فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

برانکو: آرزو می کنم دوباره به ایران برگردم/ از مردم ایران متشکرم

 

فوتبال روز:در نظر سنجی دوشنبه شب برنامه نود، برانکو با 57 درصد آرا به عنوان بهترین مربی دو دهه اخیر تیم ملی ایران انتخاب شد

 

 برانکو ایوانکویچ هنوز برای مردم ایران یک مربی محبوب است. اگرچه در آخرین ماه‌های حضور او  در تیم ملی ایران ، شرایط تا حدودی غیر از این بود و در بازی‌های جام جهانی 2006 اتفاقاتی افتاد که به نارضایتی هواداران فوتبال از تیم ملی تحت هدایت او منجر شد اما آن چه بر فوتبال ملی ایران در سال‌های بعد از برانکو گذشت او را تبدیل به یک نوستالژی کرد. در تمام این سال‌ها تیم ملی ایران از نظر نتیجه گیری شرایط بدی را سپری کرده و مربیانی که آمدند نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. به همین خاطر وقتی در نظرسنجی برنامه نود نام برانکو در کنار پنج مربی ایرانی قرار گرفت، اکثریت قاطع را به عنوان بهترین مربی 20 سال اخیر ایران به دست آورد.حتی نام‌هایی مثل علی پروین و امیر قلعه نویی نیز نتوانستند تاثیری در نحوه قضاوت هواداران فوتبال بگذارند تا اینکه برانکو ایوانکویچ مردی که یک جام ملتها و یک جام جهانی را با ایران تجربه کرد با حدود 57 درصد آراء این عنوان را از آن خود کرد. 

 

برانکو که از این اتفاق خوشحال بود در گفتگویی با خبرگزاری ایلنا تاکید کرد همیشه به مردم ایران علاقه دارد و آرزو می‌کند هرچه زودتر فرصتی پیش بیاید تا برای کار کردن به ایران برگردد.  

 ***
مردم ایران نقش مهمی در زندگی شخصی من ایفا کردند و مردم مهربانی هستند. مردم ایران مردم بسیار فهیمی هستند، به‌خصوص در زمینه فوتبال. 
از شنیدن خبر انتخابم به عنوان بهترین مربی دو دهه اخیر تیم ملی ایران خوشحال شدم. از تصمیمی که مردم گرفته‌اند و انتخابی که کرده‌اند بسیار خوشحالم.هر مربی‌ای از اینکه ببیند  مردم یک کشور یا هواداران یک تیم از عملکردش رضایت دارند لذت می‌برد. من زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشیدم و از این قدردانی مردم ایران متشکرم.

***
برنگشتن من به ایران پس از جام جهانی 2006، به دلیل نگرانی از رویارویی با مردم نبود. قرارداد من جولای سال 2006 با فدراسیون فوتبال ایران تمام شده بود و آن‌ها باید افراد جدیدی را برای کادر فنی تیم ملی ایران و جایگزینی من در نظر می‌گرفتند. من تصمیم گرفتم به ایران برنگردم و در آلمان بمانم و مدتی بعد هم به کشورم رفتم.

***
می دانم که اسم بلاژویچ و دایی به خاطر نتایج ضعیفی که با ایران کسب کردند در گزینه‌های نظر سنجی وجود نداشته است. اما اگر هم اسم آن‌ها بود، حتما باز هم من انتخاب می‌شدم. من با 57 درصد رای مردم انتخاب شدم و علی پروین با 20 درصد بعد از من دوم شده. من نتایج خوبی با تیم ایران گرفتم و زحمات زیادی برای این تیم کشیدم. مردم ایران هم این موضوع را درک کرده‌اند. وجود اسم آن دو نفر مخصوصاً با نتایج ضعیفشان فکر نمی‌کنم تاثیر زیادی در نظرسنجی مردم می‌گذاشت.
****
هنوز به کار کردن در ایران فکر می کنم. اگر پیشنهادی برسد، حتماً قبول می‌کنم، چرا قبول نکنم؟! من 5 سال فوق‌العاده را در ایران گذراندم، اما در حال حاضر با شاندونگ چین قرارداد دارم.  اگر این قرارداد را نداشتم و حق انتخاب داشتم، مطمئناً اولویت اول من ایران بود و باز هم ایران را انتخاب می‌کردم. من دوران بسیار خوبی را در ایران و با مردم ایران داشتم. 

***
من بازی با چین را دیدم ولی بازی با کره جنوبی را متاسفانه نتوانستم ببینم.  در بازی با چین ایران کاملاً از چین بهتر بود و سزاوار این برتری بود. مقایسه بین تیم ملی که من سرمربی اش بودم با تیم فعلی کار بسیار مشکلی است. هردو تیم خوبی هستند. ولی باید عملکرد قطبی را ببینیم که چطور خواهد بود.
ایران تیم بسیار خوبی دارد و فکر می‌کنم حداقل از مرحله گروهی به راحتی صعود کند. تیم ایران حتی پتانسیل رسیدن به جام‌جهانی 2014 برزیل را هم دارد.

***
از شرایطم در چین رضایت کامل دارم، من با مردم چین خیلی راحتم. آن‌ها خیلی به من لطف دارند و من هم رابطه خوبی با آن‌ها دارم.از لحاظ کاری هم که مشخصاً خیلی راضی هستم، تیم من جزو بهترین تیم‌های چین است و در حال حاضر با 9 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم و 16 امتیاز اختلاف نسبت به تیم سوم در صدر جدول لیگ چین قرار داریم و از شرایطم در باشگاه هم بسیار راضی هستم.

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com       

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد