فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

شکست تیم ملی برابر کویت در یک بازی پرانتقاد

 

فوتبال روز: تیم ملی فوتبال ایران با ارائه یک بازی ضعیف و پرانتقاد با نتیجه 2 بر یک مغلوب کویت شد و به عنوان نایب قهرمانی مسابقات غرب آسیا بسنده کرد.

 

گل‌ها: عبدالعزیز العنزی(10)‌ و یوسف ناصر(44) برای کویت، میداودی(5+90) برای ایران


داور: ناصر درویش( اردن)
کارت زرد: تیموریان( ایران) العنزی، الشمالی( کویت)

ایران: سیدمهدی رحمتی، محمدنصرتی(کاپیتان)، خسروحیدری، سیدجلال حسینی،‌ حنیف عمران‌زاده(59 مهرداد اولادی)، احسان حاج‌صفی، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، ایمان مبعلی(59 میلاد میداودی)، میلاد زنیدپور، محمد غلامی(78 محمد نوری)

کویت:خالد الرشیدی، عامر الفضلی، احمد الرشیدی، ناصر الوهیب، محمد سند، عبدالله الشمالی، فهد ابراهیم، جراح العتیقی( کاپیتان)(89- عبدالله البریکی)، فهد العنزی، عبدالعزیز العنزی، یوسف ناصر(88- علی اشکنانی)

 شرح بازی

اگر قوانین این مسابقات اجازه می‌داد باید هر یازده بازیکن تیم ملی را تعویض می‌کردیم از آن عقب سیدمهدی رحمتی تا آن جلو محمد غلامی که حتی یک‌بار در موقعیت گلزنی به کویت قرار نگرفت. بین این دو 9 بازیکن دیگر هم بودند که به جز جلال حسینی هیچکدام حتی سایه‌ای از آنچه که قبلا از آن نشان داده بودند نمایش ندادند. بخصوص دو چپ پای ایران میلاد زنیدپور و احسان حاج‌صفی که فوق‌العاده ضعیف بازی کردند و 90 دقیقه بازی برای آنها زیاد بود. 

 شکست غیرمنتظره

 مسابقه ایران ـ کویت در شرایطی آغاز شد که گمانه‌زنی‌های قبلی تیم کویت را تیمی دست و پا بسته و ضعیف نشان می‌داد که به سادگی مقابل ایران تسلیم خواهد شد. اما همین پیش‌بینی نقطه آغاز ضعیف‌ترین بازی تیم قطبی در دوران مربیگری در تیم ملی بود، روزی که هیچکدام از بازیکنان تیم ملی در حد خود بازی نکردند و هیچ طرح و برنامه خاصی برای پیروزی مقابل کویت به چشم نیامد به  واقع ایران در شرایطی به دیدار کویت رفته بود که در روز بدش قرار داشت والا این تیم کویت تیمی نبود که بتواند 2 بر 1 ایران را شکست بدهد. ایران که فاتح اکثر دوره‌های مسابقات غرب آسیاست این‌بار و در اولین دوره حضور کویت در این مسابقات جام را به حریف آبی‌پوش واگذار کرد در حالی که شکل بازی کویت اعصاب فوتبالدوستان ایرانی را به هم ریخته و شکست بیش از پیش آنها را عصبانی کرد. اما باخت ایران مقابل کویت در ادامه بازی‌های ضعیف ایران در بازی‌های غرب آسیا بود و این‌بار ما خوش‌شانس هم نبودیم چرا که هر دو گل کویت روی اشتباهات فردی بازیکنان ایران به ثمر رسید. 

 درس بزرگ

این شکست تجربه‌ای گرانبها برای تیم ملی ایران خواهد بود. ایران که با جمعی از بازیکنان اصلی وارد این تورنمنت شده بود در بازی امروز حتی قادر به خلق یک موقعیت درست و حسابی روی دروازه حریف نشد و این برای تیمی در حد ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست. ایران در مسابقه‌ای مدام از سوی حریف کیثفش مورد تهاجم واقع می‌شد موفق به اجرای هیچ یک از برنامه‌های تاکتیکی خود نشد و هرگز توپ را در زمین حریف به چرخش نیاورد. بازیکنان ایران همواره در هنگام تهاجم پشت بازیکنان حریف پنهان می‌شدند و به این ترتیب هرگز پاس‌ها به مقصد نمی‌رسید. البته بازیکنان ایران تلاش زیادی کردند اما این تلاش سردی، غیرمسئولانه و کاملا بی‌ثمر بود. 

 سیلی نقد

 شیوه مورد علاقه افشین قطبی، 1ـ3ـ2ـ4 است که در  این شیوه دو گوش نقش کلیدی در تهاجمات ایجاد می‌کند. امشب نه زنیدپور و نه حیدری در حد بازیکنان قبلی بازی نکردند و در عین حال ایمان مبعلی کسی نبود که بتواند نبض بازی را در دست بگیرد. این دو هافبک در فاز دفاعی نیز موفق کار کردند تا کویت  چند باری دروازه ایران را تهدید کند. کویتی‌ها که البته بازی آزاردهنده‌شان باید مورد تقبیح قرار بگیرد، در این بازی کابوس بازی خاطره‌انگیز ایران مقابل بحرین را برای ما زنده کرد، زمانی که ضدفوتبال بر فوتبال بی‌برنامه به علی‌اصغری چربید. کویتی‌ها که از فتح جام سر از پا نمی‌شناختند، سیلی خوبی به صورت تیم مغرور ما زدند. امیدواریم برق این سیلی، برق جام ملت‌ها را برای ما به ارمغان بیاورد. 

 شرح گل‌ها:

 1ـ0(کویت): نفوذ فهد العنزی از سمت چپ، و ارسال پاس او به محوطه جریمه در غیبت حسینی و تعلل حنیف با ضربه سریع عبدالعزیز العنزی به گل اول کویت تبدل شد.

 2ـ0(کویت): گل دوم یک فاجعه تمام عیار بود. عمران‌زاده با یک پاس اشتباه بازیکن کویت را صاحب توپ کرد و پیشروی و پاس او به یوسف ناصر در موقعیت شوت‌زنی قرار داد که ضربه بی‌زاویه و ساده او با اشتباه مسلم رحمتی وارد دروازه تیم ملی ایران شد.

 2ـ1(ایران): حرکت سریع بازیکنان ایران از جناح چپ و سانتر زنیدپور با ضربه سر میداودی همراه شد و او دومین گل خود را در این مسابقات به ثمر رساند. 

 اتفاق ویژه: کویت چرک‌ترین تیمی بود که در چند سال گذشته مقابل آن قرارگرفتیم. بازیکن این تیم با خطاهای مکرر و وقت‌کشی‌های بیش از حد تیم ایران را از نظر عصبی فلج کرده است.این شکست تجربه‌ای گرانبها برای ملی‌پوشان ایران بود که خود را فاتح جام می‌دانستند اما هرگز موفق شده است به دروازه حریف نزدیک شوند.


 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد