فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

ایران صفر- برزیل 3 ؛ شکست ایران مقابل پرافتخارترین تیم جهان

 

فوتبال روز:تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه با نتیجه 3 بر صفر مغلوب برزیل شد.در این دیدار کریم باقری بازیکن پر افتخار و با اخلاق تیم ملی کشورمان در میان تشویق شدید هواداران از بازی ملی خداحافظی کرد .

 

پنج شنبه 15 مهر 1389- استادیوم شیخ زاید ابوظبی- بازی دوستانه

داور: فرید علی المروزقی( امارات)

کارت زرد: روبینیو(برزیل)

تماشاگر: 20 هزار نفر

گل: آلوز(14) پاتو(69) نیلمار(91)

 

ایران: سید مهدی رحمتی، محمد نصرتی، سیدجلال حسینی، احسان حاج‌صفی، پژمان نوری(86- میلاد میداودی)، مسعود شجاعی(73- کریم باقری)، جواد نکونام(کاپیتان)، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، میلاد زنیدپور (60- ایمان مبعلی)، محمد غلامی(55- کریم انصاری فر)

 سرمربی:افشین قطبی 

برزیل: ویکتور، دنی آلوز، تیاگو سیلوا(78- ریور)، داوید لوئیس، آندره سانتوس، لوکاس(81- وسلی)، رامیرز(67- ساندرو)، کارلوس ادواردو(60- جولیانو)، فیلیپه کوتینیو(46- الیاس مندز)، روبینیو(کاپیتان)(67- نیلمار)، الکساندر پاتو 

 سرمربی: منسز

شرح بازی :

بالاخره رویا به حقیقت پیوست و تیم ملی ایران بعد از سالها مقابل یک تیم ملی خوب و بزرگ و آن هم از نوع برزیل بازی کرد و علیرغم دریافت 3 گل ، بازی خوبی را به نمایش گذاشت و اگرچه نمایش فوق العاده ای نداشت، اما نسبت به بازی مقابل کویت خیلی بهتر بازی کرد و حتی اگر بدشانس نبود می توانست به یک گل نیز برسد.

تیم ملی بدون ترس از نام بازیکنان بزرگ برزیل، بازی را خوب شروع کرد و حتی توسط محمد غلامی به گل رسید که اشتباه داوری باعث شد این گل مردود اعلام شد. اما برزیلی ها که کمی با غرور بازی می کردند، توسط دنی آلوز و روی یک ضربه آزاد دیدنی به گل رسیدند. تیم ملی پس از دریافت گل نمایش خوب خود را ادامه نداد و دروازه اش نیز چند بار توسط برزیل تهدید شد.

در آغاز نیمه دوم، جواد نکونام کاپیتان تیم ملی می توانست ما را به گل برساند، اما ضربه او به تیر خورد و در ادامه مسعود شجاعی نیز توپ را به آسمان فرستاد. تعویض های قطبی در نیمه دوم جوب نداد و کریم انصاری فر ، ایمان مبعلی و کریم باقری نتوانستند حرکت خاصی انجام دهند. البته میداودی دیگر تعویضی تیم ملی یک فرصت عالی گلزنی را در دقیقه آخر بازی از دست داد.

بطور کلی برزیلی ها در نیمه دوم بازی بهتری را نسبت به نیمه اول ارائه دادند و تعویض های متعدد منزس نیز تغییر چندانی در بازی برزیل بوجود نیاورد و بازیکنان تعویضی برزیل پاس گل دادند و گل زدند. هر چه به زمان پایان بازی نزدیک می شدیم، عطش برزیلی ها برای گلزنی زیاد می شد ، طوری که حتی فردوسی پور گزارشگر بازی آرزو کرد هر چه زودتر بازی تمام شود تا گلهای بیشتری نخوریم!
 

دقایق کلیدی:

دقیقه 5: ضربه سر حسینی در محوطه جریمه زیر پای غلامی افتاد و این بازیکن هم دروازه برزیل را گشود، اما داور آفساید اعلام کرد که بعدا مشخص شد گل تیم ملی سالم بوده است.

دقیقه 20: ضربه کاپیتان برزیل به تیر دروازه خورد و به داخل محوطه جریمه برگشت که پاتو از توپ برگشتی نتوانست استفاده کند و توپ را به اوت زد.

دقیقه 49: روی یک توپ ارسالی از جناح راست، جواد نکونام ضربه ای را روانه دروازه برزیل کرد که توپ به تیر خورد و در برگشت هم مسعود شجاعی با بی دقتی کامل آن را به آسمان فرستاد.

دقیقه 52: پاس عرضی سانتوس، پاتو را با رحمتی تک به تک کرد که دروازه بان تیم ملی به زیبایی شوت پاتو را به کرنر فرستاد.

دقیقه 84: شوت نیلمار را مهدی رحمتی با دست مخالف راهی کرنر کرد تا گل سوم برزیل در این دقیقه به ثمر نرسد.

دقیقه 94: میلاد میداودی با ویکتور تک به تک شد و بهترین فرصت گلزنی تیم ملی در این بازی را با بی دقتی از دست داد. ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از کنار تیر دروازه راهی اوت شد.

 

 

شرح گلها:

دقیقه 14(1-0) : خطای هند محمد نصرتی در پشت محوطه جریمه یک ضربه آزاد برای برزیل به ارمغان آورد که دنی آلوز با یک ضربه زیبا آن را تبدیل به گل اول برزیل کرد. روی این صحنه رحمتی نتوانست واکنش خاصی داشته باشد.

دقیقه 69(2-0): پاس عمقی الیاس در محوطه جریمه به پاتو رسید تا ستاره جوان برزیلی ها بعد از چند بار ناکامی در گشودن دروازه رحمتی، بالاخره با یک ضربه محکم گل دوم برزیل را به ثمر رساند.

دقیقه 1+90( 3- 0) : سانتر سانتوس از سمت چپ در تیر دوم به نیلمار رسید و این بازیکن تعویضی گل سوم را به ثمر رساند. 

بهترین بازیکن: دنی آلوز مدافع قدرتمند برزیلی ها که زننده گل اول نیز بود، بازی خوبی ارائه کرد. پاتو نیز عملکرد خوبی داشت و علاوه بر گل چند موقعیت گلزنی دیگر را نیز از دست داد. در بین بازیکنان ایران نیز مهدی رحمتی بی شک ستاره تیم ملی بود که با عکس العمل های زیبایش چندین بار دروازه ایران را نجات داد. 

اتفاق ویژه: چه اتفاقی ویژه تر از اینکه با تیم ملی برزیل ، پرافتخارترین تیم فوتبال جهان بازی کردیم؟ اما خداحافظی کریم باقری از عرصه بازیهای ملی نیز یک اتفاق مهم در این بازی بود که سال ها در یاد خواهد ماند. 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com     

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد