فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

دایی: بزرگترین اشتباه دوران ورزشی‌ام همکاری با این فدراسیون بود

 

فوتبال روز: علی دایی در نشست خبری باشگاه پرسپولیس به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. متن کامل صحبت‌های سرمربی پرسپولیس به شرح زیر است:

 


*‌مسائل فنی پرسپولیس فقط به من مربوط می‌شود
دایی در پاسخ به این سؤال که مجتبی شیری بعد از مدت‌ها فقط در دربی پایتخت بازی کرد و پس از آن نیمکت‌نشین شد و آیا این تصمیم او درست بوده یا نه گفت: مسائل فنی پرسپولیس فقط به من مربی مربوط می‌شود و هر تصمیمی که گرفتم و برد و باخت آن نیز به عهده من است. تصمیم گرفتم مجتبی شیری بازی کند و این کار انجام شد و شیری از بازیکنان خوب ما است. من از اردوی کیش به دنبال این بودم که فرصتی به شیری بدهم تا بازی کند. او در دربی پایتخت بد کار نکرد و فقط در یکی دو صحنه تعلل داشت و من تشخیص دادم که او را تعویض کنم. اینکه بازیکنی چند دقیقه در تیم بازی کند به من مربوط می‌شود.

* شکایت از فدراسیون را از طریق قانونی پیگیری می‌کنم  

دایی در پاسخ به این سؤال خبرگزاری فارس، که پرونده شکایت وی از فدراسیون فوتبال برای دریافت حق و حقوق مربیگری به کجا انجامید و آیا او به فیفا شکایت کرده است یا نه گفت:‌ در این مورد فقط یک توضیح کوتاه می‌دهم. روند این پرونده از طریق مراجع قانونی طی می‌شود و من حقوق خودم را از طریق قانونی پیگیری می‌کنم و اجازه نمی‌دهم حقم پایمال شود.

* پرسپولیس ژانویه در ترکیه به میدان می‌رود
وی درباره اردوی ترکیه در دی ماه گفت: تورنمنت ترکیه با حضور اینتراخت فرانکفورت، کلن آلمان، آنتالیا یا ترابوزان ترکیه و پرسپولیس در ژانویه 2011 انجام می‌شود.

* بدشانسی مهمترین عامل ناکامی پرسپولیس 

 اینکه گفته می‌شود هر گاه مسائلی مانند درگیری‌ام با فدراسیون فوتبال یا غیره وجود داشته نتوانستم موفق شوم را قبول ندارم. اتفاقا ما در اوایل فصل و زمانی که درگیری‌ام با فدراسیون وجود داشت‌، نتایج خوبی گرفتیم و در پنج بازی که پرسپولیس نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد کوچکترین درگیری یا صحبتی با مسئولان فدراسیون نداشتم اما تیم ما بد نتیجه گرفت. قبول ندارم که درگیری من با فدراسیون تمرکزم را به هم ریخته است. در عدم نتیجه‌گیری تیم ما عوامل زیادی دخیل بودند که بدشانسی مهمترین عامل بود.

* یک خداحافظی باشکوه و بی‌نظیر برای کریم باقری 

 به غیر از تورنمنت ترکیه در نظر داریم با یک تیم بسیار بزرگ بازی کرده و خداحافظی باشکوهی را برای کریم باقری ترتیب دهیم. باقری زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشیده بنابراین قصد داریم مسابقه‌ای ترتیب دهیم و باقری در یک شرایط خوب از فوتبال خداحافظی کند.

* کوچک‌بودن سالن و بیرون ماندن خبرنگاران  

در سالنی که تمرین می‌کنیم متاسفانه فضا بسیار محدود است و حتی برای کادر فنی نیز جای لازم وجود ندارد. در روزهای بارانی به دلیل کوچک بودن این سالن نمی‌توانیم به خوبی از خبرنگاران استقبال کنیم و آنها بیرون می‌مانند.

* در اختیار نداشتن ملی‌پوشان بزرگترین مشکل پرسپولیس
مشکل اصلی ما تعطیلات نیست، مشکل اصلی این است که ما در تعطیلات همه نفرات را در اختیار نداریم. مثلا هادی نوروزی را سالم از ما می‌گیرند و مصدوم تحویل می‌دهند. برای آماده شدن دوباره نوروزی سه هفته زمان نیاز داریم. من نمی‌دانم در تمرینات چگونه بازیکنان را تمرین می‌دهند چون آنجا نیستم اما آنچه محرز است این است که من نفراتم را ناآماده می‌گیرم. محمد نوری سالم می‌رود و ناآماده برمی‌گردد و من باید سه هفته روی این بازیکن کار کنم تا آماده شود.
علیرضا حقیقی کنار من نشسته است. خیلی از بازیکنانم را به تیم ملی می‌برنند و آنجا روی نیمکت قرارشان می‌دهند. من اگر همه نفراتم را در اختیار داشته باشم قول می‌دهم که پرسپولیس بهتر خواهد شد کما اینکه در دو هفته اخیر شاهد بودیم روند ما بهتر شده است.
برای حضور در تیم امید دو تا از بهترین بازیکنانم را می‌گیرند در حالی که من برای آنها جایگزین ندارم و نمی‌توانم بروم از خارج بازیکن بیاورم. کسی که در امید بارها بازی کرده را دعوت نمی‌کنند اما غلامرضا رضایی را می‌برند. این مسائل باعث می‌شود تیم ما افت کند.
من بازیکن 3 کارته، مصدوم و غایب دارم و همین موضوع روی پرسپولیس تاثیر می‌گذارد چرا که به عنوان سرمربی روی تک تک آنها حساب باز کرده‌ام. متاسفانه این برنامه‌ریزی غلط و اینکه آینده را نمی‌بینیم مشکل‌ساز می‌شود چون بعد از هر تعطیلی کار کردن برایم دشوار است. من موظفم پاسخگوی میلیون‌ها هوادار باشم. با همه اتفاقات رخ داده تلاش می‌کنم پرسپولیس به استثنای اتفاقات حاشیه‌ای روز به روز بهتر شود.

* ماجرای شیث و آرامش پرسپولیس
از روزی که آمدم در مسائل فنی حبیب کاشانی دخالتی نداشت و خوشبختانه همواره در کنار من بوده و در مورد پرونده شیث رضایی نیز اختیار تام را به من داد. از روزی که به پرسپولیس آمدم هدفم آرامش دادن به این تیم بود و تصمیم گرفتم با دور کردن حاشیه‌ها و آنچه که به صلاح تیم است، قدم بردارم. برای من همه بازیکنان یکسان هستند. همه باید به روند ایده‌آل پرسپولیس کمک کنند و هر کس خدشه‌ای به این روند وارد کند از سیستم ما خارج خواهد شد.

* پیام دایی به کریمی: دیگر اسم‌ها فوتبال بازی نمی‌کنند
در مورد اینکه آیا علی کریمی سال بعد به پرسپولیس برمی‌گردد یا نه باید بگویم که نام پرسپولیس بزرگتر از نام دایی یا امثال من است. خیلی‌ها به این تیم می‌آیند و می‌روند. بدون شک خودم روزی این پرسپولیس را تحویل خواهم داد و آن چیز که مهم است نام پرسپولیس است. یکی از عواملی که می‌تواند این تیم را موفق کند این است که نفرات آماده و جوان که بخواهند با جان و دل برای پرسپولیس تلاش کنند باید در این تیم بازی کنند.
برای من اسم‌ها بازی نمی‌کنند. با کریمی یا هر کسی دیگری که باشد اگر بتوانم خدمتی کنم از وی استفاده می‌کنم. متاسفانه در فوتبال ایران خیلی‌ها به دنبال اسامی هستند.
حمید علی‌عسگر جوانی بود که سال گذشته کسی او را نمی‌شناخت اما الان این بازیکن جوان یک وزنه برای تیم من است. بازیکنان جوان دوست دارند پیشرفت کنند و من نیز علاقمندم با چنین نفراتی کار کنم. کریمی بازیکنی است که من احترام خاصی به وی قائلم و فوتبالش را قبول دارم اما شرایط فرق کرده و امروزه ما نمی‌توانیم با اسم‌ها تیم را ببندیم و نتیجه بگیریم. من اگر برای سال آینده در پرسپولیس باشم بهترین‌ها را جذب خواهم کرد که بتوانند هواداران را راضی کنند.  


*می‌خواهیم روند ذوب‌آهن را در آسیا ادامه دهیم  

می‌خواهیم در دور اول در آسیا موفق شویم. پرسپولیس روز به روز بهتر کار می‌کند. من نگرانی بابت این ندارم و همانطور که ذوب آهن نشان داد تیم‌های ایران می‌توانند تا دیدار نهایی لیگ قهرمان آسیا پیش بروند و انشاءالله قهرمان شوند. ما نیز می‌خواهیم همین روند را ادامه دهیم.

* بازیکنان جدید برای تقویت تیم می‌آیند
فرقی بین بازیکنان جدید و قدیم وجود ندارد و بازیکنان قدیمی در تیم خوب کار می‌کنند. شما نگاه کنید در دیدار با ذوب‌آهن چه کسی گل زد. من بازیکنان جدید را به تیم اضافه می‌کنم تا تیم قوی‌تر شود. بازیکن جدید را برای نیمکت‌نشینی به تیم نمی‌آورم.
ترکیب 11 نفره پرسپولیس نسبت به فصل گذشته 40 درصد تغییر داشته است و قطعا بازیکنی که فیکس بازی می‌کند با بازیکن نیمکت‌نشین تفاوت دارد. پرسپولیس نمی‌تواند 25 بازیکن تاپ داشته باشد. هیچ تیمی نمی‌تواند این همه بازیکن تاپ داشته باشد.
شما رونالدو را از رئال مادرید و مسی و ژاوی را از بارسلونا بگیرید ببینید چه اتفاقی می‌افتد و کیفیت تیم چه تغییری می‌کند. بنابراین این سؤال که بین بازیکنان جدید و قدیم تفاوت است از نظر فنی درست نیست. شما چنین سوال می‌پرسید و بعد می‌روید کنار همکارتان شروع به گفتن و خندیدن می‌کنید.(دایی به خبرنگاری که این سؤال را پرسید این سخن را گفت). در واقع شما به خودتان بی‌احترامی می‌کنید و من از این پس جواب شما را نمی‌دهم.

* این قانون را چه کسی اختراع کرده است؟
ما فقط در 4 مسابقه با پاس، استقلال، شهرداری تبریز و نفت محمودآباد در دقیقه 90 به بعد گل خوردیم. چه کسی گفته اگر 4 بار این اتفاق بیفتد قانون می‌شود؟ آیا نیوتن یا انیشتین چنین حرفی را زده‌اند؟ شما دنبال فوتبال نیستید که چنین سوالاتی می‌کنید؟ در ضمن من کی گفتم شما حق ندارید راجع به مسائل فنی سؤال بپرسید؟ شما از خودتان قانون در می‌آورید و این نشان می‌دهد در ورزش نبوده‌اید و قانون هم درست می‌کنید. یک تیم ممکن است دقیقه 92 گل بخورد و یک تیم در دقیقه یک. وقتی تیمی گل می‌خورد همه اشتباه می‌کنند. این چه حرف‌هایی است که می‌زنید که کاپیتان 28 ساله پرسپولیس نتوانسته کاپیتان 34 استقلال را بگیرد؟ مجیدی توانایی‌هایی دارد و اگر قرار باشد هر کس بازیکن دیگری را بگیرد دیگر در فوتبال گلی زده نمی‌شود.
اینکه شما می‌گویید در 4 روز باید توانایی بدنی بازیکنان را بالا برد معلوم می‌شود که ورزشی نیستید. آیا پرسپولیس در دقیقه 90 حمله می‌کند یا در زمین خود دفاع کرده است؟ اطلاعات ورزشی‌تان را بالا ببرید. مولایی یکی از بهترین بدنسازان کشور است و از خودش هم برنامه نمی‌دهد بلکه برنامه‌اش را با من هماهنگ می‌کند.

* چرا هیچ کس از سه برد متوالی پرسپولیس سؤالی نپرسید؟  

نمی‌دانم چرا مدام نبش قبر می‌کنید و در مورد بازی‌های گذشته سؤال می‌کنید؟ سؤالاتی می‌پرسید که در دکان هیچ بقالی پیدا نمی‌شود. ما سه بازی را بردیم. چرا کسی نپرسید استیل‌آذین را چگونه در نیمه دوم بردیم؟ ذوب‌آهن که فینالیست آسیا است را چگونه بردیم؟ شما دنبال این مسائل نیستید و از خود قانون درست می‌کنید. من درس خوانده‌ام و تا آنجا که مطالعه داشتم چنین مسائلی را نشنیدم و از شما تشکر می‌کنم که امروز حرف جدیدی به من یاد دادید.

* بزرگترین اشتباهم همکاری با فدراسیون کنونی بود
بزرگترین اشتباه ورزشی‌ام همکاری با فدراسیون کنونی بود و دیگر چنین اشتباهی را تکرار نمی‌کنم. من از شما می‌پرسم آیا مسئولان فدراسیون به غیر از خودشان شخص دیگری را به جای خود معرفی کرده‌اند؟ آیا آنها از فوتبالیست‌های قدیمی و تحصیل‌کرده کسی را به جایی معرفی کرده‌اند؟ من عضو افتخاری فیفا بودم و الان عضو رسمی کمیته فوتبال فیفا هستم. آیا کسی من را به آنجا معرفی کرد؟ من اگر به جایی رسیدم با تلاش و کوشش خود و عنایت خداوند بوده است.

* به دلیل مشورت‌های اشتباه این آقا با رئیس سازمان بحثم شد
در مورد حذف نوجوانان و جوانان در آسیا باید بگویم سال قبل مدام با دبدبه و کبکبه سوال می‌کردند که تیم قهرمان شده بود اما اکنون چه کسی قهرمان است؟ مربی و سرمربی زحمت خود را کشیده‌اند. فدراسیون فوتبال هم تا آنجا که توانسته تلاش کرده است. بیش از 10 اردو برای تیم نوجوانان برپا کرده و برنامه گذاشته است اما کسی را سرمربی تیم نوجوانان کردیم که زمانی مشاور فوتبالی رئیس سازمان بود و به دلیل مشاوره‌های اشتباه او چند بار با رئیس سازمان بحثم شد.
بیداریان را با آن همه سابقه کنار می‌گذاریم و فرد دیگری را می‌آوریم که در برنامه نود می‌گوید همکار من در سایپا بوده است. بله اکبر محمدی آنالیزور تیم من در سایپا بود اما به دلیل نتایج ضعیف ایشان را کنار گذاشتیم. زمانی که سرمربی تیم ملی بودم ایشان مشاور کیومرث هاشمی بود و می‌خواست در کار فوتبالی من دخالت کند. باخت همیشه برای مربیان است من باختم و کنار رفتم و همه حرف زدند اما سؤالم این است چرا پس از باخت همیشه مربیان عوض می‌شوند؟

* در ژاپن مسئولان به دلیل اشتباه هاراگیری می‌کنند و در ایران می‌خندند
چرا یک بار به جای تائید سرمربی سیستمی که کارش را درست انجام نمی‌دهد عوض نمی‌شود؟ من به غلط یا درست به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم اما چرا کسی که من را به عنوان سرمربی انتخاب کرد کنار گذاشته نمی‌شود؟ دیواری کوتاه‌تر از مربیان پیدا نمی‌شود و مثل آب خوردن اخراج می‌شوند. در ژاپن مسئولی که اشتباه می‌کرد در گذشته هاراگیری می‌کرد و خودش را از بین می‌برد اما در اینجا فقط می‌خندند و حق این و آن را ضایع می‌کنند.
امروز در دادگاه مالیات بودم که با فدراسیون فوتبال داشتم و در خیلی از جبهه‌ها باید بجنگم با آقایان. متاسفانه لایحه‌ای را خودشان نوشته‌اند و زیر آن را امضا کرده و به فدراسیون فوتبال داده‌اند را می‌گویند اشتباه است. ما اشتباه کردیم هر چه گفتیم پس می‌گیریم چون دروغ نوشته‌اند و به دنبال منحرف کردن اذهان بودند.
در کنار پله و بکن باوئر می‌نشینم و به کمیته جوانان AFC فکر نمی‌کنم. من وقتی در فیفا هستم و در بالاترین جا به پیشرفت بیشتر فکر می‌کنم و در کنار پله، بکن باوئر می‌نشینم و با ژوژ وه‌آ و ابدی پله نشست و برخاست دارم بنابراین به کمیته جوانان AFCفکر نمی‌کنم که اگر چنین باشد من پسرفت کرده‌ام.
دایی در مورد تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: هیچ اظهار نظری نمی‌کنم و فقط برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

* تکلیف شیث رضایی هنوز مشخص نیست
هنوز درباره شیث رضایی تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم و تا الان درباره نفرات جایگزین این بازیکن نیز صحبتی نشده است. بعد از گرفتن تصمیم می‌توانیم در مورد گزینه‌های دیگر فکر کنیم.

* مقابل نفت عملکرد مطلوبی خواهیم داشت
برای دیدار روز جمعه با نفت دفاع چپ و راست خود را در اختیار نداریم و به دلیل بارش باران نیز تمرینات اخیر خود را در سالن برگزار کرده‌ایم اما مطمئن باشید در بازی‌های آینده جای خالی را به بهترین شکل پر خواهیم کرد.

* قهرمانی در دو جام هدف اصلی پرسپولیس
از روزی که تمریناتم را در پرسپولیس شروع کردم به فکر قهرمانی بودم و با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنم تا در لیگ و جام حذفی مقام قهرمانی را بدست آوریم و به این هدفمان برسیم. خوشبختانه مدیریت حمایت خوبی از کادر فنی داشته و اگر ما یک تیم باشیم خیلی کارها می‌توانیم انجام دهیم و تاکنون نیز با حمایت‌های همه‌جانبه و بدون دغدغه به راهمان ادامه داده‌ایم. از کسب 24 امتیاز راضی نیستم چون هدفم این بود تا این هفته از لیگ 30 امتیاز داشته باشیم که در بازی‌های بعدی جبران خواهیم کرد. 
 

 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد