاندیداتوری در انتخابات آتی کنفدراسیون آسیا مدعی شد، این‌ها به فکر خدمت به مردم و نظام نیستند و تنها برای آمال و آرزوهای شخصی‌شان این کار را انجام دادند.

 

محمد دادگان به شدت از حضور رییس سازمان تربیت بدنی و رییس فدراسیون فوتبال در انتخابات آتی کنفدراسیون آسیا انتقاد کرده است.  

 


*‌ به عنوان کسی که سال‌ها عضو کمیته‌های مختلف AFC بوده‌اید نظرتان درباره نامزدی سعیدلو و کفاشیان در انتخابات کنگره آتی کنفدراسیون فوتبال آسیا چیست؟
اولا من برای اینکه مردم با واقعیت‌هایی درباره کمیته اجرایی و دیگر کمیته‌ها آشنا شوند باید نکاتی را اشاره کنم. در زمان ما این فدراسیون فوتبال هر کشور بود که با انتخابش به عضویت کمیته اجرایی AFC درمی‌آمد و اگر رییس آن فدراسیون کنار می‌رفت رییس بعدی به طور اتوماتیک به عنوان رییس فدراسیون فوتبال آن کشور عضو کمیته اجرایی یا دیگر کمیته‌ ها می‌شد. اما حالا شرایط فرق کرده است. اگر می‌بینید کفاشیان هم اکنون برای حضور در کمیته اجرایی AFC ثبت نام کرده این بدان معناست که اگر او در دوره بعدی انتخابات فدراسیون فوتبال ایران به عنوان رییس انتخاب نشود می‌تواند به عنوان عضو کمیته اجرایی برای ۴ سال حضور داشته باشد. سوالی که من از کفاشیان دارم این است که مگر شما شایستگی ریاست در فدراسیون فوتبال ایران را داشتید که حالا خود را مدعی حضور در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌دانید. شما که رییس فدراسیون نخواهی بود. تازگی‌ها هم یاد گرفته‌اید که مصاحبه می‌کنی و می‌گویی اگر نتوانم به فوتبال کشور کمک کنم می‌روم. این حرف‌ها تنها برای عوام فریبی مردم است. اگر واقعا خدمتی به فوتبال کرده‌ای در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شو و بگو برای فوتبال این کشور چه کرده‌ای؟  

 


*‌ از کجا این‌ قدر مطمئن می‌گویید کفاشیان در دوره انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان رییس انتخاب نمی‌شود؟
من به شما قول می‌دهم که این اتفاق نمی‌افتد البته کفاشیان رییس فدراسیون دولتی‌هاست و نه مردم. مسولان دولتی و بالادستی‌های آنها از این مدیر بهتر پیدا نمی‌کنند.  

 


*‌ منظورتان از این حرف چیست؟
کفاشیان چون در اختیار است و خودش اختیاری ندارد بهترین فرد برای مسوولان دولتی است. برای اولین بار است که چنین حرف‌هایی را می‌زنم. می‌بینم که فوتبال کشورمان به چه جایگاهی رسیده و تاسف می‌خورم. جالب اینجاست که کفاشیان اخیرا مصاحبه‌ای کرده و گفته دادگان متوجه نیست که فوتبال چقدر هزینه دارد، اما به کفاشیان می‌گویم من از تو آگاه‌ترم و زمانی که در فدراسیون بودم برای گرفتن یک ریال هم دستم را جلوی سازمان دراز نکردم. هیچ وقت هم نخواستم که مردم را با لبخندهای دروغین فریب بدهم.  

 


*‌ به هر حال شما در شرایطی از سعیدلو و کفاشیان انتقاد می‌کنید که شاید این دو به خاطر اینکه هم اکنون در راس کار هستند صلاح دیدند که این کار را انجام دهند. من واقعا دلیل این کار را نمی‌فهمم. چطور می‌شود که رییس سازمان تربیت بدنی برای حضور درنایب رییسی AFC خودش را کاندیدا کند. شما این را تنها در ایران می‌بینید و کاری که این دو کردند تنها برای رسیدن به آمال و آرزوهای شخصی‌شان بوده است. واقعا برای سعیدلو متاسفم که همانطور که علی آبادی می‌خواست به جایگاهی در فوتبال برسد دارد دست به چنین کاری می‌زند. من یک سوال از شما دارم آیا سراغ دارید وزرای ورزش کشورهایی مانند چین و ژاپن و کره خودشان را برای حضور در انتخابات AFC کاندیدا کنند. قطعا پاسخ این سوال منفی است.  

 


*‌ به هر حال شاید کفاشیان هم برای خود استدلال‌هایی داشته باشد و بگوید که حضورش در کمیته اجرایی می‌تواند به سود فوتبال ایران باشد. او مگر هم اکنون عضو دو کمیته در AFC نیست. بیاید و اعلام کند که چه کارهایی برای فوتبال ایران کرده است. من به شما می‌گویم او هیچ کاری برای فوتبال ایران نکرده است. دو سال و نیم از زمان حضورش در فدراسیون فوتبال می‌گذرد اما هیچ خدمتی به فوتبال نکرده است. مگر او نمی‌گوید که اگر مردم او را نخواهند می‌رود و مگر نمی‌گوییم میزان رای ملت است. او بیاید در یک نظرسنجی از مردم بپرسد که آیا مردم با حضور او در فوتبال موافقند یا نه.  

 


*‌ یکی از شعارهای اصلی فدراسیون فعلی سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه بود، اما نتیجه تیم‌های نوجوانان و جوانان تنها ناکامی بود. می‌خواهم این سوال را بپرسم که مگر تیمهای نوجوانان و جوانان کره شمالی که قهرمان آسیا شدند امکانات داشتند و آیا توانستند برای تیمهایشان بازی تدارکاتی بگذارند. آنها تنها تیم‌هایشان را مدیریت کردند. مسولان فدراسیون فوتبال مدعی بودند که برای تیم نوجوانان ۲۵ بازی تدارکاتی گذاشتند. نتایج این بازیها چه شد. پس از این که تیم جوانان حذف شد علی دوستی با من تماس گرفت. به او گفتم می‌دانید چرا حذف شدید. به او گفتم به خاطر اینکه بازیهای تدارکاتی زیادی انجام دادید چنین نتایجی به دست آمد. بچه‌های ۱۶ تا ۱۹ سال با بازیهای تدارکاتی زیاد اشباع می‌شوند. دوستی نظرم را قبول کرد و گفت که کسی نبوده چنین چیزی را به او بگوید. سعیدلو کجای این فوتبال و ورزش است که خودش را به AFC معرفی کرده است. من به سعیدلو می‌گویم بازیچه دست کفاشیان نشو چرا که تو در انتخابات موفق نمی‌شوی. ضمن این که سعیدلو و کفاشیان هر جا که بروند باید با خودشان یک مترجم و کارشناس ببرند. چون آنها نه کارشناس هستند و نه زبان می‌دانند، بنابراین باید با خودشان کارشناس و مترجم ببرند. واقعا این کار می‌ارزد که بخواهید چنین کاری انجام دهید؟ همچنین مگر شما در ورزش شعار شایسته سالاری و عدالت محوری سر نمی‌دهید، پس کجای این کار شما با این شعارها تطابق دارد؟! 
 

 

*‌ به هر حال شاید پیش از آن که سعیدلو خودش را نامزد کرده باشد برای موفقیت در انتخابات شرایط را ارزیابی کرده؟
مطمئنم چنین کاری صورت نگرفته است. به خدا برای معاون رییس جمهور زشت است که خودش را نامزد معاون ریاست AFC کند. او از فوتبال و ورزش چه می‌داند؟ او دارد گول کفاشیان را می‌خورد. کفاشیان برای اینکه خودش عضو کمیته اجرایی شود سعیدلو را وارد این معرکه کرده است. در حالی که از ۴۴ عضو AFC بیست و هشت فدراسیون عضو کمیته اجرایی می‌شوند. اگر قرار باشد ایران عضو کمیته اجرایی نشود آیا قرار است افغانستان و ماکائو عضو کمیته اجرایی شوند. این حق قهرمانان و تحصیلکرده‌های ورزش بود که در چنین جایگاه‌هایی قرار گیرند. کفاشیان کجای این فوتبال است که به خودش اجازه داده در این انتخابات نامزد شود. نمایندگان مجلس کجا هستند؟ چرا آنها سکوت کردند؟ من برای تیم امید هم آرزوی موفقیت دارم اما اگر آنها قهرمان آسیا هم بشوند تازه به جایی می‌رسند که ما هشت سال پیش به آنجا رسیده بودیم.  

 


*‌ نظرتان درباره حذف قانون اختصاص یک درصد بودجه سازمانهای دولتی به ورزش چیست؟  
قطعا این به ورزش لطمه‌های زیادی وارد می‌کند. شاید بعضی نمایندگان اینطور استدلال کرده باشند که این پول در فوتبال هزینه می‌شود. اما اگر مدیریت صحیح باشد باید این پول را به رشته‌های پایه‌ای ببریم.  

 


*‌ یکی از نمایندگان گفته بود اگر این قانون بار دیگر تصویب شود رقم قرارداد بازیکنان و مربیان در فوتبال بیشتر می‌شود.
این حرفی است که من ماهها پیش زدم اما آن موقع هیچ کس حرف نزد. من گفتم که برای چه یک بازیکن باید ۵۰۰-۶۰۰ میلیون تومان پول بگیرد. گفتم چرا یک مربی باید ۴۰۰ میلیون تومان پول بگیرد در حالی که کارآیی‌اش به اندازه ۴۰ میلیون هم نیست. چرا آن موقع هیچ کسی حرفی نزد. من مانده‌ام که مربیان چطور می‌توانند چنین پول‌هایی را سر سفره زن و بچه‌شان ببرند. مجلس تازه دارد از خواب بیدار می‌شود. نزدیک به شش سال است که در ورزش کشور فساد، دوپینگ، رشوه‌خواری بیداد می‌کند. الان قهرمان وزنه برداری ما محروم شده چه کسی مقصر این فاجعه است. شاید برخی‌ها بگویند که در گذشته هم فساد و دوپینگ در ورزش کشور بوده که من هم می‌گویم قطعا بوده اما نه به اندازه فعلی. اگر قبلا درصد کوچکی بوده اما الان فساد و رشوه‌خواری و دوپینگ در ورزش کشور صددرصد است. همه دنبال ساختن خودشان هستند نه ساختن ورزش. از سعیدلو سوال دارم که آیا برای خدمت به ورزش کاندیدا شده یا برای رسیدن به آمال و آرزوهای شخصی خودش. شما رییس سازمان هستی چه ربطی به AFC داری.   


*‌ نظرتان درباره ممنوع المصاحبه شدن دایی چیست؟ به نظر من این دایی نبود که باید ممنوع المصاحبه می‌شد. این فدراسیون فوتبال و مسولان کمیته انضباطی بودند که باید ممنوع المصاحبه می‌شدند. در همه جای دنیا دبیرکل سخنگو است اما در کشور ما کمیته انضباطی برای خودش صحبت می‌کند. چرا دایی نباید حرف بزند. این شما هستید که برای ورزش فوتبال نیستید.   


*‌ اما در زمان ریاست شما علی پروین هم محروم شد. محرومیت ایرادی ندارد. من می‌گویم محروم کنید اما نگویید حرف نزنید. اگر آن اتفاق بار دیگر بیفتد باز هم به نظرم باید محرومیت در نظر گرفت.  

 

 

 

منبع:خبرگزاری ایسنا 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com     

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد